Onko heijastinvaljaat mielestänne nolot? Tää on ihan tyhmää mutta päätin tänä syksynä "opetella" käyttämään koska tiedän että ne on pimeällä
tosi hyvät ja tarpeelliset, mutta silti kun menee vaikka kauppaan, tulee sellainen, että muut varmaan kattoo ja nauraa.
N25
Kommentit (194)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole nolot, tosi monet niitä käyttää. Itse en kyllä päälleni laittaisi koska ovat aivan susirumia.
Ei se auton pimeässä runnoma raatokaan kovin kaunis ole.
Mutta raatoa ei nolota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä niitä näkee lähinnä vanhemmilla naisilla, usein koiran ulkoiluttajia. Sinänsä hyvä, koska täällä on säästösyistä katuvaloja aika huonosti ja esim puistotiet tosi pimeitä. Monilla on nykyään koirallakin joku vilkkuvalo ja siitä kiitokset, kun näin pyöräilijänä niitä pikkukoiria on muuten vaikea pimeässä havaita.
Vilkkuvalo ei ole hyvä, koska se ottaa koiran silmiin ja stressaa ehkä. Ihmistä se myös stressaa jos välkkyy koko ajan. Ja migreenikko tai epileptikko ei halua kirkasta välkkyvää diskovaloa maisemaan. Ehkä kiinteästi palava parempi ja keltapohjainen, pinkki tai joku muu. Liian kirkas valkoinen voi olla kauhea katuvaloissa ja otsalampuissa.
Tämä. Vilkkuvalolla varustetun liikkuvan kohteen vauht
Niin, eli esim. pilkkopimeää puistotietä pyöräillessäni haluan tietää tarkkaan missä se koira menee ja millä vauhdilla, jotten aja sen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vttua taas? Mulla on reaktiivinen koira, jopa hepulissa kiskaisee sinne tänne. Sillä on lenkillä sekä valo että heijastimet. Mulla _todellakin_ on valjaat! Kun sännätään hämäristä jostakin puskasta tielle, ei paljoa naurata, jos minua _nolostuttaa_ pitää heijastimia 😳
Voi hyvä luoja. Ei ne valot ja heijastimet sinua ja koiraasi pelasta, jos teillä on tapana poukkoilla pusikoista teille pimeällä. Heijastin on hyvä apuväline, mutta järkeä pitää liikenteessä käyttää!
Vierailija kirjoitti:
Suomenkieltä osaamaton nuori väestö alapeukuttaa, kun korjaa termejä. Valjastakaa ihmeessä itsenne edelleenkin, mutta on kyllä porukalla termien merkitys kadonnut.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Valjaat
Valjaat ovat vetoeläimelle (esimerkiksi hevoselle, porolle tai koiralle) puettava vetoväline. Lemmikkikoirilla, -kissoilla ja -kaneilla voidaan käyttää talutusvaljaita, jotka on tehty vain taluttamista varten. Opaskoirille on lisäksi omat valjaansa, joiden avulla näkövammaisen on helppo seurata koiraansa. Tässä artikkelissa keskitytään vetovaljaisiin.
Voit lisätä Wikipediaan artikkelin Heijastinvaljaat. Kas noin, nyt pystyt ymmärtämään, mitkä on heijastinvaljaat. Voit myös googlata niistä kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole nolot, tosi monet niitä käyttää. Itse en kyllä päälleni laittaisi koska ovat aivan susirumia.
Ei se auton pimeässä runnoma raatokaan kovin kaunis ole.
Mulla ei ole tapana rynniä autojen alle, ja käytän kyllä muunlaisia heijastimia aina.
Jyväskylässä ollut monta vuotta jo joka toisella lenkkeilijällä/käveliällä pimeällä. Ei ne nolot ole. Itse tosin koen epäkäytönnällisiksi. Käytän mielummin takkia, jossa heijastimet.
Eivät ole nolot. Täällä on joka toisella päällä, mikä on vain hyvä asia. Oliko muita kysymyksiä?
Ei ole nolot pimeällä. Mutta meillä päin syystä tai toisesta porukka käyttää noita myös valoisaan aikaan, mikä jo näyttääkin melko huvittavalta. Tai ehkä ne peruspariskunnat sitten meinaa kävellä aamupäivästä iltahämärään asti... Mutta tulee siis sellainen vaikutelma, että valjaista haetaan jotain lisäsporttisuutta ulkomuotoon päivälläkin. Mutta metsään menee.
Vierailija kirjoitti:
Vähän hankala pukea talvitakin tai syystakin päälle. Liivi voisi näkyä enemmän? Valjaat jäävät helposti naulaan unohtuneena jos vaikea pukea ja kiinnittää. Ja pitää olla oikea koko kun kaupasta ostaa. Sitten on muita heijastimia, hihoihin tai reunuksiin.
Onko niitä muka enemmän kuin kahta kokoa, aikuisten ja lasten? Minusta nuo valjaat ovat jopa helpompi pukea päälle kuin liivi. Miten yhden soljen kiinni laittaminen voi olla vaikeaa? Helpompi kuin jonkun liivin tarrojen kiinni laittaminen. Säädöt voi vetää isolle, niin ei ole ongelmia laittaa niitä paksun toppatakinkaan päälle.
Ei ole noloa käyttää, itse käytän täällä maaseudulla kun liikun hämärässä vaikka pyöräillesssä nolottaa kypärän käyttäminen
Aloittaja, ne valjaathan voi riisua kun menee kauppaan.
Juu, mä en ole 25 vaan yli 60-v. Ja minullekin on aikuinen ihminen virnuillut kun oli marketissa marraskuun iltana heijastinvaljaat yllä, kävellen oli markettiin kulkenut pitkän matkan.
No, toinen joka mulle on hymyillyt kun on ollut heijastinvaljaat, oli päiväkoti-ikäinen lapsi. Mutta samalla tavalla samanikäinen on hymyillyt mulle kun olen kulkenut Prisman kassoilta ulko-oville päin leikkilapio kourassani, siinä Primassa kun laukkusäilytyksen avaimenperänä käytetään leikkilapiota.
No, mitäs niistä virnuilijoista. Arvatenkin he kulkevat sinne kauppaan autollansa, ihan vaan vaikka asuisivat alle puolen kilometrin päässä.
Mutta onhan niitä valjaita sellaisiakin, jotka herättävät esim. marketin käytävällä vähemmän huomiota. Siis kapeammat väriosat ja se väri on jotenkin vähemmän huomiota herättävä kuin leveänä nauhana kirkuva keltainen... mulla on just tollanen leveä keltainen nauha!
Samalla tavalla jotkut alkavat mulkoilla marketissa kun kuulevat nastakenkien äänen marketin tiloissa. Yleensä se mulkoilija on joku nuori nainen.
Ei ole yhtään nolot.
terveisin, työmatka-autoilija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän hankala pukea talvitakin tai syystakin päälle. Liivi voisi näkyä enemmän? Valjaat jäävät helposti naulaan unohtuneena jos vaikea pukea ja kiinnittää. Ja pitää olla oikea koko kun kaupasta ostaa. Sitten on muita heijastimia, hihoihin tai reunuksiin.
Onko niitä muka enemmän kuin kahta kokoa, aikuisten ja lasten? Minusta nuo valjaat ovat jopa helpompi pukea päälle kuin liivi. Miten yhden soljen kiinni laittaminen voi olla vaikeaa? Helpompi kuin jonkun liivin tarrojen kiinni laittaminen. Säädöt voi vetää isolle, niin ei ole ongelmia laittaa niitä paksun toppatakinkaan päälle.
Tosi kätevät, suurin osa säädettäviä one size. Ja helppo pukea minkä tahansa takin päälle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole nolot, mutta ovat susirumat! 🤔
Susi on kaunis ihmiset on rumia varsinkin sisältä.
Vierailija kirjoitti:
Yhtä nolot kuin turvavyön käyttö autossa ja pyöräilykypärän käyttö pyöräillessä.
Teille mummoille edes montsarit häissä ei ole noloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä niitä näkee lähinnä vanhemmilla naisilla, usein koiran ulkoiluttajia. Sinänsä hyvä, koska täällä on säästösyistä katuvaloja aika huonosti ja esim puistotiet tosi pimeitä. Monilla on nykyään koirallakin joku vilkkuvalo ja siitä kiitokset, kun näin pyöräilijänä niitä pikkukoiria on muuten vaikea pimeässä havaita.
Vilkkuvalo ei ole hyvä, koska se ottaa koiran silmiin ja stressaa ehkä. Ihmistä se myös stressaa jos välkkyy koko ajan. Ja migreenikko tai epileptikko ei halua kirkasta välkkyvää diskovaloa maisemaan. Ehkä kiinteästi palava parempi ja keltapohjainen, pinkki tai joku muu. Liian kirkas valkoinen voi olla kauhea katuvaloissa ja otsalampuissa.
Täm
Kaikissa puistoissa on valaistus.
Ei ole. Jos joku nauraa tuollaiselle niin se on hänen häpeänsä.
Vierailija kirjoitti:
Samalla tavalla jotkut alkavat mulkoilla marketissa kun kuulevat nastakenkien äänen marketin tiloissa. Yleensä se mulkoilija on joku nuori nainen.
Kiitos että tuhoavat lattiamateriaalit jotka me sitten kaikki maksamme tuotteiden hinnoissa.
Raato lienee kovin paljon kauniimpi heijastinvaljaat päällä.