Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläisille (yli 65 v) uusi kädenojennus hallitukselta! Pääsevät yksityiselle 28 euron omavastuulla, veronmaksajat kustantaa loput

Vierailija
09.10.2024 |

"HALLITUS aikoo pilotoida muutosta, jonka myötä 65 vuotta täyttäneet pääsisivät yksityiselle yleislääkärille julkisen terveydenhuollon asiakasmaksun suuruisella omavastuulla. Ensi vuonna maksu on suuruudeltaan noin 28 euroa" 

Kommentit (1001)

Vierailija
981/1001 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin laki tulee voimaan, kaiketi ens vuonna. Olishan se kiva saada kelalta silmälaseista kelakorvausta enemmän mitä nyt, enkä oo varma onko sitä edes saanut.

Ei. Vain silmälääkärin palkkiosta vähemmän kuin toimistomaksu.

Vierailija
982/1001 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hel vetti, mun säännölliset käynnit erikoislääkärillä sairaalassa nousee 66,70 euroon per kerta. Mutta 65 v pääsee oikopolkua 28 eurolla yksityiselle. Tosi reilua.

Pitkäaikaissairas, tulot 595 €/kk

No ei pääse sinne sairaalan poliknikan erikoislääkärille jonne kuitenkin hoitoa vaativat ohjataan

Kuule, erittäin monet niistä erikoislääkäreistä pitävät vastaanottoa myös yksityisellä. Myös se mun reumalääkäri. Mieluummin maksaisin käynnistä 28 e vs. 66,7 e. 

Tämä esitys ei koske erikoislääkäreitä vaan ainoastaan yleislääkärin vastaanottoa.

kela korvaa 60-70 euroa silmälääkäristä vai? silmälasit?  Ei sen puoleen saan kyllä silmälasit milloin haluun ja silmälääkärin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1001 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat korjautan julkisella.

Vierailija
984/1001 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasirahaa ovat saaneet työssäolevat työnantajalta ja  sitten ttt-asiakkaat Kelalta. Me muut olemme maksaneet itse ja myös tulevaisuudessa.

Vierailija
985/1001 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nämä etuudet eivät koske myös alle 65-vuotiaita eläkeläisiä?

Vierailija
986/1001 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hieno kolumni toimittaja Antti Kokkoselta Kalevassa. Suomeen pitäisi saada enemmän lääkäreitä, lisää kilpailua, koska nykyisillä on varaa tehdä osa-aikatöitä "Terveyskeskuksissa osa-aikatyötä tekee jo 40 prosenttia lääkäreistä".

Miten lääkärille pääsystä tuli ylellisyystuote ja miten Oulu tarjoaa siihen ratkaisun?

https://www.kaleva.fi/miten-laakarille-paasysta-tuli-ylellisyystuote-ja…

Vierailija
987/1001 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työssäkäyvä, jonka työnantaja ei tarjoa kuin lakisääteisen työterveyshuollon, eli ei sairaanhoito- ja lääkäripalveluita ollenkaan. Minun pitää siis asioida terveyskeskuksessa, kun palkasta huolimatta ei ole varaa asioida yksityisellä. No, vaikeutta lisää se, että käyn työssä toisella paikkakunnalla, jossa en ole oikeutettu pääsemään terveyskeskukseen. Vai ottavatko minut jos vain pokalla menen, ja laskuttavat kotikuntaani?

Tämä vain sivuhuomiona, että työssäkäyviäkään ei pitäisi näissä uudistuksissa unohtaa. Ei ole kohtuullista jonotuttaa vanhoja ihmisiä, mutta ei ole taloudellisesti järkevää jonotuttaa myöskään ihmistä, joka on koko sen ajan pois tuottavasta työstä. Näillä nykyspekteillä en ole kovin innostunut tekemään työtä.

Vierailija
988/1001 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten täällä väitetään, että eläkeläiset eivät maksa veroa? Jo on tietämätöntä porukkaa.Eläkkeistä maksetaan korkeampaa veroa kuin palkoista. Muuten kyllä hämmästyttää vihan ja kaatkeruuden määrä kommenteissa tällä palstalla. Kovin ovat katkeria ja pahansuopia ihmiset suomessa.

Vierailija
989/1001 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että Orpon lääkäri kavereille riittää töitä.  Hyvä Petu 👍

Vierailija
990/1001 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh oli kyllä aikamoinen veto. Ensin olivat korottamassa kaikkien yksityislekuritukia parilla kympillä mutta koska se alkoi aiheuttamaan porua niin vaihdettiin symppiksiin eläkeläisiin jotta vastalauseita ei kuuluisi ja näin saadaan vielä enemmän verorahaa kanavoitua yksityisten terveysasemien kautta omiin osinkoihin. Aika veijareita.

Vierailija
991/1001 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisten ajat! Voi pojat!

Vierailija
992/1001 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiset lääkäriasemat eivät selviä ilman verovaroista annettuja tukia, sellaista yritystoimintaa. 

Vierailija
993/1001 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmälasirahaa ovat saaneet työssäolevat työnantajalta ja  sitten ttt-asiakkaat Kelalta. Me muut olemme maksaneet itse ja myös tulevaisuudessa.

Ei kunnallisella silmälaseja saanut, itse ne piti hommata.

Vierailija
994/1001 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hel vetti, mun säännölliset käynnit erikoislääkärillä sairaalassa nousee 66,70 euroon per kerta. Mutta 65 v pääsee oikopolkua 28 eurolla yksityiselle. Tosi reilua.

Pitkäaikaissairas, tulot 595 €/kk

Laskentaako tuet tuloihin?

Vierailija
995/1001 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt käsitä mitä täällä meuhkataan.

Ei ne eläkeläiset yhtään sen halvemmalla pääse jollekin reumalääkärille tai gynelle, kuin kukaan muukaan.

Tässä pyritään vain lyhentämään jonoja, ei muuta.  Eläkkeellä oleva voi siis käydä yksityisellä yleislääkärillä samaan hintaan kuin julkisen puolen yleislääkärillä!  Jonotus terveyskeskuslääkärille siis lyhenee jonkun verran muilta ihmisiltä.

Se on se lekuri, joka kirjoittaa sen Burana reseptin ja sillä siisti.  Se voi tietysti ohjata sen eläkeläisen erikoislääkärille tarpeen vaatiessa.  Ihan niin kuin se terveyskeskuslääkärikin.  Ja se erikoislääkäri ei sille eläkeläiselle sitten olekaan enää 28 euroa maksava käynti, vaan sen kuudesta kympistä ylöspäin, niin kuin minulla kun käyn kerran vuodessa gynellä.  Ja olen eläkeläinen ja maksan saman minkä kaikki muutkin siitä, koska gyne ei ole yleislääkäri.  Maksan nyt ja maksan jatkossakin.

Niin että rauhoittukaapa nyt.  Erikoislääkäri maksaa kaikille saman verran.  

Tässä näkee miten huonosti asioita ymmärretään.  Edellinenkin kirjoittaja toden totta kuvitteli, että hän eläkeläisenä saisi sitten nuo säännölliset käyntinsä erikoislääkärille 28 euroon.  

Jos tuo käytäntö tulee voimaan, minulla se tarkoittaa sitä, että voisin käydä yskästä valittamassa yksityisellä puolella siihen 28 euron hintaan.  Saman maksaisin yleisellä puolella.  Kumpikin kirjoittaisi minulle yskänlääkettä tai sitten laittaisi lähetteen keuhkotautien spesialistille.  Sen vastaanotolla käymisestä en sitten noin halvalla pääsisikään.

Vierailija
996/1001 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasiassa käyntimaksu on isompi, koska: toimistomaksu, labrat, rtg, mahdollinen lääkärintodistus, reseptit ja Kanta fi -kirjaamismaksu eli 60 € ylöspäin oikea hinta kuten ennenkin. Lääkäriään tai yksityisen toimipistettä tuskin saa valita, vaan yksityisellä vain osa lääkäreistä suostuu tekemään tuota ja vain tietyissä toimipisteissä (käytännössä tappiota), kuten ennenkin. Näin se toimii myös palvelusetelillä. Eli mikään muu ei muutu, paitsi toimintatapanimike ja asiakaskunta on rajatumpaa tähän 65+ porukkaan.

Vierailija
997/1001 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän yleislääkäripalkkion vielä maksaa, mutta jos tulee labroja ja rtg, menee vararikkoon. Hauskaa, että esim. Mehiläisen hammaslääkärillä käynnistä joudut maksamaan toimistomaksun n.33 €, vaikka ilmottaudut itse ilmoittautumispäätteellä, lähtiessä käyt maksamassa kassalla. Eikö hammaslääkäri voisi antaa maksukuitin omalta koneeltaan. Yksityiset lääkäriasemat nostavat hintoja joka vuosi.

Vierailija
998/1001 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella törkeää. Eläkeläiset eivät ole köyhiä, minkä lisäksi heillä on aikaa jonottaa terveysasemallekin. Terveydenhoitoa pitää parantaa työikäisillä, niin olisi vähemmän sairauspoissaolojakin. Panokset täytyisi laittaa nuoriin, joilla on elinvuosia vielä edes. En ymmärrä eläkeläisten hyysäystä.

Ei ole törkeää, vaan oikeudenmukaist ja tarpeellista. Sinulla oletettavasti työikäiseä on ilmainen työterveyshuolto! Vanhemmilla ihmisillä on paljon sairauksia ja väsymystä ja heikkoa kuntoa. On hyvä, jos he ovat poissa jaloista tekemässä tilaa julkisen jonoihin, jotka lyhenevät. Kiitos hallitukselle järkevästä uudistuksesta.

Vierailija
999/1001 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ne lisätutkimukset ovat kalliita,tuohon hintaan saa vain perusverikokeen. laajat labrat maksaa,mri jne. erikoislääkäri sen jälkeen. tuolla pääsee vain alkuun. sitten kuitenkin lähete julkisille takaisin. 

tuo nyt voisi helpottaa muka jonoa ja kuitenkin maksavat saman kuin tk. mutta onko ees taas pompottelua. on niin paljon pieneläkeläisiä,jotka miettii kummasta tingin,lääkkeet vai eläke. eli heillä ei varaa kalliisiin jatkotutkimuksiin.

eiköhän töitä tehneet,sairaat ja ikääntyvät tarvitsevat monenmoista apua arkeen.kotiapua siivous,kaupaa. asiointiapua. 28e, mutta jos tukihenkilö mukaan,sen tuntipalkka syö loven että vanhus ei ostakaan lääkkeitä. plus miinus nolla sille käynnille.

Vierailija
1000/1001 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitollisena otamme vastaan uudet etuudet. T  Ikäihminen. Nyt on ollut niin hankalaa päästä lääkäriin.

Kyllä, ulottuuko silmälääkärille ja hammaslääkärille???? 

Kolme kertaa vuodessa ja vain yleislääkärille. Joudut maksamaan labra- ja röntgentutkimukset . Ei koske siis erikoislääkäreitä tai hammaslääkäreitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä