Enskat loppuviikkoon (to-su)
Alkuviikon löpinät:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9582269&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (58)
Vietettiin aamupäivää äitini luona, mun kummityttönikin oli siellä hoidossa. Minä tietenkin ihan innoissani siellä hänen kanssaan vesiväreillä maalasin ja äitini sai pyöritellä Iitukkaa :)
Hienosti on kyllä Tikrun ja Sirun neidit kasvaneet. Katsoin Idan neuvolakorttia ja suurinpiirtein samaa tahtia tytöt kasvavat :)
Kohta se Poppiksen räpsykin varmasti ottaa kasvuspurtin! Taitaa neidille maistua tällä hetkellä paremmin unet kuin syöminen ;)
pikku-millin Aksun uninaurut kuulosti ihanalta, mahtoi olla kyllä hyvä päivä pojalla :)
Osse, ei kai vaan vaan P ole oppinut tuota kiljumista Iitulta :D Nautihan kuule yöunistasi, jos vain maltat nukkua. Tekee varmasti hyvää!!!
Pitää ihan ääneen sanoa, että on tosi ihanaa kun tänne on eksynyt nyt paljon " tuoreita" vauvoja :) On niistä ekoista viikoista vauvan kanssa niin kivaa lukea!! Ja tuosta kuinka isukit on ihan täysillä mukana tässä touhussa...
Karssulin Ainolla vain ihottumat jatkuu. Löytyikö niissä testeissä muita allergioita kuin se muna ja maito? Mitä siinä edes testattiin?
Minä myöskin suosittelen vauvavakuutusta, koska jos tulee esim juuri allergiaa tai jatkuvia korvatulehduksia, niin varmasti se maksaa itsensä pian takaisin! Meillä on se IFiltä ja henkivakuutuksen saa tosiaan kun vauva täyttää 2 kuukautta! Tapaturmavakuutuksen muistaakseni heti vauvan synnyttyä!
Quiero pohti imetysasioita. Meillä on nykyään vähän samanlaista touhua tuo syöminen julkisella paikalla. Musta tuntuu että yläosa on ihan kokonaan paljaana ja muutenkin Ida päästää vähän väliä tissistä irti ja mun suihkutissit nyt tietää, niin koko ympäristö metrin säteeltä on maidossa ;)
Queen ja Liiakin kipeänä, paranemista sinne! Sulla on myöskin tissien täyttymisongelmaa ;) Mä voin vain kuvitella mun tissien tilanteen siinä vaiheessa, kun soseet aloitetaan ja Ida vähentää tissistä syömistä. Nimittäin mulla on nytkin jo aamusta iltaan tissit ihan räjähtämispisteessä, Ida kun ei jaksa syödä kuin toisen tissin kerralla ja ilmeisesti rinnat ei vieläkään tajua että maidon luovuttaminen on jo lopetettu!
Meillä alkoi torstaina se vaavinkaiset ja oli kyllä tosi ihanaa virikettä sekä äidille että Idalle. Molemmat tykättiin ja innolla odotetaan jo ensi viikkoa :)
Iitu nukkuu nyt tuolla pihalla ja kun mies tulee töistä, niin ajateltiin lähteä virikematkalle Prismaan :)
MiaMik ja Ida 4,5kk
en oo käyny täl viikol kirjottelees,ku ollu puuhaa. tai siis miehel on vapaat just menossa ni oon päässy alottaa salil käymisen. tosin oon vast pari kertaa käyny,eikä sitä useemmin viittikkään mennä. siis n.2x/vko.
nemo on nukkunu aina just päikkäreitä,ni ei oo ehtin ees huomaamaan,et oon käyny jossain.
vauva-uinti-infossa kävin kans yks päivä.
niin,lukemas oon käyny kuulumisia,mut oli niin paljo juttua,etten pysty muistamaan mitä kaikkee piti kommentoida.
oli vaan pakko tulla kirjottamaan, kun käytiin nyt sit tänään ekaa kertaa vauvauinnissa ja siel oli niiiiin kivaa:) Oltii melkein koko puol tuntii,lähettii ihan pari minuuttii ennen muita pois,ku nemo alko näyttää vähä väsyltä. itku tuli vast pukuhuoneessa, ku tuli nälkä. aattelin,et ollaan varmaan vaan 5min siellä,mut meniki paremmin ku osas oottaakaan. nemo on pikkuvesipeto:) naureskeli ja jutteliki siel vedessä. oli jotenki niin ihanaa.
mamu (mun äippä) oli mukana, ku toi mies ei vielä lähteny.. mut aion kyl miehenki sinne raahata mukaan.
mulle jäi niin hyvä fiilis siitä uinnista. äsken syötiin pizzaa ja nemo on nyt päikkäreillä. aika väsy oli sen uimisen jälkeen..
PauliNea oli käyny kirjottelemassa, se mulle jäi mieleen:) Kiva kuulla teistäki. :) ja teiänki murunen jo 7kk. aika menee kyl tosi nopeesti.
Kaikille sairastuneille pikaisia paranemisia!
Ja Mykerinokselle suuret onnittelut pienen nyytin johdosta!! :) Tervetuloa tänne puolelle!
Oonkohan sirua toivottanu tervetulleeksi?! En oo varma, joten toivotan uudestaan jos oon jo sen tehnyt. Suuret onnittelut sirun perheelle myös! :)
Tässä tärkeimmät. Ehkä..
Muksaa viikonloppua kaikille! :)
Tässä viel linkkiä nemon kuviin, jos joku haluaa käydä kattomassa. :)
http://irc-galleria.net/archive.php?nick=brisk&album_id=826048
lara ja nemsku 3kk+
Luulisin, että sain Emmin nukkumaan, mutta kohtahan sen huomaa, kuinka kävi... Me oltiin tänään käymässä mökillä " talviretkellä" . Laitettiin takkaan tulta ja paistettiin makkaraa ja termarissa oli kahvit mukana. Käytiin järvenjäällä kävelemässä ja vetämässä Emmiä pulkassa. No Emmi oli kyllä vaunukopassa ja se oli pulkassa, mutta joka tapauksessa... Oli vallan mukavaa. =)
Kahtena viime yönä Emmi on tavallisuudesta poiketen herännyt syömään kolmesti. Onneks kuitenkin on nukahtanut aina samantien takaisin. Ja aamu on koittanut eilen seiskan jälkeen ja tänään kasin aikaan. Vähän ehkä väsyttää, mutta tässä vaan keikun, vaikka vois mennä nukkumaan. Oikeesti mä ootan, että tuo likka varmasti nukahtaa ja otan sitten tuon jääkaapissa huutelevan sidukan. Tässä illalla siemaisin jo hiukan punkkua, kun pikkuserkku oli käymässä ja ai veljet kun oli hyvää!
Emmi löysi tänään varpaansa. Aamupäivällä jo tavoitteli oikealla kädellä vasenta jallkaterää ja tuossa illalla kun jumppaili iltapesun jälkeen ilman vaippoja ja vaatteita, niin tarttui moneen kertaan käsillä varpaistaan. Ja pariin kertaan jäi oikein tuijottamaan niitä. Hass ipana! ;o)
Ja jotta varmasti pysyttäis vain omissa jutuissa, niin kerrottakoon nyt vielä sekin,että tänään meni reilut 50 ml velliä pullosta, jossa oli pehmeä imunokka. Nyt en kyllä minä syöttänyt vaan se kylässä ollut pikkuserkku. Hyvä siis niin, että syö edes joltain pullosta, kun äippä ei oo vieressä. Pääsen siis joskus lähtemään johonkin...
Tässä makkarin hämärässä on sen verran vaikeeta kirjoitella, että jätän kommentoinnit suosiolla tuonnemmaksi. Mutta kun viimeks huutelin Fioa, niin kysäisempäs nyt, että Missäs on Pepsis ja Villipylly?
Öitä ja mukavaa sunnuntaita kaikille!
-Amy ja Emmi melkein 4kk (hui!)
Mä mietin kans, et jos oltais järkätty treffit viikonloppuna. Olis kiva nähdä myös NapNApia ja tyttöä. Mitenkäs äitiyslomalaiset enskat? Malttaako kukaan uhrata viikonlopusta paria tuntia enskatapaamiseen?
Voi, apu! Saitte mulle ihan paniikin aikaan, että voisin olla raskaana. Ehkäsynä ollaan käytetty kumeja, joten aika pieni mahdollisuus on, että olisin raskaana. Pikkukakkonenhan meillä on toiveissa, mutta ei ihan vielä. Täytyy harkita sitä testin ostoa, jos tätiä ei näy. Eikös Quullakin aika pitkiä kierrot ole olleet synnytyksen jälkeen? Mitenkäs te muut pillerittömät enskat, onko kierto heti asettunut normaaliin?
Siitä imetyksen lopettamisesta vielä sen verran, että vaikka nyt on paljon vapaampi olo, on toisinaan tosi haikee ja surullienen fiilis, kun ei saa enään imettää.
Iiiiiiihanan suuret ja kauniit silmät Nemolla :)
Nyt ei ehi muuta.
pesukarhu ja Jonsku
Siis pikkukakkonen olisi meidän perheeseen ihan tervetullut. Ajankohta ei nyt vaan paras mahdollinen, mutta ei sillä olisi väliäkään :) Mulla nimittäin on ollut toooooosi pitkään vauvakuumetta.
Samalla lähetän plussapöllytykset kaikille muillekin pikkukakkosta toivoville ensikoille. Toivottavasti teillä kumminkin tärppää ennen minua.
pesukarhu jälleen
Tuntuu että olisi ollut pitempäänkin pois palstalta kun ke-iltana viimeksi päässyt koneelle :) Ainakin juttua oli teiltä tullut ihan mahottomasti, luen ne paremmalla ajalla ja kommentoinkin sitten, nyt vain meidän kuulumisia aluksi.
Eli oltiin Aleksin mummolassa (mun vanhemmilla), to aamupäivällä mentiin ja eilen illalla kotiuduttiin. Ekaa kertaa 100km automatka kaksin, hui! Hyvin se kuitenkin sujui, kun ajoitin ajomatkat päikkäriaikaan, ja poika nukkui matkat mennen tullen.
Jo edellinen yö ennen mummolareissua oli aivan kamala... Aleksi heräsi monta kertaa täyteen itkuun eikä meinannut rauhoittua edes sylissä. (Nyt tiedän miltä Osse susta silloin tuntui..) Lämpöä ei ollut, mutta supon laitoin. Mahasta kuului kurinaa, vähän tuli röyhtäisyä ja pulautustakin. Hädissäni soittelin äidillenikin, joka sattui olla töissä yövuorossa. Ei Aleksi nimittäin ikinä oo mahavaivojaan näin hysteerisesti huutanut.
To ja pe illat (eli siellä mummolassa) oli tosi itkuinen, ja venyi yö kahteen. Itkien herättiin taas useasti, ja syömisen jälkeen aina itkettiin ennen kuin röyhtäisyt tuli.
Mahavaivaa epäilen huutojen syyksi koska veti selkää itkun aikana aina ihan kaarelle, mutta löytyipä toinenkin mahdollinen syyllinen; yksi puhjennut alahammas ja toinen tulossa vieressä! Eli olisiko niin että molemmat vaivat yhdessä aiheutti nuo huudot...
Neuvolaan soitin, terkkari sanoi että hampaiden puhkeaminen voi tehdä tosi kipeää, mutta suositteli silti minua kokeilemaan maidotonta dieettiäkin. Sillä nyt ollaan pari viikkoa. (On tullut viime aikoina syötyä normaalia paljon enemmän maitotuotteita, rahkoja ym. sen " lihotuskuurin" takia.)
Eilen siis tultiin kotiin, ja ilta oli melko rauhallinen, Aleksi nukahti helposti 23.30, söi 2 kertaa yön aikana ilman itkuja! Vaikea nyt sitten sanoa mikä olon helpotti, minun maidottomuus vai hammasvaivojen helpottaminen?
Tällaista täällä. Kirjaimellisesti itkua ja hammasten kiristystä.
Lisäksi tämä minun kamala flunssa, oli suuri helpotus kun mumma kanteli apuna Aleksia yölläkin, yksin en tiedä miten olisin jaksanut...
Nyt poika on ekoilla unilla, helposti nukahti.
Mutta palailen myöhemmin...
Viipero & Aleksi 3kk+
Joo, minä tosiaan nykyään vaan tuolla yhteisössä kirjoittelen, joten mut voi kyllä poistaa listalta...
Tervetuloa muutkin tuonne yhteisöön:) http://groups.msn.com/Ensikot
Esim. Han, sähän olet Oulusta, meitä oululaisia on siellä aika monta ja tapaamisiakin järjestetään aina kiinnostuksen mukaan, joten jos kiinnostaa niin sinne vain:)
Mutta eipä muuta kuin, että oikein mukavaa ja onnellista jatkoa kaikille!!
K ja R 11kk1pv
Eli ensimmäinen yö typystä erossa on nyt takana. Kotiin soitin puoli kahdeksan jälkeen, että joko kaipaillaan, ja kahdeksan maissa olinkin jo sit tytön luona. Täällä se vaan veteli sikeitä iskän vieressä... kolmesti oli herännyt, 24, 3 ja 6. Tyttöhän nukahti eilen yöunille jo 19.00, oli vähän rikkonainen päivä taas, kun ei malttanut nukkua päikkäreitä. Joten aikas hyvin meni, mulla vaan tissit meinas räjähtää... pumppailin ennen yöpaikasta lähtöä vähän vajaammaksi tissit ja sit kotona vielä syötöistä huolimatta mun tiukoista tuli desi pakkaseen pantavaksi! En siis pumppaillut yöllä, vaan yli 12 tuntia oli maitoa kertynyt. Ei tuntunut kivalle ja heräilinkin melko märkään tunteeseen paidan etumuksessa. ;) Muuten nukuin ihan hyvin, kymmenen aikoihin pistin valot pois ja viideltä heräsin ekan kerran. Siitä seuraavat 2,5 h nukuin koiranunta, mutta ilmeisesti kuitenkin olen nukkunut, kun niin kauan jaksoin sängyssä maata.
Mutta täytyy sanoa, että taisi tämä erossa olo ottaa kovempaa äitille kuin tytölle. Ja isi tais olla kaikista kovimmilla, kun ei osannut mennä ajoissa nukkumaan niin nuo herätykset oli ottaneet vähän voimille... :) Jospas sitä nyt jaksaa taas ens viikon yöherätykset ihan hyvin. Vielä kun lähdetään kohta pulkkamäkeen, niin saadaan happeakin runsaasti.
Mykiksen pojalla on flunssaa. Meillä taisi olla suurinpiirtein saman ikäisenä eka flunssa, onneks se menee ihan ilman lääkkeitä yleensä ohi. Oon nimittäin kuullut, että se on tosi yleistä vastasyntyneille. Jos poika ei syö tai ei saa nukuttua tai hengittää vaikeesti, niin sit heti lääkäriin. Kyllä sä sen vaistoat, millon on joku oikeesti vialla!
Onpa kurjaa, että Karssulin Ainon vaivat vieläkin jatkuvat. Toivottavasti pian löytyy oikea ruokavalio. Täytyy nyt ihan tosissaan miettiä tuota vakuutusta, meillä kun ei tytöllä ole vielä ollut mitään tauteja nuhaa lukuunottamatta, joten eiköhän ihan täydet vakuutukset saatais.
MiaMik, pitihän se arvata, että Iituhan se siellä lähettelee salaisia viestejä meidän typylle, et mitä turhuuksia nyt vois kokeilla... :D Voisko se mitenkään lähettää niitä unisäteitä myös?? Kakkasäteet on kyllä tulleet perille, nimim. kolmet kakkavaipat vaihdettu tänään.
laran uintireissu kuulosti oivalta. Mekin saatiin just tänään kuulla, että kaupungin uinteihin seuraava haku on maaliskuun alussa. täytyykin muistaa olla ajoissa liikkeellä, et saatais uintipaikka.
Vai on se Emmi jo löytänyt varpaansa!! Mahkua! Ja vellitkin maistuu. Taitaa vaan koetella äitiä, kun tietää, et se tekee kuitenkin kaiken niinku Emmi haluaa. :)
Jaahas, jokohan niitä vauvauutisia tosiaan tulee pesukarhun suunnalta... :)
Viipero, onpa ikävän kuuloisia teidän Aleksin kivut. Mutta kyllähän nuo varmaan siitä hampaan tulosta johtuvat. Toivottavasti eivät jatku. Hampaat voi vissiin aiheuttaa melkoisia mullistuksia, yhden kaverin poika oksentaa aina hampaiden tulon yhteydessä, vaikka muuten ei edes pulauttele. Koeta kuitenkin keksiä muuta herkuteltavaa, ettet kuihdu itse olemattomiin. Ja flunssasta paranemista!
Nyt täytyy mennä keitto tekemään loppuun ja sit valmistautumaan sinne pulkkamäkeen. Pitkiä pellavia!!
-Osse ja typykkä
Tulihan se tätsy vihdoin ja viimein. Vieläpä aivan järkyttävän törkeiden kipujen saattelemana. Otin ensin Panadolia, mutta kun siitä ei ollut mitään iloa, täytyi turvautua ihan 600:seen Buranaan. Eli ei ole vauvauutisia vielä luvassa tältä suunnalta. Aikamoisia supersimppoja olisivat saaneet ollakkin, jotta olisivat kumihupun läpi uineet ;)
Toivottavasti nää kierrot tästä lähtee lyhenemään, jotta ei aina päivätolkulla joudu odottelemaan.
Jäädään oottelemaan vauvauutisia oikeesti vauvaa yrittävien suunnalta :) Me alotetaan yritys tod.näk. kesällä.
Nyt lähetään Jonskulin kanssa pulkkailemaan.
Rauhallista sunnuntaipäivää kaikille!
pesukarhu ja " Johnsson"
Kylläpäs Aleksille otti koville hampaiden tulo! Varmasti ne itkut siitä johtuivat, kun eikös se maidoton dieetti ala toimimaan vasta viikon-parin kuluttua, jos maitoallergiaa on?
Osse, seuraavaksi Ida varmaan lähettää salaista viestiä, että muutaman päivän voi kaiken hereilläolo-aikansa huutaa, jos ei pääse liikkuvaan syliin ;) No mutta onneksi se meilläkin kesti taas vain sen pari päivää :) Vaikka en kyllä usko, että teitin hymy-tytsy tuollaisia juttuja edes kuuntelee :D Ja nuo kakkapuuhat, ida kakkaa enää 1-4 kertaa päivässä. Ilmeisesti siis luovutti muutaman kerran P:lle, heh.
Kestoilut sujuu meillä hyvin. Muutamat kokeilut on mennyt kyllä pyllylleen. Eli eilen kokeilin harso+pikkuhousut+vaippakuori-systeemiä ja se ei toiminut (mut en lannistu yhdestä kerrasta). Ekat pisut ja neiti oli märkänä. Näpsyä me ei voida käyttää, kun Ida on paljon masullaan. Vai painaako se paljon masulla? Mutta all-in-onet on ihan hyviä, ainut vaan niin M koko menee jo kohta pieneksi ja pitää alkaa hommaamaan ällää...
Hiphiphei, Ida on nukkunut vaunuissa jo 2,5 tuntia ilman heijauksia. Amy, onko teidän Emmillä nuo heijausjutut jokapäiväisiä vai kausiluonteisia? Meillä ne tuntuu olevan kausiluonteisia... Miten muuten meni vellit nokkamukista?
Nyt tekemään tortilloja, nams :)
Monella tuntui olevan kiukkuisia lapsosia, masuvaivaa ja hampaita. Tutulta kuulostaa, kovasti jaksamisia teille! Muistan kyllä millaisia päiviä ja öitä ne oli... mutta ajan kanssa kaikki tuo helpottaa!
Meidän tytöllä on tällä hetkellä 6 hammasta, alas on tulossa etuhampaiden viereen toiset, kovasti ikenet pullottaa mutta vielä ei ole sahalaitaa tullut esiin. Kaikki hampaat on tulleet suht kivuttomasti, kovia itkuja ei niiden takia ole ollut. Muita itkuja kylläkin...
Tyttö on ruvennut sylkemään! Kerää oikein sylkeä suuhunsa ja suhina vaan käy kun sylki lentää. Liekö tarhassa oppinut...=)
Vai ei ollut Pesukarhu raskaana. Toivottavasti kierto vähän lyhenee, pitkät kierrot ei ole kivoja. Ite syön pillereitä, joten ei sen kanssa ongelmaa.
Kohta saunaan!
Mulla nimittäin alkoi tänään kuukautiset! Eikä Noel ole vielä edes täyttänyt kahta kuukautta... Mä kyllä täysimetän, mutta näin vaan tänään hoksasin että kumman märkä olo tuli yhtäkkiä. Plääh.
Meillä ei olisi suunnitelmissa pikkukakkosta ihan vähään aikaan, ja vaikka olisikin niin ei nyt vuoden ikäerolla sentään! Eli nyt täytyy sitten olla tosi tarkkana ehkäisyn kanssa. Minipilleriresepti odottaa, mutten ole vielä hakenut pillereitä koska eipä paljon ole ollut mahdollisuuksia kokeilla niiden tehoja ;)
Nyt täytyy mennä jatkamaan vauva-albumin tekoa. Meidän ihkauusi albumi putosi lattialle hyllystä (mies ei myönnä mitään) ja meni rikki. Täytyy siis siirtää ne yli sata kuvaa uuteen albumiin, ja suht pikaisesti jotta nimiäisissä ihmisillä on kuvia katseltavana Noelin sairaala-ajoilta...
Kandi & Noel, 2pv vaille 2kk
MiaMik:
Osse, seuraavaksi Ida varmaan lähettää salaista viestiä, että muutaman päivän voi kaiken hereilläolo-aikansa huutaa, jos ei pääse liikkuvaan syliin ;) No mutta onneksi se meilläkin kesti taas vain sen pari päivää :) Vaikka en kyllä usko, että teitin hymy-tytsy tuollaisia juttuja edes kuuntelee :D Ja nuo kakkapuuhat, ida kakkaa enää 1-4 kertaa päivässä. Ilmeisesti siis luovutti muutaman kerran P:lle, heh.
Mä en tollasia halua, pitäkää te ne pliis! Me otetaan mieluummin ne unijutut... Tosiaan ne kakkahommat siirty tänne, meillä oli tänään viidessä vaipassa kakkaa, yhdet vihreät. Mistäs se nyt taas saattoi johtuakaan? Tosi kiva siirtyä kestoihin just tässä vaiheessa...
Jaahas, neiti ei sit tänään halua nukahtaa aikaisin, joten täytynee mennä antamaan lisää iltatissiä. Onneks on noi Idols-tuloslähetykset niin myöhään, etten muutenkaan menis vielä nukkumaan.
-Osse ja typy
Iitukin tuossa kiljuu vielä vieressä (tänään taas neidille palautunut kiljuminen ja päristely mieleen). Normaalisti on jo tähän mennessä nukkumassa, mutta kuinkas ollakkaan oli neiti ihan vahingossa nukahtanut lattialle, kun minä olin reeneissä. Siis oikeesti ei kyllä tuollaista ihmettä tapahdu, kun minä olen neidin kanssa kaksin kotona!!
Osse, Ida ilmeisesti tietää nyt että kestoihin ei ole kannattavaa kakkia koko ajan :) No ei vais. Muistatko kun treffeillä puhuin, että Ida kakkii ihan varmaan mun syömän suklaan takia sen 10 kertaa päivässä? No, nyt olen syönyt parin viikon aikana vain muutamana päivänä suklaata ja kakkimiset näin ollen vähentyneet :)
Kääks vieköön kun Kandilla alkoi aikaisin menkat!!! Mua ei haittaa vaikka olisivat muutaman vuoden poissa :)
Kai tästä voisi mennä yrittää tissitainnuttaa tuota neitiä...
Meillä on pojalla ollut tänään ekaa kertaa kuumetta. Yökin oli jo levoton ja aamulla pikku-quu heräsi itkua tuhertaen tavallista aikaisemmin. Otin sitten quun viereeni ja nukuttiin vierekkäin vielä tunti. Sitten itku alkoi uudelleen ja isi lähti pojan kanssa aamupesuille. Kuulin makkariin, että nyt on jotain vialla, kun itku vaan yltyi. Ja sitten aloin miettiä, että kylläpäs quu olikin tuntunut kuumalta... Isillä oli samaan aikaan juolahtanut ihan sama mieleen, ja mittari sitten vahvistikin asian. Me käytiin ihan lääkärissä varmuuden vuoksi, kun mehän oltiin koko perhe kovassa flunssassa juuri vähän aikaa sitten. Ajateltiin varmistaa, että ei ole mitään jälkitautia siitä. Korvat ja keuhkot ja kurkku oli kaikki kuitenkin ihan OK, joten katsotaan nyt sitten oliko se vaan jotain ohimenevää vai tuleeko esim. vauvarokko tai jotain muuta. Huomenna olis neuvola, jonne kovasti haluttais mennä kuulemaan, onko ahkera soseiden ja puuron syönti tuottanut tulosta. :) Nyt illalla poika oli jo kyllä ihan terveenoloinen, eli ehkä pipi meni jo pois... Täytyy katsella aamulla vielä, että voidaanko lähteä neuvolaan.
Onnea uusille enskaäideille, isille ja tietysti pienokaisille! Olikos ainakin sjt (?) ja Mykis ainakin jo ilmoittautuneet kotiutuneensa vauvoinensa.
Ja kiva kuulla Marikasta ja Eetustakin! Myöhästyneet synttärionnittelut teidänkin 1-vuotiaalle! :)
Harmi, että pesukarhu ei ollutkaan raskaana. Tai ei se ehkä ollut niin harmi, kun jos tosiaan toivoisitte vielä hieman lykkäystä kakkoselle.
En nyt siis tiedä, miten nää mun kierrot alkaa tästä mennä, mutta heti toka (eka laskettavissa oleva) kierto oli 46 päivää eli megapitkä taas. Nyt mulla on kyllä ollut jotenkin tässä viikonloppuna ihan ovisfiilikset, mutta saas nähdä nyt. Jos parin viikon päästä alkaa menkat, niin sitten olin oikeessa. Mutta mähän oon aina ollut ihan kuutamolla tän kroppani kanssa, eikä se siis oikein kai ole toiminutkaan ilman pientä avustusta, joten voi olla, että mulla seuraavat menkat onkin joskus vappuna... :) Jos nyt olis ollut jo ovis niin tästä kierrosta tulis ihan siedettävä, jotain 35 päivän tienoilla. Olis se kyllä kiva, jos tietäis aina milloin tätipunainen on tulossa visiitille, niin kuin silloin pillereitä popsiessa. Oli kyllä silloin niin kellontarkka, että olis voinut aina joka neljäs maanantai klo 12 laittaa oikein pannun porisemaan jo valmiiksi...
Vitsit että on ihana olo muuten! Käytiin siskon ja sen miehen kanssa kolmistaan spinningissä nyt illalla, ja mummi ja ukki oli sillä aikaa meillä hoitamassa serkuksia (mies oli töissä). Saatiin oikein käydä rauhassa saunassakin tunnin jälkeen. :)
Tosi omanapaista tällä kertaa, mutta en nyt vaan jaksa tällä kertaa kirjoitella enempää. Toiste sitten taas, heips!
-Q- ja -q- 6kk
Onhan se aika jännä, jos teillä kakka lisääntyy suklaasta ja meillä vähenee... mä oon taas ollut muutaman päivän vähän vähemmällä suklaalla ja kakkaa riittää! :) Voihan se oikeesti olla, et toisten suolistolle se aiheuttaa erilaisia oireita, kyllähän aikuisetkin reagoi eri tavalla.
Noihin menkka-asioihin piti munkin kommentoida, että tänne sais tulla jo, kun haluaisin niiiiin kovasti jo uutta vauvaa! :D Muuten ei olis niin väliks, mutta tällaselle onnettomalle tapaukselle (normaalisti menkat ehkä 2-4 kertaa vuodessa) luomumenkatkin olis jo ihan mieletön edistysaskel!
Mut nyt poistun täyttämästä tätä pinoa...
pesukarhun kipeät menkat ei kuulostaneet kivoilta! :( Nappia naamaan vaan, mä en ainakaan ole suostunut niistä kivuista kärsimään turhan takia.
Nyt oikeesti meen...
Ollaan oltu lähes koko viikko reisussa ja edelleen ollaan täällä Savossa, siksipä ei ole paljon ehtinyt palstailemaan.
Paljon uusia äitejä vauvoineen siirtynyt tänne vauvapuolelle, tervetuloa! :) Oma vauveli tuntuu jotenkin jo niin isolta, eilen juuri katselin vastasyntyneen Ainon kuvia, ja olipa hän pieni! Kyllä aika vaan menee nopsasti. Nauttikaa alkuajoista, ne on niin ainutlaatuisia. Jos ja kun seuraavaa muksua pukkaa, on se jo ihan erilaista.
Tän reissun aikana Ainon ihottumat on taas pahentuneet. Olenkin tässä alkanu miettiä, mikä sen mahtaa aiheuttaa. Vähän vaikuttaa siltä, että Ainolla on muitakin allergioita. En vaan yhtään tiedä, mistä lähtisin karsimaan omassa ruokavaliossani. Quierohan se kyseli siitä imetyksestä, kun aiemmin puhuin että lopetan imetyksen. Vielä en ole lopettanut, kun en ole uskaltanut kovin jyrkästi siirtyä korvikkeelle - oireet kun voivat tulla siitäkin. Mutta varmaan imetys on lopetettava jo senkin takia, että muuten oma ruokavalio menee tosi tiukaksi.
Tämä allergia-asia stressaa minua todella paljon. Ei muuten, mutta kun en tiedä, miten tässä pitäisi edetä. Maanantaina täytyy soitella Iho- ja allergiasairaalaan ja kysyä neuvoa. Nimittäin Ainollahan on jo useamman viikon ajan ollut lievä flunssa, ja veikkaanpa että sekin johtuu näistä allergioista. Ilmeisesti vastustuskyky on jotenkin huono. Niin kauan kun Aino saa äidinmaidon kautta allergisoivia ruoka-aineita, ei hän pääse paranemaan ja on jatkuvasti tavallaan epänormaalissa tilassa.
Jos ei kellä vielä ole vauvavakuutusta niin ottakaa se ihmeessä ja nopeasti. Me ei sitä aikanaan otettu, ja nyt sille olisi todellakin käyttöä. Vaikka ollaankin ihan hyvässä hoidossa siellä sairaalassa niin haluaisin käydä yksityiselläkin, varmuuden vuoksi. Otettiin se vakuutus vasta nyt, mutta eihän se enää noita allergiasta aiheutuvia läkäärikäyntejä korvaa.
Pikkuveli (3 v) odottelee tuossa jo pääsyä koneelle, joten laskenpa hänet katselemaan koneiden kuvia ja palailen linjoille myöhemmin. :)
Karssuli & Aino 4,5 kk