Viimeisin ilmastotekosi
Kommentit (60)
Kieltäydyin suojaamattomasta seksistä lapsentekoikäisen naisen kanssa.
Säädin netissä mökkiin lämpötilan +25 asteiseksi, että on valmiina lämpimänä kun 6.12 olemme menossa sinne Mäntyharjulle.
Kävelin handeliin,ostin luomupunkkua.
Syötin 140 kg miehelleni ranskalaisia ja ison sisäfilepihvin.
Ajelin autolla aamupäivällä shoppailemaan isoon omenaan.
En mitään tietoisesti. Teen sen vähän, mitä omassa elämässäni jaksan tai voin ja johon olen oppinut, enkä mieti asiaa sen kummemmin. Olin silloin, kun kierrätys tuli Suomeen, intopipona siinä mukana, mutta lopulta huomasin, että ei mikään nippelinkierrätys juuri ole maailmaa muuttanut. Isot muutokset enempikin asioita muuttavat. Niihin tulee keskittyä. Se, että joku pikkuasia menee väärään roskikseen, on mitätön asia isossa mittakaavassa.
Espoolainen on espoolainen, yksityisautoilu on mukavaa!!!
Pitäisikin tästä koneelta viitsiä irroittautua vähän ilmastontuhoamishommiin ihan vain kostoksi kalliiksi käyneille viherpiipertäjille.
Vierailija kirjoitti:
En mitään tietoisesti. Teen sen vähän, mitä omassa elämässäni jaksan tai voin ja johon olen oppinut, enkä mieti asiaa sen kummemmin. Olin silloin, kun kierrätys tuli Suomeen, intopipona siinä mukana, mutta lopulta huomasin, että ei mikään nippelinkierrätys juuri ole maailmaa muuttanut. Isot muutokset enempikin asioita muuttavat. Niihin tulee keskittyä. Se, että joku pikkuasia menee väärään roskikseen, on mitätön asia isossa mittakaavassa.
Tärkeintä on kulutuksen välttäminen, ei roskien lajittelu.
Mitä isommat tulot ihmisellä on, ns. Verokalenteri tyypit, he tuhoavat maapallon.
Hesarissa oli, että se osa ihmisistä, joka tienaa yli 120 000 e vuodessa, aiheuttavat kulutuksellaan noin 1,3 miljardin ihmisen kuoleman vuodessa aiheuttamana ilmastonmuutos vaikutuksen takia.
Eli mitä päättäjien tulisi tehdä? Leikata kaikilta yli 120 000 e tulot valtion kassaan.
Pienen ihmisen jugurttimukin pesut ja kierrätykset ei auta asiaan.
Se, että joku esim. lakkaa käyttämästä esim. talouspaperia ja sen sijaan käyttää jotain kangasriepua, huuhtelee sitä monta kertaa päivässä juoksevan hanan alla ja vaihtaa sen joka päivä uuteen riepuun ja sitten pesee niitä riepuja pesukoneessa, se se vasta tyhmää onkin. Kuluttaa vettä ja sähköä.
Talouspaperinkin voi laittaa puoliksi tai vaikka neljään osaan ja jos sitä pitää tiskipöydällä, samalla kuivaa useammankin kerran, koska paperi kuivuu nopeasti.
Järjestän 10 ihmisen cocktail kutsut akateemisille ystävälleni. Vain etuoikeutetut ihmiset on kutsuttu poreammebileisiini. Espoon kerma.
Jospa keskustellaan ensin ilmastorahastuksesta: Puolan EU MEP sanoo totuuden: Ursula Von Der Leyen on tuhonnut ilmastohysterialla rahastuksella ja kaikki rajat auki politiikalla kaikkien tulevaisuuden.
Eli ilmastohysterialla ja sen rahastuksella ja kaikki rajat auki politiikalla on tuhottu taloudet, saatu aikaan turvattomuus ja tuhottu mm. maataloudet. Ja että Ursula Von Der Leyen kuuluisi vankilaan ei EU johtoon. Kannattaa lukea tuhannet ihmisten kommentit, kaikki tukevat Puolan MEP:iä joka on siis Ewa Zajączkowska-Hernik.
"https://www.youtube.com/watch?v=86UeVXyvevs
En mitään, enkä tee huomennakaan. Minusta on vaan hyvä, että ilmasto lämpenee ja Suomessakin tarkenee kesällä t-paidassa.
Vierailija kirjoitti:
Järjestän 10 ihmisen cocktail kutsut akateemisille ystävälleni. Vain etuoikeutetut ihmiset on kutsuttu poreammebileisiini. Espoon kerma.
ps.kutsukortissa lukee ota tohtorinhattusi mukaan.
En oikeestaan mitään, koska kävin kauppassa ja ostin mm 3 erilaista lihaa ja avocadoja. Ajoin sinne autolla yksin, olisin voinut käydä kävellen lähimmässä pikkumarketissa. Tai maata sohvalla ja tilata siitä marketista sähköllä kulkevalla robotilla evääni.
Emme seurustele kuin kaltaisiemme kanssa. Kaikki ystävämme ovat kyllä verokalenterissa ja akateemisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on kulutuksen välttäminen, ei roskien lajittelu.
Mitä isommat tulot ihmisellä on, ns. Verokalenteri tyypit, he tuhoavat maapallon.
Hesarissa oli, että se osa ihmisistä, joka tienaa yli 120 000 e vuodessa, aiheuttavat kulutuksellaan noin 1,3 miljardin ihmisen kuoleman vuodessa aiheuttamana ilmastonmuutos vaikutuksen takia.
Eli mitä päättäjien tulisi tehdä? Leikata kaikilta yli 120 0
Tuntuu se kierrätys ainakin olevan kaiken a j o, kun katsoo taloyhtiöitten lajitteluopasta ja roskiksia pihalla.
Oma elämäntapani antaa hiilijalanjäljeksi keskivertoa alhaisemman tuloksen sen takia, koska en omista autoa, enkä matkustele, asun yksiössä, ei ole sähkösaunaa yms. Lihansyönti on ainut, joka nostaa sitä ja vain siinä olen saanut suosituksen kuluttaa lihaa vähemmän, kun olen näitä testejä tehnyt. Kokonaistulokseni on kuitenkin keskimääräistä alhaisempi hiilijalanjälki, joten en siitä lihastakaan mitään stressiä ota.
Vierailija kirjoitti:
En oikeestaan mitään, koska kävin kauppassa ja ostin mm 3 erilaista lihaa ja avocadoja. Ajoin sinne autolla yksin, olisin voinut käydä kävellen lähimmässä pikkumarketissa. Tai maata sohvalla ja tilata siitä marketista sähköllä kulkevalla robotilla evääni.
Meillä Espoon kermalla on pihoilla ruohonleikkuri robotit ja sisällä imurirobotit. Kaikki on automatisoitu ja se on ihanaa, kun ei tarvitse tehdä niin paljon työtä kotona. Akateemisuus ja korkea tulotaso (kuulumme rikkaisiin) antaa vapautta lisää. Aikaa jää enemmän ajattelemisen ja kirjoittamiseen.
ajoin tänään sähköautolla kauppaan ja takaisin.
En lentänyt yksityissuihkarilla.