Laatikkoruoat ei kuulu jouluun
Jouluna syödään vain joulukinkkua, lihapyöryköitä, karjalanpaistia ja kalaa.
Öö ei laatikot siihen kuulu?
Kommentit (21)
Saunaan pitää mennä laittamaan puita.
Tää palsta alkaa olla ns. läpi pelattu peli. Samat jankutukset kerrasta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Saunaan pitää mennä laittamaan puita.
Me taas ollaan parasta aikaa vilvottelemassa ..ihanaa..
No, mä.saan valita omaan joulupöytääni omat herkkuni. Sun listalta en ota kuin kinkun.
Laatikot ovat parasta joulupöydässä.
Kaikista parasta olisi se että, älkää vastatko näihin provoihin. Niistä ei saa mielihyvää kun ap itse.
Sun jouluusi eivät laatikkoruoat kuulu.
Mun jouluun eivät kuulu lihapatee, hillosipulit eikä lipeäkala.
Kukin syö mitä haluaa. Vaikka tölkkipapuja tai hampurilaisia.
Lihapullat ja karjalanpaisti eivät sovi kinkun kanssa samalle aterialle. Laatikot sopivat mainiosti lisukkeeksi. Ei kukaan jaksa syödä noin monia lajeja. Useimmilla nykyään ei ole edes kovin iso perhe aterialla.
Täytyykin tästä soittaa 70-luvulle ja kertoa mummolle, etteivät nämä kuulu joulupöytään. Hän kun teki näitä jo silloin itse alusta loppuun. Ellei jo aikaisemminkin.
Minun jouluun laatikkoruoat kuuluu, etenkin perunalaatikko. enää en kinkkua osta kotiin, asun yksin, vietämme joulun siskolla nyyttäri tyyliin, siellä on kinkku ja laatikkoruokia. Kalasta pidän, mutta on kallista .
sinä et kuulu jouluun,laatikkoruuat kuuluu
Niin sinun jouluusi ne eivät kuulu.
Onneksi en minäkään.
Kun jankkailet näitä mikä kuuluu mihinkin ruokaan tai juhlaan.
Jättikö puoliso vain tuon vuoksi.
Lihapullat eivät kuulu suomalaiseen joulupöytään, ehkä ruotsalaiseen. Laatikot kuuluvat suomalaiseen joulupöytään perinteisesti. Toki perheillä voi olla omiakin perinteitä ja uudempia jouluruokia ovatkin graavilohi, sienisalaatti, vihersalaatti, kalkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Tää palsta alkaa olla ns. läpi pelattu peli. Samat jankutukset kerrasta toiseen.
Samaa ajattelin, käyn täällä harvoin, taso on muutamassa vuodessa laskenut juuri tämän aloituksen tasottomuudelle. Pelkkää paskaa, jos saa suoraan sanoa.
Vai niin.