Mistä tiedän onko työkaveri onnellinen parisuhteessaan? meni naimisiin kesällä, mutta kuulosti pakkoavioliitolta
Hän puhui inspiraation etsimisestä häihin yms. ja vapauden menettämisestä hyvin avoimesti minulle. Onko nuo sanoja jotka kuulee jos oikein rakastaa?
Kommentit (13)
Jospa nyt keskittyisit ja eläisit vain omaa elämääsi
Mun opiselukaveri jätti avioerohakemuksen puolen vuotta häiden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Jospa nyt keskittyisit ja eläisit vain omaa elämääsi
Pelkään että hän voi elää väkivallan pelon alla.
AP
Vierailija kirjoitti:
Keskity sinä vain itseesi.
Niin keskitynkin, sillä hänen onnellisuutensa ja turvallisuutensa ovat minulle tärkeitä arvoja.
Jotkut vitsailee vapauden menettämisellä naimisiin mennessään, ja monet etsii häihin inspiraatioita.
Vihaisen (vanhan) naisen syndrooma
Erityiset yhteiset nimittäjät vihaisen (vanhan) naisen oireyhtymässä erottavat sen kaikista nykyisistä vakiintuneista luokitteluista. Nämä oireet ovat jaksoittaiset provosoimattoman vihanpurkaukset, avioliitoon yhteensopimattomuus, vakavat itsemurhayritykset, alttius alkoholin ja huumeiden väärinkäytölle, sairaalloisesti suuntautunut kriittinen asenne ihmisiin ja päinvastainen pakkomielteinen tarve menestyä kaikissa pyrkimyksissä, sekä voimakas siisteyden ja täsmällisyyden tarve. Tämä jatkuva täydellisyyteen pyrkiminen on heidän tuhonsa. Hoito on parhaimmillaan lievittävää ja sitä yleensä vastustetaan. Esitämme kolme tapausta sekä heidän takiaan kärsivien miestensä seurausoireyhtymän, jotka reagoivat vihaan vahvistamalla heikkoja maskuliinisia halujaan.
Journal of American Medical Association, 'The Angry Woman Syndrome': https://jamanetwork.com/journals/jamapsychiatry/article-abstract/490382
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskity sinä vain itseesi.
Niin keskitynkin, sillä hänen onnellisuutensa ja turvallisuutensa ovat minulle tärkeitä arvoja.
Et sinä kuitenkaan voisi yhtään mitään hänen onnelleen ja turvallisuudelleen. Tämä on kokenut omakohtaisesti moni, joka on pelastanut kaverinsa tai sukulaisensa väkivaltaisesta liitosta. Se onneton nimittäin yleensä palaa takaisin omaan helvettiinsä.
Nyt eletään 2020-lukua ja pakkoavioliittoa ei enää ole ainakaan suomalaisilla naisilla niin kuin oli vielä 1960-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Onko selviä merkkejä?
Timanttisormus on joskus työpisteen pöydällä, ja mies viettää ilmeisesti enemmän aikaa muualla kuin yhteisessä kodissa.
Naiset puhuu läpiä päähänsä, ja ympäristöönsä, vaikka mistä peloista.
Muutama vuosi sitten ystävättäreni puhui vain pelkkiä kamalia asioita lasten hankkimisesta ja raskaudesta; -keho rupsahtaa, vauvat on rumia, ne haisee, kaikki vapaa-aika menee, paikat repee, lihoo, elämä on pilalla jne.
Nyt tuolla pariskunnalla on kolmas tulossa ja nainen on onnensa kukkuloilla.
Naisista olen oppinut sen, että ei parane liikaa keskittyä siihen mitä sieltä suusta pääsee, vaan siihen miten ne oikeasti toimii ja tekee.
Ei kuulu sulle.