Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon jo 3 ja 1/2 v ollut amkssa, en ole tehnyt yhtään kertaa läksyjä, en lukenut mihkään kokeeseen, lintsaan mutta olen luokkani paras!

Vierailija
12.10.2024 |

Tuntuu kyllä että MITÄÄN ei vaadita amk- koulussa. Itse saan hyviä arvosanoja kun vaan kuuntelen silloin kun olen koulussa, oon kai pois noin 1 kolmasosaa.

Meillä myös Ruotsa- ja Tanskalaisia vaihtiksia jotka sanoo että ihanan helppoa lukion jälkeen amkssa, mutta oikein mitään ei opita🤭

Kokeissa saadaan olla aina ryhmänä ja muiltakin ryhmistä saa pyytää apua niin aina joku tietää ja saadaan koko ryhmä hyvät arvosanat ja tiedän itsekkin useinkin. Paljon on myös sitä ihan aitoa työhönoppimista jossa teoriat kyllä melko turhaa painolastia ainakin täällä meillä hoitotyössä.

Tosiaan läksyjä ei ole eikä paljon kokeita. Yleensä jakson päätökseksi tehdään omassa ryhmässä esim joku näytelmä tai esitys jossa teeskennellään hoitotyötä jonkun ollessa potilas. Viimeiset neljä kurssia oon näytellyt tajutonta potilasta joten aina tulleet parhaat arvosanat kun tajuttomuutta näytellessä vaikea epäonnistua pahasti, kunhan vaan muistaa olla puhumatta.

Muita joista tuntuu aika vähältä varsinainen opetus ammiskassa, yleensä vaan luetaan tunneilla open "kalvoja" ja saadaan joku esimerkki työstettäväksi.

Tuli mieleen kun ensiviikolla taas päättyy jakso ja tätä jaksoa koko kouluajan mainostettu kaikkein vaikeimmaksi mutta en ole taas tehnyt mitään ja opiskellut mutta uskon saavani taas hyvät pisteet. Paljon helpompaa on kyllä amk- koulussa kuin lukiossa ja enemmän käytännönläheisempää opetus!

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite olen ainakin tälle syksylle kirjoittanut jo useamman monisivuisen raportin, tehnyt useamman tentin, useamman ryhmätyön, tehnyt kaksi työelämähaastattelutehtävää rapsoineen, kirjallisuustehtävän (lue kaunokirjallisuuskirja ja tee raportti) ja nyt alkaa kurssi, johon tulee valmistaa kuusi yksilönohjauskertaa ihan oikean asiakkaan kanssa, lisäksi 4 työnohjauskertaa koululla ja 12 sivun rapsa päälle. 

t. Sosionomiopiskelija

Pilipalitouhu.

Täällä taas yksi joka ei päässyt kouluun.

Vierailija
22/23 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kyllä ole ylpeyden aihe, että on jollain apuluokalla luokkansa paras. Koska sitähän tuo koulutus oikeasti on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä se on, kun helpolla pääsee. Näin pääsin itsekin myös yliopistossa. Todellinen testi tuleekin sitten työelämässä ja se voikin yllättää. Sitä kohti reippaasti sitten vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän