Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anonyymi rekrytointi ei poista ikäsyrjintää

Vierailija
11.02.2026 |

Kun yli 50 läväyttää työhistoriansa tiskiin niin siinä ei anonyymiys auta. Pitääkö kokemusvuodet piilotella? Varsinkin jos on useampi työnantaja niin Aila onnettomalta näyttää jos palvelusvuosia ei laita mukaan.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaa pois kaikki yli 10 vuotta

Tosin kai ne naamasta näkee

Vierailija
2/19 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan koko työhistoriaani cv:ssä luettele, ainoastaan relevantin kokemuksen. Ja muutenkin haluan pitää cv:n yksisivuisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä nuorena hankitun koulutuksen mainitseminen riittää, ei kukaan ota 80-90 - luvuilla valmistunutta töihin enää vuonna 2026.

Vierailija
4/19 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä nuorena hankitun koulutuksen mainitseminen riittää, ei kukaan ota 80-90 - luvuilla valmistunutta töihin enää vuonna 2026.

Riippuu  alasta. Ei kaikilla aloilla ole ikäsyrjintää. Valittamisen sijasta kannattaa keskittyä omiin vahvuuksiin.

Vierailija
5/19 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin viimeistään siinä vaiheessa kun tulee haastattelu. Olen jättänyt iän pois ja kertonut vain alaan liittyvästä kokemuksesta, jo haastattelua ennen minut nähtyään on ollut haastattelija järkyttynyt ja koittanut keksiä kaikenlaista jo valmiiksi miksi juuri minä olen huono vaihtoehto 

Vierailija
6/19 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeäähän se on että pitää vähätellä kokemustaan, jonka on vuosien aikana vaivalla hankkinut. Opiskelin uuden ammatin aikuisena ja olen sitten "vastavalmistuneena" tai muutaman vuoden työkokemuksella hakemut töitä ja huomannut haastatteluissa, että minun on hakemuksen perusteella oletettu olevan parikymppinen. 

Vierailija
7/19 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työn ohessa voi myös kouluttautua. Itse kävin aika usein työnantajan maksamilla kursseilla, joilla on mahdollista suorittaa myös sertifikaatteja.

Vierailija
8/19 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko myös yliopiston valmistumisvuoden vaihtaa 1985 -> 2015?

Vierailija
9/19 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko myös yliopiston valmistumisvuoden vaihtaa 1985 -> 2015?

Et ilmeisesti ymmärrä mitä anonyymi rekrytointi tarkoittaa?

Vierailija
10/19 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen syntyy 50 -65 vuotiaista työttömistä uusi köyhälistö. Eikö ne ymmärrä ettei nämä hyödytä sitten eläkkeellä sitä yksityistä terveydenhoitosektoria kun niiden omaisuus meni työttömyysaikana.

Vierailija
11/19 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeen syntyy 50 -65 vuotiaista työttömistä uusi köyhälistö. Eikö ne ymmärrä ettei nämä hyödytä sitten eläkkeellä sitä yksityistä terveydenhoitosektoria kun niiden omaisuus meni työttömyysaikana.

Ymmärrykseen pitäisi ensin olla jonkinlainen kiinnostus asiaan. Eikä poliitikkoja tai aiheeseen liittyviä tosiaankaan kiinnosta. On tärkeämpiä kähmintöjä työn alla kuten oman uudelleen valinnan varmistaminen, seuraava hallituspaikka ja muuta vastaavaa. 

Vierailija
12/19 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla perusteella mä saisin CV:hen 2 viimeisintä työpaikkaa, kun nykyisessä olen ollut 8,5 vuotta.  Yhteensä työnantajia on mun uralla ollut 4, työtehtäviä 6-8, riippuu, miten lasketaan. Ja työuraa takana vuodesta 1998 lähtien.

Että tee niin tai näin, et tuu kyllä valituksi. Jos karsin viimeiseen 10 vuoteen, tulee työkokemuksesta suppea, jos listaan edes koko relevantin työkokemuksen, näkee jo CV:stä, että ikää alkaa olla.

-N50

Vierailija
13/19 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä ainakaan koko työhistoriaani cv:ssä luettele, ainoastaan relevantin kokemuksen. Ja muutenkin haluan pitää cv:n yksisivuisena.

10 vuotta tai enemmän jää pimentoon. Narkannu, osastolla vai vankilassa? Ei kiinnosta työn antajaa alkaa selvitellä. Toisaalta jollakin kaikki työhistoria voi olla relevanttia niin mitä jättää pois? 

Vierailija
14/19 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sanoi ettei 50 voi kouluttautua? 

Vierailija
15/19 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näy ainakaan palstamammojen naamasta. Hehän väittävät näyttävänsä 10-20 vuotta ikäistään nuoremmalta.

Vierailija
16/19 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole niin vaikeaa. 

Valmistumisvuoden voi jättää pois. 

Yli 15v vanha työkokemus ei muutenkaan ole enää relevanttia, jätä ne pois. 

Tadaa, valmis. 

Olen nähnyt niin paljon cvtä joissa koulutus alkaa "Ylöjärven lukio, ylioppilas 1986" ja työkokemus "Ylöjärven kunta, kesätyö 1985". Ja haettava työ on asiantuntijatyötä johon vaaditaan korkeakoulututkinto ja oman alan kokemusta. Eli nämä tiedot on täysin turhia. 

Tällaisia henkilöitä ei jätetä palkkaamatta iän vuoksi, vaan siksi, koska he ovat selvästi älyllisesti vajaita kun eivät ymmärrä jättää noita turhia, vanhoja tietoja pois. 

Vierailija
17/19 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään, kun työhistoriasta käy selville, että hakija ollut 35 vuotta työelämässä. Tottakai siitä tyhmempikin tajuaa, että hakija ei ole ehkä ihan eilen syntynyt.

Vierailija
18/19 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, esimerkiksi kaikki yli 50-vuotiaat lääkärit on potkittu pois? 

Vierailija
19/19 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole niin vaikeaa. 

Valmistumisvuoden voi jättää pois. 

Yli 15v vanha työkokemus ei muutenkaan ole enää relevanttia, jätä ne pois. 

Tadaa, valmis. 

Olen nähnyt niin paljon cvtä joissa koulutus alkaa "Ylöjärven lukio, ylioppilas 1986" ja työkokemus "Ylöjärven kunta, kesätyö 1985". Ja haettava työ on asiantuntijatyötä johon vaaditaan korkeakoulututkinto ja oman alan kokemusta. Eli nämä tiedot on täysin turhia. 

Tällaisia henkilöitä ei jätetä palkkaamatta iän vuoksi, vaan siksi, koska he ovat selvästi älyllisesti vajaita kun eivät ymmärrä jättää noita turhia, vanhoja tietoja pois. 

Sieltä taas tulee sellaista satua että oksat pois. "Olen nähnyt niin paljon cvtä"...hohhoijaa. Lopeta huumeiden käyttö niin opit ehkä kirjoittamaankin ja keksimään uskottavampia tarinoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme