Miksi Suomessa vihataan hyväosaisia, keskiluokkaisia, rikkaista puhumattakaan?
Miksi näin? Miksi jatkuva solvaaminen ja halveksunta?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Suomi on kateellisten valtakunta.
Naapurikateudessa sen huomaa selvästi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vihaan heitä koska he ovat unohtaneet juurensa, he saivat meiktä muilta koulutuksen ja yhteiskuntarauhan joka mahdollisti menestyksen ja nyt heti kun joku uhkaa heidän ansaitsematonta kiina krääsä elintasoa he ovat käsi ojossa köyhien lompakolla.
Minä vihaan kaikkia jotka hylkää omansa, ansaitusti.
Petturin palkka on..?
Käsi ojossa köyhien kukkarolla? En ole tätä missään nähnyt ja mitä köyhän kukkarossa olisi edes otettavissa?
Vai tarkoitatko köyhien kukkaroista viemisellä sitä ettei varakkaammat halua maksaa köyhille yhtä paljon kuin ennen?
Minä olen koko elämäni maksanut veroja niitä turvaverkkoja varten, tuo sanoilla pelleily päälle on kuvottavaa, se mitä hallitus teki oli VARKAUS.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vihaan heitä koska he ovat unohtaneet juurensa, he saivat meiktä muilta koulutuksen ja yhteiskuntarauhan joka mahdollisti menestyksen ja nyt heti kun joku uhkaa heidän ansaitsematonta kiina krääsä elintasoa he ovat käsi ojossa köyhien lompakolla.
Petturin palkka on..?
Käsi ojossa köyhien kukkarolla? En ole tätä missään nähnyt ja mitä köyhän kukkarossa olisi edes otettavissa?
Vai tarkoitatko köyhien kukkaroista viemisellä sitä ettei varakkaammat halua maksaa köyhille yhtä paljon kuin ennen?
Ihan oikeasti eikö ole mitään niin epärehellistä, alhaista ja saastaista että sinä et siihen alkais?
Ihan oikeasti kyllyähän me nyt kaikki tiedetään mistä verorahat tulee, ne on yhteistä omaisuutta jota me kaikki ollaan maksettu, sinä olet säälittävä ja kuvottava ja minäkin VIHAAN sinua ihan aidosti, ilman projisointia tai älyllisesti epärehellistä venkoilua.
Suomi on sosialistinen tai tarkemmin sosiaalidemokraattinen maa. Täällä ei saa menestyä tai olla toista osaavampi ja ahkerampi.
Heidän käytöksensä vuoksi. Ei minua haittaa ollenkaan, että joku ajaa bentleyllä vs. toyotalla. Mutta jos se bentely-kuski avoimesti sylkee päälleni ja halveksuu minua olosuhteissa, missä minut on pakotettu hänelle altistumaan (esim. koulu), se haittaa. Niinkuin haittaisi sekin, että se toyota-kuski tekisi näin. Ei vaan tee, liekö saanu inhimillisemmän kasvatuksen sitten kuitenkin
Sen mitä rikkaisiin olen tutustunut, niin melko psykopaattista on ihan perheen sisäinenkin meininki. Voi olla vaikea olla mukava kanssaihmisille, jos jo oma isä ja äiti, sisaruksista puhumattakaan, laiminlyövät kaikkia tarpeita ja kiusaavat
En ole rikas mutta tulen hyvin toimeen sillä mitä tienaan.
En kadehdi ketään. Kun minulla on riittävä toimeentulo jotta voin asua lampimässä hyvässä asunnossa ja pystyn maksamaan menoni, kun minulla on varaa ostaa kunnon vaatteet ja muu tarvittava. Kun minun ei tarvitse laskea ruokakaupassa mitä voin ostaa ja mitä en. Kun minulta jää joka kuukausi rahaa puskurirahastoon ja voin välillä ns. hemmotela itseäni esim. matkoilla tai jollakin muulla ylimääräisellä tarvitsematta ajatella miten seuraavan kuun elän, olen todella tyytyväinen.
Mitä tekisin jollain Roopen rahasäiliöllä. Rahalla joka seisoisi turhan panttina ja jos haluasin sitä käyttää en tietäisi mitään järkevää kohdetta. Tosin voisin tietysti antaa isompaa kuuausilahjoitusta eläintensuojeluun kuin nyt annan. Se olisi tietysti mukavaa.
En ole kiinnostunut tavaran hamstramisesta koska en tarvitse mitään ylimääräistä. Samoin vaatteet. En halua kaappeja täyteen riepuja joita en koskaan käytä.
Ylipäätään en vihaa enkä ladehdi ketään. Vihan tunnehan merkitsisi sitä että vihan kohde on jotenkin päässyt ihoni alle. Merkitsee minulle niin paljon että tunnen sitä tai häntä kohtaan niin voimakasta tunnetta. Se olisi merkki siitä että en olisi päässyt vihani kohteen yläpuolelle, päin vastoin.
En vihaa enkä halveksi ihmistä joka oikeasti tarvitsee yhteiskunnan tukea. On hyvä asia että sellaista on järjestetty ja todella - en sano sikamaista sillä sika on hieno eläin - mutta törkeää ajaa ihmiset loukkuun josta ulospääsyä ei ole. Te kaikki paskanheittäjät olette sitä yhteiskunnan alinta sakkaa. Teitä ei voi kunnioittaa kukaan.
Kateus on taas maailman turhin tunne. Se syö ihmistä sisältä, vie energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on maailman suurimmat tulonsiirrot ja kovin veroprogressio. Mutta mikä riittää vasemmistolle ja Karl Marxille, motiivina kun on puhdas kateus ja pahantahtoisuus.
Äänestä vasemmistoa, voit saada tukia lisää jopa satasen kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on sosialistinen tai tarkemmin sosiaalidemokraattinen maa. Täällä ei saa menestyä tai olla toista osaavampi ja ahkerampi.
Ei vaan täälä ei saa olla omilta varasteleva kusinen rys-sä.
Hetken aikaa on saanu olla, nyt tulee lasku maksettavaks, pääsisitte vähemmälle jos osallistuisitte pakottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Usein tuleekin miettineeksi, kuinka paljon vasemmistossa on aitoa halua auttaa vähempiosaisia menestymään elämässään, mennä töihin, perustaa perhe, koti ja elää omillaan. Ja kuinka paljon toimintaa ohjaa puhdas kateus menestyneitä kohtaan? Tuntuu kuin köyhät haluttaisiin pitää vasemmiston almujen varassa elävinä zombieina ja rikkaat ovat vain kateuden kohden.
Tyypillinen jenkeistä kopioitu viesti missä miljardöörit jauhavat kuinka palkat täytyy pitää alhaalla koska kommunismi.
Kerropa miten suomessa kuinka perustaa perse 1500€ palkalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on maailman suurimmat tulonsiirrot ja kovin veroprogressio. Mutta mikä riittää vasemmistolle ja Karl Marxille, motiivina kun on puhdas kateus ja pahantahtoisuus.
Äänest' perusporvareita, et voi enää lakkoilla, tuet kutistuvat, ja palkkain pienenee.
EK:n pomo sanoi 2018 avoimeti että palkat ovat tällä 20% liian suuret.
Esimerkiksi eräs keskiluokkaiseksi itsensä mieltävä ihminen arvioi, että hänen perheensä tulee sijoittumaan ylempään keskiluokkaan. Jos tuollaista sanoo jollekin, joka ei ole keskiluokkainen, se on insensiviitistä ja loukkaavaa, mahdollisesti tarkoituksellista ja tiedostettua kiusaamista. En minäkään mene rumalle ja köyhälle miehelle sanomaan, että "minun tuleva mieheni on komea ja rikas", jos hän minua lähestyy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein tuleekin miettineeksi, kuinka paljon vasemmistossa on aitoa halua auttaa vähempiosaisia menestymään elämässään, mennä töihin, perustaa perhe, koti ja elää omillaan. Ja kuinka paljon toimintaa ohjaa puhdas kateus menestyneitä kohtaan? Tuntuu kuin köyhät haluttaisiin pitää vasemmiston almujen varassa elävinä zombieina ja rikkaat ovat vain kateuden kohden.
Tyypillinen jenkeistä kopioitu viesti missä miljardöörit jauhavat kuinka palkat täytyy pitää alhaalla koska kommunismi.
Kerropa miten suomessa kuinka perustaa perse 1500€ palkalla?
Perse laajenee kun ostat sipsejä ja kaljaa koko rahalla
Taas tää ketju, oikeisto keksii olkiukkoja joiden kans väittelee ja vasemmisto puhuu asiasta keskenään ja seinän kanssa.
Välillä joku oikeisto pälli keksii dipata yhden varpaan ihan oikeaan väittelyyn ja palaa välittömästi olkiukkoihinsa kun tulee heti nöyryytetyks kun ei ihan ilmiselvästi tiedä mitään tai heittäytyy tyhmäks ideologisista syistä.
Miettikää mikä kaaos natsî-leirissä syntyy jos/kun ne tajuaa et ei niiden tarvi olla samaa mieltä kaikesta vaikka se ois vtun tyhmää ja väärin, ei muutkaan olen, vasemmistokin tappelee kaikista eniten ittensä kans.
Vain kultit pystyy tämmöiseen perseilyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petturin palkka on..?
Minä olen koko elämäni maksanut veroja niitä turvaverkkoja varten, tuo sanoilla pelleily päälle on kuvottavaa, se mitä hallitus teki oli VARKAUS.
Kuulepas. Verot ovat tyhmyystesti
Työnantajat maksavat jo ison osan kuluja sinusta, joista et ole edes tietoinen - olet heille melkein tuplahintainen kuin se, mitä sinä näet palkkakuitissasi. Se, että sinä joudut maksamaan osan tästä veroa, on vain testi oletko itsekäs kusipää, vai kykenetkö jakamaan altruistisesti saavuttamastasi muulle yhteisölle - jopa niille, joista et henkilökohtaisesti ja suoraan hyödy. Jos et, sinut katsetaan ahneeksi pikkupaskaksi ja tuomitaan elämään köyhänä duunarina niin pitkään kun opit, että mikään "ansaitsemasi" ei ole sinusta lähtöisin, ja jaat saamasi hyvän muiden kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänest' perusporvareita, et voi enää lakkoilla, tuet kutistuvat, ja palkkain pienenee.
EK:n pomo sanoi 2018 avoimeti että palkat ovat tällä 20% liian suuret.
Ikinä en ole saanut mitään suoria tukia, opintotuetkin jouduin maksamaan takaisin liian suurien tulojen takia. Veroprosenttini on 50% paikkeilla. Ikinä en ole lakkoillut päivääkään.
Onneksi kohta pääsee eläkkeelle niin ei tarvi välittää Suomessa kitumisesta vaan voin vaihtaa maata lennosta. Niin ja se eläke on vain kiva bonus säästöjen ja sijoitusten päälle, hyvin pärjäisin ilmankin.
Googlettakaas monopoly study, selittää yksityiskohtasesti MIKSI rikkaita vihataan, ylläripylläri vika ei ole kaikissa muissa vaan siinä miten se rikastuminen vieraannuttaa todellisuudesta.
Mä en ymmärrä miten tätä vielä ihmetellään kun vastaukset on olemassa, tiede tietää jo miksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole vihaa hyvin toimeentulevia kohtaan. Se on projisoitua itsevihaa. Jokainen muistaa ne yksittäiset valinnat omasta historiasta jotka sementoi loppuelämän toimeentulon. Harva pystyy sanomaan, että oma moka, olisi pitänyt toimia toisin. Helpompaa ajatella mutku mutku kultalusikka suussa syntyneet.
Se vaan että kun päätöksiä tekee, ei voi mitenkään tietää onko ratkaisu oikea. Paljon on kiinni silkasta tuurista. Paljon on tilanteita jotka ei johdu omista valinnoista ollenkaan. Itse otin vaimoksi täysin väärän naisen mutta toisaalta ei olisi ihania tyttäriäkään... Taloudellisesti on ollut kieltämättä tuuria. Olen työtön ja aika pienituloinen mutta kaikkea on ja liikaakin. En vihaa varsinkaan minua elättävää keskiluokkaa tai rikkaita, teinhän itsekin aikanaan työni ja maksoin veroni valittamatta. Hyvä että on ahkeria työläisiä ja firmoja jotka työllistää. Laiskoja sijoittajia ja muuta verenimijäporukkaa en oikein osaa arvostaa.
Ei kai kaikkia. Ehkä osa pelkää ettei heräämistä tapahdu siellä tarpeeksi. Eletään kuplassa ja uskotaan vanhaan näivettävään systeemiin. Eettisyydestä ja inhimillisyydestä hyötyisi kaikki, lopulta. Pahalla saa aikaan näivetyksen, hyvällä toivoa ja kasvua - kaikille.