Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soittakaa ne poliisit jos naapurissa tappelu

Vierailija
09.10.2024 |

Huusin eilen täyttä kurkkua kun puoliso pahoinpiteli mutta kukaan ei kerrostalossa reagoinut!! Erikseen vielä huusin että apuaapua naapuri soita apua! 

Puoliso lopulta karkasi paikalta koska luuli että joku sentään soitti, no eipä soittanut, 

hengenvaaralliset naapurit, teillä on velvollisuus auttaa jos kuulette jonkun kärsivän ! Se ei haittaa vaikka useampi soittaisi kunhan edes joku soittaisi!!!! 

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen toivonut eroa mutta aina jos tuon sen esille minua riepotellaan ja pidetään vankina etten pääse edes turvakotiin. Kerran pääsin sinne mutta puoliso sanoi tappavansa itsensä jos en palaa. Tiedostan että sairas tilanne johon olet jäänyt koska en tiedä muuta todellisuutta, mutta pahimpina hetkinä toivoisi että joku edes vähän auttaisi!

Kai käsität ettet ole vastuussa jos puoliso tappaa itsensä?? Sehän on hänen päätöksensä!!

Vierailija
62/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa tappaa, pääseepähän muut eroon. Tosin eihän ne pelkurit sitä tee, sen sijaan tappavat kumppaninsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskimäärin kerran kuussa soittanut naapuriin poliisit viimeisen vuoden aikana. Alussa muuton jälkeen olin huolissani ja pelkäsin siellä tulevan ruumiita, itsellekin siitä mekkalasta tuli ahdistus kohtausta. Nykyään lähinnä vi tuttaa.

64/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairasta jos kukaan ei soita jos naapuri huutaa apua. Silloin todellakin täytyy soittaa, mieluiten myös käydä vaikka soittamassa ovikelloa jotta saa tilanteen edes hetkeksi katkeamaan. Voimia, ap. Ihmiset on ihan hullun itsekkäitä.

Olen itse soittanut poliisit kaksi kertaa yläkerran naapurin tappelun takia. Nainen huusi kurkku suorana kuin kauhuelokuvassa, mies huusi raivoissaan ja ilmeisesti paiskoi huonekaluja ympäriinsä. Poliisit tulivat molemmilla kerroilla heti, mutta kävivät vain soittamassa ovikelloa. Ketään ei tavoitettu, ei voida tehdä mitään, soita uudestaan jos tilanne jatkuu.

Mä en ole onneksi asunut koskaan paikassa, missä olisi ollut tällaisia naapureita, mutta vuosikymmeniä sitten asuin kerrostalossa, jossa muuten vaan naapuri kännipäissään piti meteliä. Soitti nupit kaakossa jotain Eldankajärven jäätä aina, kun raahautui baarista kotiinsa. Mä totuin nukkumaan korvatulpat korvissa öisin ja iltaisinkin pidin telkkarin auki, vaikka en telkkaria olisi katsellutkaan. Ihan vain siksi, että naapurin möly ei häiitse. Onneksi ei tarvinnut asua siinä enää kovin kauaa. Pointtini tässä on se, että jos naapurit pitävät useinkin meteliä, sitä vastaan mieluiten suojaudutaan (jos ei ole mahdollisuutta muuttaa poiskaan). Ja nykyisin on esim vastamelukuulokkeita eli voit kuunnella musiikkia, äänikirjoja, podcasteja tai vaikka pelata tietsikalla ilman, että kuulet mitään muuta kuin mitä sieltä kuulokkeistasi tulee. Jos mulla olisi nyt metelöivä naapuri, niin varmasti käyttäisin vastamelukuulokkeita kotona. Ja nukkuisinkin ne päässäni, jos naapurilla olisi tapana mekastaa öisinkin. 

Vierailija
65/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairasta jos kukaan ei soita jos naapuri huutaa apua. Silloin todellakin täytyy soittaa, mieluiten myös käydä vaikka soittamassa ovikelloa jotta saa tilanteen edes hetkeksi katkeamaan. Voimia, ap. Ihmiset on ihan hullun itsekkäitä.

Olen itse soittanut poliisit kaksi kertaa yläkerran naapurin tappelun takia. Nainen huusi kurkku suorana kuin kauhuelokuvassa, mies huusi raivoissaan ja ilmeisesti paiskoi huonekaluja ympäriinsä. Poliisit tulivat molemmilla kerroilla heti, mutta kävivät vain soittamassa ovikelloa. Ketään ei tavoitettu, ei voida tehdä mitään, soita uudestaan jos tilanne jatkuu.

Tuo poliisien toiminta on niin järkyttävän edesvastuutonta. Nainen on voinut makaa siellä henkitoreissaan tajuttomana tai köytettynä johonkin suukapula suussa, ja poliisien re

Kyllä taipuu. Soitto huoltomiehelle pyytämään oven avausta, jos on syytä epäillä, että asunnossa on jonkun henki ja terveys vaarassa. Olen itse soittanut hätäkeskukseen ja sen jälkeen huoltomiehelle, kun yksi yksinäinen vanhus oli kaatunut asunnossaan eikä päässyt omin avuin ylös avaamaan ovea. Vanhus huusi apua.

Eli poliiseille voisi sanoa, että odottakaa siinä, niin soitan huoltomiehelle, että tulee avaamaan oven? 

Vierailija
66/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisen kerran jälkeen en enää soittanut. Sitä niittää mitää kylvää. Minä en ole kenenkään äiti. 

Olen ollut Ap:n kuvaileman pariskunnan naapuri. En uskaltanut soittaa apua yöllä, koska seinien läpi kuuluu äänet tosi hyvin ja mies olisi kuullut, että juuri minä soitan poliisille.

Mene vessaan soittamaan. Siellä on hieman parempi äänieristys eikä sen oman puheäänen tarvitse olla mikään huutava.

Vierailija
67/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sua vaivaa? Lähde heti pois! Poliisiasemalle  ja turvakotiin, tai  vaikka hotellin/ muuhun paikkaan josta järjestät asiat! Heti!

Vierailija
68/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinpiteleekö hän sinua jatkuvasti? Minä en jaksanut enää soittaa apua edes läheiselle ystävälle, koska hän aina palasi sen hullun luokse, vaikka tarjouduin auttamaan muutossa ja maksamaan takuuvuokran.

Vierailija
69/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan kai muiden parisuhderiitaan soita, sellainen määpäs sääpäs nuotanveto. Ellei se eskaloidu kamalaksi.

Vierailija
70/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappakoot toisensa

Vierailija
71/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taipuu. Soitto huoltomiehelle pyytämään oven avausta, jos on syytä epäillä, että asunnossa on jonkun henki ja terveys vaarassa. Olen itse soittanut hätäkeskukseen ja sen jälkeen huoltomiehelle, kun yksi yksinäinen vanhus oli kaatunut asunnossaan eikä päässyt omin avuin ylös avaamaan ovea. Vanhus huusi apua.

Eli poliiseille voisi sanoa, että odottakaa siinä, niin soitan huoltomiehelle, että tulee avaamaan oven?

Fiksua toimintaa olisi soittaa huoltomiehelle heti sen jälkeen, kun on soittanut hätäkeskukseen ja kertoa, että kyseessä on hätätapaus, jonkun henki ja terveys on vaarassa. Se riippuu vuorokauden ajasta, kuinka kauan huoltomiehellä kestää tulla paikalle. Jos hätätapaus sattuu yöaikaan, voi päivystävällä huoltomiehellä kestää jopa 30-60 minuuttia tulla paikalle, kun viranomaisilla se voi olla jotain 5-15 minuutin paikkeilla, joten on järkevää soittaa itse mahdollisimman aikaisin, jotta viranomaisten ja uhrin ei tarvitse odottaa liian pitkään. Päiväsaikaan huoltomiehen apu voi tulla paljon nopeammin. Jos et itse välitä soittaa, soittavat viranomaiset, jos ovat vastuuntuntoisia.

Vierailija
72/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksua toimintaa olisi soittaa huoltomiehelle heti sen jälkeen, kun on soittanut hätäkeskukseen ja kertoa, että kyseessä on hätätapaus, jonkun henki ja terveys on vaarassa. Se riippuu vuorokauden ajasta, kuinka kauan huoltomiehellä kestää tulla paikalle. Jos hätätapaus sattuu yöaikaan, voi päivystävällä huoltomiehellä kestää jopa 30-60 minuuttia tulla paikalle, kun viranomaisilla se voi olla jotain 5-15 minuutin paikkeilla, joten on järkevää soittaa its

Mistä sitä tietää milloin on kyseessä hätätapaus, jos tätä tapahtuu kerran viikossa. 

Vierailija
73/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksua toimintaa olisi soittaa huoltomiehelle heti sen jälkeen, kun on soittanut hätäkeskukseen ja kertoa, että kyseessä on hätätapaus, jonkun henki ja terveys on vaarassa. Se riippuu vuorokauden ajasta, kuinka kauan huoltomiehellä kestää tulla paikalle. Jos hätätapaus sattuu yöaikaan, voi päivystävällä huoltomiehellä kestää jopa 30-60 minuuttia tulla paikalle, kun viranomaisilla se voi olla jotain 5-15 m

Mistä sitä tietää milloin on kyseessä hätätapaus, jos tätä tapahtuu kerran viikossa. 

Oletko aikuinen vai lapsi? Etkö itse osaa ollenkaan päätellä, mikä on järkevä tapa toimia?

74/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 72: "Mistä sitä tietää milloin on kyseessä hätätapaus, jos tätä tapahtuu kerran viikossa. "

Ja kuka sen huoltomiehen oven avaamisen maksaa? Sekö, joka soitti huoltomiehelle?

Vierailija
75/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksua toimintaa olisi soittaa huoltomiehelle heti sen jälkeen, kun on soittanut hätäkeskukseen ja kertoa, että kyseessä on hätätapaus, jonkun henki ja terveys on vaarassa. Se riippuu vuorokauden ajasta, kuinka kauan huoltomiehellä kestää tulla paikalle. Jos hätätapaus sattuu yöaikaan, voi päivystävällä huoltomiehellä kestää jopa 30-60 minuuttia tulla pa

Oletko aikuinen vai lapsi? Etkö itse osaa ollenkaan päätellä, mikä on järkevä tapa toimia?

En

Vierailija
76/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahoinpiteleekö hän sinua jatkuvasti? Minä en jaksanut enää soittaa apua edes läheiselle ystävälle, koska hän aina palasi sen hullun luokse, vaikka tarjouduin auttamaan muutossa ja maksamaan takuuvuokran.

Kyllä pahoinpitelee, mutta tiedostan että oma on vikani tässä kohtaa kun palaan takaisin esim turvakodista. On vain vaikea jättää surullinen ihminen vaikka onkin aggressiivinen.  Halusin myös olla elämänkaaren ajan yhden kanssa ja usein dementia potilaatkin voivat olla todella raskaita, mutta tiedostaen sairauden ja ihmisen varjojen taakse, ei haluaisi jättää vaan ojaan toista, vaan vaikka sitten kaksin ojassa. 

Olet todella sydämellinen kun tarjouduit tekemään noinkin paljon, kiitos! Ikävää että ystäväsi ei tätä ottanut vastaan vaan palasi silti mutta muista et ole vastuussa kun hän näin teki. Varmasti suututtaa, mutta teit jo enemmän kuin oli tarvis hyvin hankalia nämä ihmissuhteet, kun rakkaudessa tunteet voivat toimia kuin päihteen tavoin..

Vierailija
77/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos onkin valepoliisi. Naapuri lähettää. Haluaa tulla sössimään väliin asioita. 

Vierailija
78/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ikävä tarina on tosi. Kaksi humalaista riitelivät taas kerran. Yksi huusi huo raa ja toinen poliisia. Tuskin olin ainoa naapuri joka mietti pitääkö niille soittaa molemmat? 

Vierailija
79/80 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen toivonut eroa mutta aina jos tuon sen esille minua riepotellaan ja pidetään vankina etten pääse edes turvakotiin. Kerran pääsin sinne mutta puoliso sanoi tappavansa itsensä jos en palaa. Tiedostan että sairas tilanne johon olet jäänyt koska en tiedä muuta todellisuutta, mutta pahimpina hetkinä toivoisi että joku edes vähän auttaisi!

Noita itsemurhauhkauksia ei ole syytä ottaa huomion. Paitsi ehkä sanomalla että "Tee parannus ja usko Herraan Jeesukseen". 

Vierailija
80/80 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omasta tahdosta ne siellä ovat tappelemassa  aina.

Miks pitäs soittaa kytät?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan