Kuinka monta tuntia kuukaudessa teidän 2-vuotias on päiväkodissa?
Entä viikkotasolla? Onko vähän alle 30 tuntia liikaa? Esimerkiksi 4 päivää viikossa.
Kommentit (54)
Riippuu miehen työvuoroista, kun on töissä viikon sit taas vapaalla maissa. Eli lapsi on puolet kuukaudessa joka päivä puolipäivä hoidossa. Tunteja päivässä noin viisi.
Meillä oli alle 5 tuntia päivässä. Aamulla kaksi tuntia ja iltapäivällä kaksi tuntia. Joskus oli isoisä häntä vahtimassa iltapäivän, eli silloin ei ollut hoidossa. Jommankumman vanhemman arkivapaana ei ollut hoidossa ollenkaan. Kaksivuotias ei vielä tarvitse "laadukasta varhaiskasvatusta".
0
En ikinä ois laittanu noin pientä hoitoon. Lapset parikymppisiä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli alle 5 tuntia päivässä. Aamulla kaksi tuntia ja iltapäivällä kaksi tuntia. Joskus oli isoisä häntä vahtimassa iltapäivän, eli silloin ei ollut hoidossa. Jommankumman vanhemman arkivapaana ei ollut hoidossa ollenkaan. Kaksivuotias ei vielä tarvitse "laadukasta varhaiskasvatusta".
Ei varmasti "tarvitse", mutta töissä on käytävä.
Hyvä kysymys!
Hyvä pohtia noita tuntimäärää kuukausitasolla. Etenkin näiden kaksivuotiaiden tai jopa alle joiden vanhempi on kotona hoitamassa sisarrusta.
eli paljonko jää aikaa kuukaudessa sen siihen sisarrussuhteen kehittymiseen ( ja vähenne kotiturnausta yöt)
Vierailija kirjoitti:
0
Voi luoja. Tätähän tässä kysyttiin.
7:50 - 14:30 viitenä päivänä viikossa yksivuotiaasta alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys!
Hyvä pohtia noita tuntimäärää kuukausitasolla. Etenkin näiden kaksivuotiaiden tai jopa alle joiden vanhempi on kotona hoitamassa sisarrusta.
eli paljonko jää aikaa kuukaudessa sen siihen sisarrussuhteen kehittymiseen ( ja vähenne kotiturnausta yöt)
Meillä ei ole sisarusta. Me ollaan molemmat töissä. Ap
Vierailija kirjoitti:
0
Samat sanat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0
Samat sanat.
Hienoa teille. Jotenkin nämä talolainat on kuitenkin maksettava :) nykyään elämä on kalliimpaa kuin 20 vuotta sitten. Mietipäs sitä kääkkis.
Omat lapseni, kaksi kappaletta menivät päiväkotiin 3-vuotiaina. Olin hoitovapaalla kummankin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Omat lapseni, kaksi kappaletta menivät päiväkotiin 3-vuotiaina. Olin hoitovapaalla kummankin kanssa.
Kysyinkö minä tätä? Ap
Noin 40-45 tuntia viikossa. Haluan lapselleni parhaan mahdollisen varhaiskasvatuksen. Todellakin harmittaisi keväällä, jos jouduttaisiin toteamaan, että suuri osa varhaiskasvatussuunnitelman tavoitteista ei ole toteutunut lapseni kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Noin 40-45 tuntia viikossa. Haluan lapselleni parhaan mahdollisen varhaiskasvatuksen. Todellakin harmittaisi keväällä, jos jouduttaisiin toteamaan, että suuri osa varhaiskasvatussuunnitelman tavoitteista ei ole toteutunut lapseni kohdalla.
Niin varmaan. Miksi pitää trollailla? Mitä saat tällaisesta? Ap
Jokainen lapsi on ollut kaksi vuotiaana täydet päivät. 5 x 8,5 - 9 tuntia / vko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0
Samat sanat.
Hienoa teille. Jotenkin nämä talolainat on kuitenkin maksettava :) nykyään elämä on kalliimpaa kuin 20 vuotta sitten. Mietipäs sitä kääkkis.
Elämä ei ole sen kalliimpaa kuin 20 vuotta sitten. Miksi hiillyt toisten valinnoista? Miksi itse valitsit talon hankkimisen?
(olen itse ollut töissä kun lapset olivat pieniä, joten nyt ei ole kyse siitä)
Ap tekee tyypillisen ap:n virheen. Kommentoi epäolennaisuuksia. Ei niin synny keskustelua siitä varsinaisesta asiasta.
Oli vasta päiväkodissa n 3, 8 v. Olin työtön luuseri .
Meillä on noin 136 tuntia. Alle 140 kuitenkin. Mielestäni ihan hyvin ollaan saatu sovitettua, vaikka tehdään täyttä työaikaa miehen kanssa.