Miksi Suomessa vihataan hyväosaisia, keskiluokkaisia, rikkaista puhumattakaan?
Miksi näin? Miksi jatkuva solvaaminen ja halveksunta?
Kommentit (57)
"Kuulepas. Verot ovat tyhmyystesti
Työnantajat maksavat jo ison osan kuluja sinusta, joista et ole edes tietoinen - olet heille melkein tuplahintainen kuin se, mitä sinä näet palkkakuitissasi. Se, että sinä joudut maksamaan osan tästä veroa, on vain testi oletko itsekäs kusipää, vai kykenetkö jakamaan altruistisesti saavuttamastasi muulle yhteisölle - jopa niille, joista et henkilökohtaisesti ja suoraan hyödy. Jos et, sinut katsetaan ahneeksi pikkupaskaksi ja tuomitaan elämään köyhänä duunarina niin pitkään kun opit, että mikään "ansaitsemasi" ei ole sinusta lähtöisin, ja jaat saamasi hyvän muiden kanssa"
Semmonen, vai niin, mites tätä "ansaitsemista" valvotaan? Kuulostaa aika työläältä, onko meillä ihan kelan agentit vahtimassa kansalaista vai joku erillinen virasto? :' D
Minä epäilen että pasi 12wee osallistu keskusteluun.
Valitettavasti pasi maailma ei toimi noin, minä ymmärrän että lapsen turvattomuuden kokemuksella tuo ajatus verojen kautta tapahtuvasta hyveellisyys rankaisu/palkitsemis ohjelmasta kuulostaa varmasti lohdullisemmalta ja aikusmaisemmalta kun se mitä todellisuus on.
Mutta todellisuus on syystäkin sotkuista, autismistinen mustavalkoisuus on dystopista tyranniaa, nyt ois pasi hyvä hetki käydä kirjastossa, lukea ihka oikeita kirjoja eiks jeh?
Vierailija kirjoitti:
Heidän käytöksensä vuoksi. Ei minua haittaa ollenkaan, että joku ajaa bentleyllä vs. toyotalla. Mutta jos se bentely-kuski avoimesti sylkee päälleni ja halveksuu minua olosuhteissa, missä minut on pakotettu hänelle altistumaan (esim. koulu), se haittaa. Niinkuin haittaisi sekin, että se toyota-kuski tekisi näin. Ei vaan tee, liekö saanu inhimillisemmän kasvatuksen sitten kuitenkin
Sen mitä rikkaisiin olen tutustunut, niin melko psykopaattista on ihan perheen sisäinenkin meininki. Voi olla vaikea olla mukava kanssaihmisille, jos jo oma isä ja äiti, sisaruksista puhumattakaan, laiminlyövät kaikkia tarpeita ja kiusaavat
Älä puhu paskaa. Tiedän tapauksen missä on rikollisin keinoin yritetty vääntää tilanne: Raha ei tuo onnea, vain välittäminen ja henkinen hyvinvointi tärkeää jq merkitsee jotain ja niitä ongelmia on sitten järjestetty ihan rikoksin pönkittääkseen jokaista tilannetta näyttämään milloin miltäkin.
Tai toisinpäin: Kato kun ei ole rahaa, (oikeasti ei edes välitetä siitä onko vaan halutaan ihmiset töihin!)) niin on paska elämä on sitten ja sitten liioitellaan niitä vastoinkäymisiä järjestetyin rikoksin. Valehdellaan väärisyellään ja idari kansalaiset ei tajua mitään! Ihmiset on typeriä. Ja hei se että ei niistä rikoksista käy ulisemaan muille, ei sitten tarkoita sitä että niistä ei uhri tietäisi itse. Osa itsesuojelua tuokin, että vähån kattoo kenelle kannattaa vihjaista niistä ilman kunnon todisteita.
Ainakin se yksi nainen tietää. Hehheh tuo kenties yksi syy miksi valehdellaan että olisi terapian tarpeessa tai jopa sen piirissä. Hauskaa olisi kuulla mitä juttuja ollut. Heheh niin en yhtään ihmettelisi, koska tietää paljon sellaista, mitä moni mukamas fiksumpi ja koulutetumpi ei tiedä eräistä rikoksista! No shit Sherlock "Se vaan höpisee omiaan."
Vierailija kirjoitti:
Miksi kokoomuspellet vihaavat ihmisiä, jotka eivät ole syntyneet rikkaiksi? Miksi näin? Miksi jatkuva solvaaminen ja halveksunta?
Ei vihaa. Vihaan vain niitä kitisijöitä joille pitäisi kotiin maksaa, ja näiden pitäisi siihen päälle saada asua missä haluavat maksoi mitä maksoi, yhteiskunnan piikkiin. Yhteiskunta = veronmaksajat. Me keskituloisetkin asutaan siellä mihin on varaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä köyhiä palkkaa 1900/kk olevia saa pilkata.
Kyllä suomen kieltä noin surkeasti osaavia saa pilkata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vihaan heitä koska he ovat unohtaneet juurensa, he saivat meiktä muilta koulutuksen ja yhteiskuntarauhan joka mahdollisti menestyksen ja nyt heti kun joku uhkaa heidän ansaitsematonta kiina krääsä elintasoa he ovat käsi ojossa köyhien lompakolla.
Minä vihaan kaikkia jotka hylkää omansa, ansaitusti.
Petturin palkka on..?
Käsi ojossa köyhien kukkarolla? En ole tätä missään nähnyt ja mitä köyhän kukkarossa olisi edes otettavissa?
Vai tarkoitatko köyhien kukkaroista viemisellä sitä ettei varakkaammat halua maksaa köyhille yhtä paljon kuin ennen?
Minä olen koko elämäni maksanut veroja niitä turvaverkkoja varten, tuo sanoilla pelleily päälle on kuvottavaa, se mitä hallitus teki oli VARKAUS.
Niin ja aina unohdetaan se kaiken todellisuudessa maksava taho. Asiakas. Ei mikään tai kukaan mitään omasta pussista maksele vaan se asiakas, se maksaa niin tuotteen ja kaikki verot ja vielä voitotkin omistajille ja sijoittajille. Olen myös entinen "iloinen veronmaksaja" ja yrittäjäkin koska olen ymmärtänyt miksi niitä veroja maksellaan. Tosin valtionhallinnon kannattaisi katsoa tarkemmin mihin niitä rahoja käytetään. Tärkeimmät ensin , sitten huuhaat jos varaa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole vihaa hyvin toimeentulevia kohtaan. Se on projisoitua itsevihaa. Jokainen muistaa ne yksittäiset valinnat omasta historiasta jotka sementoi loppuelämän toimeentulon. Harva pystyy sanomaan, että oma moka, olisi pitänyt toimia toisin. Helpompaa ajatella mutku mutku kultalusikka suussa syntyneet.
Ei kyllä minä ihan oikeasti vihaan sinua, minä tein kaiken oikein ja se ei riittänyt kun muilla oli nepoetu päälle, minä jäin kaikesta ilman.
Minä tappaisin sinut jos voisin ilman sanktiota. : ]
Se ei ole uhkaus, alleviivaan vain kuinka paljon ja aidosti minä sinua vihaan. <3
Katsos meidän ero on siinä, etten minä myöskään saanut koskaan yhtäkään kesätyöpaikkaa "suhteilla", koska pieni sukuni eli toisella puolen Suomea, ja vanhempani olivat töissä sairaalassa. Opiskelupaikkakunnaltani en tuntenut ketään etukäteen ja ensimmäisestä työpaikasta lähtien jokaisen työpaikan olen saanut vastaamalla avoimen työpaikan hakuun. Jostain varmasti olen jäänyt paitsi, ainakin nuorena, kun harmitti etten koskaan löytänyt kesäksi töitä. En silti syytellyt tai syyttele muita, vaan jatkoin yrittämistä ja nyt kokemukseni nojalla neuvon omaa nuortani kesätyön haussa.
Ehkä sinäkin olisit vähemmän katkera jos olisit katsonut mitä itsessäsi voisit lisätä tasoittaaksesi kilpailutilannetta, sen sijaan että mietit mitä muilta olisi pitänyt ottaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Koska rikkaat kuvittelevat, että varallisuus valtuuttaa heidät kertomaan, miten köyhät ovat persiestä, laiskoja ja vähätkin tuet pitää ottaa pois että oppivat olemaan.
Älykkyys ja varallisuus ei huomattavan usein korreloi. Mitä katsonut jonkun Wahlroosin luentoja, niin voiko joku väittää naama totisena, että tyypillä on kaikki kanootit penaalissa?
Valot päälle, kiitos. Älykkyys ja varallisuus kylläkin erittäin usein kulkevat käsi kädessä. B.Wahlroos on poikkeuksellisen älykäs ja harmillista että hänen kaltaisiaan on maassamme vain muutamia. Jos ihminen kykenee tyhjästä luomaan 700-800 miljoonan omaisuuden, niin satavarmasti on keskimääräistä enemmän inkkareita kanootissa. Sehän se sanonta on, eikä penaalissa. Penaalissa on kyniä, joko teräviä tai terättömiä. Suomen ongelma on liian avokätiset ja liian pitkäkestoiset tuet, oikein globaalit sellaiset, ja vasemmistolainen ajattelutapa missä kaikki vastuu on ulkoistettu yksilöltä valtiolle. Jos käyt töissä ja osaat itse ratkoa ongelmiasi, olet vasemmiston silmissä äärioikeistolainen, na t s i, f a z i sti ja r aa s is ti. Jotain on pahasti pielessä kun 17% ansiotulojen saajista pitää valtiota pystyssä ja 46% ei maksa veroja juuri ollenkaan.
Kommunistit on kateellisia jos jollain rahaa ja omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kokoomuspellet vihaavat ihmisiä, jotka eivät ole syntyneet rikkaiksi? Miksi näin? Miksi jatkuva solvaaminen ja halveksunta?
Ei vihaa. Vihaan vain niitä kitisijöitä joille pitäisi kotiin maksaa, ja näiden pitäisi siihen päälle saada asua missä haluavat maksoi mitä maksoi, yhteiskunnan piikkiin. Yhteiskunta = veronmaksajat. Me keskituloisetkin asutaan siellä mihin on varaa.
Näinhän se toki on. On ollut erilaisia elämäntilanteita, töitä enimmäkseen, aina vaan lyhyempiä pätkiä nykyään luonnollisesti iästä johtuen. Mitään asuntotukia en ole saanut ikinä, toimeentulotukea kyllä muutaman kerran. Aina on asuttu kohtuukokisissa siis pienehköissä asunnoissa. Niin no omakotitalot oli isoja silloin nuorempana. Enää en sellaista edes haluaisi, mökki riittää, siellä saa tehdä niin paljon kuin vaan viitsii. En ole ikinä ketään kitisijöitä tavannut, useimmilla on omat talot tai muut asunnot. Koen myös asuvani ihan missä vaan haluan enkä mitään ylihintaista asuntoa todellakaan tarvitse, olen maalainen alunperin, tykkään tilasta ja väljyydestä, ulkona siis. Ymmärrän että työthän ne ihmiset etelään ajaa, täällä ei ole juuri mitään vaikka ei ole sataa kilsaa pääkaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vihaan heitä koska he ovat unohtaneet juurensa, he saivat meiktä muilta koulutuksen ja yhteiskuntarauhan joka mahdollisti menestyksen ja nyt heti kun joku uhkaa heidän ansaitsematonta kiina krääsä elintasoa he ovat käsi ojossa köyhien lompakolla.
Petturin palkka on..?
Käsi ojossa köyhien kukkarolla? En ole tätä missään nähnyt ja mitä köyhän kukkarossa olisi edes otettavissa?
Vai tarkoitatko köyhien kukkaroista viemisellä sitä ettei varakkaammat halua maksaa köyhille yhtä paljon kuin ennen?
Minä olen koko elämäni maksanut veroja niitä turvaverkkoja varten, tuo sanoilla pelleily päälle on kuvottavaa, se mit
Nyt rahat menee ensin huuhaaseen ja sitten jos rahaa jää hoidetaan oleelliset asiat.
Vihervas.sarit päässeet hoitaa asioita niin tämä on lopputulos. Sodassakin on tärkeintä mukamas Setan asiat....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petturin palkka on..?
Minä olen koko elämäni maksanut veroja niitä turvaverkkoja varten, tuo sanoilla pelleily päälle on kuvottavaa, se mit
Nyt rahat menee ensin huuhaaseen ja sitten jos rahaa jää hoidetaan oleelliset asiat.
Vihervas.sarit päässeet hoitaa asioita niin tämä on lopputulos. Sodassakin on tärkeintä mukamas Setan asiat....
Suomi on oivallinen maaperä vihalle ja kateudelle. Vielä kun löysennettäisiin aselupia niin alkaisi tapahtumaan sopivaa karsintaa kaikissa yhteiskuntaluokissa. Saisi losauttaa ilmat pihalle vihan kohteesta niin taas olisi kaikilla hyvä olla. Sitä sitten jatkettaisiin niin kauan että jäljellä olisi se viimeinen suomalainen. "maailman onnellisin kansalainen".
Vierailija kirjoitti:
Työnantajat maksavat jo ison osan kuluja sinusta, joista et ole edes tietoinen - olet heille melkein tuplahintainen kuin se, mitä sinä näet palkkakuitissasi. Se, että sinä joudut maksamaan osan tästä veroa, on vain testi oletko itsekäs kusipää, vai kykenetkö jakamaan altruistisesti saavuttamastasi muulle yhteisölle - jopa niille, joista et henkilökohtaisesti ja suoraan hyödy. Jos et, sinut katsetaan ahneeksi pikkupaskaksi ja tuomitaan elämään köyhänä duunarina niin pitkään kun opit, että mikään "ansaitsemasi" ei ole sinusta lähtöisin, ja jaat saamasi hyvän muiden kanssa"
Semmonen, vai niin, mites tätä "ansaitsemista" valvotaan? Kuulostaa aika työläältä, onko meillä ihan kelan agentit vahtimassa kansalaista vai joku erillinen virasto? :' D
Valitettavasti pasi maailma ei toimi noin, minä ymmärrän että lapsen turvatto
Nope vaan nyt on aika kirjojtraa se vaikka nettiin. "Näin asia olivat oikeasti usko tai älä." Fiksut uskoo, ääliöt, typerät ja tietenkin syylliset kieltää! Pieniä puutteita on yksityiskohdissa, koska päähenkilö ei tiedä miten kaikki teknisesti toteutettu, mutta ei se vie uskottavuutta, Fiksut tajuaa niilläkin tiedoilla mitä annetaan, että kirjoittaq puhuu totta siitä miten asiat ovat olleet ja menneet. Mitään järisyttävän yksityiskohtaisia s3ksikohtauksia ei ole odotettavissa kuitenkaan. Ne eivät ole oleellisia ja kirjaan saadaan tarpeeksi draamaa ilman niitäkin, kertomalla ihan kaikesta muusta, mm . rikoksista ja gang stslkingista joka pyörinyt vuosikymmeniä erään perheen ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti pasi maailma e
...gang stslkingista joka pyörinyt vuosikymmeniä erään perheen ympärillä.
Pitkä ja sekava hourailu josta ei selvinnyt oliko edes oikeassa ketjussa
Arvomaailma- ja kokemuspohjaiset erot, molempiin ja kaikkiin suuntiin.
Itse olen ollut molempia tehden yli vuosikymmenen töitä sen eteen, että pääsisin elämässä parempaan tilanteeseen. Ottaa päähän sekä ne, jotka heittäytyvät oman elämänsä uhreiksi kuin myös ne, joilla kaikki on ollut valmiina ja kuvittelevat siksi olevansa parempia ihmisiä, vaikka yhtään sen enempää ei ole asian eteen tehty. Pidättäydyn kuitenkin ketään haukkumasta ja nimittelemästä, sekin on mahdollista.
Niitä rikkaampia on niin vähän täällä. Täällä on aina tykätty kiusata vähemmistöjä tai erilaisia.