Onko heijastinvaljaat mielestänne nolot? Tää on ihan tyhmää mutta päätin tänä syksynä "opetella" käyttämään koska tiedän että ne on pimeällä
tosi hyvät ja tarpeelliset, mutta silti kun menee vaikka kauppaan, tulee sellainen, että muut varmaan kattoo ja nauraa.
N25
Kommentit (194)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole yhtään nolot.
terveisin, työmatka-autoilija
Käy optikolla.
Mies valjastaa naisen lähtiessään iltakävelylle.
No, minusta on paljon nolompaa, ettei käytä pimeällä kunnon heijastimia. Usein tulee vastaan ihmisiä koirien kanssa niin, ettei kenelläkään ole heijastinta. Todella typerää mielestäni.
Meidän naapurissa asuu sellainen yli-ikäinen pissis, joka kulkee aina jossain muotihepenissä koirankin kanssa lenkillä ja sillä koirallakin on näin kylmällä jotkut hepenet päällä. Kummallakaan ei tietenkään heijastinta. Tänä syksynä olen meinannut jo pari kertaa ajaa päälle, kun olen huomannut heidät vasta melkein kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Aina yhtä huvittavaa nähdä kuinka naiselle tärkeintä on ulkonäkö ja ajattelu mitähän muut ajattelee minun ulkonäöstä. Eikö kuitenkin tärkeintä ole se miltä itsestä tuntuu? Vai onko naiset todella noin koukuttunut ja riippuvaisia muilta tulevasta huomiosta ja muiden mielipiteestä?
Ai naiset?! Kyllä todella paljon harvemmin näkee miehillä mitään heijastinvaljaita tai ylipäänsä heijastimia! Ellei sitten kyseessä ole joku himourheilija kalliine juoksuvermeineen ja otsalamppuineen. Mutta silloin se meneekin varustehifistelyn puolelle, niin on miestenkin mielestä hienoa.
Ei missään nimessä noloja vaan päinvastoin arvostan ja pidän fiksuna joka edes jotain heijastavaa käyttää. Täällä pikkukaupungissa näkee valtavasti heijastimettomia ihmisiä jotka kulkee tummissa vaatteissa pimeässä. Ei niitä tahdo nähdä ja kannattaa olla hyppäämättä suojatielle jos on auto tulossa. Se voi sattua.
Sysipimeällä sivutiellä autoilijan näkökulmasta ei todellakaan nolot!
Vierailija kirjoitti:
Mies valjastaa naisen lähtiessään iltakävelylle.
Laitatko vielä kuolaimet suuhun ja olet niin miehekäs.
Mulla on mustat heijastinliivit koirankusetusta varten. Eipä tuolla kuuden aikaan ole paljoa naureskelijoita liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä niitä näkee lähinnä vanhemmilla naisilla, usein koiran ulkoiluttajia. Sinänsä hyvä, koska täällä on säästösyistä katuvaloja aika huonosti ja esim puistotiet tosi pimeitä. Monilla on nykyään koirallakin joku vilkkuvalo ja siitä kiitokset, kun näin pyöräilijänä niitä pikkukoiria on muuten vaikea pimeässä havaita.
Vilkkuvalo ei ole hyvä, koska se ottaa koiran silmiin ja stressaa ehkä. Ihmistä se myös stressaa jos välkkyy koko ajan. Ja migreenikko tai epileptikko ei halua kirkasta välkkyvää diskovaloa maisemaan. Ehkä kiinteästi palava parempi ja keltapohjainen, pinkki tai joku muu. Liian kirkas valkoinen voi olla kauhea katuvaloissa ja otsalampuissa.
Aijaa. No esim. Turun Tuomaanpuistossa ei ole.
Itsellä oli jo teininä 2000-luvulla hevosen selässä "missinauhaheijastin". Sain kuittailua että nostan aina sykkeen autoilijalla kun näytän poliisilta. Joku trendikkäämpi ratsastaja mustalla hevosella mustine vaatteineen ottikin sitten vähän osumaa auton kanssa valaisemattomalla tiellä :-)
Vierailija kirjoitti:
Itsellä oli jo teininä 2000-luvulla hevosen selässä "missinauhaheijastin". Sain kuittailua että nostan aina sykkeen autoilijalla kun näytän poliisilta. Joku trendikkäämpi ratsastaja mustalla hevosella mustine vaatteineen ottikin sitten vähän osumaa auton kanssa valaisemattomalla tiellä :-)
Ja siitäkös sinä iloitsit.
Mulla on samat fiilikset pyöräilykypärän kanssa käytettävän kypärämyssyn suhteen. Haluan käyttää sitä, koska se lämmin ja toimiva viileässä säässä pyöräillessä, mutta se että jos menet lyhyesti kauppaan tai muualle, eikä viitsi sitä riisua, koska se vaatii näpräämistä saada laitettua se takaisin.
Mulla on heijastinliivit, sellaiste keltaiset huomioliivit heijastinnauhoilla. Enkä pidä niiden käyttämistä nolona vaan fiksuna tekona
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä nolot kuin turvavyön käyttö autossa ja pyöräilykypärän käyttö pyöräillessä.
No joo, mutta ne ei ole vielä niin yleiset, että ne menisi massan mukana.
Kuolleet kalat uivat virran mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä nolot kuin turvavyön käyttö autossa ja pyöräilykypärän käyttö pyöräillessä.
No joo, mutta ne ei ole vielä niin yleiset, että ne menisi massan mukana.
Kuolleet kalat uivat virran mukana.
Ja elävät parven.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellekään ei käynyt mitään pahempaa, mutta kyllä se vähän hymyilyttää kun saa kuitteja "nolosta" ulkonäöstään. Nää samat tyypit oli niin cooleja etteivät esim käyttäneet pipoa pakkasella. Itse en sentään kuittaillut mitään kenenkään ulkonäöstä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole yhtään nolot.
terveisin, työmatka-autoilijaKäy optikolla.
Anna vinkki, miltä optikolta saa laseja, joilla tummiin pukeutuneen, heijastimettoman kulkijan erottaa pimeässä kaukaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellekään ei käynyt mitään pahempaa, mutta kyllä se vähän hymyilyttää kun saa kuitteja "nolosta" ulkonäöstään. Nää samat tyypit oli niin cooleja etteivät esim käyttäneet pipoa pakkasella. Itse en sentään kuittaillut mitään kenenkään ulkonäöstä
No eihän se ole edes mikään nolouskuitti jos sanotaan että näytät poliisilta, hölmö. Sehän on tehokas tapa saada ihmiset oikeasti hidastamaan.
Rumemmat heijastinliivit on ja hankalammat.