Mitä opiskelijan joulukoriin?
Haluaisin muistaa opiskelevaa sukulaistyttöä joulukorilla.
Haluisin sinne jotain säilyvää käyttötavaraa, mistä olisi opiskelijalle iloa pitkin vuotta mahdollisesti?
Jos teillä on hyviä ideoita niin kiitos!
Tuntuu, että oma pää rupeaa jo kiertämään kehää, kun yritän keksiä muutakin kun rusinoita ja hernekeittoa 😂
Kommentit (17)
Kysyisin kyllä joko tytöltä itseltään tai hänet hyvin tuntevilta.
Lahjakortti on hyvä. Vaikka S-ryhmään.
Nenäliinoja, mehua, tomaattimurskaa, kahvia, teetä, leipä, mäntysuopaliuos, suklaarasia, kynttilä, villasukat, kirja, hillopurkki, vitamiinipurkki. Siinä hyviä vaihtoehtoja. Käyttöjuttuja, joita muuten itse joutuis ostaan.
Tiedätkö allergiat ja mieltymykset?
Jos ne tiedät, niin on helppoa.
Itse olisin ollut superkiitollinen ruokasäilykkeistä, juustosta, mausteista, siteistä, pesuaineista, kuivatuista hedelmistä, pähkinöistä, oliiviöljystä, pattereista, uusista lakanoista ja kaikesta sinänsä halvasta, mutta kuitenkin niin kalliista ja arkisesta.
Sain kerran lahjakortin ravintolaan. Täytyy myöntää, että oli pakko myydä pois. Koska sillä satasella maksoin pitkään ruokia ja muita pakollisia menoja.
Ja ei, minulla ei ollut vanhempia taustatukena. Oli vain selvittävä.
Vierailija kirjoitti:
Nenäliinoja, mehua, tomaattimurskaa, kahvia, teetä, leipä, mäntysuopaliuos, suklaarasia, kynttilä, villasukat, kirja, hillopurkki, vitamiinipurkki. Siinä hyviä vaihtoehtoja. Käyttöjuttuja, joita muuten itse joutuis ostaan.
Mitä opiskelija tekee mäntysuovalla? 99 % ei yhtään mitään. Vitamiinit, tee ja kahvikaan eivät välttämättä ole juuri niitä, joita opiskelija haluaisi itse käyttää. Kynttilää turhempaa opiskelijalle on vielä vaikeampi keksiä.
Budjetti?
Älä nyt mitään hernekeittoa laita, ennemmin jotain sellaista mitä opiskelija ei raaski itse ostaa. Tietysti jouluun sopien glögiä, rusinoita ja manteleita, pipareita. Ainakin jos annat korin ennen joulua. Muista ruokatarvikkeista tulee mieleen aurinkokuivatut tomaatit, oliiviöljy, pesto. Kunnollinen suola- tai pippurimylly voisi myös olla mieleen varsinkin kokkailijalle, roiskeläpän lämmittäjää tuskin kiinnostaa. Näiden lisäksi laittaisin kyllä joko K- tai S-ryhmän lahjakortin. S-ryhmän kortilla on enemmän käyttövaihtoehtoja ruokakaupasta ravintoloihin.
Patakinnas. Googlaa insjöns väveri
Teen juojalle tee on aina toivottua, mutta ei mitään perus Liptonia. Clipper ja Pukka ovat vähän parempia ja silti ihan ruokakauppatavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö allergiat ja mieltymykset?
Jos ne tiedät, niin on helppoa.
Itse olisin ollut superkiitollinen ruokasäilykkeistä, juustosta, mausteista, siteistä, pesuaineista, kuivatuista hedelmistä, pähkinöistä, oliiviöljystä, pattereista, uusista lakanoista ja kaikesta sinänsä halvasta, mutta kuitenkin niin kalliista ja arkisesta.
Sain kerran lahjakortin ravintolaan. Täytyy myöntää, että oli pakko myydä pois. Koska sillä satasella maksoin pitkään ruokia ja muita pakollisia menoja.
Ja ei, minulla ei ollut vanhempia taustatukena. Oli vain selvittävä.
Kaikki ei ole kuten sinä ja opiskelijat eroavat siinä, mistä on puute. Käyttötavarat monilla on saatu jo kotoa pois muuttaessa ja lakanoita on useimmissa perheissä ylllin kyllin, joita nuori saa mukaansa.
Itse ainakin pitäisin todella epäkohteliaana antaa jotain siteitä ja säilykepurkkeja. Hajustetut pesuaineet on allergikolle roskistavaraa. Pitäisi tietää tarkemmin henkilön tarpeista ennen kuin ostaa käyttötavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä opiskelija tekee mäntysuovalla? 99 % ei yhtään mitään. Vitamiinit, tee ja kahvikaan eivät välttämättä ole juuri niitä, joita opiskelija haluaisi itse käyttää. Kynttilää turhempaa opiskelijalle on vielä vaikeampi keksiä.
Ja heti joku ankeuttaja tuli kommentoimaan.
Minulle kaikki nuo listatut olisivat kelvanneet. Niin silloin opiskeluaikana kuin nytkin. Aina jokainen tavara ei voi olla napakymppi mutta jos siellä on useita tuotteita niin varmasti moni on mieleinen. Pelkkä raha on älyttömän tylsä lahja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja heti joku ankeuttaja tuli kommentoimaan.
Minulle kaikki nuo listatut olisivat kelvanneet. Niin silloin opiskeluaikana kuin nytkin. Aina jokainen tavara ei voi olla napakymppi mutta jos siellä on useita tuotteita niin varmasti moni on mieleinen. Pelkkä raha on älyttömän tylsä lahja.
Mielestäni on tuhlausta antaa kasa tavaraa, josta vain osalle olisi käyttöä. Se on juuri tarpeetonta rahan ja luonnonvarojen haaskuuta. Emme enää elä aikaa, jolloin, mikä tahansa tavara on hyvä asia vaan nykyään asiallista on välttää turhaa.
Jos ei halua antaa rahaa, mutta ei tiedä mikä olisi tarpeellista, aina voi kysyä. Se ei maksa mitään, mutta säästää luontoa ja omaa kukkaroa.
Minulle herkkukoriin saa pakata vaikka pullon astianpesuainetta sillä sille on aina käyttöä. Nyt joulunaikaan glögi, suklaa, pähkinät, oliiviöljy, leffaliput, maissikakut, piparkakut, keittiöpyyhe, hillitynväriset tabletit yms olisi tervetullut juttu. Myös joku kauniissa pullossa oleva käsisaippua tai erikoissuola olisi mieleinen.
Ainakaan ei kannata laittaa mitään muuta kuin kuluvaa tavaraa. Patakintaat, pyyhkeet yms. voi unohtaa, jos ei ole tiedossa että sellaisille on tarvetta. Mitä jos kysyisit opiskelijan vanhemmilta millaisista jutuista lahjan saaja tykkää tai on tarvetta. Omaa opiskeluaikaa muistellen olisin tykännyt erilaisista mausteista. Esimerkiksi pippurimylly täyttöpussin kanssa olisi ollut kiva.
Miksi ap kuvittelee että täysin tuntemattomat mammat tietäisivät mitä juuri tämä opiskelija haluaa ja tarvitsee?
Lahjakortti prismaan!