Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Molemmat kädet puutuu nukkuessa ja heräilen siihen jatkuvasti. Missä on pinnetila ja kuinka sitä voisi hoitaa kotikonstein

Vierailija
09.10.2024 |

vai pitääkö turvautua lekuriin?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso ainakin tyyny. Meneekö tyyny lytäskään (littiin). Joudun käyttämään osaksi kohottavaa vaahtomuovityynyä, ettei valahda ja happi kulkee. Myös selän asentoa se vähän suitsii. Joskus on sitten pehmeämpi tyyny hetken. Entä lihaskireys, onko magnesium, riittävä lepo, ei stressiä, vitamiinit, neste-suola-sokeri tasapaino, miten ergonomia tuolissa päivällä. Kannatko painavaa tai nosteletko liikoja tms. Onko lämmintä vaatetta tarpeeksi päästä keskikehoon ja alas, kun on viileä aika. Sisäilma voi olla myös melko viileää lihaksille ja nivelille, ellei lämmöt toimi rakennuksissa. Miten hormonit ja lihassolujen aineenvaihdunta keski-iässä varsinkin. Entä lääkkeiden haittavaikutukset, kiristääkö joku pinteeseen saakka, jos nesteitä poistuu sen mukana tms. Mieti itse missä voisi olla vika. Liikutko liikaa tai sali. Yksityisellä on erikoislääkäri joka ehkä osaa tutkia tarkemmin pinteet.

Vierailija
2/21 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskan alueella, mutta voi johtua myös huonosta verenkierrosta käsien alueella tai rasvan kertymisestä olkavarsiin. Kotikonstein voi hoitaa kiinnittämällä huomiota työasentoihin ja istuma-asentoon. Istuminen pää etukenossa ja hartioiden nostaminen korviin pahentavat ongelmaa. Laihduttaminen auttaa jos on ylipainoa ja kävelylenkit niin että kädet heiluvat rennosti sivuilla, samoin käsien sivuvenytykset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauvakävely

Vierailija
4/21 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika kova alusta ja liian matala tyyny. 

Vierailija
5/21 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

B vitamiinikuuri.

Vierailija
6/21 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetapa päivällä vetää päätäsi (mahdollisimman paljon) taaksepäin leukaa nostamatta. Tuntuuko niskassa jännitystä? Aika monella tuntuu, kun näyttöpäätteet vetää pään ja ryhdin kumaraan. Pyri pitämään päätä tuossa asennossa monta kertaa päivässä useita minuutteja. 

Vierailija
7/21 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeile vanhanaikaista "mummujen" hoitomenetelmää. Mene seisomaan selkä ovipieleen ja hiero siinä lapaluitten väliä. Mutta varo ettet hiero liikaa. Toinen on vastuskuminauha, maksaa muutaman euron, siihen on juutuubissa ohjeita!

https://vastusfit.fi/blogs/vastuskuminauha-liikkeita-eri-lihaksille/7-l…

Vierailija
8/21 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso ainakin tyyny. Meneekö tyyny lytäskään (littiin). Joudun käyttämään osaksi kohottavaa vaahtomuovityynyä, ettei valahda ja happi kulkee. Myös selän asentoa se vähän suitsii. Joskus on sitten pehmeämpi tyyny hetken. Entä lihaskireys, onko magnesium, riittävä lepo, ei stressiä, vitamiinit, neste-suola-sokeri tasapaino, miten ergonomia tuolissa päivällä. Kannatko painavaa tai nosteletko liikoja tms. Onko lämmintä vaatetta tarpeeksi päästä keskikehoon ja alas, kun on viileä aika. Sisäilma voi olla myös melko viileää lihaksille ja nivelille, ellei lämmöt toimi rakennuksissa. Miten hormonit ja lihassolujen aineenvaihdunta keski-iässä varsinkin. Entä lääkkeiden haittavaikutukset, kiristääkö joku pinteeseen saakka, jos nesteitä poistuu sen mukana tms. Mieti itse missä voisi olla vika. Liikutko liikaa tai sali. Yksityisellä on erikoislääkäri joka ehkä osaa tutkia tarkemmin pinteet.

Pinnaa kiristää.

Kaikki moninaiset mainitsemasi seikat kunnossa ja huomioitu.

Oisko Viruvalge? 

Puudos.

Lähden ihga pian lenkille. Mulla on nilkkapunnukset ja käsi-hartiapunnukset ja pään päällä sidottuna tiiliskivi.

Käy kauppareissutkin treenistä.

9/21 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans tuota samaa, ja epäilen rannekanavaoireyhtymää 

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00770

Veljeltä se on leikattu, ja meinas, että munkin pitäis mennä lääkäriin, mutta... 😅 

Kesällä ei ollu oireita, eikä sen jälkeen työttömänä, mutta nyt taas ku oon päiväkodis nostellu lapsia, on alkanut kädet puutumaan aamuyöllä 

Vierailija
10/21 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaako venytellä ihan pieniä eriä. Ei paljoa kerralla. Ihan millin. Ja niin ettei tule kipeäksi enempää.

Vierailija
11/21 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan huonoa nukkuma-asentoa. Kuten jo mainittiin, kyljellä nukkuvan olkapäähän kohdistuu kova paine. Naisilla usein myös lonkan sivuun.

Mulla alkoi jäätynyt olkapää ja lonkkanivelen bursiitti hoitua kun vaihdoin paksumpaan tyynyyn ja pehmeämpään patjaan.

Vierailija
12/21 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kädet" on aika lavea käsite...

Vierailija
13/21 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Veljeltä se on leikattu, ja meinas, että munkin pitäis mennä lääkäriin, mutta... 😅 

Kesällä ei ollu oireita, eikä sen jälkeen työttömänä, mutta nyt taas ku oon päiväkodis nostellu lapsia, on alkanut kädet puuttumaan aamuyöllä

Kannattaa etukäteen selvitellä, onko oma tilanne sellainen, että leikkauksesta on odotettavissa enemmän hyötyä kuin muista hoitokeinoista. Aina näin ei ole. 

https://www.laakarilehti.fi/tieteessa/alkuperaistutkimukset/rannekanava…

Vierailija
14/21 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei löydy lääkärissä eikä mikään muukaan tunnu auttavan niin ruokavalio on viimeinen oljenkorsi.

Vierailija
15/21 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun kyljelläni tai vatsallani ja aiemman matalan tyynyn lisäksi olen hankkinut 2 erilaista korkeaa tyynyä jotka muokkautuvat pään lämmön mukaan mutta niistä ei ole apua.

Työssäni joudun monessa työtehtävässä roikuttamaan päätäni etuviistoon alaspäin.

Ap

Vierailija
16/21 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei löydy lääkärissä eikä mikään muukaan tunnu auttavan niin ruokavalio on viimeinen oljenkorsi.

ja alkoholin sekä tupakoinnin lopettaminen

T: Sinun terveydenhoitajasi

Vierailija
17/21 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmät kädet voivat aiheuttaa jos niitä tunkee vartalon alle lämpimään tai liian kapea sänky jolloin käsivarsi helposti retkottaa vuoteen reunan yli. 

18/21 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Kesällä ei ollu oireita, eikä sen jälkeen työttömänä, mutta nyt taas ku oon päiväkodis nostellu lapsia, on alkanut kädet puuttumaan aamuyöllä

Kannattaa etukäteen selvitellä, onko oma tilanne sellainen, että leikkauksesta on odotettavissa enemmän hyötyä kuin muista hoitokeinoista. Aina näin ei ole. 

https://www.laakarilehti.fi/tieteessa/alkuperaistutkimukset/rannekanava…

Kiitos! 

Vierailija
19/21 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja alkoholin sekä tupakoinnin lopettaminen

T: Sinun terveydenhoitajasi

Lääkkeet saattaa olla myös, ne on myrkkyjä, mutta sen huomaa sitten kun alkaa seurata oireiden ilmaantumista, voi tulla parin vuorokauden viiveellä tai useamman tekijän yhteisvaikutuksesta.

Vierailija
20/21 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

evvk

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä