Vaimon kaverin oharin takia mun on peruttava huominen?
Eli tilanne on tämä: vaimon piti huomenna mennä naiskaverin kanssa pizzalle ja baareilemaan pitkän kaavan mukaan. Mä olin kutsunut neljä mun kaveria meille saunomaan. Pelattaisiin ja syötäisiin, ölppääkin olisi. Siis äijäilta suomeksi.
Nyt vaimo ilmoitti töistä tultua että sen kaveri peruu huomisen. Syy: huono sää. Luit oikein. On kyllä ennenkin tehnyt oharit mutta tää veti pohjat. Itse kuitenkin pyysi vaimoani. Ja tietääkseni sisätiloissa olisivat huomenna.
Vaimo vaatii että perun jätkien tulon huomenna. Koska hän joutuisi olla täällä kotona, kaksiossa ja ei hyvä. Vaimo siitä eniten kärsisi kun jätkät tunti kaupalla yötä myöden "äijäilee" ja 2 jää yöksi koska ei pääse kotiin. Vaimo ei tunne täältä ketään, kotoisin muualta. Äitinsä asuu 450 km päässä.
Kumpi on oikeassa, kumpi kohtuuton?
On hyvin vaikeaa sopia uutta iltaa jätkien kanssa. Vuorotyöt, osa on isejä, ym muut menot. Tätä iltaa alettiin suunnitella tammikuussa ja nyt sen piti onnista.
Miten sitten kun meillä on lapsia kun yää nytkin on jo niin h....tin vaikeaa?
M35 v
Kommentit (225)
Kukaan ei tiedä vaimon rahatilannetta. Jos on varoissaan, joku kylpyläyö ei tunnu missään. Jollain ei kerta kaikkiaan ole mahdollisuutta sellaiseen, vaikka haluaisi. Miehethän voivat kerätä vaikka kolehdin keskenään 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, mikä tilanne?
Ap:
En ole perunut. Kaverit tulee viideltä sovitusti. Vaimo miettii vielä missä osan aikaa olisi. Keittiötä ei erillistä ole vaan avokeittiö olohuoneen sivustassa joten siihen ei voi ns. vetäytyä. Makkarissa ei ole telkkua kun ei mahdu. Läppäri toki on mutta mihinkään kuulosuojain pelleilyyn vaimo ei sentään lähde. Ehkä menee leffaan tai yksin pizzalle.
Kaverit nukkuu olohuoneessa patjoilla eli ei ne ole makkariin tulossa. Ei sentään nukuta äijä porukalla samassa sängyssä!
"Mihinkään kuulosuojain pelleilyyn vaimo ei sentään lähde" ??
Ihan on tätä päivää toisinaan käyttää kuulokkeita, kun katsoo tai kuuntelee jotain.
Mikä kuulokkeissa (kuulosuojaimissa) on pelleilyä?
N52
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo voi mennä hotelliin tai jollekin toiselle kaverilleen tai mihin huvittaa, mutta kotiin ei ole mitään asiaa kun on kerran sovittu ja suunniteltu asiat valmiiksi. Näin se menisi toisin päinkin, jos miehen menot olisi peruuntuneet.
Vaimo maksaa oman hotellinsa tietenkin itse.
Jokaisella on oikeus olla omassa kotonaan. Koska suunnitelma muuttui, mies maksakoon naisen hotellin, syömiset ja hemmotteluillan (jos nainen ei halua olla kotonaan) tai sitten miehet ovat vain alkuillan kotona ja lähtevät pian baariin, jotta vaimo pääsee nukkumaan. Jos nämä vaihtoehdot eivät miehille käy, niin koko ilta perutaan.
Ei hitto. Kyllä miehelläkin on oikeus olla kotonaan kavereidensa kanssa eikä hänen kuulu väistyä minnekään! Vaimo hotelliin nukkumaan.
Haluaisit kuunnella niitä miehiä?
Kun olin hyvätuloinen, ei hotelli olisi tuntunut missään. Nyt, kun menot ylittävät tulot, en todellakaan maksaisi itselleni hotellia, kun ei ole varaa mennä vapaaehtoisestikaan muulloinkaan.
Mikä muuten alunperin oli suunnitelmana, jos teidän ilta oli jo tammikuusta asti suunniteltu? Jotenkin siis mietin, että oliko tämä vaimon kaveri sattumalta suunnitellut myös sieltä tammikuulta asti tätä feidaamaansa iltaa, vai mikä oli suunnitelma alunperin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo voi mennä hotelliin tai jollekin toiselle kaverilleen tai mihin huvittaa, mutta kotiin ei ole mitään asiaa kun on kerran sovittu ja suunniteltu asiat valmiiksi. Näin se menisi toisin päinkin, jos miehen menot olisi peruuntuneet.
Jokaisella on oikeus olla omassa kotonaan. Koska suunnitelma muuttui, mies maksakoon naisen hotellin, syömiset ja hemmotteluillan (jos nainen ei halua olla kotonaan) tai sitten miehet ovat vain alkuillan kotona ja lähtevät pian baariin, jotta vaimo pääsee nukkumaan. Jos nämä vaihtoehdot eivät miehille käy, niin koko ilta perutaan.
Pirttihirmu vauhdissa. Ei miesten suunnitelmat muuttuneet vaan naisen. Entä jos olisi käynyt toisinpäin? Naisen järjestämä koti-ilta ystävien kanss
Jos toisella kaveri tekisi oharit (eikä ilmeisesti ole juuri ketään muuta, ketä pyytää tilalle), niin en kyllä rupeaisi siihen päälle vielä savustamaan ulos yhteisestä kodista.
Mistä sinä kehitit yksinäisen vaimon? Jos yksi kaveri tekee oharit, niin se ei tarkoita etteikö muitakin olisi. Ehkä hänellä on sisaruksiakin. Tai vanhemmat lähellä. Auto alle ja kyläilemään. JOs ei ole autoa niin järjestetään joku kyyti. Ei se ole niin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pirttihirmu vauhdissa. Ei miesten suunnitelmat muuttuneet vaan naisen. Entä jos olisi käynyt toisinpäin? Naisen järjestämä koti-ilta ystävien kanssa pitäisi perua koska miehen kaveri peruu saunailla
Jostain syystä kummankaan kaverit eivät ole olleet kummankaan ongelma. Tosin meillä on tavattu kavereita ilman perskännejä tai tuntien laneja.
Ihmiset käyvät useimmiten töissä, ei kauheasti innosta lähteä kotoa pois jonkun aikuisten kätybileiden takia. Kuulostaa ihan teinimeiningiltä.
Vierailija kirjoitti:
Nämä on nyt niitä perinteisiä "happy wife, happy life"-juttuja.
Joskus kannattaa miettiä haluaako olla oikeassa vai olla se, joka on fiksu.
Ehdottaisin miehenä tarjoavani yön viihtyisässä hotellissa. Sehän on murto-osa siitä tonnista, mikä kuulemma menisi, jos kaupungille lähdettäisiin.
Tarjoaisiko nainen miehelle yötä hotellissa samassa tilanteessa?
Vierailija kirjoitti:
Että sieppaa tuollaiset ohareiden tekijät! Eri juttu sairastuminen, mutta jostain syystä moni nainen harrastaa tuollaista, kun tuleekin jotain kivempaa ja valehdellaan/keksitään tekosyitä.
Itseäni myös ärsyttää tuollainen touhu. Minun eräs kaveri, tai nykyään pidän häntä lähinnä tuttavana, on sellainen joka ei pysty sopimaan esimerkiksi viikonlopulle tekemistä/näkemistä, koska haluaa mahdollisuuden sille, että joku parempi kaveri ehdottaa jotain. Kyllästyin tuohon touhuun ja lopetin yhteydenpidon hänen kanssaan. On tässä muutaman kerran ehdottanut minulle joinakin viikonloppuina näkemistä (ilmeisesti joku parempi kaveri on perunut tai ei ole ehtinyt), niin olen vain vastannut minulla olevan muita suunnitelmia. Viimeksi kysyi minua baariin, koska kumppaninsa oli viihteellä ja olisi halunnut ilmestyä samaan paikkaan. Eli halusi vain itselleen seuraneidin, koska ei kehdannut yksin pelmahtaa paikalle kumppaninsa illanviettoon. En todellakaan lähtenyt hänen seurakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, mikä tilanne?
Ap:
En ole perunut. Kaverit tulee viideltä sovitusti. Vaimo miettii vielä missä osan aikaa olisi. Keittiötä ei erillistä ole vaan avokeittiö olohuoneen sivustassa joten siihen ei voi ns. vetäytyä. Makkarissa ei ole telkkua kun ei mahdu. Läppäri toki on mutta mihinkään kuulosuojain pelleilyyn vaimo ei sentään lähde. Ehkä menee leffaan tai yksin pizzalle.
Kaverit nukkuu olohuoneessa patjoilla eli ei ne ole makkariin tulossa. Ei sentään nukuta äijä porukalla samassa sängyssä!
"Mihinkään kuulosuojain pelleilyyn vaimo ei sentään lähde" ??
Ihan on tätä päivää toisinaan käyttää kuulokkeita, kun katsoo tai kuuntelee jotain.
Mikä kuulokkeissa (kuulosuojaimissa) on pelleilyä?
N52
En tiedä, ohis. Mutta eihän ne sitä melua poista, laskee vaan voimakkuutta.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin hyvätuloinen, ei hotelli olisi tuntunut missään. Nyt, kun menot ylittävät tulot, en todellakaan maksaisi itselleni hotellia, kun ei ole varaa mennä vapaaehtoisestikaan muulloinkaan.
Tätä mietin itsekin. Kovin ehdotellaan hotelliyötä hyvine aterioineen, viineineen ja hotelliaamiaisineen, mutta ei kyllä itselläni sellaiseen olisi yhtäkkiä budjettia, jos päätettäisiin etten tänä iltana saisi olla kotonani.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tiedä vaimon rahatilannetta. Jos on varoissaan, joku kylpyläyö ei tunnu missään. Jollain ei kerta kaikkiaan ole mahdollisuutta sellaiseen, vaikka haluaisi. Miehethän voivat kerätä vaikka kolehdin keskenään 😂
Miehet voivat vuokrata saunatilan bileilleen. Ihan suosittu tapa, jos sitä rahaa siis on, eivät nuo vuokrat mitään tähtitieteellisiä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä on nyt niitä perinteisiä "happy wife, happy life"-juttuja.
