Enskat loppuviikkoon (to-su)
Alkuviikon löpinät:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9582269&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (58)
[color=#00008B]Miten tuntuu, että ei yhtään kerkiä tännekään kirjoitteleman, vaikka tyttö on kiltti kuin enkeli?! =) Nyt hetkinen on aikaa kun isän kanssa tuolla vielä nukkuvat..
Eilen käytiin koko perhe ekaa kertaa kaupassa ja hiemanko jänskätti! Tytteli kuitenki vaan nukku rauhallisesti koko elämyksen ajan..=) Tänään onkin se neuvola iltapäivällä..Pääsen siis vihdoin selvyyteen mitenkäs se mun maito riittää ja syökö toi tarpeeksi..
Siru kirjoitteli miehen ihanuudesta isänä..Pitää sanoa, että täälläkin on aivan ihana isäaloittelija kotona..=) On jopa vähän mustis kun pitää tyttö antaa äiskälle imetyksen ajaksi ym. Tahtoo kaikki vaipat vaihtaa itse ja tuijotella tyttöä aina kun mahdollista..=) Ylpeät iskät on hassuja..hih..=)
Burde oli ollut muskarissa Heidin kanssa! Kiva, että oli mukava kokemus..mäkin ajattelin änkeä heti moiseen kun tyttö on tarpeeksi vanha, kun se paikkakin on tossa aika lähellä meitä..=)
Jennikin oli saamassa uudet vaunut? Jey! =)
Lisa tekee jo raskaustestejä? Oisko se plussa tervetullut vaikka vielä negaa pukkaakin? =)
AA: arvaa tulitko sä (ja Iisa) mieleen silloin salissa n. 10 tunnin jälkeen? Kun olin vielä niin varma, että mäkin teen nopsat..=D
PauliNean pyörivä poika kuulosti ihanalta..Kuvittelin miten se rullaa menemään ympäri kämppää! =D
Mykikselle ja miehelle onnea pojasta tälläkin puolella! =)
Amyn Emmi oli jo kääntynyt itsellään! =) Mä vasta mietin, että miten vanhana ton saa laittaa lattialle mahalleen köllöttelemään..? Vai pitääkö ensin laittaa selälleen? ÄH! =D
Viiperon Aleksin ilmavaivoista tuli mieleen, että meidänkin neiti rupsuttelee ihan valtavasti! Kauheesti ähistää ja heiluttaa käsiä, mutta ei kuitenkaan itke..mä aloin jo miettiin, että pitäisköhän mun alkaa karsiin omaa ruokavaliota jotenkin..? Vai tuleeko niitä ilmavaivoja vaan jos on tullakseen..? =/
Nyt kuuluu jo ääniä tuolta makkarista eli mamaa tarvitaan varmaan kohta..Tuun vielä piipahtaan sen neuvolan jälkeen!
Ihanaa torstaita!
t. poppis ja räpsy melkein 2vkoa! =)
Mä olen pitänyt ihan melkein syntymästä asti (no okei, oli se varmaan muutaman viikon) mahallaan aina pieniä hetkiä. Alkuunhan noi huutaa ku vietävät, kun joutuvat mahalleen, mutta sitten vähitellen niska vahvistuu ja alkavat viihtyä. Ei oo haittaa, lähinnä vaan hyväksi niskalle ja lihaksiston kehitykselle.
Sit pieruista, niitä riittää.. meillä ainakin! Mä en oo karsinut ruokia, koska musta pieruista ei oo haittaa, enemmän on haittaa jos eivät tule ulos. Tietty, jos muutenkin on mahavaivoja, sit voi varmaan miettiä omaa ruokavaliotaan.
Jaahas, pitäis varmaan mennä vielä hetkeks torkkumaan...
Hih, vois tosiaan sanoa, että talviunta vedellään. Välillä kyllä harmittaa, kun noussaan ylös ja ilma on mitä aurinkoisin, että hieno ilma menee sivu suun, kun vain nukkuu. Mut sitten kun kattoo pakkasmittaria, joka näyttää -25 niin ei harmita enää yhtään ;)
Meillä Veeti nukahtaa n. 20-21:00 yöunille, mutta herää 3x ennen kuin todella rauhottuu ja aina on nukutettava uudestaan. Sit tuo mammanpoika nukkuu yöt vieressä, kitisee ja kätisee ja konttaa ja pussaa ja nousee seisomaan ainakin sen 3-5x yön aikana. Tissin kaivaa vaikka ite esille liivien alta (kuten viime yönä), jos ei äiti taho sitä suosiolla tarjota ;) Eli ei nuo yöt niin kovin rauhallisia ole.
Tänään ois perhekerho 13-15:00. Pitää kait autolla mennä tuo alle kilometrin matka, kun on tosiaan hieman kylmä. Olen pitäny -21 rajana Veetin nukkumisessa vaunuissa pihalla. Silloin vielä on hyvin tarjennu, kun vaatetta hyvin päällä.
Pikkukakkonen on tosiaan ollut tervetullut koko ajan. Hieman aina harmittaa, kun nega tulee, mutta toisaalta taas ihan kivakin, sillä kyllä yhdenkin lapsen kanssa tekemistä riittää. Tulee sitten, kun luoja niin suo. Tätä ensimmäistäkin sai odottaa tulevaksi monta vuotta.
Etelässä tapaamista taas suunnitteilla... Harmi, kun en enää niihin pääse :( Vaan enpä nyt taas olis etelään kovin helpolla muuttamassa. Hyvin viihdymme täälläkin :)
Ai niin, kävin eilen työhaastattelussa! Sanoin kyllä jo puhelimessa, että tykkään kyllä tehä töitä, mutta en juuri nyt. No juteltiin niitä näitä ja sovittiin, että palataan asiaan aikaisintaan toukokuussa, kun Veeti täyttää vuoden tai sit vasta elokuussa. Mielellään ois kuuleman palkannu minut heti tästä päivästä lukien. Ja oli niin mukava haastattelija, että ei aikonu työkkäriin ilmottaa, eli en saa karenssia :)
Hmm, jotain minun piti kommentoidakkin, mutta unohdin tietysti mitä asia koski...
Nyt touhuaan vielä hetkeksi muita juttuja ja sit kerhoileen :)
Lisa & Veeti 9kk
Ei ole yhtään hyvä lukea pinoa monta kertaa päivässä ja kirjoittaa sit seuraavana päivänä, ei muista mitään..
No sen muistan et Emmi oli kääntynyt itse. :)
Tänään on ihana päivä, ei tarvitse olla menossa mihinkään. Maanantaina oli ne paikalliset mini-treffit, tiistaina pyörittiin kaupungilla shoppailemassa (neiti sai hienon kypärähatun ja minä imetysteetä. ;) ) ja eilen oli sit jälkitarkastus.. Unohdin kysyä lääkäriltä, ni jokos nyt saa lähteä uimaan?
Neiti nukahti eilen normaalista poiketen jo klo 21.30 omaan sänkyynsä, mut sit herättiinkin syömään 2.30 ja 7.00. Lopullisesti piti herätä 9.30 ja yhdeltätoista neiti simahti ja nyt nukkuu parvekkeella.
Huomenna olis taas vajaan neljän tunnin automatka edessä. Toivottavasti neiti nukkuu yhtä nätisti kuin viimeksikin. Nyt vaan pitää varmaan pysähtyä syöttämään neiti kun on appiukko kyydissä. Viimeksi pumppasin autossa ja annoin pullosta..
Hämeenlinnan treffeistä, että pyydetäänkö ihmisiä myös odotus puolelta mukaan? Siellä suunnitellaan Hesan treffejä..
Mut nyt pitää laittaa pyykit koneeseen et saa reissuun vaatteita!
bejpi ja typy joka juuri huusi parvekkeella
(tutti suuhun ja unet jatkuu :) )
Hui kamala kun tää aika tuntuu vaan rientävän niin hurjaa vauhtia että ei millään meinaa perässä pysyä. Vastahan sitä oli maanantai ja nyt on jo torstai.. siis miten tää on mahdollista! Olis mennyt päivät näin joutuin sillon LA:n yli menneinä päivinä, niin en olis kerinny olooni niin tuskastuun=)
Poppis, mulla samaa vikaa. Tyty on kuin enkeli mutta tuntuu että aika on silti ihan kortilla koko ajan.. hassua=) Mutta sen oon päättäny, että nautin joka hetkestä tytyn kanssa ja muut asiat on tois arvosia.. se on kuitenkin vaan niin pienen hetken vauva.. Just miehelle surin, kuinka aika menee ihan liian lujaa.. kohtahan meidän tyty menee jo kouluun;)
Ihan kateellisena luen teidän kestoilusta.. minä en oo saanu itteeni siihen innostumaan, en sitten millään. Kaiken lisäksi tuo meidän tytsy on aikamoinen kakkakone, eli vaippaa saa olla vaihtamassa lähes koko ajan.. mähän hukkuisin siihen kakka pyykkiin, no thanks=)
Noh, katsotaan innostunko minäkin sitten jossain vaiheessa siitä. Kyllä hurjalta tuntuu tuo vaippa määrä mikä yhdestä vauvasta tulee.. Noh, aika näyttää.
Eilen oltiin ekaa kertaa kaupassa koko perhe=) Käytettiin tilaisuutta hyväksemme ja ajettiin heti auto ihan kaupan ovien viereen lapsi perhe paikalle=) Tyty oli ihan taju pois koko reissun ajan, eli hyvin suju.. vaikka kyllä alkuun pikkusen jännitti lähtee mutta hyvinhän se näytti sujuvan.
Huomenna oliskin sitten neuvola.. Tuntuu että tyty on kasvanu ihan hirveesti.. noh, huomenna se nähdään. Huomenna on myös lastenvalvojalla käynti siitä isyyden tunnustamisesta ja sitten pitäis mennä katsomaan ristiäis paikkaa, ei tosiaan mahdu ristiäisiä kotona pitämään on niin isot tulossa.. mutta minkäs teet, iso suku ja kaikkien kanssa on tekemisissä niin ei voi ketään jättää kutumatta.
Joo, nyt riittää tää oman navan kirjoittelu, edelleen olen ihan pihalla jutuista, mutta eiköhän tämä tästä. Nyt kuuluu jo vaunuistakin sellasta ääntä että tissiä kaivataan, joten täytyy rientää!
terkuin siru ja neiti-tiiti kohta kolme viikoo!!!
Poppis, apua joko räpsykin on kaks viikkoa!!! Hui, miten aika menee¿ mä täällä juuri odottelen kuulumisia kun se mun kaveri on parhaillaan synnyttämässä =)
Mä aloin Aksua aika aikaisin pitää lattialla kyllä, mutta masullaan en tajunnut kyllä silloin alkuun pitää eikä sitten poitsu siinä viihtynytkään siinä vaiheessa kun aloin pitää, mutta vähitellen alkoi luonnistua.
Kiva kuulla Lisasta ja Veetistäkin!!! Me ollaan muuten tulossa sinne teidän kulmille tuossa maaliskuun lopussa. 23.3. tarkemmin sanottuna tullaan ja ollaan se koko seuraava viikko todennäköisesti siinä Pyhän tuntumassa kunnes ampaistaan Ylläkselle. Miehelle oon jo ilmoittanut, että mikäli teille sopii niin tullaan joku päivä kylään :D
Pyydetään ihmeessä odottajat mukaan treffeille!!! Ekat enskatreffit missä mä olin mukana oli sellaiset että kaikki muut oli vielä odottajia ja miedän Aksu ainoa vauva =D nyt sitten on siitä porukasta kaikki saaneet vauvansa jo.
Niin ja oikein hyvältä kuulostaa Tampereen treffejä ajatellen se joka kuun eka keskiviikko klo 13.
Mä sainkin eilen nukkua puoleenpäivään asti kun mies ilmoitti tiistaina, että Aksu menee sitten ke-aamuna miehen äidille klo 8 ja mä jään nukkumaan. Ihana oli nukkua!! Yöt on menneet vähän risaisiksi ja viime yönä päätinkin palata yhteen yösyöttöön takaisin kun se selvästi rauhoittaa yötä. Jos nyt maitotilausta alkaa tiheämpään tahtiin tulla niin pidetään sitten uusi unikoulu.
Oonkin Aksun kanssa mun vanhemmilla käymässä tässä juuri ja Aksu nukkuu tuolla ulkona. Tästä kohta lähdetään treffaamaan muutamaa vauvakaveria. Tosiaan täällä jännityksellä odotan kun yksi kaveri on parhaillaan synnyttämässä =)
Niin ja myöhästyneesti hyvää ystävänpäivää kaikille! =)
pikku-milli & Akseli 9,5kk
Niinhän sitä luuli että unet olis jatkunu. No, puoli tuntia seurustelua ja maitoo ni taas unet maistuu. :)
Kävin laittaa treffilinkin odotus puolelle.
Piti jo eilen laittaa uusi, eka hymyily kuva neidistä. :)
http://irc-galleria.net/view.php?nick=_kixu_&image_id=53230295
jälleen bejpi ja taas parvekkeella kitisevä typy
Treffiasiaa... Sopii hyvin että pyydetään odotusimmeisiä kanssa mukaan! Hyvä bejbi! Mutta
Meillä oli tänään eka vaavinkaiskerho mun vetämänä... No, ei sinne tullutkaan kun minä ja Eetu sekä yksi tuttu äiti kahden pienen tyttönsä kanssa (iät 1v7kk ja 1kk) Joten höpistiin sitten omia juttujamme ja lapsukaiset Eetu ja tää vanhempi tyttö leikkivät keskenään... Oli se pienempi tyttö kyllä niiiiiiin suloinen, tahtoo kans!!! Ja sitten oltiin vähän ennen puoltapäivää takas kotona, ja nyt Eetu vetelee sikeitä tuolla omassa sängyssään. No, tänään ei olekaan mitään ihmeellistä, isäntä lähtee illalla pelaan sulkista, joten me vietetään täällä koko päivä kahestaan, höh!
Poppis ja Siru kirjoittelivat " isäalokkaista" . Tuli ihan tippa linssiin, kun miettii meidän isukkia sillon vuosi sitten, meillä oli kanssa samanlaista havaittavissa sillon... Ja nykyään jo pärjäävät loistavasti ilman meikäläistäkin, joten saan omaa aikaa sillon kun haluun.
Ja Sirun kauppareissukin oli mennyt hyvin! Hieno homma!
Bejbi, kylläpä oli nätti kuva teidän neitistä! Ihana!!! Ja vauvakuume senkun kohooooo....
Joo, mutta nyt on pakko mennä... töllöttään töllöö...
napero ja Eetu 1v
Muhun iski eilen joku järkyttävä mahtiflunssa, aamulla ei ollu tietoakaan mokomasta ja parissa tunnissa olin ihan tukossa ja kurkku kipeenä..en nyt ois ihan välttämättä tätä kaivannu.
Eilinen olikin ihan täyttä kaaosta kun mies oli koko päivän töissä ja Liia oma tomera itsensä;)
Täksi päiväksi mies sai onneks vapaata ja nyt koitan saada levättyä kun huomenna ollaan taas kaksin tytön kanssa.
Ihana tuo Lisan Veeti kun kaivaa tissiä esiin;)
mulla on nyt niin hassu ongelma että kun Liia lutkuttaa kaikki yöt tissiä niin tietty se vaan lisää ja lisää maidon tuloa mutta sit päivällä tyttö ei malta juurikaan olla tissillä ja mä meinaan poksahtaa! Mulla kun ei oo ikinä herunu pumpullekaan niin tyrkytän sit tissiä tytölle kaiket päivät ja yritän käsin lypsää vähän tyhjemmäks..annan yleensä tissin ruuan päälle ja nyt oon kokeillu niinkin päin että imetän eka mutta sitte ei maistu taas ruoka..ääh.
Iisa multa kyselikin siitä unikoulusta. Neuvolassa asiasta keskustelin mutta terkka oli vähän epäileväinen sen onnistumisesta, kun Liia ei koskaan nukahda mihinkään itsekseen niin voi kuulemma olla että tyttö ei yksinkertaisesti vielä osaa sitä ja unikoulu voi mennä harakoille, toinen ongelma on se tutittomuus kun unikoulussa tutti ois hyvä..terkka oli sitten sitä mieltä että katsotaan vielä muutama kuukausi näin.
Nyt ei kyllä irtoa ees mitään kommenttiä kenenkään jutuista kun pää on täynnä räkää..poistun palstaa tukkimasta...
Ai niin Liia on keksinyt uuden huvin, kiinteitä syödessä odottaa oikein suu auki ruokaa ja sitten päristää ne pois ja nauraa päälle. Sen jälkeen taas viattoman näköisenä odottaa ruokaa suu ammollaan..ja pöristää ne pois:) vintiö!:)
Queen
Voi että olis ihanaa kun tuo mies oli täällä päivät. On vähän yksinäistä ja toisaalta ylimääräinen käsipari ei olis pahitteeksi, kun tänäänkin poika on ollut hereillä puoli yhdeksästä asti, eikä ole nukkunut kuin n. puoli tuntia. Nyt nukahti taas, toivottavasti nyt olis vähän pidempi unipätkä, että toinen saisi tarpeeksi lepoa. Meinaa tosiaan kädet loppua kesken, kun toista pitäisi kanniskella ympäriinsä ja ehkä saada jotain aikaiseksikin kotona. Myös syömininen on melko vaikeaa kun on pikkuinen käsipuolessa. Taitaa olla kantoliinan hommaamisen paikka :)
Meillä mies on kyllä innokkaana mukana, silloin kun on kotona. Harmi vaan ettei voi olla enempää, kun tämä alkuhan se on se ihanin mutta myös raskain vaihe. Varsinkin kun on ensimmäinen lapsi kyseessä ja KAIKKI on aivan uutta, niin kaipaisi kyllä toista siihen rinnalle ihmettelemään :)
Vähän alkanut helpottamaan tuo " baby blues" . Mikäs sen parempi :) Myös saanut levätyksi, sekin saattaa vaikuttaa, ettei tunnu niin " voimattomalta" ja avuttomalta olo. Poika on kutakuinkin tyytyväinen tapaus, joten en halua turhaan huolia :)
Poppis ja Siru oli käyneet jo kauppareissulla! Me ei vielä olla käyty, kun en halua kultamussukkaa viedä vielä noin pienenä saamaan pöpöjä. Mutta ehkä mekin tässä pian. Ollaan aina tehty miehen kanssa yhdessä isommat ostokset ja nyt tuntuu niin kummalta, kun ei ollakaan päästy yhdessä kauppaan :O Ootan kyllä kovasti. Ehkä jo ensi viikonloppuna vois käydä...
Neuvolantäti kävi kotikäynnillä tiistaina. Pojalla oli paino noussut tosi hienosti, oli jo ylittänyt reilusti syntymäpainonsa! Painoi syntyessään 3840g, sairaalasta lähtiessä 3710g ja nyt 3910g. Eli 200g viikossa noussut paino! :) Tietääpä ainakin, että saa vauva tarpeeksi ruokaa.
Joo, nyt pitää kai mennä syömään, kun ei voi tietää, nukkuuko tuo poitsu nyt vartin vai kolme ja puoli tuntia...
Han ja Rumpalipoika 1vko
Jey! Mä kävin viettämässä kälyn(?) kanssa " kotiäitien karkkipäivää" kaupungilla, kun siellä oli ne penkkariajelut ja ne heitteli karkkia. :D Harmitti vaan, ku me oltiin ehditty jo lähtee kahville, ni sit ukon pikkuveli soitti, että tultais tiettyy kohtaan, ni ne heittäis meille jotku karkkipussit.. ;) Noh.. jäi karkkipussit saamatta, mut ehkä se oli ihan hyvä... :)
Poppis: Mä oon vähän samoilla linjoilla, ku Osse... eli en oo karsinu ruokavalioo, vaan oon vaan ollu tyytyväinen jos neiti on paukutellu. =) Eipähän oo jääny ne ilmat sinne masuun kiertää.
Ootko sä käyny siellä Turun Mammakeitaassa?? Siellä on varmaan kans kaikkee kivaa vauvatoimintaa? Voisin ainaki kuvitella, kun se taitaa olla samantyyppinen ku tää Tampereen Napapiiri?!
Bejpi: Ihana se hymy kuva. =)
Milli: Jaa ny se kauan odotettu synnytys on käynnissä... =) Noinkohan on yhtä nopee/nopeempi ku aikasemmat??? Tuuhan sit kertoo.. joko tänne tai meseen. ;)
Eipä muuta ny.. Moro.
Burde ja Heidi melkeen 5kk
[color=#800000]Olipas kiva neuvolareissu! Räpsy oli aikas nätisti ja ihan haikee fiilis tuli kun nähtiin ihana äitiysneuvolakätilö viimeistä kertaa..=)
Räpsyn paino ei ollut ihan noussu sinne syntymäpainoon, mutta ei ollut mitään hälyttävää..jäi n. 80g vajaaksi..Kätsy kyseli meidän ruokailusta ja kuulosti kuulemma hyvältä. Ja räpsyä ei tartte kuulemma herättää yöllä syömään vaan antaa nukkua kun on niin hyvä ja kiltti nukkuja..=) Imetettiinki vähän siinä sen nähden ja onnistu ilman rintakumia! Jey! =)
Mama kävi sit neuvolan jälkeen apteekissa yksikseen ja iskä ehdotti jos kävisin nappaan yhden sidukan meidän kantiksessa..Maltoin sitten tosiaan sen yhden siellä maistaa ja kova kiire oli jo kotiin..=) Äsken tulin kotiin ja neiti vaan nukkuu..Iskä oli vähän pettynyt kun odotti kovin kahdenkeskistä aikaa..=)
Milli: toivottavasti kaverin synnytys menee mallikkaasti! Hitsi kun sä jaksat jänskätä kaikkia..Oot ihq! =D
Tuli tosta pikkukakkosten jutuista mieleen kun kätsy kyseli ehkäisyasioista neuvolassa..Mä sanoin, että otin kuin otinkin peilin käteen ja kurkkasin tonne alakertaan suihkureissulla..MIKSI, OI MIKSI?!?! HerranPIEKSUT siellä on hässäkkää kun synnytyksessä nähtävästi vanha leikkaushaava (pyllyaukon lähellä..poistettiin joku pattijuttu) oli revennyt ja kätilö oli kursinut paikat hieman omituisesti kokoon! Ihot pursuaa ihan omituisesti..Ei YHTÄÄN tee mieli mitään vierasta pökkimään sinne SUUNTAANKAAN!!!! ÄÄÄÄÄÄÄÄ! =D
Toinen on kuulkaa ne lantionpohjalihakset..Valehtematta ja sen enempää kehumatta mulla oli ne lihakset kyllä pirun hyvässä kunnossa. Isokin pissisuihku katkes kuin veitsellä leikaten ja valurautapannuakin pysty niillä roikottamaan..(ok, ok..en mä nyt sentään sellasta kokeillut, but u guys get the picture..) Nyt-ei saatana mitään. Vaikka kuinka pinnistää niin pissisuihku ei edes värähdä! Hittolainen! Oon nyt treenaillut niitä kuin päätön kana, mutta se tosissaan yllätti, että ne valahti täysin tietämättömiin..=/ Nim. olikohan tää nyt liian paljon avautumista.. XD
Queenille paranemisia moisesta taudista!
Burde: en oo kuullukaan mammakeitaasta! Pitänee etsiä vähän tietoa netistä..Tossa MLL:n kahvilassa ajattelin aluksi alkaa käymään..Ihanaa tosiaan, että tollasia paikkoja on!! =)
Osselle kiitsa vastauksesta mahalleen laitosta! Heti innokkaana kaivoin puuhapeiton esiin jos tänä iltana laittais tytön ekaa kertaa lattialle! =)
Nyt meen viettään laatuaikaa (huomatkaa: täysin PLATONISTA!! XD) miehen kanssa ennekuin tyttö herää..
Ihanaa torstai-iltaa kaikille!
t. poppis ja räpsytin
Anteeksi, ei saisi nauraa toisen kurjuudelle, mutta voi sua Poppis... :D
Ehkä hyväkin että sain Noelin sektiolla, nauroin nimittäin niin paljon tolle sun jutullesi, että olisin ehkä laskenut alleni, jos lantionpohjan lihakset olisi huonossa kunnossa... :)
Ei muuta kun g-kuulat kehiin ja harjoittelemaan! Niin ei tarvitse loppuvuotta pitäytyä platonisessa ystävyydessä...
Kandi
p.s. täällä oltaisiin kyllä ässälty jo vaikka 3vk synnytyksestä, mutta mites ässäilet kun tuo yksi pikkumies nukkuu yöt (ja melkeinpä päivätkin) vain ja ainoastaan mun kainalossa, ja mielellään vielä rinta suussa ?!
Siis ei voi olla totta noita Poppiksen juttuja :D No ei ehkä asia ole naurun asia, mutta tuo tapa miten kerrot niin saa kyllä pissit housuun yhdelle jos toiselle ;) Ja niistä lantionpohjan lihaksista. Mullakin oli ne ennen raskautta ihan priima kunnossa, mutta synnytyksen jälkeen tietenkin vähän ne lopahti. Mulla ei pissa ole karkaillut, mutta tosiaan aluksi tuntui ettei uskalla paljon pissaa pidätellä vaan oli mentävä juosten vessaan. Jumppasinkin niitä aika ahkerasti ja sanotaanko että vasta 2 kuukautta synnytyksestä ne tuntui normaalilta. Kuten petipuuhatkin ;)
Ossen neidistäkin on tullut aamun virkku :) Idakin heräsi tänään taas klo 8.15 ihan pirteänä, mutta suureksi ihmetykseni simahti vartin hereillä olon jälkeen ja heräiltiin sitten klo 9.45. Nyt ei minuakaan enää väsytä :)
Nyt on taas muutamana päivänä Iitu nukkunut tosi levottomasti päiväunia, tänäänkin kävin 1,5 tunnin aikana heijaamassa varmaan 5-6 kertaa ja sitten jo herättiinkin. Onneksi Ida on muutoin ollut taas aurinkoinen oma itsensä hereillä ollesssaan :)
Tajusin juuri, että me ei olla Iitun kanssa kyläilty moneen päivään. Eilinen jumppakin jäi väliin. Mökkihöperöksihän tässä tulee :D No, kohta lähdetään sinne vaavinkaisiin. Saa nähdä tuleeko siellä kiukku, kun klo 18-19 on usein Idan parasta iltauniaikaa :)
Bejpin neidistä oli kyllä söpö hymy-kuva :)
Nyt valmistautumaan lähtöön...
Emmi on toisilla päikkäreillä pihalla. Ite kävin vähän evästämässä ja sitten ei kun koneelle... =)
Aamupäivällä kun tultiin jumpasta ihmettelin, miks mua vastaan tuli pari nuorta miestä, joista yhdellä oli päällään jussipaita ja lierihattu, toisella jenkkifutiskamat ja yks oli pukeutunut lohikäärmeeks. No, sit pikaisen ynnäyksen päässäni tehneenä tajusin, että tosiaan olis penkkaripäivä. En kuitenkaan jäänyt odottelemaan ajelua, kun ei ollut hajuakaan niitten lähtöajasta. Karkkia olis kyllä tehnyt mieli. Ja tekee ihan koko ajan. Mulla on sellainen kausi menossa, että voisin syödä ihan koko ajan karkkia. Mutta pakko ois saada ittee niskasta kiinni ja jättää edes joskus ne kauppaan...
No, mitäs sitten kirjoittelis... Koska pullolakko jatkuu täällä, niin aattelin eilen kokeilla, miten menis velli lusikalla. Ja menihän se. Hidasta oli eikä mitään kauheen suurta määrää mennyt, mutta kuitenkin. Saa mies kokeilla tänä iltana samaa juttua.
Eilen aamulla kun imetin Emmiä sängyssä, hän pyörähti kyljeltään masulleen, kun patja mun kohdalta oli tietysti enemmän painuksissa kuin omalta kohdaltaan. Ja kas kummaa: eipä tullut huutoa, vaan neiti nukahti siihen. Ja sain vielä siirrettyä hänet omaan sänkyyn samaan asentoon jatkamaan unia hetken aikaa. Ja tänäänkin jumpassa Emmi jaksoi aika kauan köllötellä masullaan. Eli harjoitus auttaa.
Kyllä se vaan on niin uskomattoman ihanaa seurata, kun tyttö häärii omia juttujaan ja oppii koko ajan jotain uusia asioita. Nyt on ihan pop kaikki lelut, mitkä saa suuhun.
Poppis ja Kandi sai mut nauramaan jutuillaan! =D Mutta ihan asiaakin naurun jälkeen: mä oon vaitanut maidon laktoosittomaan maitojuomaan ja kahvia en juo päivittäin. Muuten oon kyllä syönyt oikeestaan kaikkea, ruisleipää ja suklaata etenkin, vaikka ne kai on tosiaan huonoja vaavin masulle.
Lisan piipahduksista tuli mieleeni, että mitähän Fiorellalle kuuluu? Muistelisin, että ainakin täältäpäin katsottuna asustelette samalla suunnalla... Ja onpa Lisalla mukava, kun on työpaikka tiedossa sitten kun tekee mieli töihin.
Siru, mä aattelin kanssa pitkään kestoista ihan samoin kuin sinä. Enkä tosiaan tuntenut huonoa omaatuntoa siitä. ;o) Mutta jotenkin vain sain sykäyksen kokeilla ja kun Emmi on aika " harvakakkainen" eli menee päiviäkin, milloin ei kakkaa, niin uskalsin ryhtyä kokeilemaan. Edelleen oon kyllä sitä mieltä, että kertsit on helpompia, mutta nyt kun oon satsannut rahallisesti noihin kestoihin, niin täytynee jatkaa...
Pikku-milli oli saanut nukkua aamulla pitkään. Ihanaa! Sitä mäkin toivosin nyt varsinkin, kun Emmi on alkanut heräillä jo seiskan-kasin aikaan.
Vai ei Naperon kerho kiinnostanut. Höh! Mutta onneksi edes saitte jotain seuraa!
Queenille tsemppiä kaikien flunssien ja muitten inhottavien juttujen kanssa!
Aika hauskan jutun oli Liia keksinyt ruoka-ajaksi, vaikka ei se varmaan siinä hetkessä nauratakaan. =)
No nyt piti hakee tämä meidän jumppakärpänen sisälle, joten kirjoittaminen vaikeutui selvästi.
Hanilla on jo parempi olo. Mukava kuulla! Kyllä tosiaan varsinkin alkuun nuo päivät vauvan kanssa oli just sitä, että hyvä kun vessaan ehti. Mutta kyllä se helpottaa, kun vauvalle ikää kertyy. Vaikka onhan niitä sellaisia päiviä vieläkin joskus.
Vai on Idallakin risaiset päikkärit. Meillä on ihan samaa eli alkuun aina muutamat hiiaukset noin vartin välein. Sitten jos hyvin käy niin neiti rauhoittuu ja nukkuu pitkät pätkät, mutta nyt viime ajat on ollut sellaista, että ainakin puolen tunnin välein kuuluu huuto. Ei kerkii ite kyllä nukahtaa tuossa välissä. Höh!
No juu, juttua riittäis kyllä, mutta taidan mennä leikkimään tuon ipanuksen kanssa ja kohtahan alkaakin Emmerdale. Sais kyllä mies tulla kotiin. Tylsää, kun sen työpäivät venyy. =S
-Amy ja Emmi, ensi viikolla 4kk
minä kun niin oottelin et miehellä menis pitkään tänään, niin pah. tuli jo puol neljän maissa varmaan kotiin. sen jälkeen kun tissiteltiin tytön kaa niin nyt ovat sitten isi ja tyttö tuolla yhdessä makoilemassa.
on ollut puhetta isistä ja vauvoista. eipä juuri tarvii munkaan vaippoja vaihtaa tms jos mies on kotona, kyllä mies sen hoitaa. ja nuo kylpyhetket ja iltapalahan on ihan säännöllisesti meillä sellaset isän ja tytön hetket. myös masuvaivaista tyttöä isi mielellään pomputtelee jne, mikä vaan neidin oloa helpottaan. sinänsä kiva että isi viihtyy tytön kaa niin mä saan iltasin tehdän ruokaa tms muuta kuin olla koko ajan tytön kanssa. toki mielellään oon minäkin, mut kylläpä päivään noita tunteja mahtuu...
huomenna on meillä lääkärineuvola. pitääkin siellä kysellä tosta rotavirusrokotteesta. täälläkin on ollut siitä puhetta, muistaakseni ossekos se oli neidille sen ottanut? meilläkin anoppi suositteli et ois ihan ok, hää on lääkäri. tänään vaan tuli kutsu tollaseen rotavirus-tutkimukseen, eli sitä kautta sit sais varmaan sen rokotteenkin. no, katsotaan sitä...
voi poppis noita sun juttuja:):):) ihanan piristäviä, vaikka uskon että itsestä ei aina siltä tunnu:) mä en uskalla edes miettiä miltä alakerta näyttää sen puolentoistatunnin ompelun jäljiltä, ens viikolla jälkitarkastus että eiköhän siellä selviä jos ihan vinoon on ommeltu:) ässäilyä harkittiin toissa viikolla, kun oli vuoto loppunut. mutta musta tuntui kun ois tuolla alhaalla tullut seinä vastaan ja sitten alko vähän vuotaan, niin jätettiin se sit siihen. höh! mut eiköhän mekin vielä keritä:)
bejpillä on ollut viikossa ohjelmaa. meilläkin tänään tällänen ei mitään-päivä, käytiin vaan ihan pikku kävelylläkin vaan sen verran että tyttö nukahti, niin jäi äitillekin aikaa nukkua. tosin nyt ollaan pian kauppaan lähdössä kun isikin tuli kotiin. kunhan nuo tuolta heräilevät.
sirullakin kiltti tyttö:) hienoa. meilläkin oli alussa ihana kun vaan nukkui. nyt esittelee päivisin jo luonnettaankin äidilleen:) ja sit tietty kun lähdetään johki, niin sit on ihan rauhallinen. viimeks neuvolassakin merkittiin " tyytyväinen söpöliini" , juu, just olin aamun itkuaan kuunnellut:)
milli on saanut nukkua pitkään. varmaan ihanaa:)
naperolla oli sitten rauhallinen ryhmä...
ok, nyt heräsivät. lähdetään ostoksille.
tikru ja simppis
quiero3:
En nyt muuttanut tuota alkuperäistä, muistaakseni WcAnkan kirjoittamaa alkutekstiä... En myöskään ehdi räpläämään hienoja värejä ainakaan tähän hätään, mutta eiköhän tämäkin jo vähän auta.HUOM! Lisäsin tähden kaikkien niiden nikkien eteen, joiden muistan ilmoitelleen itsestään viime aikoina. Olisi kiva siivota listalta pois sellaiset henkilöt, jotka eivät enää Enskoissa kirjoittele. Eli sanokaa HEP kaikki joiden nimen edessä ei vielä ole tähteä, jos haluatte edelleen pysyä Ensikoiden listalla!
Poistan tähdettömät nikit vaikka maaliskuun alussa. Ja jos joku tippuu vahingossa pois niin ainahan voi ilmoittautua uudestaan.
barbamami, Iglu, Inari, katju84, -mamma-1985, marika-79 , miina1980, Mysan, ninni20, suippo, WcANkka HUHUUUUUUUUUU???!!!! Muistan suurimman osan teistä odotusajalta tai sitten viime syksyltä, kun meidän quu oli ihan pikkuruinen. Onko teidän vauvat jo niin isoja, että olette hylänneet vauvapalstan? Vai oletteko kenties siirtyneet kokonaan yhteisön puolelle?
-Q-
Kiitokset seurasta jennille ja D:lle + Sippuliinille ja Aavalle! Oli hauska nähdä Sippu ekaa kertaa. Ja Aava oli niin kiltti tyttö, nukkui vaan tai hymyili! Pikku-quu vetäisi taas tietysti perinteiset leffaraivarit ;), mutta muuten meni kyllä ihan mukavasti tää päivä. On aika temperamenttinen tapaus tuo meidän poika, kun se ei koskaan ole neutraalilla tuulella. Joko pölisee ja pälisee ja nauraa iloisesti ja kieppuu sylissä joka suuntaan tai sitten on aivan valtavan raivonpuuskan vallassa. :) Daniel oli niin suloinen ja söikin hienosti! Ja jenni, susta ihan huokui se mitä itsekin sanoit, eli selvästi vaikutit tosi onnelliselta ja tyytyväiseltä nyt D:n kanssa. Lähetän sulle sen " veljekset kuin ilvekset" -kuvan heti kun saan sen mun siskolta.
Lisa ja PauliNeakin oli käynyt laittamassa kuulumisia pitkästä aikaa, kiva kiva! Hyvin teillä näyttää pyyhkivän molemmilla. Ja vauhtia teidän perheissä tuntuis nykyään riittävän. Huisia, että Veeti jo puhuu! Piti ihan lähettää mun siskolle toi Lisan viesti, kun heidän tyttö on siis täsmälleen saman ikäinen kuin Veeti. Eikös Lisalla ja PauliNealla molemmilla ollutkin jo pikkukakkoshanke käynnissä? Harmi Lisa, että vielä negaa pukkaa. Luulen kyllä, että sulle se eka plussa tulee meistä vauvallisista enskaäideistä. Vaikka tietty sais se tulla tännekin. :)
Voi kun quukin oppis jo kierimään tai ryömimään tai jotain, kun olis niin hauska seurata sen menoa. Meilläkin on nyt vähän sitä vikaa, että poika ei jaksa kauaa köllötellä matolla yksin lelujen kanssa, kun menohalut olis niin kovat, mutta ei ne maisemat paljon vaihdu, jos vaan paikallaan polkee, murisee ja läpsyttelee käsiä :)
Nätti oli bejpin hymyilevä tyttönen!
Ja suloisia on Enska-isit, kun noin huolehtivat lapsukaisistaan. Muistakaapas kaikki antaa isille oikein iso pusu! Kyllä ne sen ansaitsee. :)
Queenille voimia flunssan parissa kärvistelyyn! Meilläkin on jo verhot ja kaikki ihan soseessa, kun quu päristelee ympäriinsä...
Oon miettinyt tätä imetystä, kun mä tosiaan ihan osittaisimetän enää... Pohdinkohan tätä jo täällä? Pikku-quu syö nyt jo niin paljon kiinteitä, että se ei läheskään joka aterian jälkeen syö juuri ollenkaan maitoa, vaikka tietysti aina tarjoankin niin paljon kuin ottaa. Lisäks me annetaan puuron jälkeen illan vika annos 200ml Nania. Eli quu syö isot satsit pelkkää äidinmaitoa vaan yöllä ja iltapäivällä/illalla pari kertaa. Epäilen, että tällä menolla mun maidontuotanto vaan hiipuu pikkuhiljaa. Ja tänäänkin tuli kyllä ravintolapöydässä mieleen, että ei ole kauhean kiva yrittää syöttää poikaa enää julkisilla paikoilla, kun se vaan heiluu ja huseeraa ja katselee uteliaana ympäriinsä, ja itsestä tuntuu, että istuu ihan puolialasti siinä... Pienempänä se oli jotenkin luontevampaa, kun poika oli niin tiukasti rinnassa kiinni, että ei mamman tissit juuri muille vilkkunut.
Hyvä, että Hanilla on jo pirteämpi mieli. Kyllä se siitä, kunhan pääsette kunnolla arkeen! Hienosti oli teidän poika kasvanut!
Vitsit, miten Amyn Emmi voi muuten olla jo 4kk! Sähän lähdit synnyttämään vissiin seuraavana päivänä, kun treffattiin Coloradossa. Ja quu oli silloin vasta 2,5kk ja ihan kirppu ja nyt teidän tyttö on jo noin iso, voi voi! :)
Mutta nyt lähden pakkaamaan jumppakassia. Huomenna me mennään vihdoin taas vauvajumppaan, kun ollaan päästy eroon tosta kökköflunssasta, jee!
-Q- ja -q- 6kk
jopas tuo neiti on nyt virkeällä päällä, ei millään malta nukkua enää seiskan jälkeen, jos herää. Onneks öisin on palattu aikaisempaan " nukahdan itse sänkyyni ja herään vain kahdesti syömään" -rytmiin. Ottakoon nyt tuossa ilmakylpyään, yrittää kyllä samalla repiä hymynaamaa seinältä.
Eipä tässä ihmeempiä, päästään päivällä lapsenvahdiksi serkkupojalle ja illalla sit muskariin. Hauskaa leffaa pääkaupunkilaisille!
-Osse ja virkeä typy