Mikä on horoskoopiltaan narsistinen ihminen, jonka tunnet?
Kommentit (223)
Tunnen ja just olen päässyt irti hänestä!
ja kukko kiinalaisessa. Kyseessä on nainen, jonka kanssa omat lapsetkaan ei halua olla missään tekemisissä.
Molemmilla tyyppinarsistin piirteet ja dg:t pershäiriöstä.
Hyvissä asemissa työn suhteen. Jousimies itkettää alaisiaan jatkuvasti, moni vaihtanut työpaikkaa.
Ulkonäöltään molemmat kauniita. Taitaa sekin kuulua narspershäiriöisen ominaisuuksiin ,)
hui. Tuossahan kulminoituu koko narsistin olemus. On otsaa hakeutua jopa uhrien tukiryhmään hoidattamaan itseään.
ok, itsekin uskon hieman luonnehoroskooppeihin, mutta ei ne luonteenpiirteet kenelläkään ole nimenomaan aina negatiivisiksi luokiteltavia vaikka ne siltä kuulostaisivat ja jotkut lukevat näistä määritelmistä asiat todella mustavalkoisesti.
Narsistisuushan usein juontaa juurensa lapsuudesta. Tunnen kaksi varmasti narsistiksi luokiteltavaa. Toinen on perheestä, jossa on paljon lapsia ja koko sisarusparvi on äärimmäisen kilpailuhenkistä ja luulenkin että kyseisen henkilön narsismi on syntynyt kun ei ole saanut tarpeeksi huomiota lapsena.
Toisella on myös lapsuudessa jotain hyvin outoa, jota en silti tiedä tarkemmin. Tuntee kuitenkin selvästi jääneensä sisartensa varjoon ja on heille siitä hyvin katkera. Jostain syystä kertoo itse tarinaansa eri tavalla kuin sisarukset. Hän kääntää kaikki epämiellyttaviksi koetut asiat lapsuudessa niin, että ne epämiellyttävät jutut tapahtuivat juuri hänelle vaikka todellisuudessa olisi ollut juuri päinvastoin. Se on aika omituista. Hän on keväällä syntynyt, en tiedä horoskooppia. Edellinen tapaus on neitsyt.
kiteytyy tämän palstan mentaliteetti! :)
Eikös juuri lääkäripäivillä puhuttu tästä narsismista ja sanottu että ikinä ei pidä kenenkään maallikon mennä nimittelemään toista narsistiksi. Että narsisti on epävarma ihminen, joka hakee jatkuvasti hyväksyntää muilta, koska- kai lapsuuden kokemusten vuoksi?-tuntee olevansa sisäisesti tyhjä ja arvoton. Ja että hyvä mielenterveys edellyttää tietyn määrän narsismia. Että olette kyllä ihan hakoteillä tämän ketjun kanssa. Minä tunnen yhden mielenterveysongelmaisen ihmisen, jolla tämä narsistinen vaurio ihan todella on ja hän käy itse narsistien omaisten tukiryhmässä- koska luulee muiden olevan narsisteja-kun eivät vastaa hänen tarpeisiinsa hänen haluamallaan tavalla. Tähtimerkki tuskin on tämänkään ihmisen narsismia aiheuttanut, vaan vaikea lapsuus. Tällainen ketju on täys pohjanoteeraus. Kertoo vastaajien henkisistä avuista melkoisesti. Ettäs kehtaatte.
**Narsisti voi olla uhri, mutta saa paljon pahaa aikaan ympärillään, kuten esimerkiksi pilaamalla oman lapsensa lapsuuden ja isäsuhteen, nyt on kyseessä naispuolinen narsisti. Ja olen samaa mieltä siitä, että horoskooppomerkillä ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Tässäkin tapauksessa on ollut erittäin dominoiva äiti, joka on "alistamalla ylistänyt" tyttärensä taivaisiin, ja tästä tuli narsisti. Ja nyt tämä nainen tekee ihan samaa omalle lapselleen, "ehdollista" rakkautta, "saat koiranpennun ja kaikki maailman legot, mutta samalla sinun tulee olla juuri sellainen lapsi kun minä sanon- kiltti, tottelevainen, harastaa erikoisia asioita, parempi kuin muut lapset- tyyliin". Narsisiti pyrkii omassa elämässään erikoisuuksiin , koska kuvittelee olevansa parempi ja erikoisempi kuin muut, joten hönen lapsensakin on omasta mielestään "spesiaali" ja muiden lasten yläpuolella. Lapsi laitetaan erikoiskouluihin jne. Varmaankin tuntee tyhjyyttä sisällään, mutta on kertakaikkiaan sietämötän tapaus ja surullisinta tässä on se, että mikään terapia ei tätä paranna. "narsismi" ja hyvä itsetunto eivät muuten ole synonyymejä, kun viittasit "terveeseen narsismiin"...
huolehtimaan nuoremmista sisaruksistaan paljon. Kehittyi näennäisesti pärjäävä perfektionisti. Päässyt johtavaan asemaan, ilkeilee työtovereille, suuttuu,kun ei mene asiat oman pirran mukaan. Lapsilla pitää olla hyvät harrastukset ja olla ykkösiä näissä.
Harrastaa myös perheväkivaltaa, konflikteja hiukan joka suuntaan. Lyhyt pinna, ulkoisesti on kaikki näyttävää.
Jäi kerran rattijuopumuksesta kiinni, mutta puhui poliisin ympäri.
Tarvittaessa osaa olla itse herttaisuus, mutta sykliin kuuluu pahoilaisnaisen piirteet myös.
tiedän ainaki kaksi varsin selvää tapausta. Oma äitini ja toinen ihminen jonka vain tiedän. mutta iha selviä narsisteja.
Itsekkäitä ja omahyväisiä paskoja.
ja kukko kiinalaisessa. Kyseessä on nainen, jonka kanssa omat lapsetkaan ei halua olla missään tekemisissä.
toivottavasti minusta ei tule narsistia, olen nimittäin leijona ja kukko kiinalaisessa :O
Horoskooppimerkillä ei ole kyllä mitään tekemistä narsismin kanssa ja tuo helppous diagnosoida tuttuja, tutun tuttuja tai läheisiä narsisteiksi joidenkin luonteenpiirteiden tai käyttäytymisen perusteella on heppoista. Jos henkilöstä on tehty ammatillinen laajempi diagnoosi niin silloin on asia erikseen. Skorppareita on täällä ehdotettu paljon ja helppoahan se on kun kaikki tietää että skorpparit on vahvaluoteisia tai ainakin niin sanotaan olevan.
usko, että kukaan niitä piirteitä toisessa kyttää. Minä jouduin pakosta katsomaan, kun elin tällaisen ihmisen kanssa. Pikku hiljalleen alkoi huomata, että käytös ei ole normaalia. Narsistisia piirteitä on meissä kaikissa, mutta jos se on hallitseva piirre, niin sillon se tekee ihmisen mielestä sairaan.