Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko heijastinvaljaat mielestänne nolot? Tää on ihan tyhmää mutta päätin tänä syksynä "opetella" käyttämään koska tiedän että ne on pimeällä

Vierailija
11.10.2024 |

tosi hyvät ja tarpeelliset, mutta silti kun menee vaikka kauppaan, tulee sellainen, että muut varmaan kattoo ja nauraa.

N25

Kommentit (194)

Vierailija
41/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenkieltä osaamaton nuori väestö alapeukuttaa, kun korjaa termejä. Valjastakaa ihmeessä itsenne edelleenkin, mutta on kyllä porukalla termien merkitys kadonnut.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Valjaat

Valjaat ovat vetoeläimelle (esimerkiksi hevoselleporolle tai koiralle) puettava vetoväline. Lemmikkikoirilla, -kissoilla ja -kaneilla voidaan käyttää talutusvaljaita, jotka on tehty vain taluttamista varten. Opaskoirille on lisäksi omat valjaansa, joiden avulla näkövammaisen on helppo seurata koiraansa. Tässä artikkelissa keskitytään vetovaljaisiin.

Vierailija
42/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku kutsuu itse käyttämäänsä asustetta/vaatetta _valjaiksi_?

Heijastinliivi on vakiintunut sana ja liivi on ihmisen vaate. Valjaat puetaan eläimelle. Valjaat puetaaan esim. hevosella kärryjen vetämistä ja hevosen ohjastamista varten. En tiennytkään, että joku pukee itselleen valjaat. 

Siksi kun ne valjaat eivät ole liivit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valjaat viittaa mallliin, vaikka siihen ei mitään hihnaa kiinnitetäkään, malli on sama.

Vierailija
44/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset teillä näitä suostuu käyttämään?

Vierailija
45/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heijastinliivi on vakiintunut sana ja liivi on ihmisen vaate. Valjaat puetaan eläimelle. Valjaat puetaaan esim. hevosella kärryjen vetämistä ja hevosen ohjastamista varten. En tiennytkään, että joku pukee itselleen valjaat. 

Kaksi eri tuotetta. Heijastinliivi on liivin kaltainen eli kangas jossa heijastinnauhaa. Heijästinvaljaat on pelkkää kapeampaa nauhaa, ulkonäöltä enemmän koiranvaljaiden kuin liivin kaltainen.

Vierailija
46/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puet sen päällesi, se on valjas valjas vain, jos joku tulee ohjaamaan sinua takaapäin niiden avulla. Ihmisen asuste ei muutu valjaiksi vaikka olisikin narumallia. 

Vierailija
47/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole noloa, mikä parantaa omaa näkyvyyttä ja turvallisuutta pimeässä

Vierailija
48/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun joskus paheksuttiin sitä, jos lasta pidettiin kävellessä valjaissa. Heijastinvaljaiden avullahan tämänhän voi tehdä ihan huomaamatta, lisää vain narun niihin! 

Vierailija
49/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina yhtä huvittavaa nähdä kuinka naiselle tärkeintä on ulkonäkö ja ajattelu mitähän muut ajattelee minun ulkonäöstä. Eikö kuitenkin tärkeintä ole se miltä itsestä tuntuu? Vai onko naiset todella noin koukuttunut ja riippuvaisia muilta tulevasta huomiosta ja muiden mielipiteestä?

Ei se ole koukuttumista ja riippuvaisuutta huomiosta, vaan nimenomaan tuomitsevan huomion välttelyä olemalla niin kuin kuuluu. Ymmärrät asian jos menetät oman testotasosi äkillisesti. Se suojaa sinua sellaisilta huolilta.

Vierailija
50/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puet sen päällesi, se on valjas valjas vain, jos joku tulee ohjaamaan sinua takaapäin niiden avulla. Ihmisen asuste ei muutu valjaiksi vaikka olisikin narumallia. 

Keksitkö niille sitten paremman nimen millä ne erottaa heijastinliivistä? Googlaa, niin huomaat tuotteiden eron. Jos pyydät mua tuomaan kaupasta heijastinliivin tuon sen "peittävämmän tuotteen", en tuo noita "valjasmaisia".

Vierailija
51/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä pyöräilykypärääkään. Heijastinvaljaat ovat tosi nolot. 

Vierailija
52/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tämän ketjun perusteella tulkita niin, että siellä kaupassa kukaan ei oikeasti katso tai edes kiinnitä huomiota siihen, että minulla on ne valjaat päällä?

ap

Vierailija
53/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vttua taas? Mulla on reaktiivinen koira, jopa hepulissa kiskaisee sinne tänne. Sillä on lenkillä sekä valo että heijastimet. Mulla _todellakin_ on valjaat! Kun sännätään hämäristä jostakin puskasta tielle, ei paljoa naurata, jos minua _nolostuttaa_ pitää heijastimia 😳

Vierailija
54/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin niitä käyttää monet. Aikuisilla naisilla varsinkin niitä näkee, mutta myös vanhemmilla miehillä. Ja taaperoilla, mutta naisilla useinmiten, ulkoillessa. Hyvä näkyvyys on hieno homma,autoilijoita helpottaa kummasti ihan taajamassakin. Voi kumpan useampi käyttäisi.

Vierailija
55/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole nolot, tosi monet niitä käyttää. Itse en kyllä päälleni laittaisi koska ovat aivan susirumia.

Ei ole nolot, mutta ovat susirumat! 🤔

Ootko teini? 😄

56/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keksitkö niille sitten paremman nimen millä ne erottaa heijastinliivistä? Googlaa, niin huomaat tuotteiden eron. Jos pyydät mua tuomaan kaupasta heijastinliivin tuon sen "peittävämmän tuotteen", en tuo noita "valjasmaisia".

Heijastinhenkselit 😂

Vierailija
57/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole nolot, tosi monet niitä käyttää. Itse en kyllä päälleni laittaisi koska ovat aivan susirumia.

Ei ole nolot, mutta ovat susirumat! 🤔

Ootko teini? 😄

Ne voi olla rumat vain teinin mielestä?

Vierailija
58/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko tämän ketjun perusteella tulkita niin, että siellä kaupassa kukaan ei oikeasti katso tai edes kiinnitä huomiota siihen, että minulla on ne valjaat päällä?

ap

Ketään ei kiinnosta,mitä toisilla on kaupassa päällä. Kaikki keskittyy omien ostostensa tekemiseen.

Vierailija
59/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa vaan järkevää.

Vierailija
60/194 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nolo. On hyvä lenkillä. Muulloin voi käyttää tavallista heijastinta, laukussa ja takissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi