Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joiden puolisolle elämän tarkoitus on työnteko?

Vierailija
13.10.2024 |

Mua ei haittaa työnteko, opiskelu ja itsensä kehittäminen, mutta pikku hiljaa sitä on alkanut ymmärtämään, että puolisolle työ ja maine työpaikalla on oikeasti koko elämä, johon muun perheen, joka on selkeästi miehen elämässä toissijainen asia töihin nähden, on vaan pakko taipua. Minun ja lapsien elämä kulkee miehen töiden mukaan väkisin, vaikka yritämme elää ns. omaa elämää, mikä on sekin tragikoomista...

Minä olen se joka on aina töistä poissa lasten sairastelut, minä olen se joka kuskaa lapset niin hoitoon, harrastuksiin kuin neuvolaankin. Siksi, koska miehellä on ne työt, joista ei voi yhtään joustaa, ettei vaan mene se maine. Neuvolat yms. tiedän jo hyvissä ajoin, ja jos mies sattuukin yllättämään ja lupaamaan, että kyllä hän käyttää muksun neuvolassa, niin joka ikinen kerta tässä 4v aikana miehelle on tullut soitto työstä, eli minä joudun sitren järjestämään omat työt uusiksi lyhyellä varoitusajalla. Yhteisiä lomia ei ole, koska aina ne työt tulee väliin. Lapset ei näe isäänsä välttämättä kuin parin tunnin ajan viikossa, koska isä on aina töissä. Lapsilla on hyvä rytmi arjessa ja säännölliset uniajat, joista en enää jousta. Monet illat olen lapsia valvottanut, että isi tulee kohta kuten lupasi, mutta sitten on mennytkin monta tuntia, ennen kuin on tullut kotiin.

Kyse ei ole pelkästään lapsista, vaan kaikki kotiin liittyvät asiatkin hoidan minä. Jätin kerran laskut miehen maksettavaksi, ja vaikka hän on tosi jämpti raha-asioissa, niin unohti, koska työpuhelin pirisee aina töihin. Jos miehen vastuulle jättää kaupassa käynnin, niin hän unohtaa vähintään osan mitä olen kauppalistaan laittanut  tai sitten tulee taas niin myöhään kotiin, että muu perhe on odottanut nälissään kotona ruokatarvikkeita samalla, kun hän itse on syönyt kotimatkalla jo jotain.

Joo, tiedän itsekin vastauksen ongelmaamme, ei vaan haluaisi perhettä rikkoa... vaikka toisaalta mikä perhe se sellainena on, jossa on kaksi tyystin eri elämää. Olen ottanut asian monesti puheeksi, mutta silloinkin häntä tuntui harmittavan eniten se, että miten ero vaikuttaisi hänen työpaikkaan.

Ps. Meillä on omat rahat ja kaikki menee taloudessa 50/50, eli en elä siivellä. 

Pps. Mies on oikeasti töissä eikä ole sivusuhdetta. 

Pps. Kiitos ja anteeksi vuodatus.

Kommentit (132)

Vierailija
1/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette wolttaa ruokaa kotiin ja käytä siivouspalveluita? Pitäisi olla rahaa tuollaisilla työmäärillä.

Vierailija
2/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksette wolttaa ruokaa kotiin ja käytä siivouspalveluita? Pitäisi olla rahaa tuollaisilla työmäärillä.

No ei meillä nyt niin paljoa sotkua tule, että siivoojaa tarvitsee edes lisää aikaa arkee  antamaan, eikä se tai wolttauskaan taida saada työhullua miestä olemaan enemmän kotona edes lapsiensa kanssa. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei meillä nyt niin paljoa sotkua tule, että siivoojaa tarvitsee edes lisää aikaa arkee  antamaan, eikä se tai wolttauskaan taida saada työhullua miestä olemaan enemmän kotona edes lapsiensa kanssa. 

Ap

"muu perhe on odottanut nälissään kotona" tuon wolttaus ainakin ratkaisisi. Olemme akateeminen vela-pariskunta erityisasiantuntijatehtävissä ja omaa elämäämme em. palvelut ovat helpottaneet paljon.

Vierailija
4/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle tuo kuvio silti toimii. Olen itse nainen ja minullekin työ on elämä. Siksi en ruvennut lapsia tekemään että ymmärsin lastenhoidon loppupeleissä kaatuvan minun niskaan. En halunnut mukaan siihen showhun.

Vierailija
5/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

"muu perhe on odottanut nälissään kotona" tuon wolttaus ainakin ratkaisisi. Olemme akateeminen vela-pariskunta erityisasiantuntijatehtävissä ja omaa elämäämme em. palvelut ovat helpottaneet paljon.

Kyllähän nyt hlvetti pitäisi pystyä luottamaan siihen, että aikuinen ihminen osaa tulla ajoissa ruokaostosten kanssa kotiin varsinkin lapsiperheessä eikä pysähdellä itse syömään matkalla ja laittaa muu perhe wolttaamaan! Ap:n mies on itsekäs pska, eikä wolttaus ole ratkaisu siihen ongelmaan.

Vierailija
6/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua tuo harmittaisi liikaa, enkä suostuisi olemaan puolison palvelija ja eroaisin siksi. Luullakseni ne, joilla se toimii, ovat jakaneet ainakin raha-asiat toisin eli mies sitten korvaa rahalla sitä, ettei tee kotona mitään.

Vierailija
7/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tuolle miehelle itsestäänselvyys, palvelija, lastenhoitaja ja kulujen jakaja.

Vierailija
8/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle tuo kuvio silti toimii. Olen itse nainen ja minullekin työ on elämä. Siksi en ruvennut lapsia tekemään että ymmärsin lastenhoidon loppupeleissä kaatuvan minun niskaan. En halunnut mukaan siihen showhun.

Totta tämäkin, ja hyvä, jos sen on osannut tunnistaa.

Mutta koska meille muulle perheelle tämä, että miehen työnteko edellä eletään, ei vaan toimi, niin en näe itse oikein muuta ratkaisua kuin ero, ennemmin tai myöhemmin. Varsinkin kun miehen suurin huolinaihe edelleen tästä mainitessani oli miten omille töille käy.

Ap

Vierailija
9/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tilataan viikon ostokset kotiinkuljetuksena ja siivooja käy joka toinen viikko. Helpottaa paljon arkea. Mies maksaa siivoojan, ja minä siivoa sitten joka toinen viikko. 

Vierailija
10/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäreilua ap:n työnantajaa kohtaan ettei puoliso ole koskaan  pois jos lapset sairastaa vaan kaikki kaatuu ap:n ja hänen työnantajan niskaan.Mitäs jos seuraavalla kerralla sanot että nyt on miehen vuoro jäädä kotiin ja yksinkertaisesti vaan lähdet töihin vaikka ukko kuinka kiukuttelee.

Vierailija
11/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme ammatti miehellä on kun täysin korvaamaton työpaikalla?Päivystävä aivokirurgi joita vain yksi Suomessa vai mikä.

Vierailija
12/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me tilataan viikon ostokset kotiinkuljetuksena ja siivooja käy joka toinen viikko. Helpottaa paljon arkea. Mies maksaa siivoojan, ja minä siivoa sitten joka toinen viikko. 

No siis, pointti ei nyt ole ruokaostoksissa tai siivoamisessa, meidän arki on kyllä sujuvaa ja vaivatonta, mutta mies vaan ei ole koskaan kotona, koska on työnarkomaani eikä ota osaa arkeen edes henkisellä tasolla. Olinko näin epäselvä aloituksessani.

Ap

Vierailija
13/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle tuo on hyvä ja toimiva kuvio joten ei se ainakaan itsestään tule muuttumaan paremmaksi. On mahdollisesti saanut kotoa tuon saman mallin jossa mies paahtaa töissä ja rakentaa imagonsa työn varaan ja nainen on kotona työjuhtana. Muodon vuoksi käy joskus kaupassa tai imuroi. 

Omassa lapsuudenkodissa oli samanlainen asetelma ja naisena olen samanlainen. Työ on henkireikä. En hankkinut sen takia lapsia koska en suoraan sanoen haluaisi olla pois kotoa lapsen sairastuessa, en oikein ikinä pidä lomia ja muutenkin olen monella tavalla itsekäs mikä ei sovi yhteen lapsista huolehtimisen kanssa. Lapsesi ovat onnekkaita siinä mielessä että heillä on kaltaisesti äiti joka hoitaa, hoivaa ja huolehtii. 

Vierailija
14/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei nyt Ap:ta auta, mutta tein samoin. Ikinä en halunnut riskiä, että joutuisin yksinhuoltajaksi (miehen kanssa tai ilman).

Vierailija
15/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnarkomaanille voi olla iso yllätys kun firma laittaa muutosneuvotteluissa pihalle.

Vierailija
16/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies elää 2020-luvun miesunelmaa, jossa hänen tulonsa on maksimoitu, vastuut minimoitu ja kaikista epäonnistumisista ml. isästä vieraantuneet lapset voi syyttää syntipukkipuolisoaan.

Vierailija
17/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tärkeää, että rakastamani ihminen on onnellinen. Mieheni on onnellinen tehdessään työtään, joten minusta on aika lailla julmaa ryhtyä vaatimaan, että hän tekee niin kuin minä haluan.

Mitä enemmän nainen omii lapset omaksi projektikseen, sitä varmemmin mies pysyy lapsista etäällä. Ei hän halua sotkea naisen onnellisuutta, joka selkeästi ilmenee siinä, että hän saa määrätä kotona.

Vierailija
18/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme ammatti miehellä on kun täysin korvaamaton työpaikalla?Päivystävä aivokirurgi joita vain yksi Suomessa vai mikä.

Avaruuskirurgi, saalis,,, eiku päivystää Itäkeskuksessa 24h joskus tekee myös pistokeikkoja kaisaniemenpuistoon.

Vierailija
19/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis, pointti ei nyt ole ruokaostoksissa tai siivoamisessa, meidän arki on kyllä sujuvaa ja vaivatonta, mutta mies vaan ei ole koskaan kotona, koska on työnarkomaani eikä ota osaa arkeen edes henkisellä tasolla. Olinko näin epäselvä aloituksessani.

Ap

Ne eniten sinä valitit miten joudut tekemään kaikki asiat yksin lapsiin ja kotiin liittye. 

Vierailija
20/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ikävän kuvan antaa ap:n ps, jossa hän korostaa sitä, ettei hän elä siivellä ja kulut menevät 50/50. Onko tuo enää perhe-elämää, kun toinen antaa kaikkensa ja toinen vain oman osuutensa kuluista? Kyllä miehen pitäisi jollain tapaa kompensoida sitä, että hän on perheen vapaamatkustaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi