Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt kun hallitus leikkaa kriisipuhelimesta, voisiko työttömät velvoittaa vastaanottamaan nuo puhelu

Vierailija
09.10.2024 |

Työttömillä kun on tuota joutoaikaa niin vosivat aivan hyvin kuunnella mt-ongelmaisia tukia vastaan

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnollisesti et halua maksaa työttömälle mitään ylimääräistä työttömyyskorvauksen lisäksi siitä päivystämisestä?

Ei tietenkään halua, se on palstan orjuutushullu.

Vierailija
22/40 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kriisipuhelinta ylläpitävän yhdistyksen asiantuntijat, koordinaattorit ja monet johtajat voisivat myös vastailla kriisipuhelimeen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Taitaa olla tätä menoa just ne työttömät jotka joutuu niihin kriisipuhelimiin soittelemaan...

Sittenhän se olisi niinkuin Kilauta Kaverille

Vierailija
24/40 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

äälion aloitus: työttömät enemmänkin kyllä itse soittaa tuonne.

Puhelut pitää ohjata jatkossa Valtioneuvoston kansliaan. 

Vierailija
25/40 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä jutut, kas kun ei ojia kaivamaan tai risuja keräämään. Työttömän työnhakijan velvollisuudet on työpaikkojen haku ja niistä raportointi. Ihan piakkoin saatamme olla tilanteessa jossa kaikki tt-tukia saavat on laitettu kunnille töihin erilaisiin tehtäviin jotta kunnat saavat vastiketta tuista. Siinä sitten alkaa jännät paikat

heille ketkä jo ovat vakkaripaikoilla. Siinähän voisi kätevästi vaikka " vaihtaa" osan vakkarihenkilöstöstä. Ja säästöä syntyy ja muistakaa, etä ne uudet ansiosidonnais-säännöt on jo voimassa. Saattaa ne osat vaihtua näinkin....

Vierailija
26/40 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lla on taas jokin veritulppa aivoissa, tai muusta syystä ei järki kulje?

Työttömät on työttömiä sen tähden, että heillä ei ole ansiotyötä. Siitä nimitys: "työtön".

Jos heidät rekrytoidaan kriisipuhelimeen korvausta vastaan, niin sen jälkeen he eivät enää ole työttömiä, vaan työntekijöitä. Eivätkä eroa millään lailla muista kaupungin tai valtion työntekijöistä.

Vierailija
27/40 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman elämäni keittiöpsykologina voisin kyllä vastaillakin.

Monella voi mieli muuttua, kun tuntikausia kuuntelee im-suunnitelmia ja raakoja kuvauksia ihmisille tapahtuneesta väkivallasta jne. Ammattilaisille on koulutus ja työnohjaus ihan syystä.

Vierailija
28/40 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se kuunteleminen paljoa hyövää, pitäisi osata neuvoa ja puhua kannustavasti.

29/40 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen mukana . Olin jo jakamassa henkilökohtaista numeroani . Mulla ei ole ikinä ollut elämän tarkoitusta ja tässä se olis. Oon aina kotona rauhallisessa paikassa . Tykkään kun mulle soitetaan ja että voisin olla avuksi. Oikeasti ihana idea musta olis kerrankin hyötyä. Tämä olis mulle loistavaa kuntouttavaa

30/40 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jotkut kaipaavat sitä että joku vain kuuntelee ehkä he ovat toivottomia siksi tai sitten ovat yksinäisiä. Toki pitäis olla sitten joku yksinäisten luuri erikseen.. 

Vierailija
31/40 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman elämäni keittiöpsykologina voisin kyllä vastaillakin.

Monella voi mieli muuttua, kun tuntikausia kuuntelee im-suunnitelmia ja raakoja kuvauksia ihmisille tapahtuneesta väkivallasta jne. Ammattilaisille on koulutus ja työnohjaus ihan syystä.

En minä näistä hätkähdä, kokemusta on itselläkin.

Vierailija
32/40 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnollisesti et halua maksaa työttömälle mitään ylimääräistä työttömyyskorvauksen lisäksi siitä päivystämisestä?

Eihän niille vapaaehtoisille nytkään makseta, joten miksi oletat, että työttömän aika on jotenkin niin erityisen arvokasta, että vapaaehtoistyöstä pitää maksaa.

Vierailija
33/40 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

(puhelin)Vastaamon työntekijöille maksetaan noista hommista. Ei sitä ilmaistyönä ruveta tekemään 

Vierailija
34/40 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän niille vapaaehtoisille nytkään makseta, joten miksi oletat, että työttömän aika on jotenkin niin erityisen arvokasta, että vapaaehtoistyöstä pitää maksaa.

Etkö ymmärrä mitä tarkoittaa vapaaehtoinen?

Vierailija
35/40 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tosiaankaan voi pakottaa eikä taatusti ainakaan mihinkään kriisipuhelimiin.

Olisihan se kyllä mielenkiintoista kuunnella ihmisten murheita.... voisi jopa ehdottaa henkilökohtaista tapaamista ja terapiaa miellyttävänkuuloiselle nuorehkolle henkilölle :) Kaikenlaista paineiden poistoa.

Voisihan tässä olla joku karsinta. Laittaisi persut ja muut sellaiset suota kaivamaan tai lumitöihin, mihin lahjat paremmin riittävät.

Vierailija
36/40 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se todennäköisesti parantaisi palvelun tasoa. Olen soittanut monta kertaa kriisipuhelimeen eikä siitä ole oikeastaan koskaan ollut apua. Usein on tullut vain entistä huonompi olo.

Vierailija
37/40 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä muitakin auttavia puhelimia.

www.keskustellen.fi

Vierailija
38/40 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanedustajat voisi laittaa vastaamaan noihin puheluihin.

Vierailija
39/40 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin työtön ja velvoitettaisiin tuollaiseen niin vastaisin sitten myös missä selvyyden tilassa tahansa. Vaikka keskeltä örvelöjuopporemmiä lähibaarissa.

Ai että! Siitäpä saisi koko yhteiskunta!

Vierailija
40/40 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on hyvin innovatiivinen ja ajatusta pitää kehittää vielä kunnianhimoisemmin. Miksi ei otettaisi tätä käyttöön myös somaattisissa sairauksissa, kun ei kerran lääkäriinkään pääse. Voisi olla suoraa vertaistukea eri oireisille ihmisille, eli esim. umpisuolen poistoleikkauksessa käyneen velvollisuutena olisi ottaa vastaan 50 puhelua ihmisiltä, jotka epäilevät itsellään umpisuolen tulehdusta tai jotka haluavat saada lisätietoa leikkauksesta tai toipumisvaiheesta.

Näin he maksaisivat kunniavelkaa yhteiskunnalle, tiedot tulisivat hyötykäyttöön ja lääkäreiden työkuorma vähenisi.

Peräpukamat, gynekologiset vaivat, sappivaivat, plastiikkakirurgia, amputaatiot,... ! Jes, Suomi nousuun.