Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko heijastinvaljaat mielestänne nolot? Tää on ihan tyhmää mutta päätin tänä syksynä "opetella" käyttämään koska tiedän että ne on pimeällä

Vierailija
11.10.2024 |

tosi hyvät ja tarpeelliset, mutta silti kun menee vaikka kauppaan, tulee sellainen, että muut varmaan kattoo ja nauraa.

N25

Kommentit (194)

Vierailija
141/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, hanki sellaiset kapeat valjaat, ja  jos sun takki on musta, niin sellainen missä se heijatava kangas on mustalla pohjalla.  Sellaiset kapeat eivät valaistuissa sisätiloissa hiveesti kiinnitä huomiota. Tai sitten ne valjaat voi sisätiloihin mennessä riisua.

Vierailija
142/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa on naurettavaa kommentointia siinä mielessä että sanotaan, että katuvalaistuilla alueilla ne valjaat ja muutkin heijastimet ovat  tarpeettomia. No... jos on synkkä syksyinen ilta, niistä valoista ei juurikaan ole hyötyä jalankulkijan näkyvyydelle kun maasta puuttuua valoa tuova lumi! Musta asvaltti imee kaiken valon ympäristöstään, ja vielä pahempi jos on tihkusadetta tai sumua.

Pimeällä ei heijastimet oo tarpeettomia missään liikenneympäristössä. Oli lunta ja märkää tai ei.Moni ei tajua/piittaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pinkit on siedettäviä. Keltaiset on juntit.  En tiedä miksi, näin se vaan näyttäytyy. 

Vierailija
144/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa on naurettavaa kommentointia siinä mielessä että sanotaan, että katuvalaistuilla alueilla ne valjaat ja muutkin heijastimet ovat  tarpeettomia. No... jos on synkkä syksyinen ilta, niistä valoista ei juurikaan ole hyötyä jalankulkijan näkyvyydelle kun maasta puuttuua valoa tuova lumi! Musta asvaltti imee kaiken valon ympäristöstään, ja vielä pahempi jos on tihkusadetta tai sumua.

Pimeällä ei heijastimet oo tarpeettomia missään liikenneympäristössä. Oli lunta ja märkää tai ei.Moni ei tajua/piittaa. 

Pimeälläpä pimeällä. Mutta esim. Helsingin valaistussa keskustassa lumisena pakkasiltana, saattaa toki pärjätä ilman heijastimiakin.... Mulla oli hesassa käydessä takinhelmassa sydämen muotoinen heijastin. Joku äijä kuului kysyvän eukoltaan, että mikä toi on.... no, se kysyi englanniksi sitä ja eukko vastasi että reflector... Ja juu, samalla reissulla joku vanha eukko ja se oli suomalainen naureskeli sitä samaa heijastinta päiväsaikaan. Jopa heijastimen muoto voi herättää jotain älytöntä vitsailua ja naureskelua! Saisitte hävetä tuollaiset tonot! Ja jos joku nyt ei ole ymmärtävinään mitä se sydän noille merkitsi... niin tietenkin se oli niille niin kuin jonkun h-oran merkki.

Eiks tallinassa ole heijastimet pakollisia. Tai siis Virossa. No, mä olen ollut Tallinnassa joskus niillä joulumarkkinoilla, ei siellä kyllä iltaisin paljon heijastimia näkynyt, tosin turistejahan sielä torilla on paljon... Mut mulla oli taas heijastin ja taas se kiinnitti joidenkuiden huomiota! AIKUISET IHMISET!

Vierailija
145/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa ne olla hassut jonkun hienon takin kanssa, mutta liikunnallisten ulkoiluvaatteiden kanssa sopivat kuin nenä päähän.

Nolompaa se on auton konepellillä retkottaa ilman valjaita.

Voi nyt jeesus teidän valjasihmisten kanssa. Muitakin heijastimia on kuin ne päiväkoti-ikäisille sopivat valjaat!

Et ole tainnut ikinä olla liikenteessä pimeällä?

On niitä erilaisia heijastimia. Mutta valjaat / liivit / heijastintakki voittavat jotkut narun päässä roikkuvat pikkulätkät ihan mennentullen.

Olen päivittäin vähintään yhdellä tapaa; autolla, pyörällä tai kävellen. H

Siis miten työhommat eroavat muusta liikenteen käyttämisestä? Estääkö työauto näkemästä muita heijastimia kuin ne valjaat, vai mikä on ongelma?

Vierailija
146/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Olen päivittäin vähintään yhdellä tapaa; autolla, pyörällä tai kävellen. Heijastinliivit eivät ole tipan vertaa sen paremmat kuin oikein ripustetut naruheijastimet molemmin puolin.

No siinä tapauksessa meillä on hyvin paljon erilainen kokemus. Tai sitten minun reiteilleni ei osu näitä kaltaisiasi oikeaoppisesti naruheijastimia käyttäviä kulkijoita. Sen sijaan välillä näkyy oikein hyvin valjaita/liivejä.

Ilmeisesti on. 

Se on totta että heijastinvaljailla näkyy paremmin kuin ilman heijastimia. Nyt puhuttiin kuitenkin tavallisten heijastimien oikeasta käytöstä. Et sinä niillä valjaillakaan näy jos puet ne takin alle.

Vierailija
147/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noloa liikkua pimeällä ilman heijastimia. Normaalit ihmiset pitävät heijastimia, esim. heijastinvaljaita.

Vierailija
148/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pimeälläpä pimeällä. Mutta esim. Helsingin valaistussa keskustassa lumisena pakkasiltana, saattaa toki pärjätä ilman heijastimiakin.... Mulla oli hesassa käydessä takinhelmassa sydämen muotoinen heijastin. Joku äijä kuului kysyvän eukoltaan, että mikä toi on.... no, se kys

Heijastin on lain mukaan pakollinen myös Suomessa.

Vierailija
149/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies valjastaa naisen lähtiessään iltakävelylle.

(Nai)sen kohta valjastan reen pienen etehen,

ja sitten joutuin matkahan me käymme riemuiten.

Vierailija
150/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin 50v ei enää kiinnosta onko päälläni jotain noloa vai ei.

Vierailija
151/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nuorempi ja itse myös vähän ihmettelen aina näitä keskusteluja jonkun asian "noloudesta". Ymmärrän, että jonkun teinin mielestä mikä tahansa asia on nolo ja maailmanloppu, mutta että aikuiset ihmisetkin jaksavat miettiä näitä. Käytän itse heijastinvaljaita ja ajatelkaa, että käyn ne päällä jopa kaupassa, jos käyn kävellen illalla kauppa-asioilla. Pidän kaupassa myös pyöräilykypärää, jos pitää päästä kauppaan kesken pyöräilyn. Ei nolota yhtään, enkä jaksa miettiä mitä muut siitä mahdollisesti ajattelevat. Jos joku noista nolostuu puolestani, niin voi harmi, kaikkia ei voi miellyttää.

Vierailija
152/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla tavalla jotkut alkavat mulkoilla marketissa kun kuulevat nastakenkien äänen marketin tiloissa. Yleensä se mulkoilija on joku nuori nainen. 

Kiitos että tuhoavat lattiamateriaalit jotka me sitten kaikki maksamme tuotteiden hinnoissa. 

Hei, kivilattia oli kyseessä. Ja jos on puulattia tai muovilattia, nastakenkien käytön on jo kauppiaskin kieltänyt. MARKETISSA HARVEMMIN ON MUU KUIN KIVILATTIA!

Juu. JOidenkuiden mielestä nastoilla ei saisi kävellä maastossa pitkospuillakakaan, menee lankut piloille! noloo tekstii...

Sen mukaan mennään, mikä on ohjeistus. Itsellä on puiset kuntoportaat tässä lähellä ja niihin ei saa mennä nastoilla, enkä sitten mene.

Vierailija
153/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina yhtä huvittavaa nähdä kuinka naiselle tärkeintä on ulkonäkö ja ajattelu mitähän muut ajattelee minun ulkonäöstä. Eikö kuitenkin tärkeintä ole se miltä itsestä tuntuu? Vai onko naiset todella noin koukuttunut ja riippuvaisia muilta tulevasta huomiosta ja muiden mielipiteestä?

Enemmän niitä näkee naisilla kuin miehillä. Tiedä sitten mikseivät miehille kelpaa. Ettei vaan turhamaisuus olisi syynä?

Vierailija
154/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nuorempi ja itse myös vähän ihmettelen aina näitä keskusteluja jonkun asian "noloudesta". Ymmärrän, että jonkun teinin mielestä mikä tahansa asia on nolo ja maailmanloppu, mutta että aikuiset ihmisetkin jaksavat miettiä näitä. Käytän itse heijastinvaljaita ja ajatelkaa, että käyn ne päällä jopa kaupassa, jos käyn kävellen illalla kauppa-asioilla. Pidän kaupassa myös pyöräilykypärää, jos pitää päästä kauppaan kesken pyöräilyn. Ei nolota yhtään, enkä jaksa miettiä mitä muut siitä mahdollisesti ajattelevat. Jos joku noista nolostuu puolestani, niin voi harmi, kaikkia ei voi miellyttää.

Tietysti kuulostaa tyhmältä, jos aikuinen nolostelee vaatteita, mutta kyllä itsekin myönnän jotain harvemmin käytössä olevia vaatteita kuten sadehousuja pukiessa, että onko nämä nyt hassut, ja syksyllä kun eka kertaa laittaa pipoa, saattaa miettiä, onkohan kellään muulla jne.

Vierailija
155/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoilevan arvosta suuresti sitä, että näen tien sivussa kulkijat pimeällä. En näe ihailla, miten hurmaavia ne ilman heijastimia poukkolevat kulkijat ovat.

Sama täällä! Viime syksynä meinasin saada sydärin, kun pimeällä ja sateisella maantiellä yhtäkkiä autoni valokeilaan ilmestyi mustiin pukeutunut mies työntäen mustalla sadesuojalla varustettuja vauvanvaunuja! Ei niin minkäänlaisia heijastimia missään. Olisi nyt edes vauvan turvallisuutta ajatellut, jos omasta henkikullasta ei niin väliä ole.

Onneksi nopea reaktiokykyni pelasti, mutta jälkeenpäin hankin autooni heijastimia ja olen päättänyt jakaa niitä kaikille urpoille, jotka pimeässä tummiin pukeutuneina tulevat vastaani. 

Ajattelin lukiessani, että jes, teippailit heijastimia ympäri mustaa autoasi, mutta ei sittenkään :).

Vierailija
156/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko tämän ketjun perusteella tulkita niin, että siellä kaupassa kukaan ei oikeasti katso tai edes kiinnitä huomiota siihen, että minulla on ne valjaat päällä?

ap

Lieneekö sillä paljonkaan väliä, mitä joku random tyyppi, jota et enää koskaan edes näe, sinusta ajattelee?

Vierailija
157/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko tämän ketjun perusteella tulkita niin, että siellä kaupassa kukaan ei oikeasti katso tai edes kiinnitä huomiota siihen, että minulla on ne valjaat päällä?

ap

Lieneekö sillä paljonkaan väliä, mitä joku random tyyppi, jota et enää koskaan edes näe, sinusta ajattelee?

mut jos siellä on joku ihqu mies johon AP on ihastunut ja kaikki menee pieleen, koska valjaat ??

Vierailija
158/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nolot. Noloa on jättää heijastimet kotiin ja jäädä auton alle.

Itse haluaisin sellaisen sateenvarjon, joka olisi sellaista heijastinkangasta. Olisi siisti ja kyllä näkyisi pimeällä sadesäällä.

Vierailija
159/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä se missiheijastin.

https://www.partioaitta.fi/pimme-heijastin-heijastinnauha-2085974/

Tuo missiheijastin on ihan ok, käy hienommankin takin päälle.

Ehkä olen vähemmistössä mielipiteeni kanssa, mutta ne perinteiset heijastinliivit/valjaat/mitkä lie remelit on vähän nolot. Niistä tulee mieleen taapero tai sitten joku kaikesta huolestunut tantta, joka pukee maskin yksin autolla ajaessaan, lotraa käsidesillä ja pukee heijastivinliivit ahdistuneena päälle, ettei vaan mitään kävis. Nastat tietysti kenkiin myös heti, kun mittari alkaa näyttää nollaa. Lisäksi ne valjaat on rumat, vaikka lenkkivaatteiden päällä tavallaan sopii teemaan.

Vierailija
160/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

mut jos siellä on joku ihqu mies johon AP on ihastunut ja kaikki menee pieleen, koska valjaat ??

Sit se mies ei oo ihqu, jos niin pienestä säikähtää 😀

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä