Yli 65v yksityiselle lääkärille. Ymmärtävätkö pääsevänsä vain niille joille muut ei varaa aikoja?
Tämä kokeiluhan on ollut kerran. Harva lääkäri otti vastaanotolle. Valittaviksi jäi muutama heikommin suomea puhuva yleislääkäri joiden varauslistat ei täyty.
Mikään firma ei suututa itse maksavia alle 65v myymällä ei oota suosituille lääkäreille.
Kommentit (57)
Olisiko se tk-lääkäri sitten suosittu, jos olisi yksityisen listoilla?
Riittää, että osa menee yksityiselle. Ei ne kaikki sinne mene. Hoitojonoa saadaan purettua ja julkisen puolen jonoa lyhemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yksityinen lääkäri valitse potilaitaan. Asiakas valitsee lääkärin.
Nyt puhut soopaa ! Kyllä tasan tarkkaan ( jotkut) yksitys LÄÄKÄRIT nimenomaan valitsevat potilaitaan.
Eräs tuttavani oli aikoinaan töissä yksityisellä Terveysasemalla ja siellä oli jokunen Erikoislääkäri jotka ilmoittivat : "En ota vastaan työttömiä, mielenterveyspotilaita enkä monisairaita vanhuksia" 😦
"Kirjoitan vaan sairaslomia flunssapotilaille, muut suksikoot hautuumaalle, ei kiinnostele."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt puhut soopaa ! Kyllä tasan tarkkaan ( jotkut) yksitys LÄÄKÄRIT nimenomaan valitsevat potilaitaan.
Eräs tuttavani oli aikoinaan töissä yksityisellä Terveysasemalla ja siellä oli jokunen Erikoislääkäri jotka ilmoittivat : "En ota vastaan työttömiä, mielenterveyspotilaita enkä monisairaita vanhuksia" 😦
"Kirjoitan vaan sairaslomia flunssapotilaille, muut suksikoot hautuumaalle, ei kiinnostele."
"Voin verenpaineen mitata jos et ole työtön, vanhus tai mt-potilas."
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen päätehtävä on kurjistaa julkinen sektori, jotta se voidaan privatisoida.
No eiköhän tuo julkinen sektori ole jo kurjistettu ennen tätä hallitusta. Nyt olisi hyvä aika siirtyä vastaavaan systeemiin kuin monissa keski-euroopan maissa on: jokaisella oltava pakollinen sairausvakuutus, jonka sisällön päättää itse. Yhteiskunta avustaa köyhimpiä maksuissa. Ei ole terveyskeskuksia vaan jokainen saa itse valita itselleen omalääkärin jonka luona jatkossa käy.
Vierailija kirjoitti:
Mihin mennään Hyrynsalmella yksityislääkärille?
Ei kiinnosta paljon paskaakaan, miten Hyrynsalmella (asukasluku 2 063) mennään yksityislääkärille. Näppärät pikku hyrynsalmelaiset varmaan osaavat mennä seuraavaan kaupunkiin, kuten joka ikisen tarvitsemansa palvelun kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä firmalle on maksaako sen itse vai joku toinen sun puolesta?
Tämä on totta.🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla sairasloma. Eikö se ole sairausloma?
Mono kirjoitti:
Kyllä omalääkärisysteemin kehittäminen terveyskeskuksiin olisi ollut kokeilemisen arvoinen. Lääkärin ja potilaan aikaisempi tunteminen tekee työstä mielekästä.
Joku kirjoitti että Hyrynsalmella ei oikein pääse yksityiseen lääkäriin. Ihan vakavasti puhuen Jyväskylästä pohjoiseen on suuri joukko ihmisiä, joille yksityislääkärille pääseminen on mahdotonta pitkien matkojen vuoksi. Miten he toimivat?
Miksi se omalääkäritoiminta lopetettiin. Esim Järvenpäässä oli muistaakseni 90- luvulla ja se toimi loistavasti. Parissa päivässä pääsi lääkäriin, myt ei edes tule takaisinsoittoa, kun yrittää tilata aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut töissä valtakunnallisessa ajanvarauksessa yhdellä näistä isoista. Lääkärit kirjoittavat muistion tietoihinsa, ja monikin rajaa pois kokonaisia asiakasryhmiä. Yleisimmin palvelusetelit tai lapsipotilaat, mutta on myös spesifimpiä rajauksia aina henkilökohtaisiin saakka eli tietyille asiakkaille (häiriköille laskut maksamatta jättäville jne) ei vaan varata aikaa ko lääkärille. Ammatinharjoittajalla on oikeus valita asiakkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän siinä käy, jos tämä tulee voimaan.
Mitä siitä? Eivätköhän nuo ole ihan päteviä lääkäreitä? Syrjemmällä on menty tähänkin asti sille lääkärille, jolle on sattunut pääsemään.
Vierailija kirjoitti:
75 vuotta täyttäneille piikki peppuun
Tuletko sinä vai yhteiskunta sitten puolestani hoitamaan kolmen läheisen asioita joukossa myös yksi lapsi.
Kaikki ovat minua muorempia avun tarvitsijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin mennään Hyrynsalmella yksityislääkärille?
Ei kiinnosta paljon paskaakaan, miten Hyrynsalmella (asukasluku 2 063) mennään yksityislääkärille. Näppärät pikku hyrynsalmelaiset varmaan osaavat mennä seuraavaan kaupunkiin, kuten joka ikisen tarvitsemansa palvelun kohdalla.
Eiköhän nuo mene Kajjjaaniin, kuten tähänkin asti.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä firmalle on maksaako sen itse vai joku toinen sun puolesta?
Ei mitään, jos maksu on sama. Eikös puhuttu jostain maksukatosta? Eli tekevät halvemmalla nämä yli 65 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi mieluummin tuettu yksityisillä erikoislääkäreillä käyntejä, sillä niitä monet yli 65-vuotiaat joutuvat käyttämään koska julkisella puolella on pitkät jonot ja lääkärit ottavat vastaan vain pitkän matkan päässä keskusairaaloissa. Jos yli 65-vuotiaat saavat itse tilailla aikoja suoraan yksityisille yleislääkäreille siinä kyllä kustannukset nousevat koska menevät lääkäriin niissäkin tapauksissa missä vaiva hoidetaan nyt terveyskeskuksen omahoitajan vastaanotolla.
Miksi ne erikoislääkärit sitten eivät valikoisi potilaita? Sitähän he tekevät ihan siellä erikoissairaanhoidossa. "Ikä ja perussairaudet huomioiden hoito linja on konservatiivinen. Ei jatkohoitoa erikoissairaanhoidossa."
Olen kyllä tilannut netistä aikoja erikoisläälärille oman mieltymyksen mukaan. Ei missään kysytty, miksi tarvitsen lääkäriä, kuten tk:ssa.
Jos kuvitellaan tilanne:
65 vuotta täyttänyt tilaa ajan yksityiselle lääkärille esim. huonon olon vuoksi, kuumetta, päänsärkyä jne., joka ei mene ohi.
Lääkäri haluaa ottaa hänestä rtg-kuvan ja verikokeita.
Kuka maksaa nämä kokeet? Nehän tässä hoidossa ovat yksityisellä se kallein osuus, ei se lääkärin palkkio. Vai määrääkö tämä yksityislääkäri potilaan sitten julkiselle puolelle kokeisiin.
Minä ainakin varaan ajan semmoiselle lääkärille joka on suomalainen. Kysyn aina lääkärin nimen muutenkin.