Hallitus esittää alkoholijuomien kotiinkuljetuksen ja verkkokaupan sallimista
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/789f24c1-61a7-4a57-a7fc-535be7005…
Ihan sama mitä tästä selitettään julkisesti jossain haastatteluissa tai a-studiossa.
Tässä lobbarit ja valtio nyt vain yrittävät lisätä tuloja. Jokain vähäälyinenkin ymmärtää että tämmöinen ei varmasti vähennä alkoholin kulutusta ja on sitä kautta huono kansanterveyttä nähden.
Money talks!
Kommentit (133)
Kalliilta kuulostaa. Tilaamalla varmaan tulee Woltin kuljetusmaksun päälle Alkolta "toimituskulut?"
Mahtavaa ahkerat työnahertajat tuo oikein kotisoffalle kelakaljat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tää niinku välttämätöntä kansallemme?
Holhouksen purkaminen? On todellakin. Aika ottaa mallia vapaampien maiden käytännöistä. Ihmisten täytyy alkaa ottaa enemmän vastuuta itsestään eikä niin kuin Suomessa, että tehdään aikuisia ihmisiä holhoavia lakeja.
Saman tien kaikki muutkin huumeet vapaaksi! Itse otettava vastuuta!
Hieno homma...saa olla "tenussa" koko ajan,ja huolto pelaa kotiin asti...jesssss..
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu kyllä tämä miten alkoholi on heidän sydäntään lähellä. Tuntuu olevan tärkeimpiä asioita hallitusohjelmassa.
Joku voisi ajatella, että taitaa kuppi maistua, mutta ei kehdata itse käydä Kampin Alkossa. Muutellaanpa siis lakeja että voidaan vähän wolttailla iloliemiä eduskuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, lisää alkoholia suomen kansalle. Ei voi kuin mennä hyvin tää homma.
Vaikkapa THL lisää tilastoihinsa piilotilastoa, niin käyrä vaan osoittaa alaspäin.
Enää 8,7 litraa per nuppi, kauas on jäänyt 12 litraa ylittänyt kuluts. Ja kun viimeiset märän sukupolven edustajat heittävät veivinsa, niin oletan alkoholin käytön pysyvän noin 6 litran paikkeilla.
Suomessa voisi nyt ensin purkaa älyttömät terassilait, jotka määräävät aikuiset ihmiset sikakarsinaan. Ja jos karsinaa ei ole, juoman kanssa ei saa kävellä mihinkään. Hullua että yhtäällä valvotaan tiukasti, mutta samalla saisi tilailla kotiin verkkokaupasta.
Alkoholin korkealla hinnalla on luotu lisäongelmia deekuille.
Kun viina on niin kallista pitää vetää korvikkeita tai jättää ruoka ostamatta. Mikäli alkoholin hinta olisi tolkullisempi, niin deekulla olisi viinan lisäksi rahaa vielä sämpylään.
Mutta kukas näistä tyypeistä muka oikeasti välittää, kunhan vain holhotaan ja yritetään ajaa vieläkin kurjempaan jamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Holhouksen purkaminen? On todellakin. Aika ottaa mallia vapaampien maiden käytännöistä. Ihmisten täytyy alkaa ottaa enemmän vastuuta itsestään eikä niin kuin Suomessa, että tehdään aikuisia ihmisiä holhoavia lakeja.
Pakettipelloille voisi laittaa vaikka mitä morfiini/kannabispeltoja pystyyn ja kansantalous nousuun. Maailmassa isoimmat rahat liikkuu huumeissa, seksissä ja aseissa. Ehdotan myös valtion bordellien perustamista.
Vierailija kirjoitti:
"ei myydä päihtyneelle", niin vissiiin, sittenkö kotiovella woltin kuski puhalluttaa ostajan tai katsoo, että ostaja on liian stoned, ettei sille voikaan luovuttaa lastia ?
eihän ravintolassakaan myydä päihtyneelle vaikka sinne mennään juuri juomaan päihtyäkseen
kerran parin on tosin torjuttu pubin ovella minutkin kännissä ja toiseksi kerran ei myyty kaupassa enää koria, mutta sain puhuta että yhden 8 pros oluen saan kai ostaa ja sain
Alkossa myytiin minulle, vaikka olin aika tukevassa nousuhumalassa. Tsemppasin vaan sen hetken siinä kassalla ja kassalla muutenkin naamatuttu myyjä, ei varmaan kehdannut olla myymättä. Sen sijaan edellä olevalleni ei myyty, vaikka oli ihan selvinpäin, mutta puhui, että on ottanut lääkkeitä. Oli liian rehellinen. Ei kannata Suomessa olla liian rehellinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päihteiden laillistaminen olisi ainoastaan järkevää. Nykytyylillä vain pahennetaan ongelmia, luodaan keinotekoisesti uusia ja tästä kaiken lisäksi tästä maksetaan hirveät määrät rahaa. Verrattavissa siihen, että maksaisit tarkoituksella ylimääräistä saadaksesi paskempaa polttoainetta.
Luulisi ettei kotona loisiva ja juopotteleva viherpunikki vastusta tätä esitystä.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin korkealla hinnalla on luotu lisäongelmia deekuille.
Kun viina on niin kallista pitää vetää korvikkeita tai jättää ruoka ostamatta. Mikäli alkoholin hinta olisi tolkullisempi, niin deekulla olisi viinan lisäksi rahaa vielä sämpylään.
Mutta kukas näistä tyypeistä muka oikeasti välittää, kunhan vain holhotaan ja yritetään ajaa vieläkin kurjempaan jamaan.
Deeku hankkii juomansa, maksoi se sitte markan tai tuhat. Eikä syö, sämpylärahat menee juomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu kyllä tämä miten alkoholi on heidän sydäntään lähellä. Tuntuu olevan tärkeimpiä asioita hallitusohjelmassa.
Joku voisi ajatella, että taitaa kuppi maistua, mutta ei kehdata itse käydä Kampin Alkossa. Muutellaanpa siis lakeja että voidaan vähän wolttailla iloliemiä eduskuntaan.
Kaikki asuvat stadissa sadan metrin päässä Alkosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"ei myydä päihtyneelle", niin vissiiin, sittenkö kotiovella woltin kuski puhalluttaa ostajan tai katsoo, että ostaja on liian stoned, ettei sille voikaan luovuttaa lastia ?
eihän ravintolassakaan myydä päihtyneelle vaikka sinne mennään juuri juomaan päihtyäkseen
kerran parin on tosin torjuttu pubin ovella minutkin kännissä ja toiseksi kerran ei myyty kaupassa enää koria, mutta sain puhuta että yhden 8 pros oluen saan kai ostaa ja sain
Alkossa myytiin minulle, vaikka olin aika tukevassa nousuhumalassa. Tsemppasin vaan sen hetken siinä kassalla ja kassalla muutenkin naamatuttu myyjä, ei varmaan kehdannut olla myymättä. Sen sijaan edellä olevalleni ei myyty, vaikka oli ihan selvinpäin, mutta puhui, että on ottanut lääkkeitä. Oli liian rehellinen. Ei kannata Suomessa olla liian rehellinen!
Sattui menemään ilta hieman pitkäksi ja niinpä könysimme yhdessä alan miesten kanssa frakit päällä hakemaan loiventavia.
Alkon myyjää lähinnä huvitti ja hän kysyi menikö myöhäänkin, johon nerokaasti vastasimme että pikemminkin aivan liian aikaiseen.
Ei se nyt aina ole ihan niin tarkkaa.
Toivottavasti toteutuu, käyttäisin mielelläni tuota palvelua. Ihan niin kuin ruokaakin voi tilata kotiin, samalla tavalla myös viinit, väkevät jne, joita elintarvikkeiksikin saatetaan mieltää, kuuluvat tilattaviin tuotteisiin. Huom! On meitäkin, jotka eivät tunnustaudu juopoiksi, vaikka alkoholia uskaltavatkin käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka höperö pitää olla että selostaa lääkereseptinsä Alkon myyjälle. Alkoholin ostossa on pääperiaate kohtelias vähäpuheisuus. Hei, ole hyvä, kiitos ovat sallittuja ilmaisuja. Siinä kun alkaa muuta hölöttämään, niin myyjä katsoo että kännissähän tuo on kuin käki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, että eduskunnan herrat eivät nyt saa viinaksiaan suoraan toimistolle? Varmasti joo näin.
Onko eduskuntaan toimittaville suunniteltu jo valepuku valmiiksi? Muutenhan toimitukset ovat aika ilmeisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki asuvat stadissa sadan metrin päässä Alkosta.
Joo, mutta tarkoitin kehtaamisella ilkeämistä. Tuskin Orpo haluaa seistä rahvaan seassa jonossa Sorbuksensa kanssa.