Joskus kannattaa miettiä haluaako olla oikeassa vai olla se, joka on fiksu.
Ehdottaisin miehenä tarjoavani yön viihtyisässä hotellissa. Sehän on murto-osa siitä tonnista, mikä kuulemma menisi, jos kaupungille lähdettäisiin.
Tarjoaisiko nainen miehelle yötä hotellissa samassa tilanteessa?
Meillä on sukupuolirooleja, joten mies haluaa tehdä tiettyjä juttuja ja olla tekemättä toisia. Hän haluaa olla se tarjoaja, joten en usko, että hän tykkäisi siitä, että järjestäisin ja maksaisin hänelle hotellin. Minä voisin kyllä sinänsä sen tehdä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä yhtään, miksi vaimo ei vois olla kotona. Oon mä ainakin osannut olla vaan poissa jaloista jos on ollut noita poikien iltoja. Tai liittynyt seuraan jos siltä on tuntunut.
Tyypillistä hölmöä puhetta!! Ei sellaiseen seuraan liitytä "jos siltä tuntuu" - kiusallista voi olla, POIKIEN ILTA, tajua se!! Vai oliko ideana mennä pesemään kaikkien selät ja löylyä heittämään....?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pirttihirmu vauhdissa. Ei miesten suunnitelmat muuttuneet vaan naisen. Entä jos olisi käynyt toisinp
Mistä sinä kehitit yksinäisen vaimon? Jos yksi kaveri tekee oharit, niin se ei tarkoita etteikö muitakin olisi. Ehkä hänellä on sisaruksiakin. Tai vanhemmat lähellä. Auto alle ja kyläilemään. JOs ei ole autoa niin järjestetään joku kyyti. Ei se ole niin vaikeaa.
Ihan tuossa aloituksessa kerrotaan, ettei vaimolla ole lähellä muita tuttuja, ja äitikin asuu 450km päässä. Aika pitkä matka ottaa auto alle ja lähteä kyläilemään.
Ja kun kolmenkympin puolella ollaan, niin ainakin itselläni valtaosa tutuista on perheellisiä pikkulapsi-arkineen. Niin ei ihan niin vaan mennä yhtäkkiä hengailemaan toisen luokse määrittämättömäksi ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä mietin itsekin. Kovin ehdotellaan hotelliyötä hyvine aterioineen, viineineen ja hotelliaamiaisineen, mutta ei kyllä itselläni sellaiseen olisi yhtäkkiä budjettia, jos päätettäisiin etten tänä iltana saisi olla kotonani.
Ole kotonasi mutta älä valita kun asunnossa juodaan ja siellä vilahtelee alastomia miehiä makkaraa mussuttaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pirttihirmu vauhdissa. Ei miesten suunnitelmat muuttuneet vaan naisen. Entä jos olisi käynyt toisinpäin? Naisen järjestämä koti-ilta ystävien kanss
Ei meilläkään varsinaisti mikään ongelma, mutta kyllä me ollaan miehen kanssa haluttu silloin tällöin kutsua omia kavereita niin, ettei toinen ole kotona. Saunotaan, ollaan poreissa, jutellaan "miesten tai naisten juttuja" jne. Jos toisella onkin omat menot peruuntuneet syystä x, niin aina on keksitty jotain muuta. Tätä yleensä kerran vuodessa. Meillä on muuten 2 lastakin.
Ns. Tasa-arvosta huolimatta tai sen rinnalla tykkään tehdä joskus asioita, jotka saavat minut tuntemaan itseni naiseksi ja mahdollistavat miehen näkevän minut naisena.
Tässä on melko yksimielistä porukkaa, että tuossa olisi tuhannen taalan paikka miehelle helposti saada kokemus itselleen ja vaimolle siitä, että hän on mies ja hoitaa vaimolleen hyvän pakopaikan.
Vierailija kirjoitti:
Vaimollas on oikeus tulla kotiin, aina. Olisi kuitenkin häneltä kohtuullista yrittää järjestää muuta tekemistä tai ainakin mennä sinun maksamaan hotelliin. Toivottavasti saat pidettyä illanviettosi. Muista, että jatkossa vaimosi oma meno ei tarkoita, että voit alkaa suunnitella juhlia teille kotiin.
Siinä vasta typerä kommentti, pidä huolta vain omista asioistasi - daiju!
Minä ajattelisin ihan itse ja yrittäisin keksiä muuta tekemistä. Ihan mukava ajatus vaikka se hotelli ja siihen päälle hyvät ruuat ja juomat ja hyvä hotelliaamupala... Ai että, olisi todella mukavaa. Paljon mukavempaa kuin kuunnella jotain sonnilaumaa pienessä kaksiossa.