Kun asuntolaina maksettu niin mitä aiot tehdä
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alan maksaa isojen remonttien rahoitusvastikkeita.
Tämä on todellisuus 99% omistusasujista kohdalla. Harva vaan uskaltaa myöntää että sen varsinaisen asuntovelan jälkeen maksetaan uudelleen samankaltainen summa erilaisista remonteista, jotka rahoitetaan entistä kovakorkoisemmalla remppalainalla.
Halvempaa se on. Otata vaan uuden asuntolainan siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monella tuota lainaa on aika paljon niskassa, yli 100 000 jne.
Minulla vain 35 000. Miksi ottaisin ison lainan kun todennäköisesti joutuisin tekemään enemmän töitä ja ottamaan enemmän vastuita sen maksuun?
Ei sellainen elämä ole välttämättä kovin nautinnollista ollenkaan, jos työ ja paineet ansiotulosta ovat iso osa elämää.
Maksoin yksin 240000 euron lainan. En stressannut yhtään nollakoroilla. Tein paljon ylimääräisiä lyhennyksiä. Sain maksettua just, kun korot alkoi taas nousta.
Idiootti olit kun teit 0-koroilla ylimääräisiä lyhennyksiä.
Minä en tehnyt vaan käytin rahat sijoituksiin. Kun korot lähtivät nousuun niin maksoin SIJOITUKSILLA lainan pois kokonaan ja sijoituksiin jäi siltikin mukava potti. Menetit siis VUOSIEN hyvät tuotot ilmaiselle rahalle maksamalla ilmaista rahaa pois.
Täällä on paljon porukkaa jotka eivät ymmärrä mitään rahasta.
Tein parhaan valinnan.
Tämän keskusteluketjun aihe ei ollutkaan, kumpi on kannattavampaa, asua vuokralla vai omistusasunnossa. Ap kysyi, mitä kukin teki ylijäävällä rahalla, kun asuntolaina oli maksettu.