Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Energiajuomiin K18-lätkä?!

Vierailija
12.10.2024 |

Mitä mieltä olette tästä?

https://www.youtube.com/shorts/iAhZZ43EB8s

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15 on must hyvä ja kauppojen on noudatettava niitä sääntöjä, se on tehtävä selväks kaikille kauppiaille että se ei ole OK jos 7 vuotias menee IP kassalle 5 megaforcen kanssa

Mä olen nähnyt sitä nimittäin useasti, mä en ikinä antais noin pienen lapsen ostaa niitä myrkkyjä itse

Miettikää ny vähä jos on oma lapsi esim ja noin pieni, kyl saa olla helvetin typerä jos ei tajua että ne ei ole hyväksi lapselle

Ei ne kuule nämä nykylepsuvanhemmat mieti yhtikäs mitään. Miten helpommalla pääsevät, niin se on tärkeintä. Pienet lapset totaalisen koukussa kännyköihinsä, eivät näe eivätkä kuule, ei minkäänlaista kontaktia. Jos siitä huomauttaa, niin seli seli ja vihainen mulkaisu päälle. 

Liikuntaa ei harrasteta, lapsia viedään pizzalounaita syömään. Katsoin, että salaatti puuttui lautaselta sekä vanhemmilta että lapsilta. Itse söin kanasalaatin. Katsokaapa kuinka lihavia ne vanhemmat ja lapset ovat sekä nuoret, jotka näissä pikaruokapaikoissa käyvät. Huh huh. Heille varmaan maistuu energiajuomakin, kun ovat niin kalpeita ja sairaan näköisiä. 

Vierailija
22/27 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.viikonloppu.com/opettaja-joi-energiajuomia-paivittain-ja-hu…

"Opettaja joi energiajuomia päivittäin ja huomasi kielessään muutoksia järkyttyi ottaessaan kuvaa."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä kahvi sitten? Kuka sen juontia valvoo?

Mitä sinä houraat! Vertaatko sinä reppana kahvia ja energiajuomaa? Voi ristus tuota tyhmyyttä. 

Vierailija
24/27 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pois vaan nuo myrkyt kaupoista. Niitä ostaa jälk*enj*äneet ihmiset.

...kirjoitti pyylevä palstamamma ja huuhteli munkkirinkilän alas päivän kolmannella kahvikupilla.

Vierailija
25/27 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule toimimaan. Koska ei K15:kaan toimi nytten.

Ei niissä ole mitään ikärajaa.

Vierailija
26/27 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei myyjät kysele mitään papereita enää. Tiedän erään s-marketin, joka sijaitsee alle 200 m ala-asteelta. Siellä käyvät lapsukaiset välitunnin aikana päivittäin ostamassa energiajuomia. Eikä ketään se tunne kiinnostavan.

Pitäisi ilmiantaa tai tehdä rikosilmoitus näistä myyjistä, jotka myyvät energiajuomia alle 15v.

Energiajuomien k15 rajoitus on vain kaupan oma linjaus, mutta laissa tällaista vaatimusta ei ole. Myyjä ei siis syyllisty rikokseen. 

Vierailija
27/27 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pahalla mutta kannabis on vähemmän haitallista kuin ns. energiajuomat. Paljon vähemmän.