Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saitte motivaation laihduttamiselle? Aloittaminen on vaikeaa

Vierailija
11.10.2024 |

Jos edes ensimmäisen päivän onnistuisin pysymään suunnitelmassani, niin jo se kannustaisi jatkamaan. Ostin tänään kahvin kanssa vähän herkkuja ja olen pettynyt itseeni :( 

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivaatio syntyi kun tajusin mitä terveysongelmia ylipaino voisi minulle vanhemmiten aiheuttaa.

Vierailija
2/30 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalle tuli uusi kiinnostava mies. Hankin samana päivänä salikortin ja treeniohjelman. Jos tulee säpinää, niin voi rohkeasti ottaa vaatteet pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla motivaatio oli riittävä vasta siinä vaiheessa, kun painoindeksi oli sairaalloisen ylipainon puolella, ja jo 5 min kävely aiheutti jalkateräkipua, polvikipua, vaikeaa hengästymistä ja sydämentykytystä, joka kesti pitkään kävelyn jälkeenkin. Tajusin, että olen syönyt itseni lähes invalidiksi, ja en halua näin rajoittunutta elämää.

Vierailija
4/30 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AINA on rahaa tupakkaan ja viinaan, eikös vaan!

ELi. Joka kerta kun aiot ostaa pullaa, laitat sen rahan säästöön! (nyt ei oo rahaa pullaan siis)

Jätät syömättä siis.

SItten puolitat muut ruoka-annokset. Ei sun tarvii lopettaa mitään, kaik vaan puoliksi!

Silleen oon päässy jo xxl kalsareista pelkkään ällään!

Vierailija
5/30 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä alkoi motivaatiota löytymään kun verensokeriarvot alkoivat hälyytellä diabetesta. Onnistuin elämäntapamuutoksessani ja veriarvoni ovat nyt normaalit. Vuoden verran kesti päästä tuohon.

Vierailija
6/30 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin lääkärissä, että kakkostyypin diabetes on kohta ,ellen tee jotakin. Menin ryhmään jossa pienin askelin edettiin. Laihduin 30 kiloa kolmessa vuodessa. 

Vierailija
7/30 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ELi. Joka kerta kun aiot ostaa pullaa, laitat sen rahan säästöön! (nyt ei oo rahaa pullaan siis)

Jätät syömättä siis.

SItten puolitat muut ruoka-annokset. Ei sun tarvii lopettaa mitään, kaik vaan puoliksi!

Hyvin ajateltu mutta eikö sitä pullaakin voisi puolittaa? Ei kai puolikas pulla tuhoa laihdutusta.

Vierailija
8/30 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sanottiin lääkärissä, että kakkostyypin diabetes on kohta ,ellen tee jotakin. Menin ryhmään jossa pienin askelin edettiin. Laihduin 30 kiloa kolmessa vuodessa. 

Vau, mahtava saavutus!

Vierailija
9/30 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain raskausdiabeteksen koska olin vanha ja läski. Loppuraskaudesta neuvolalääkäri kertoi että jos en pääse normaalipainoon raskauden jälkeen niin saan sen diabeteksen kohta takaisin. Oli sen verran ihana kokemus ja se ruokavalio aivan järjetön, sen rinnalla normi ns. laihduttaminen ihan lastenleikkiä. 30kg laihduttanut ja vielä sellaiset 15 jäljellä. Eli valitettavasti se motivaatio itselle oli vasta se kun terveys alkoi pikkuhiljaa mennä.

Vierailija
10/30 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalle tuli uusi kiinnostava mies. Hankin samana päivänä salikortin ja treeniohjelman. Jos tulee säpinää, niin voi rohkeasti ottaa vaatteet pois. 

Tuo voisi toimia motiaaviona :) Tosin just nyt ei ole ketään näköpiirissä, mutta voihan se milloin tahansa ilmestyä. 

Ap

Vierailija
11/30 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita pienin askelin. Muuta yksi asia kerrallaan. Valitse ensin joku helppo juttu minkä laitat kuntoon ja kun se on normalisoitunut niin otat seuraavan. Jos yrität muuttaa kaiken kerralla niin se ei toimi. 

Itse aloitin karkkilakon pari viikkoa sitten. Jotta tämä onnistuisi niin muutin ruokarytmiä niin että syön isomman aamupalan ja lounaan. Kun syön vielä iltaruuan normaalisti niin iltaisin ei ole tarvetta syödä karkkia eikä muutakaan makeaa. Jo nyt olen huomannut miten maha ei ole niin pahasti tiellä ja tämä motivoi jatkamaan. Ulospäin ei vielä mitään näy mutta uskon jo kuukauden päästä näkyvän. Olen todella tyytyväinen onnistumisesta koska aiemmin muutokset ovat tuntuneet aivan mahdottomilta.

Vierailija
12/30 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee motivaatio jo siinä vaiheessa, kun olo nahkani sisällä alkaa tuntumaan ahtaalta. Kiristää, turvottaa ja olo on epämukava.

Varsinkin nyt kun olen lopettanut tupakanpolton, ruokahalu on kasvanut ja on ollut pakko keventää ruokailua. Se vaatii enemmän itsekuria kuin tupakoinnin lopettaminen !!

Vierailija
13/30 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita yksi muutos kerrallaan. Sellainen harvoin onnistuu, ainakaan pitkällä tähtäimellä, että aloitetaan ankara kuuri jossa kaikki muuttuu kerralla. Niin tulee vaan niitä jojoilukierteitä, joissa ihminen kyllä voi pudottaa vaikka 20 kg puolessa vuodessa, mutta lihoo 25 kg takaisin seuraavan puolen vuoden aikana.

Vierailija
14/30 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli motivaatio kun kävin vaaalla ja näin lukemat. Mietin että näin ei voi enää jatkua, paino vaan nousee jos jatkan herkkujen mättämistä.

Vierailija
15/30 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut olla ruma, laiska ja heikko läski, joka ei kykene hililtsemään itseään tai käsittelemään tunteitaan muilla tavoin kuin syömällä. Onhan se säälittävää, jos aikuinen ei pysty kontrolloimaan edes sitä, mitä pistää suuhunsa. Joku joskus sanoi, että kun näkee lihavan ihmisen, tietää jo kaiken tämän elämästä, ja se pitää kyllä aika hyvin paikkansa.

Vierailija
16/30 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivoiduin siitä kun vyötärönympärys alkoi kasvaa. Olen omenavartaloinen. Housut kiristävät vyötäröstä ja hyvinistuvia housuja ei löydy. Jos vyötärö on sopiva niin takapuolelle ja lanteilla on ihan liikaa löysää kangasta. Jos takapuolesta istuu niin vyötäröltä ei mene kiinni. Pakko pudottaa painoa että vaatteet sopivat. Ja tietysti terveyssyyt ajanmittaan. Nyt tippunut 7 kg. Vielä 5 kg niin eiköhän ala löytyä istuvia housuja.

Vierailija
17/30 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätät syömättä siis.

Hyvin ajateltu mutta eikö sitä pullaakin voisi puolittaa? Ei kai puolikas pulla tuhoa laihdutusta.

Mulla ei onnistuisi. Se on kaikki tai ei mitään. Jos syön puoli pullaa, yhden keksin, palan suklaata tms niin syntyy makeanhimo ja on pakko saada lisää. Jos en syö lisää niin makea on koko päivän mielessä ja päivä pilalla. Paljon helpompi kun en syö sitä ensimmäistäkään makeaa suupalaa.

Jollakin toisella puoli pullaa voi onnistua.

Jokaisen pitää löytää se itselle paras tapa laihduttaa. Yksi tapa ei sovi kaikille.

Vierailija
18/30 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä jotain poissa laske sen kalorit viikossa Jne. Hiljaa hyvä tulee. Nopeita voittoja ei ole.

Vierailija
19/30 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätät syömättä siis.

Eikö olisi hyvä jättää viina ja röökit. Syödä pulla vaikka perjantaina?

Vierailija
20/30 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivaatio laihduttamiseen on helppo löytää siihen nähden kuin jatkuva motivaatio laihempana pysymiseen. Hyvin hyvin harva välttyy uudestaan lihomiselta, koska olisi kestettävä ikuinen nälkä ja ruoan ajatteleminen. Käytännöllisesti katsoen kaikki pulskat ovat laihduttaneet montakin kertaa, mutta kantti on melkein kaikilta loppunut.