Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on se "paha päivä", jota varten säästöt ovat olemassa?

Vierailija
12.10.2024 |

Ja jota jokaisen kunnon kansalaisen ja yhteiskuntaykän pitäisi pelätä kehdosta asti?

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pankkijärjestelmä romahtaa.

Vierailija
2/106 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. pandemia, joka pistää sekaisin koko toimialan jolla työskentelee.

Vierailija
4/106 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys, konkurssi, vakava sairaus, kuolema, vesivahinko jne. Pienessä mitassa auto, läppäri , puhelin, silmälasit tai pesukone hajoaa.

Saa säästää hyvänkin päivän varalle.

Vierailija
5/106 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi se, että joudut työttömäksi ja huonolla tuurilla saat ensimmäiset työttömyyskorvakset puolen vuoden päästä.

Vierailija
6/106 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin on hyvä olla paljon rahaa pankissa. 

Vierailija
7/106 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys, konkurssi, vakava sairaus, kuolema, vesivahinko jne. Pienessä mitassa auto, läppäri , puhelin, silmälasit tai pesukone hajoaa.

Saa säästää hyvänkin päivän varalle.

Tuo oli kuin omasta näppiksestäni. 👍

Vierailija
8/106 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpon hallitus

Vierailija
9/106 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oot vanha ja pitää päästä taksilla lääkärille ja ostaan lääkkeet.

Vierailija
10/106 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin on hyvä olla paljon rahaa pankissa. 

Touché!

Vierailija
11/106 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen huomaa sen siinä vaiheessa, kun on jo myöhäistä:) Huom, rikkaat ovat oma lukunsa!

Vierailija
12/106 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mulla on pahapäivä,niin haen huomenna kirkonmenojen jälkeen kaljaa kaupasta,on nääs rahaa pahanpäivän varalle.

Vierailija
13/106 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se paha päivä oli isän kuolema. Sen jälkeen olin täysin työkyvytön, enkä mitenkään olisi voinut saada kuukausia sairauslomaa. Onneksi oli säästöjä, joilla pystyin jäämään muutamaksi kuukaudeksi palkattomalle. Hoidin yksin koko asunnon tyhjennyksen ja kuolinpesän kaikki asiat myös suuren surun ja shokin vallassa. Onneksi oli rahaa, en olisi selvinnyt siitä muuten.

Vierailija
14/106 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Du har det väl då du frågar den frågan.

Vierailija
15/106 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun päädyt yllättäen leikkaukseen, jonka lopputulemasta ei voi olla varma ja käyt kattoo paljonko saisit sairauseläkettä. Ja tietenkin oot hankkinut sitä ennen vakituisen työpaikan turvin asunnon yms. autot, joiden maksut juoksee joka kk.

Vierailija
16/106 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se "paha päivä" on olemassa vain teoriassa ja periaatteellisella tasolla. Oikeasti se päivä ei konkreettisesti koskaan tule. Tämä ei ole säästämisvastainen kommentti, vaan enemmän vain realismia. Ihminen tuppaa kuolemaan vanhuuteen ennen tuota päivää. Perilliset sen sitten törsäilevät ja moni heistä itse säästää sitten yhtä lailla. Irwin Goodmanin sanoin: miksi turhaa mammonaa on koota päälle maan, kun joku toinen kuitenkin sen ryyppää aikanaan. Juodaan kaikki nyt ja juokoot toiset omiaan.

Vierailija
17/106 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on oikeastaan hyviä päiviä varten säästöjä. Haaveilen jääväni vuosiksi pois töistä ja nauttimaan elämästä. Samalla säästöt toimivat myös pahaa päivää varten, jos tulee jotain yllättäviä menoja, menee työkyky tai muuta, niin ei jää ainakaan rahasta kiinni eläminen.

Vierailija
18/106 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiseltään tulee mieleen, että saisi potkut. Tai sairastuisi johonkin, johon saisi paljon parempaa hoitoa yksityiseltä kuin julkiselta ja pitäisi itse maksaa.

Vierailija
19/106 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on luultavasti edessä silmäleikkaus jälkihoitoineen, jos tahdon pysyä työkykyisenä. En pääse leikkaukseen julkisella puolella, joten olisin kusessa jos säästössä ei olisi muutamaa tonnia.

Vierailija
20/106 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on oikeastaan hyviä päiviä varten säästöjä. Haaveilen jääväni vuosiksi pois töistä ja nauttimaan elämästä. Samalla säästöt toimivat myös pahaa päivää varten, jos tulee jotain yllättäviä menoja, menee työkyky tai muuta, niin ei jää ainakaan rahasta kiinni eläminen.

Mulla sama juttu. Haluan oppia laulamaan, ja ilman säästöjä se ei onnistuisi koska olen pienituloinen ja laadukas yksityisopetus on kallista. (Tai ehkä se onnistuisikin Youtube-videoiden yms. avulla, mutta kehitys olisi varmasti paljon hitaampaa kuin nyt kun saan rautaisen ammattilaisen apua.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän