Enskat loppuviikkoon (to-su)
Alkuviikon löpinät:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9582269&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (58)
Queen, mähän pidin Akselille nukahtamiskoulun ennen kun pidettiin unikoulu. Eli siis opetettiin Aksu nukahtamaan itse omaan sänkyyn. Aksuhan oli tottunut siihen että hyssytettiin sylissä uneen¿ ja nukahtamiskoulu sitten tehtiin niin, että eka iltana annoin itkeä 2min omassa sängyssä ja pidin kättä päällä rauhoittavasti. Sitten nostin syliin ja rauhoittelin ja Aksun rauhoituttua laskin takaisin omaan sänkyyn ja taas se 2min. Tätä niin pitkään, että nukahti ja eka iltana siihen meni 50min. Toisena iltana pidensin itkuaikaa neljään minuuttiin, mutta muuten samoin sävelin. Toka iltana meni 40min. Kolmantena iltana Aksu itki kaksi neljän minuutin pätkää jonka jälkeen joi iltamaidon kun ei ollut sitä ennen suostunut. Sitten touhusi rauhallisena puoli tuntia sängyssään jonka jälkeen nukahti ilman itkua. Siitä lähtien Aksu onkin nukahtanut omaan sänkyyn ilman itkua. Mä oon sängyn vierellä kyllä niin kauan, että rauhoittuu kunnolla ja on ihan viittä vaille unessa jo, mutta mun ei tarvi tehdä muuta kun olla paikalla.
Kiva että Han on jo paremmalla mielellä!
Poppis, eikääääh¿ mä tipahtelen täällä sun valurautapannuilles ihan täysille. Ehkä kannattaa se peili pitää loitolla vielä hetken¿ kyllä se siitä ;)
Masentavan ajoissa te noita ässäilyitä jo mietitte =D me saatiin aikaiseks palata niihin touhuihin 4kk synnytyksestä¿ =D
Kiva Marikastakin kuulla pitkästä aikaa. Onnittelut sinne 1-vuotiaalle!
Josta tulikin mieleeni¿ mahdoinko mä naperon Eetuakaan vielä onnitella. Onnea siis sinne myös!!!
Niin ja sille mun kaverille syntyi aamupäivällä poika =) vajaa kaks tuntia kalvojen puhkaisusta oli pikkumies jo ulkona. Me ajeltiin Aksun kanssa kaverille juuri kun sain tekstarilla vauvauutiset ja tietysti aloin parkua keskellä liikennevaloja¿. ja tietysti olin ite auton ratissa. No, päästiin turvallisesti perille kuitenkin =D
Ai niin¿ nyt täytyy tunnustaa että viime yönä tein päätöksen palata yhteen yösyöttöön. Aksu kun kitiseen vaikka neljä tuntia että saa maitonsa ja se todennäköisesti helpottaa meidän öitä nyt vähän jos sen yhden kerran (aamuyön syötön lisäksi) annan maitoa. Sit jos maitotilausta alkaa tiheempään tahtiin tulla niin pidetään uusi unikoulu.
Hitsi oli äsken niin ihana kun vein Aksun nukkumaan. Ensin vähän aikaa touhuili sängyssään ja sitten alkoi rauhoittua. Aksu makas silmät kiinni kyljellään ja NAUROI!! =D Naureskeli niin kauan että nukahti. Oli niiiin liikkistä kun toinen makaa silmät kiinni ja yhtäkkiä rämähtää oikein kunnon naurunremakkaan. Taisi olla kiva päivä.
Jaahas, nyt oottelemaan ukkoa kiekkoreeneistä. Huomenna meille tuleekin yks kaveripariskunta 2v poikansa kanssa koko viikonlopuksi joten viikonlopun aikana voi olla palstailu vähän hiljaista¿
Pikku-milli & Akseli 9,5kk
Mulle sopisi hyvin ensi tiistaina 20.2. klo 12.30 treffaaminen. Ja jos jaksat vaipat raahailla mukanasi niin ostan ne kyllä. Vielä ei oo vaippoja kertynyt nurkkiin... Mutta jos hankala kuskailla niin voin joskus auton kanssa tulla myös hakemaan?
Mikä olisi sopiva paikka tavata? Jos sitten mietitään minne mennä istahtamaan. Jos saatat miehesi juna-asemalle niin voin käppäillä vaikka sinne.
t. iida-linnea
Mä täältä töistä nyt vähän laitan teille viestiä tulemaan, iltasin ei enää viitsi kotona konetta avata. No, mulla on ensi viikko iltavuoroa, sitten ehkä ehdin tulla kirjoittamaan edempi...
Töihin meno ja tytön tarhaan meno on sujunut paremmin kuin hyvin! Yksi yö on mennyt pipariksi, mutta muuten kaikki on mennyt tosi kivasti. Mulle tuli heti hirvee ahdistus sen kiukkuyön jälkeen, että tällästäkö tää nyt sitten on, musta ei ole tähän jne, mutta kun päivä oli mennyt tarhassa ihan normaalisti, niin tulikin taas tosi hyvä fiilis. Ei tämä työn ja äitiyden yhdistäminen olekaan niin vaikeeta, ehdin jopa salillakin käymään ym. No, vähän on vasta takana, mutta alku vaikuttaa lupaavalta.
Tyttö tykkää olla tarhassa, syö hyvin ja nukkuu päiväunet. Kertaheitolla siirryttiin yksiin päiväuniin, vielä viime viikolla nukuttiin kahdet. Tyttö ei ole kertaakaan jäänyt itkemään mun perään ja iloisena on portilla vastassa kun olen sen parina päivänä hakenut. Eikä se muutenkaan ole kovasti protestoinut, mitä nyt se yksi ilta meni ihan munilleen... ja tytöstä on tullut ihan isin tyttö, minä en enää kelpaa rauhoittamaan itkua öisin, vain isi. Miehen ei tarvitse edes koskea tyttöön, riittää kun se sanoo sille että isi on tässä, niin tyttö hiljenee ja rupee nukkumaan. Jos mä yritän, niin tyttö huuta kuin syötävä! Ihme juttu...
