Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei helvetti! Ei ole tosi! Sinne meni ostokset!

Vierailija
12.10.2024 |

Tää on niin uskomatonta, että pakko jakaa teidän(kin) kans, vaikka mut tunnistettaiskin tästä. :) Terveiset vain kavereille ;)

Eli kävin äidin kans kaupassa ja ostettiin aika paljon ruokaa, yhteensä kolme pussia. No äiti meni vielä apteekkiin (joka siis kaupan yhteydessä) ja minä lähdin viemään tavarat autoon. No menin autolle ja löin tavarat peräkonttiin (äidillä ei koskaan ole peräkontti lukossa ja auto aina inva-paikalla) ja lähdin viemään kärryjä takaisin ja jäin odottamaan äitiä apteekista. Sitten kävelimme takaisin ulos ja inva-paikalle päin. Kunnes äiti kysyi, mihin olen vielä menossa, kun autohan on tossa oikealla! Olin, että wtf? Inva-paikkahan on tuolla puolen. "Niin mutta mehän laitettiin auto tuohon kärryjen lähelle..." V***u se oli just samanlainen auto ja inva-paikalla, johon laitoin ne ostokset xD Ja se auto toki oli jo lähtenyt! Ei helvetti. Oltiin vähän aikaa ihan hiljaa, ja sitten naurettiin. Nyt odotellaan josko joku palauttais meidän ostokset, vai lähdenkö uudestaan ostamaan ruoat. Niin tyhmää, että nyt vaan naurattaa, varmaan se vitutuskin tulee kohta.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteys kaupan vartiajaa ja se katsoo josko kyseisen kulkuneuvon rekkari näkyy, siitä saa omistajan tiedot.

Mutta trollihan tämä vaan oli.

Ei välttämättä. Olen minäkin sekoittanut autoja keskenään. Koettanut avata ovea samanlaisesta autosta tai istunut autoon ja tajunnut vasta sitten ettei minun autossa ole tuollaista koristetta.

Vierailija
22/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää tulin kerran baarista ja kiroilin kun asunnon ovi ei auennut. Jonku ajan kuluttua huomasin että olinkin naapurin rivarin ovella. Toivottavasti eivät heränneet, eivät ainakaan sanoneet mitään jälkikäteen.;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekisteritunnus on ainoa ulkopuolinen yksilöllinen ero samanlaisten suursarjatuotantona valmistettujen autojen välillä.

Itsellä oli yhteen aikaan vm. -90 Mazda 323 joka oli ilmeisen yleinen auto silloin ja kahdesti oli joku tuntematon erehtynyt autosta, yksi tuli sanomaan että oli erehtynyt autosta ja saanut ovenkin auki oman autonsa avaimella ja toisen ukon näin itse teossa näpelöimästä autoani, huusin sille että mitä te oikein teette, se on minun autoni. No ukko katsoi sitten tarkemmin ja parin auton päässä oli oma autonsa.

Vierailija
24/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteys kaupan vartiajaa ja se katsoo josko kyseisen kulkuneuvon rekkari näkyy, siitä saa omistajan tiedot.

No ei se ihan noin mene, että annetaan ihmisille toisten tietoja. 

Vierailija
25/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten minua mietitytti, että millainen ihminen ei lukitse auton ovia kauppaan mennessään?

Eikö nyt ole automaattilukitus kaikissa kärryissä jotka kulkevat vielä?

Pikkukylässä asuva. Monesti näkee lukitsemattomia autoja siellä täällä. Parhaimmat ovat vielä käynnissä vaikka ketään ei ole kyydissä.

Ei ole automaattilukitusta kaikissa ja vaikka oliskin niin pitää sitä nappia ainakin painaa.

Vierailija
26/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rekisteritunnus on ainoa ulkopuolinen yksilöllinen ero samanlaisten suursarjatuotantona valmistettujen autojen välillä.

Itsellä oli yhteen aikaan vm. -90 Mazda 323 joka oli ilmeisen yleinen auto silloin ja kahdesti oli joku tuntematon erehtynyt autosta, yksi tuli sanomaan että oli erehtynyt autosta ja saanut ovenkin auki oman autonsa avaimella ja toisen ukon näin itse teossa näpelöimästä autoani, huusin sille että mitä te oikein teette, se on minun autoni. No ukko katsoi sitten tarkemmin ja parin auton päässä oli oma autonsa.

Sama. Merkki oli tosin Nissan ja minä väärässä autossa.

Vierailija
27/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis auton ovet olivat ainakin meillä lukossa, mutta peräkontti ei. Ilmoitettiin tästä toki kassalle (kun erillistä infoa ei ko. kaupassa ole) ja vähän hymyilivät sielläkin. Mutta koska kyseessä inva-paikka, niin mahdollisesti kyseessä iäkkäämpää porukkaa, jotka ei varmasti somea seuraa. Mutta toivottavasti menivät tarpeeseen. :) Ja rahallinen arvo oli kuitenkin aika pieni. Hitto, kaikkeen määkin pystyn. :)

Ei invapaikkaa käyttävät välttis ole vanhoja.

Vierailija
28/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin aikoinaan ajatuksissani auton oven, kun olin käynyt postissa. Sama automerkki ja värikin. Istuinpäällys oli erivärinen ja heureka! Eipä ollut meidän auto, joka seisoi ihan lähellä! No, äkkiä ulos, ei näkynyt ketään. Eihän se ovi mennyt enää lukkoon vaikka auki avaimella oli lähtenyt. Siitä sitten omaan Nissan Sunnyyn ja menoksi. Tämä tarina on tosi 2000-luvun alusta. 

Vierailija
29/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, tuli ihan mieleen oma sattumukseni.

Olin hakemassa ystävääni autollani ja pysäytin autoni sovitun kaupan eteen sovittuna aikana ja jäin odottamaan autoon kaveriani.

Yhtäkkiä autooni vain tunkee etupenkille istumaan tuntematon hieman hämärän näköinen mies, joka istuessaan selittää ulkopuolelle jääneelle kaverilleen kovaan ääneen jotakin juttua oven ollessa vielä auki. Miehen istuessa penkille huudahdan "Hei, kukas sä oot ja mitä sä teet mun autossa". Ei vastausta, mies vilkaisee pikaisesti ja jatkaa juttuaan kaverilleen ulkopuolella, edelleen istuen mun etupenkillä.

Samalla sekunnilla kun sanon tuon, niin miehen akka on jo istumassa mun takapenkille. Sitten huudahdin jo kovempaa (mies edelleen selittää kovaäänisesti kaverilleen juttua) Mitä HELVETTIÄ, voitteko mennä pois mun autosta!"

Sitten vasta mies lopettaa kälätyksensä kaverilleen ja tajuaa että istuu väärässä autossa! Muutaman sekunnin hiljaisuus (aaawwwwkwaard...) ja sitten se akka alkaa takapenkiltä selittää että "oho et ollutkaan Sanna, ei pitänyt tähän tulla".

Sitten ne hilaa itsensä ulos mun autosta sanomatta muuta. En osaa sanoa kauanko ne siinä istui, olin niin hämmennyksissä ja varma jostain piilokamerasta, mutta se tuntui kestävän ikuisuuden.

Tuon jälkeen monen kuukauden ajan lukitsin auton sisäpuolelta aina ajaessani ja pysähtyessäni.

Vierailija
30/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin sitä valvontakameran kuvaa aletaan tutkia tällaisesta syystä. Pitää olla vakavammasta kyse.

Vierailija
31/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutsi, joskus 60-luvulla, oli käynyt kerrostalon kylmäkellarissa. Painoi hissin nappia, avasi kotioven avaimellaan ja ihmetteli kun eteisen seinät oli aivan väärän väriset... Oli painanut hississä väärää nappia ja mennyt aivan väärään kerrokseen.

Vaihdatti lukot omaan oveensa suunnilleen samantien.

Vierailija
32/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin sitä valvontakameran kuvaa aletaan tutkia tällaisesta syystä. Pitää olla vakavammasta kyse.

Eikä kameroista näe rekisterinumeroa kuin harvoissa tapauksissa. Kuvanlaatu ei riitä. Toisekseen, nykyään yksityisyydensuoja on niin iso, että epäilen ettei tietoja saisi edes luovuttaa kenelle tahansa.

Vierailija
33/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikissa kaupoissa edes valvontakameroita pihalla.

Vierailija
34/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HITTOAKO 0/5 teet täällä kun AINA moitit aloituksia?

Ei ole sulta pois, eikä kuulu sulle!

Vierailija
35/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muka auton peräkontin ovi ole yhtälailla lukossa, jos auton ovetkin on?

En ole ikinä omistanut autoa, jonka peräluukku täytyisi erikseen avata.  Silloinhan pitäisi olla myös oma avain siihen peräluukkuun.  En nyt oikein tajua.

Tai no, ajoinhan minä jotain pikku Fiatia jo 70-luvulla.  Saattoihan siinä olla eri avain takaluukulle.  Tai en kyllä usko.

Vierailija
36/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HITTOAKO 0/5 teet täällä kun AINA moitit aloituksia?

Ei ole sulta pois, eikä kuulu sulle!

In cel, kaaliso ppa, ig or, vas sari, per su, rass isti, maah anmuutto jne...

Vierailija
37/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskuslukituksessa kaikki ovet menee lukkoon yhtä aikaa, ainakin meidän autossa.

Vierailija
38/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pakettiautoon (takakonttiin) oli ilmestynyt miesten uimahousut ja lasten sininen pyyhe, että jos joku kaipaa niin laittaa viestiä vain.

Vierailija
39/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita nyt ainakin sinne kauppaan. Jos joku vaikka palauttaisi. Tosi harmi, jos kuski ei avaa peräluukkua aikoihin.

Vierailija
40/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin keskuslukitus-kysymyksiin. Niin ei ole semmosta automaattista paina-napista-lukitusta, vaan avaimella vääntäessä menee ovet lukkoon, mutta ei koske peräkonttia. Tämä täytyy erikseen käydä sulkemassa. En tiedä tyyppivika vai ihan yleinen ominaisuus. Ap.