Se on muuten myös raskaus joka niitä lantionpohjan lihaksia rasittaa, ei pelkästään synnytys. Ja mun mielestä mun lihaksille ei tapahtunut mitään. Vaikka en muistanut edes jumppailla juuri ollenkaan, en ennen enkä jälkeen synnytyksen. Mutta kannattaa tosiaan jumppailla, luulen että kyllä ne siitä vahvistuu. Malttia tytöt, malttia!
Eikä tosiaan kannata kurkkia sinne alapäähän kovin aikaisin... mä pari päivää synnytyksestä itkin suihkussa, että mitä mä olen oikein tehnyt, mun alapää ei ole enää ikinä entisensä. Siellä tuntui olevan jotain ylimääräistä lihaa, oli ilmeisesti vaan niin turvoksissa. Mutta turhaan itkin, nyt ei voi kyllä sanoa edes synnyttäneensä! Väittäisin, että on ihan ennallaan. Mulla ei tikkejä tullut kuin sinne sisälle jonnekin, tikkejä ei edes näkynyt, ellei ihan kunnolla levitellyt. Seksiä kokeiltiin 6 viikkoa synnytyksestä, ei onnistunut silloin, mutta ehkä viikko sen jälkeen jo onnistui. Muistakaa laittaa liukastetta peliin kunnolla!
Selän takana ramppaa koko ajan jotain porukkaa, toivottavasti niitä ei kiinnosta mitä mä täällä teen...=)
Kiva kuulla Marikasta! Ja onnea yksivuotiaalle pojalle!
Kyllä mun varmaan piti vielä jotain muutakin kirjoittaa, mutta en taas muista... ehkä palaan vielä myöhemmin tämän päivän aikana.
NapNap + tyttö 11kk (reilun 2 vkon päästä 1v.!)
ai niin, vauvakuumeesta... hassua lukea kun toisilla on vauvakuumetta, mulla ei nimittäin ole yhtään! Jossain vaiheessa miehen kanssa ajateltiin, että jos sitten häiden jälkeen, mutta saas nähdä... pari vuotta sitten vauvakuume oli ihan mieletön! Nyt ei edes muista, mitä se oli.
eli 6-viikkoisneuvolassa ja lääkärillä käyty heti aamutuimaan. ja noin kuvaili lääkäri meidän pikkuista. pikkuista... hmm, me kun on murehdittu tuota pulauttelua, mutta paino on nt 5100g, eli 1120g noussut paino syntymästä. ja pituuttakin on jo komeat 55,7 cm, lähtöpituus oli 51,5 cm ja päänympärys on kasvanut 36 cm:stä 39,4 cm:iin.
viime yönä neiti heräsi kaksi kertaa syömään, kerran enempi kun tavallisesti. muuta lyhyet heräämiset oli noi, sen jälkeen hän sai syötyä niin itsekseen sänkyyn nukahti. no, tänään neiti saa torkkua kun lähdetään ideaparkkiin. ja äiti saa nukkua viikonloppuna kun on isin syöttövuoro(tyttö varmaan nukkuu taas sen kahdeksan tuntia putkeen... hmm...)
millille on vieraita tulossa, pääsee kestittään. varmaan ollut ihana näky poika kun simmut kiinni naureskelee. meidänkin neidillä sellanen hymyntapainen usein pilkahtaa juuri kun on nukahtamassa, siitä tulee äitille olo että on neiti ihan tyytyväisenä torkahtamassa:) tiesitkös muuten että meidän neuvolantäti muuttuu? ainakin vuodeksi eteenpäin kai...
mullakin taitaa ainakin huomenna palstailu vähän jäädä, kun on ne nimijuhlat meidän neidillä. äiti on kuulema isälle jo veikkauksensa sanonut, saas nähdä osuuko kohdalleen. mulla on kaveri joka on ihan 100-varma että maija tulee meille:)
nyt vähän seurustellaan, sitten syödään ja lähdetään shoppaileen, tai ehkä vaan äiti shoppailee ja tyttö nukkuu päikkäreitä...
tikru ja simppis 6,5 viikkoa
Onnittelut Marikallekin 1-vuotispäivästä! Kiva kuulla teidänkin kuulumisia, vaikka hyvin on omakohtaista kokemusta työn ja äitiyden yhdistämisestä siltä osin, että aika netissä roikkumiseen on pudonnut minimiin... Monena päivänä ei tule edes konetta avattua. ;)
Pesukarhulle Matiaksen tarhasta, M ei ole moksiskaan, kun jätetään aamulla tarhaan, vaan alkaa heti puuhastella omia touhujaan. Konttailee useimmiten isompien lasten perään katsomaan mitä jännää siellä tapahtuu. Tarkkaan en tiedä, mitä leikkii päivän aikana, mutta tutustuessa M ainakin leikki itsekseen välillä leluilla, ja välillä tuppautui isompien lasten leikkien sekaan. (Joka ei aina riemastuttanut isompia...) Hyvin on joka tapauksessa viihtynyt. Nyt vasta sanoivatkin, ettei M ole enää itkenyt ollenkaan tarhassa, vaan on ihan tyytyväisenä ja nauravaisena touhuamassa siellä. Ne ystävänpäivänkekkeritkin oli ihan hauskat, iltapäivällä kun tulin poikaa hakemaan, soi lasten musiikki ja isommat lapset istuivat sohvalla imeskelemässä pikkutikkareita. M tanssi sohvan reunaa vasten ja nauraa kiherteli sohvalla istuville lapsille. Eikä meinannut malttaa lähteä äidin kanssa kotiin, kun oli niin hauskat bileet meneillään. Ja M ei ollut saanut tikkaria, vaan oli tyytynyt niihin pottuihin. ;) Yleensä hakiessa on ihan älyttömän onnellinen hymy, kun hoksaa että äiti tuli hakemaan.
Oli vastikään puhetta, että jonkun toisenkin vauva tykkää imuroinnista, olisiko ollut Millin Aksu? Meillä kanssa yksi imurin perässä kyyhkäävä touhuaja, taputtelee imuria ja " saalistaa" sitä imuosaa. Taputtelu on välillä niin tehokasta, että huomaan koko johdon kelautuneen koneen sisään, kun on osannut oikeaa namiskaa taputella... Ja itkuhan siitä tulee, kun imuri nostetaan takaisin kaappiin. Voi raukkaa.
Quun mietteet imetyksestä olivat hyvin samankaltaisia kuin minullakin, meillähän imetys on jäänyt jo todella vähään minun töiden takia. Kerran pari syö vielä kunnolla päivässä tissiä. Olen ajatellut, että annan sen touhun loppua itekseen, jos on loppuakseen, mutta niin kauan kuin nyt vielä haluaa niin saa myös tissiä. Tai tietty sitten vuoden jälkeen viimeistään aletaan oikeasti vierottamaan, jos ei ennen ole itekseen loppunut. Nykyään maidontulo on kuitenkin niin vähäistä, ettei rinnat ole enää kipeät, vaikka tulisi tavallista pidempi väli.
Ja tämä oli kyllä ihanan vapauttava tunne minulle, kun juuri viime viikolla kävin ystävättäreni kanssa ravintolassa syömässä, ja sain ottaa rauhassa viinilasillisenkin ja käytiin vielä sidukalla syönnin päälle. Eikä tarvinnut murehtia, että apua, milloin voin taas imettää jne... Ah. Isi laittoi pojan kotona nukkumaan, ja sängyssään veteli suloisesti unia, kun tulin kotiin. Pitkästä aikaa ihanan " vapaa" olo oli!
Toisaalta huomaa kyllä, kuinka komeasti imetys kulutti energiaa, olen tainnut lihoa vähän töiden aloituksen jälkeen, kun imetys on vähentynyt... ja tietty tottumuksesta tulee syötyä liki yhtä paljon. Nyt täytyy kyllä vähän etsiä itsekuria. Vaikka olihan tuo pakko leipoa vielä laskiaispullia, olen niihin ihan heikkona, mutta niiden jälkeen sitten!
Ai niin, M kävi tänään nlassa, pituus 75 cm ja paino 9060 g. Kasvu on hidastunut totisesti, kun vain muutama sata gramma on tullut lisää painoa ja pituuttakin vain n. sentti.
Olipa omanapainen viesti. Pino on nykyään niin pitkä, etten ennätä kuin pikalukea/selata viestit. Ehkä joskus taas paremmalla ajalla kommentoin enemmän.
Kissankello ja M 10,5 kk
Kiitos Q' lle ja Sippuliinille + vauvoille leffaseurasta! D oli hieman väsynyt leffan jälkeen.. Nukkui 4 h. Mä vaan pyörin ympäri kotia, kun en oikein osannut alkaa tekeen mitään (en todellakaan odottanut kuin 2 h unia..). Tänään onkin sit ollut ihan eri poika kuin eilen.. Kärttylee vaan eikä nukkunut " pitkiä päikkäreitä" kuin tunnin. Nyt tutkii onneks lämpöpatteria ym. Mut en silti usko et kovin kauaa saan kirjotella..
Queenille vaan voimia ja paranemisia! Ei ihme jos flunssa iskee tms. kun et saa kunnolla nukkua niin on puolustuskyky varmaan aika heikoilla :(.
Ja nyt loppu D' lta hermot..
Palailen..
Jenni
Mulla on täällä pakkausurakka menossa, tai no ollaan tänään menossa veljeni ja hänen vaimonsa kanssa vähän viihteelle, ja pitäis koirat heittää ennen sitä mun kaverille (tai no hänen vanhemmilleen, minne kaverinikin tulee...monimutkaista) ja sitten viedään Eetu mun vanhemmille. Ja meinataan olla TOINEN yö erossa Eetusta!!! YHYY! Siis toinen yö erossa Eetun elämän aikana... Mutta hyvinhän tuo viimeksi meni, tosin toivotaan että meillä menee paremmin kuin viimeksi...
No, joo mutta soittelin tuossa sinne Rossoon, ja ottavat meidät mielellään vastaan sillon 5.3 ja kello 13. Jotenka nyt vaan ilmoittautumisia tuonne treffipinoon... Tässä vielä linkki: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9593477&p=1&tmode=1&smode…
Nyt ei kerkee muuta täytyy mennä...
napero ja Eetu 1v
D sai hirvet väsyraivarit :(. Toivottavasti nukkuis nyt hyvin, mut en silti kyllä uskalla luottaa yhtään et menis yli puol tuntia..
Bejpi: Sit saa mennä uimaan, kun jälkivuoto on loppu.
Toi oli kyllä hassua, et silloin kun D oli ihan pieni, niin tuntu et ei oo aikaa mihinkään. Nyt kun ajattelee niin silloinhan oli ihan älyttömästi aikaa kun vauva nukku niin paljon. Jotenkin en osannut silloin yhtään nauttia siitä pikkuvauva-ajasta (no osa menee varmaan masiksen piikkiinki). Jotenki mietti koko ajan kaikkee, et teenkä oikein ja mitähän nyt pitäis tehdä ym. Ehkä sit (toivottavasti) seuraavan kans osaa olla eritavalla..
Mulla oli raskausaikana lantiopohjalihasjumppaan (tähänkin asiaan) vähän sellanen asenne, et joo joo ei koske mua ;). Mut kyllä synnytyksen jälkeen asenne muuttu.. Nimim. Onneks otin sairaalasta niitä isoja siteitä.. Aika nopeesti kuitenkin sain jumpattua ne kuntoon (ehkä menneisyys hevosenselässä auttaa..). Miehen kanssa puuhasteltiin peittojen alla (tai niil helteillä varmaan ilman peittoja..) ehkä reilun kuukauden (?) päästä synnytyksestä. Ekoilla yrityksillä tuntu et epparihaava repee auki ihan just ja sattu ihan tajuttomasti, joten ne jäi tosiaan vaan yritykseks.. Myöhemminkin aina aluks sattu arpeen..
Onhan ne kertsit kyllä tavallaan helpompia, vappa paketista jä käytön jälkeen roskiin, mutta kestoissa on taas niin kivoja kuoseja ym. Ja niiden kans pelaaminen on jotenki kivaa vaihtelua tohon " liukuhihnavaipanvaihtoon" .
Kiitos Q kauniista sanoista! Onneks oli Aava rauhallinen tyttö poikien välissä ;). On noi meidän poitsut vaan niin samikset :D. Sellesia " puolivälipäiviä" meilläkään ei pahemmin ole, kaikki on joko hirveän ihanaa tai ihan hirveetä (äitiinsä tullut, sanoo mies ;) ).
Ihanat iltanaurut Aksulla :D!
Matiaksellahan oli ollut hauskat bileet :).
Just joo.. Taistelin tän pojan kans melkein tunnin että saan sen unille ja nukku sit puol tuntia.. Eli hetken päästä kiukutaan taas..
Eli nyt loppuu taas kirjottelut..
Täällä sitä ollaan edelleen kipeänä ja Liiallakin oli aamulla 39 kuumetta:(
Sitä tulin nyt kuitenkin toitottamaan että sain semmosen lasten sukkakerhokirjeen, en tiedä onko jollekkin tuttu mutta idea on se että kirjeen saaja laittaa sen eteenpäin kuudelle ja lähettää listan ekalle parin sukkia, myöhemmin siis pitäis itsellekin tulla läjä sukkia;)
No enhän mä keksi niin kuutta vauvaa lähipiiristä, niitä tossa pähkäilin ja sitte keksin että täältähän mammoja löytyy..eli jos jotain kiinnostaa niin laita kotiosoite mulle ja lähetän tuon kiertokirjeen pirulaisen;)
cyanhaze69@hotmail.com
Flunssainen Queen ja pikku nuhanenä
Tuolta odotuspuolelta olen minäkin tänne siirtymässä. Jotenkin on tuntunut, ettei ole ollut aikaa kirjoitella, vaikka poika on kiltti ja hyvä nukkumaan ja syömään.
Kirjoittelin tuonne odotus-puolelle synnytyskertomusta ja liitän sen myös tähän, jos joku haluaa lukea:
Meillä supistukset alkoivat 3.2. lauantaiaamuna ja ne jatkuivat koko lauantain. Illalla klo.21 lähdettiin ajamaan sairaalaan, koska kipujen vuoksi en enää pärjännyt kotona. Oltiin sairaalassa vähän ennen klo.22 ja kokeilin ammetta, kipupiikkiä+kuumageelipakkausta ja lopulta kuuden tunnin sairaalassa kärvistelyn jälkeen sain epiduraalin. Ihana aine:) Vei kaiken kivun pois.Ponnistusvaiheeseen mentiin epäröiden n.klo.13.30, koska vähän reunaa tuntui vielä. Ponnistin ja kohdunsuu alkoi mennä uudelleen kiinni, yhtäkkiä olin auki enää 6 cm. Lääkäri totesi, että tilani on pysähtynyt synnytys ja sektio tehtiin kiireellisenä. Poitsun sydänäänet olivat koko ajan hyvät, joten huolta pojan tilasta ei ollut. Itselleni oli kova pettymys, että synnytys ei edennytkään alateitse. Tärkeintä oli kuitenkin saada poika terveenä maailmaan. Syy miksi poika ei päässyt tulemaan ulos normaalisti oli se, että hän oli viistotarjonnassa, jota ei pysty huomaamaan ultrallakaan. Kun pojan kasvojen olisi pitänyt olla joko peräsuoltani tai taivasta kohti, hän oli viistosti masussa ja katseli lääkäriä, kun tämä avasi hieman sivusta käsin mahani. Maailman ihanin parkaisu kuului ja molempien vanhempien sydämet suli ja kauheasti itkettiin onnesta:)
Meillä on ristiäiset 11.3. ja nimi on jo valmiina. Mites muilla enskoilla, jotka ovat juuri " vauvautuneet" ? Meitä lähti iso kasa odotuspuolelta samaan aikaan tänne, Han, Mykis, Poppis, Siru, Essi nyt ainakin...
sjt+pikkumies 12 pv
[color=FF00FF]Kerkisinpäs koneelle sittenkin, mies lähti harkkoihin ja neiti on unen ja valveen rajamailla vaunuissa.. eikä noi kotihommat nappaa sitten yhtään niin ajattelin koneelle istahtaa.. jätän kotihommat huomiselle:)
Käytiin tänään neuvolassa.. oon kyllä huomannu, että meidän tytsy on kasvanu ja sitä se tosiaan oli. Paino oli syntyessä 3790g ja nyt sitten 4220g!! Pituuttaki8n oli tullut ihan huimat kaks ja puol senttiä lisää!! Neuvolan täti sanokin, että taitaa äidillä olla jytkyt eväät kun tyttö noin kasvaa=D Noh, eipä tarvii ressata, että saako tarpeeks ruokaa;)
Käytiin samalla reissulla lastenvalvojalla isyyden tunnustuksessa ja tekemässä yhteis holhous sopimus.. vai mikä se nyt olikaan ja sitten käytiin vielä katsomassa ne tilat ristiäisiä varten.. ja tyty nukku koko reissun ajan tyytyväisenä =D!!
Poppis.. mä en todellakaan edes ajatellut katsoa tuota alaosastoa.. ei pokka riittänyt. Nyt sitten kurkkasin ja itseasiassa näytti ihan normaalilta;) Hyvin oli tikattu ja tikit oli jo sulanu pois.. Mutta en todellakaan uskaltanu aikasemmin.
Lantionpohja lihaksista oli ollu puhetta. Mut itseasissa yllätti se, että en niitä oikeestaan jaksanu jumppailla vaikka kuinka oli mielessä (siis se ei yllättäny etten jaksanut..) vaan se, että mä melkein pystyisin sitä valurauta pannua roikottaanXD Muutaman päivän oli hieman vaikeeta mutta sen jälkeen ei oo mitään ongelmia ollut.. ja hyvä niin=)
Joops, mutta nyt taidan alkaa laittaan saunaa.. jos toi tyty vielä nukkuis, että kerkeis saunomassa käydä..
Mukavaa viikonloppua kaikille!
terkuin siru ja neiti-tiiti huomenna 3 viikkoo!!![/color]
SJT, miten oot toipunut sektiosta? Onneksi meni kaikki loppujen lopuksi hyvin siinä synnytyksessä! Mua myös harmitti (ja vieläkin vähän harmittaa), kun sain kuulla, etten voi synnyttää alateitse, mutta minkäs teet.
Meillä on tosiaan nimi valmiina ja ristiäiset tulossa maaliskuun alussa tai puoleenväliin mennessä. Tosin nimi taitaa säilyä salaisuutena ;)
SIRU, vautsi, teillä on tosiaan lähdetty hyvään kasvuun! :) Ja niinkuin sanoit, niin eipä ainakaan tarvi huolia, saako typy tarpeeksi ravintoa. Aina parempi niin.
Meillä päästiin sitten eilen ensi kerran kaupassa käymään koko poppoolla. Juostiin hirveetä kyytiä hyllyltä toiselle, ei ikinä olla kyllä noin nopeasti tehty ostoksia :D Vauva nukkui turvakaukalossa tyytyväisenä koko toimituksen ajan, vähän kurkkasi välillä luomien välistä, että missä mennään.
Ja plääh, ei päästy tänään ulos vauvan kanssa, kun pakkasta oli juuri hitusen yli 10 astetta. Tuskinpa se vauva siitä olisi särkynyt, vaikka oltaiskin käyty ulkona, mutta jospa päästäisiin huomenna ihan koko perheen voimin :)
Meidän ukkeli on kyllä kumma. Taas kukkui monta tuntia hereillä ja loppujen lopuksi oli niin poikki, että kitisi vain :/ Lopulta suorastaan sammui tissille. Ehti reppana imeä pari kolme imua, kun simahti totaalisesti. Nukkuikin sitten reilun kolme tuntia. Herättyään tissiteltiin ja nukahti SAMANTIEN uudestaan, mitä ei vielä tähän mennessä ole tapahtunut kertaakaan. Huomaa, että poika on ollut väsynyt, mutta minkäs teet, kun ei vain toiselle tule uni silmään. En viitsisi mitään nuijanukutustakaan käyttää :p Mutta nythän tuo nukkuu, että kaipa se kuitenkin saa tarpeeksi lepoa. Olen ajatellut, että kyllä se vauva todellakin nukahtaa, kun on tarpeeksi väsy, ja näinhän tuo on toiminutkin. Saattaa sinnitellä helposti kolme neljä tuntia hereillä, kunnes aivan kuin taikaiskusta nukahtaa. Höpsö pikkuinen. [color=red][size=3]♥[/size][/color]
Jaah, voispa kai mennä miehekkeen kainaloon sohvalle, kun on hetki yhteistä aikaa :)
Han ja Rumpalipoika 2vko
Mulla on taas hoppu koska Noelille iskee ihan kohta nälkä... Se on ollut aivan liian kauan tyytyväisenä sitterissä :)
Han, nyt kun teidänkin poika on jo kaksiviikkoinen, niin voitte kyllä mielestäni ulkoilla vaikka olisi kylmempääkin kuin -10C. Mehän lähdettiin kärryttelemään Noelia neuvolaan alle 2vk ikäisenä kun ne itse neuvolasta sanoivat ettei ole mikään ongelma. (Ei kotikäyntejä täällä päin...) Ja jos teillä vielä sattuu olemaan suojainen parveke tai sisäpiha, niin mun mielestä voi viedä ulos johonkin -15C asti. Mutta toki teette miltä itse tuntuu!
Sirun tyttö on kasvanut hienosti, taitaa maito maistua! :) Se on ihanaa seurata miten nopeasti ne pikkuiset kasvaa. Meidänkin Noel on jo kohta 2kk, ja painaakin varmaan kohta jo viisi ja puoli kiloa..! Hurjaa.
Sjt:kin synnytti sitten sektiolla. Meitähän on nyt useampi, joilla on odottamaton sektio takana. Onneksi kaikilla on mennyt itse leikkaus hyvin. Ja kohta saadaan varmaan kuulla Aurorastakin, joka jo odotuspuolella kertoi että sektio meni hienosti. Täytyy sanoa etten itse edes perehtynyt mihinkään sektio-infoon, kun en tajunnut että se voisi osua omalle kohdalle. Vasta kun Heini joutui hätäsektioon, tajusin että niinkin voi käydä. Olisi ollut ihan kiva olla edes vähän tietoisempi sektiosta, niin en olisi jännittänyt niin hirveästi. No, jos seuraavakin lapsi pitää synnyttää sektiolla, en ainakaan jännitä itse leikkausta.
Queenille ja Liialle jaksuja, ja toivottavasti paranette pian! Inhottavan korkea kuume tytöllä, toivottavasti saatte sen laskemaan nopeasti.
Ja Tikrulle hauskoja nimiäisiä! Meillä on ne pippalot vasta maaliskuussa, kun näitä mutkia matkassa oli sen verran että sopivan ajan löytäminen lykkääntyi...
Jaaha, poika heräsi. Lopettelen siis tähän.
Kandi & Noel 8vk+
MARIKAN EETULLE MYÖHÄSTYNEET 1-V ONNITTELUT! Kiva kuulla teistäkin :)
Onnea uusille vauvautuneille! Ainakin Sjt (meniköhän oikein?). Olikohan joku muukin... No, kaikille paljon onnea!
Voi surku, kun luin teidän eilisistä leffatreffeistä. Harmittaa, kun ei nykyään ehdi enään mihinkään. Ei me päästä sinne Hämeenlinnaankaan. Mulla on se 5.-6.3. yövuoro :( Mutta, maaliskuun lopuussa mulla olis kaksi viikkoa lomaa, joten jos sillon jotkut treffit järkättäis, niin mekin päästäis mukaan :)
Vai en mä teitä saa tänne Lohjalle houkuteltua ;) No, kyllä me täältä helposti hilpastaan jonnekkin. Noi kauppakeskukset on varmaan helpoimmat treffipaikat, kun tullaan autolla. Helsingin keskustassa on se parkkiongelma, mut sekin on vaan järjestelykysymys.
Kiva kuulla, että Matiaksella ja NapNApin tytöllä menee hyvin päiväkodissa. Helpottaa varmasti omaa työssäoloa, kun ei tarvitse miettiä, että siellä se pikkunen ikävissään itkee. Aika helpostihan pienet lapset varmaan sopeutuu. Mä oon just miettinyt, että mitenköhän ne isommat lapset suhtautuu, kun Joona kuitenkin menee sotkemaan niiden leikit :) Jonsku on sellanen tuholaisyksikkö, että oksat pois.
Samoja fiiliksiä on mullakin mitä kissankellolla tosta imetyksestä. Mullahan se loppui sen takia, kun Joona söi jo niin paljon kiinteitä ja sitten vielä korviketta, että maidontuotanto väheni tosi paljon. Sitten, kun Joona joutui tekemään niin paljon töitä, jotta maitoa alkaa virtaamaan, hän päätti, että pullosta saa helpommin. On se nyt paljon vapaampi tunne, kun ei enään tarvitse miettiä mitä voi syödä/juoda. Mulla on nyt vapaa viikonloppu, joten ajattelin pitkästä aikaa joda ihan yhden saunasiiderin. Laitan oikein ranttaliksi ;)
Ja samoissa tunnelmissa olin myös muutama kuukausi, kun Q nyt. Ei ollut mukava imettää julkisesti, kun tissi vilahteli näkyviin, kun Jonsku ei malttanut keskittyä pelkkään syömiseen. Joonan ollessa pieni, se oli niin paljon helpompaa. Vaikka en mä julkisesti kauheesti tykännytkään imettää.
Nyt täytyy mennä saunaan. Jäi jutut ihan kesken. Yritän keritä tulla uudestaan.
pesukarhu ja Joona
Vielä muutama juttu mitä nyt dementialtani muistan... Tulipas huonoo suomee tohon mun edelliseen viestiin.
Hurjia naisia ootte, kun uskallatte heti alapäätänne kurkkia. Mä en oo vieläkään uskaltanut vaikka synnytyksestä jo melkei 10kk ja ei mulle tullut, kun pari nirhaumaa ja muutama tikki. Silti mua jotenkin pelottaa, että siellä näyttää ihan kauheelta.
Noista lantiopohjanlihaksista oli juttua. Mä viihaan yli kaiken treenata lantiopohjalihaksia. En tiedä mikä siinä on, mut se on vaan jotenkin niin vastenmielistä. Synnytystä ennen treenasin jonkin verran ja synnytyksen jälkeen, mut nyt en oo piiiiiiiiiiiiiiiitkään aikaan treenannut. Täytyis taas alottaa. Kun saunan lauteelle istahtaa, tuntuu, et paikat vaan levähtää siihen. Tarttis varmaan tehdä jotain ;)
Asiasta seinään... Mä oon kadottanut tädin jonnekkin. Kuukautiset on jo viikon myöhässä. Eipä tosin oo ollut mitään ovistuntemuksiakaan. Kaitpa tässä vielä menee aikaa ennen, kun kierto normalisoituu. Viime menkathan oli mulla ekat synnytyksen jälkeen. Ennen Joonaa mulla oli kierto tarkalleen 26-29 pv. Nyt mennään jo melkei kp 40. Ehkäpä tää on ihan normaalia, kun imetin kumminkin niin pitkään.
Jaahas, muuta en nyt tähän hätään muista. Täytyy mennä iltapalalle ja nukkumaan. Huomenna on ansaittu vapaapäivä :)
pesukarhu ja " Jonsson" melkein 10kk
[color=#556B2F]Piuh..Tossa just syötiin tytön kanssa tunnin verran..Nyt sain vihdoin takas nukkumaan kun oli aikas rauhaton..
Kandi: mä mietin kans tota tulevaa sekstailua..Missä ja milloin?! Tyttö kun nukkuu meidän välissä yöt ja päivällä ei viitsis yksin jättää kissojen kanssa sohvalle kun vanhin yrittää vielä välillä heittäytyä vauvan naaman päälle aina kun silmä välttää..=) Noinkohan pitää odottaa, että saa tytön johonki hoitoon? =)
Kerroinkohan mä, että meiltä lähti eilen napa? Tai siis se tynkäjuttu..=) Kohta voikin sitten alkaa kylvettää tytteliä..mukavaa.. =)
Ristiäisiäkin pitäis alkaa kohta miettiin! Hui! Meillä ei ole vielä edes kahta kummia..=/ Nimi on kyllä ollut valmiina jo jonkin aikaa..vielä ei sitä kuitenkaan käytetä kun ei olla kerrottu muuta kuin ykköskummille..(siis sille ainoalle..heh)
Omasta läskikompleksista tuli mieleen, että eilen puntarilla oli enää 600g raskauskiloista jäljellä..Jey! =) Seuraava jännityksen aihe on tietty paljonko turpoan imetyksen lopettamisen jälkeen, mutta pitää toivoa, että maitoa riittää ja ei tartte vielä alkaa stressaamaan..=)
Sjt:lle vielä onnea pojasta jos on jäänyt onnittelematta! =)
Sirun tyttö on kasvanut kyllä hienosti..toivottavasti räpsykin alkaa nyt kerätä sitä painoa..=/ Mä kysyinki neuvolantätsyltä, että onkos sillä joku jalkanappi lattiassa, jota se sit painaa ja sisään ryntää sosiaaliviranomaiset ottaan räpsyn jos ei paino nouse..piuh =)
Pesukarhu vaikuttaa kovin rauhalliselta, vaikka menkat on myöhässä! =) Kai ne kierrot vielä hakee itseään? Mun on varmaan turhaa vähään aikaan edes odotella mitään..Oisko teillä kakkonen kuitenkin toiveissa jos niin kävisi? =)
Tänään on se odotettu vierailu meidän porukoille! Sisko odottaa kuulemma kovin räpsyn näkemistä..pitää toivoa, että kaikki menee hyvin..Hoitolaukkuun pitääkin pakata vaikka mitä mukaan ihan vaan muutaman tunnin vierailulle..hui! =)
Nyt lauantaipuuhiin niin lähtee päivä käyntiin..=) Ihanaa viikonloppua kaikille!!
t. poppis ja räpsy 2vkoa ja päivä. =D
Pesukarhu, oletko tehnyt raskaustestin? Jos vaikka...? Miten on työt lähteny käyntiin? Nyt kun on kolme viikkoa takana, niin voi jo melkein sanoa että ei ole ikinä poissa ollutkaan=) Niin se vaan ihminen kaikkeen sopeutuu aika nopeesti.
Mäkään en oikein tiedä, miten tyttö tarhassa leikkii, mutta ainakins illoin kun oltiin siellä tutustumassa, niin se hyöri joka puolella. Ne pienimmät lapset leikki aika plajon itekseen, mutta kuitenkin siinä muiden lasten luona. Ja ne isommat lapset ei hirveesti vissiin tykkää, kun nää pikkuset tulee häiritsee=) Hoitaja sanoi että meidän tytön lempilelut on autot!
Torstaina kun hain tytön tarhasta, sillä oli valjaat! Mutta sitten hoitajas selitti, että kun se ei osaa kunnolla pysähtyä, vaan ulkona kävelee niin pitkään kunnes tulee aita vastaan tai kompastuu lumikokkareeseen. Niin valjaiden kanssa sitä voi kävelyttää eikä tyttö ole naamallaan missään.
Nyt on kiva kun tyttö kävelee jo ulkonakin, eilen tepasteltiin hiljalleen sen kanssa parkkipaikalle. Ja Ikeassa käytiin, sielläkin se tepasteli pitkin käytäviä.
Harmi kun mekään ei enää päästä mihinkään tapaamisiin. Entä jos viikonloppuna järkkäis jonkun tapaamisen? Vai haluuko kaikki pyhittää viikonloput omalle perheelleen? Olisi tosi kiva nähdä vanhoja tuttua ja tutustua uusiin.
Mä myös vähän vierastin sitä julkisesti imettämistä. Ja oikeestaan mä en tykännyt koko imettämisestä. Sitkeesti sitä kuitenkin jatkoin, kunnos maidontulo ehtyi. Kuitenkin suht järkevänä ihmisenä ymmärrän, että se on parasta ravintoa, ja kun tyttö siitä tykkäsi ja maitoa tuli, niin miksi en olisi imettänyt. Mutta hattua nostan teille jotka vielä näitä isompia vauvoja imetätte! Ja älkää kovasti harmitelko imetyksen loppumista, olette ison työn tehneet! Nyt on jotenkin vaikea edes kuvitella, että mun rinnoista olisi joskus maitoa tullut=) Kaikki unohtuu...
Huomenna mennään äitin ja iskän luo syömään laskiaispullia!
NapNap + tyttö, 11,5kk
aloitin jo eilen viestiä, mutta oli sen verran taas hulinaa, että se jäi kesken. Meidän neiti on oppinut kiljumaan ja ilmoittelee vähän väliä olemassaolostaan kovaäänisillä kiljahduksilla. Illalla oli ekaa kertaa hieman ylikierroksia, ei rauhoittunut nukkumaan muuten kuin sillä, et kieto peittoon ja vei pimeeseen huoneeseen keinutuolikeinutuksille. Sinne nukahti iskän syliin melkein heti, vaikka makkarin valoissa ei suostunut edes silmiä kiinni laittamaan kovasta väsymyksestä huolimatta.
Mä olen nyt alkanut vaatimaan itselleni lepoaikaa, eli mies nukuttaa iltaisin ja minä saan lueskella kirjaa. Tänään lähden yöksi evakkoon, että saan pitkästä aikaa nukuttua koko yön putkeen - jos se nyt on mahdollista ylipäätään, eli että en heräile pitkin yötä siihen, et mitenkä nää pärjää... meen siis kaverin asunnolle, se on ite reissussa ja tuun sit aamulla takas. Syötän tietty tytön yöunille, jospa se pärjäis kahdella syötöllä yhdeksään asti, siinä tulis taas jo ihan kiva unipätkä mullekin. Viime yönä typy kyllä sit kiekumisensa jälkeen nukkui kuusi tuntia ja vielä kolme päälle. Toivottavasti tää taas on merkki siitä, että aletaan päästä kohti syötötöntä yötä. No, toivossa on hyvä elää...
Uusille äideille onnea ja tervetuloa!
Poppis oli heti mennyt peilillä kurkkimaan. Mä en oo vieläkään katsonut, mut mieheltä oon välillä kysellyt, et miltä näyttää. Kuulema on jo ihan normaalin näköinen, mutta tuntuu joka kerta erilaiselta ku ennen... :) Mä vannon kans ton liukasteen nimeen, ei muuten tulis mitään. Ja mulle oli tosi hankalaa sekstailu alkuun tytön kans samassa huoneessa, mutta vähitellen sitä on oppinut luottamaan siihen, ettei se herää. :) Mutta tyttö nukkuu siis omassa sängyssään.
Queenille ja Liialle paranemista, flunssa on kyllä viheliäinen ku monesti kestää nuha tosi pitkään. Meidän typyllä vuotaa räkää edelleenkin, vaikka varsinainen flunssa on ollut jo pidempään ohi.
Sit vielä omaa napaa lisää, typy on nimittäin oppinut pyörimään selällään " napansa ympäri" ! Ja ääneen nauraminen on kans tällä viikolla tullut ihan pop-jutuksi. Kaikista hauskinta on kun äitin kans katotaan peilistä äidin tirskuntaa... Sillä irtoo röhönaurut aina!
Mut nyt täytyy lähteä kiertelemään keittiöliikkeitä, että sais jonkun kuvan millasen keittiön haluaisin. Eilen kirjoitettiin kauppakirjat ja eletään velkavankeudessa ja kahden asunnon loukussa... Pitäis saada tää vanhakin myyntiin pian. No, eipähän lopu tekeminen multakaan.
-Osse ja kiljukaula
Niin kyllä se aika menee nopeasti, tänne on pitänyt tulla kirjoittelemaan, vaan kun päivä aina loppuu kesken =) joku kysyikin millä viikolla poika syntyi, niin tuli hiukan etuajassa eli viikolla 39+3.
Ristiäisistä oli puhetta¿.meillä ei ole vielä etunimi tiedossa, vain toinen nimi¿aikas hassua. Toinen kummi on jo varma ja toista pitää vielä kysäistä ja eikös se pappi sitten tule visiitille kotiin ennen varsinaista tapahtumaa?
Piiperolla alkoi sitten heti 2 viikon ikäisestä kunnon ilmavaivat, jotka on tänään tuntuneet hiukan helpottavan. Hiukan masuhierontaa ollaan pikkuiselle annettu ja tuntuu toimivan =)
Maanantaina alkoi pojalla myös sitkeä nuha ja tosi ikävän kuuloinen yskä eli heti alkuun on saatu kokea näitä arjen huolia, kun sitä miettii missä vaiheessa poikaa lähdetään kiikuttaa lääkäriin. Olisikohan saanut sitten pöpön minulta, kun olin viikon samassa kröhässä. No tänään sitten tuntuu jo paljon paremmalta hänen olonsa ja kun ei ole ollut kuumetta ja syö hyvin, niin eipä tässä kait pidä enempiä murehtia.
Voi Poppis kun ihanaa taas lukea sun piristäviä juttuja¿mä en ole uskaltanut tutustua tohon alavärkkiin, sillä ainakin alkuun on varmasti ollut aika pommin jäljiltä =)) nyt voisi jo uskaltaa tehdä sellaisen tilannekatsauksen¿viikossa tuntui jo paikat aika hyvin palautuneen ja nyt ei ole pariin päivään tullut vuotoa. Niin ja mulla on kans ollu noi lantiopohjalihakset joskus oikein priima kunnossa¿nyt ei ole niistä tietoakaan, vessaan tulee aina tosi kiire ja onneksi on sitten ollut side suojana, kun ei aina oikeen ehdi pöntölle saakka =))
Teillä oli neuvolassa kaikki mennyt hyvin ja kiva kuulla että imetyskin sujuu noin hyvin.
Kahden viikon neuvolassa saatiin sitten 3 kiloa rikki ja pituus oli jo 50 cm ja pipokin huimat 35 cm¿..mutta kyllä poika on syönytkin, äidiltä perinyt ruokahalun =))
Ukko piti nyt vain 2 viikon loman ja olenkin sitten ollut kaksin pojan kanssa keskiviikosta lähtien. Eilen tuntui ettei enää jaksa, kun edellinen yö nukuttiin pätkissä ja koko päivän poika kitisi masuvaivojaan. Kantoliinassa aina rauhoittuu ja nukkuu, mutta heti kun siitä laski sängylle niin kitinä alkoi.
Han, suosittelen todella kokeilemaan tota kantoliinaa¿olen sen kanssa saanut aina tehtyä noita kotitöitä rauhassa.
Illalla sitten iskä onneksi otti pojan kainaloon ja hieroi masua, siinä välissä olin itse jo nukahtanut. Poika olikin siitä melkein heti rauhoittunut ja nukkui sitten tyytyväisenä reilun 4 tunnin yöunet, kunnes heräsi syömään. Poika on siis nukkunut jo muutamana yönä sellaisia 4-5 tunnin unia =)
Ja täytyy minunkin ukkoa kehaista, kun on ollut niin upea isän alku pojalle. Osasi heti syntymästä käsitellä poikaa, kuin olisi aina sitä nostellut. Saa pojan aina rauhoittumaan ja muutenkin on niin avuksi kotona =) kyllä se on ihana huomata kumppanissa uusia piirteitä.
Vanuissa olen jo pari kertaa pikkuisen ulos laittanut nukkumaan alkuun vain tunniksi. Eilen sitten käytiin aamulla isyys tunnistamassa ja päätin siitä jatkaa apteekkiin ennen kotiin menoa. Matkustettiin sitten ekaa kertaa bussilla pojan kanssa ja kyllä se oli jänskää =) Siru, Poppis ja Hankin oli käyneet ekalla kauppareissulla =)) tuntuu kyllä et ainakin vielä vauva menee helposti mukana, kun nukkuu vaan tyytyväisenä.
Bejpin suloinen typy se on jo hurjasti kasvanut =)
Queen, toivotaan et sulla menee flunssa pian ohi =)
Amy, oli varmaan mahtava fiilis ku teidän Emmi oli sitten kyljeltä masulle kierähtänyt¿siitä se lähtee ja kohta se jo kävelee =))
Quulla pohditaan kovasti ruokailua¿.on se jännää kun sitä saa miettiä missä vaiheessa alkaa antamaan kiinteitä ja riittääkö enää maito ym. kivaa pohdittavaa =)
Pikkumilli, Aksullakin yösyöttöjä rytmitetään ja pikkuinen oli sitten oikein suloiset uninaurut äidilleen antanut =))
Napnapilla on sitten kivasti alkanut arki, kun tyttö on noin kivasti jaksanut tarhassa olla =)
Tikru, hui hurjaa miten iso teidän simppis jo on¿kasvaako ne todella noin nopiaan =)
Sjt:in oli rantautunut tänne vauvapuolelle. ONNEA hurjasti pienokaisesta !!!
Siru, teilläkin pikkuinen kasvaa hurjaa vauhtia ja olitte kans käyneet isyystunnustuksessa =)
Täällä tuntuu olevan monella enskattarella jo vauvakuumetta¿voi jukra, sitä saa sitten teidän puolesta jännitellä koska plussa pärähtää ruutuun =)
Oikein mukavaa viikonlopun alkua..taisi tulla aika hirvee romaani, jos kukaan jaksaa sitä lukea :)
Mykis ja piipero 2 vkoa ja 5 pvä
Vielä täällä joskus käyn lukemas mut kirjoitteleen en paljo ehdi... Tuolla yhteisös aina yritän vkottain jotain laittaa.
Onnea kaikille vauvansa saaneille!!
Työt oon aloittanu ja siitä johtuen ei paljo viitsi netissä viettää sitä aikaa minkä Eetun kans voi olla! Eetu täytti tosiaan 6.2 1v ja oppi tuossa 10½kk ikäisenä käveleen ja nyt jo melkein juoksee :) Tissittely lopetettiin juuri ennen ku tuli vuosi täyteen ja se meni onneksi ihan ilman turhia huutoja. Suoraan sit siirryttiin oikeaan maitoon ja se onneksi sopi. Iloinen ja vilkas poika Eetu on ja kovasti jo kakkosta haaveillaan mut saa sit nähdä milloin tärppää ;) Mut nyt taidan lähtä nukkuun et jaksaa pikkuherran kans aamulla nousta :)
Marika & Eetu 1v