Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soittakaa ne poliisit jos naapurissa tappelu

Vierailija
09.10.2024 |

Huusin eilen täyttä kurkkua kun puoliso pahoinpiteli mutta kukaan ei kerrostalossa reagoinut!! Erikseen vielä huusin että apuaapua naapuri soita apua! 

Puoliso lopulta karkasi paikalta koska luuli että joku sentään soitti, no eipä soittanut, 

hengenvaaralliset naapurit, teillä on velvollisuus auttaa jos kuulette jonkun kärsivän ! Se ei haittaa vaikka useampi soittaisi kunhan edes joku soittaisi!!!! 

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano jonain päivänä että menet käymään kaupassa ostamassa leipää ja maitoa. Oikeasti menetkin turvakotiin ja sieltä lähetät puolisollesi viestin että otat eron koska et enää halua jatkaa hänen kanssaan. Sen jälkeen odotat yhden vastauksen häneltä ja sen jälkeen laitat hänen numeronsa estoon. Et enää suostu tapaamiseen paitsi korkeintaan julkisella paikalla kerran jos on jotain käytännön asioita selvitettävä.

Vierailija
42/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairasta jos kukaan ei soita jos naapuri huutaa apua. Silloin todellakin täytyy soittaa, mieluiten myös käydä vaikka soittamassa ovikelloa jotta saa tilanteen edes hetkeksi katkeamaan. Voimia, ap. Ihmiset on ihan hullun itsekkäitä.

Olen itse soittanut poliisit kaksi kertaa yläkerran naapurin tappelun takia. Nainen huusi kurkku suorana kuin kauhuelokuvassa, mies huusi raivoissaan ja ilmeisesti paiskoi huonekaluja ympäriinsä. Poliisit tulivat molemmilla kerroilla heti, mutta kävivät vain soittamassa ovikelloa. Ketään ei tavoitettu, ei voida tehdä mitään, soita uudestaan jos tilanne jatkuu.

Minä en rehellisesti sanottuna uskaltaisi mennä ovelle. Ei voi yhtään tietää, että minkä kanssa ja missä kamoissa sieltä tullaan avaamaan. 

Mene, soita ovikelloa ja juokse karkuun. Niin minä tekisin jos joku huutaisi apua. Toki ensin kannattaa soittaa häkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairasta jos kukaan ei soita jos naapuri huutaa apua. Silloin todellakin täytyy soittaa, mieluiten myös käydä vaikka soittamassa ovikelloa jotta saa tilanteen edes hetkeksi katkeamaan. Voimia, ap. Ihmiset on ihan hullun itsekkäitä.

Olen itse soittanut poliisit kaksi kertaa yläkerran naapurin tappelun takia. Nainen huusi kurkku suorana kuin kauhuelokuvassa, mies huusi raivoissaan ja ilmeisesti paiskoi huonekaluja ympäriinsä. Poliisit tulivat molemmilla kerroilla heti, mutta kävivät vain soittamassa ovikelloa. Ketään ei tavoitettu, ei voida tehdä mitään, soita uudestaan jos tilanne jatkuu.

kiitos! En vaadi naapuria auttamaan sen enempää kuin soittamaan koska tilanteeseen meneminen voisi olla vaarallista.

Surullista, voisiko olla, että ovikellon jälkeen mies vaikka vei naisen nurkkaan suu kiinni ja oli hiljaa, ja poliisi ei jaksanut tutkia asiaa enempää? Perusturvan tunne järkkyy suunnattomasti, kun ainut läheinen purkaa kaiken sinuun, kukaan ei kuule tai näe, poliisikin jättää asian sivuun ja oikeudessa ei ole todisteita niin pahoinpitelijä jatkaa toimintaansa 

Vierailija
44/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle kävi kerran niin, että selkä meni ja kaaduin lattialle enkä päässyt ylös huusin ja itkin apua kivusta eikä naapurit soittanut apua. Makasin monta tuntia lattialle kunnes ryömien lopulta sain itse soitettua apua. 

Vierailija
45/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä mitä sinä aiot tehdä taiolet jo tehnyt tuon tilanteen muuttamiseksi? Pahoinpitelijä tekee väärin ja rikoksen, mutta vaikka syy ei ole sinun ei sinun silti pidä jäädä makaamaan tuleen. Palstailun ja naapureiden vastuuttamiseen sijaan ota yhteyttä turvakotiin tai naisten linjaan. 

Siinä tilanteessa, kun turpaan tulee, on hankala soitella tai edes päästä ulos siitä tilasta.

Siksi huutaa apua, että tarvitsee apua. Autatko sinä?

Vierailija
46/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä mitä sinä aiot tehdä taiolet jo tehnyt tuon tilanteen muuttamiseksi? Pahoinpitelijä tekee väärin ja rikoksen, mutta vaikka syy ei ole sinun ei sinun silti pidä jäädä makaamaan tuleen. Palstailun ja naapureiden vastuuttamiseen sijaan ota yhteyttä turvakotiin tai naisten linjaan. 

Jokainen on varmasti lukenut mitä tapahtuu vaarassa olevalle naiselle sitten, kun hän hakee apua. Näistähän saa lukea jatkuvasti. Poliisi on joissain tapauksissa voimaton ja oikeuslaitos tuntuu melkein säälivän väkivaltarikollisia. Tarvitaan jämäkämpiä otteita. Tekijä tulee olla varmuus siitä, että hänelle tulee tuntuvat seuraukset, jos tekee pahaa toiselle.

Väkivaltauutisten taustalla ovat usein sekä miehen että naisen päihteidenkäyttö ja syrjäytyminen. On helpompaa syyttää väkivallasta suomalaisia valkoisia miehiä kuin esim pureutua siihen, millaisista taustoista väkivaltaa kokenut nainen tulee. Parisuhdeväkivaltaa kokee lähestulkoon yhtä usein mies kuin nainen. On totta, että naisilla tämä on useammin hengenvaarallista. Oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen tutkimuksesta käy ilmi, että vakava perheväkivalta on selvässä yhteydessä syrjäytymiseen. Nyt näitä tutkimuksia katsotaan vahvasti feministisen lukutavan läpi ja kaikkea tarkastellaan sukupuolen näkökulmasta. Tämän takia todelliset perheväkivaltaan johtavat syyt hämärtyvät. Näin päädytään lietsomaan valheellista paniikkia siitä, miten suomalainen mies on niin kamalanväkivaltainen ja suljetaan silmät kaikilta muilta asiaan liittyviltä tekijöiltä, kuten syrjäytymiseltä, mielenterveysongelmilta ja päihteidenkäytöltä. 

Vierailija
47/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulle kävi kerran niin, että selkä meni ja kaaduin lattialle enkä päässyt ylös huusin ja itkin apua kivusta eikä naapurit soittanut apua. Makasin monta tuntia lattialle kunnes ryömien lopulta sain itse soitettua apua. 

Mistä tiedät, että naapurit olivat kotona tai kuulivat sinut? Surullinen juttu kuitenkin.

Vierailija
48/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kiitos! En vaadi naapuria auttamaan sen enempää kuin soittamaan koska tilanteeseen meneminen voisi olla vaarallista.

Surullista, voisiko olla, että ovikellon jälkeen mies vaikka vei naisen nurkkaan suu kiinni ja oli hiljaa, ja poliisi ei jaksanut tutkia asiaa ene

Älä muuta sano. Meteli kyllä loppui heti kun poliisien valot näkyivät ikkunasta. Tuskin nainen vapaaehtoisesti oli hiljaa.

Kyllä tuossa järkkyi omakin perusturvallisuuden tunne. Olen ajatellut että poliisi kyllä auttaa hädän hetkellä, mutta ihan kädettömiä olivat ainakin tuossa tilanteessa. Kaksi partiota tuli pihalle hälytysajona mutta siihen se sitten jäi.

Vierailija
49/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrän prkl kaukaa moiset 

Vierailija
50/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jo eronnut, lukot vaihdettu tai turvassa. Tee se. Ei 90-luvun lopussa myös jotkut soittaneet jos huusi apua, joka oli aika outoa. Taas muu riita ei ehkä kiinnitä ihmisten huomiota, ellei rytise tai kolise.

Vierailija
51/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo poliisien toiminta on niin järkyttävän edesvastuutonta. Nainen on voinut makaa siellä henkitoreissaan tajuttomana tai köytettynä johonkin suukapula suussa, ja poliisien reaktio on vain pelkkä olankohautus, ei tavoitettu. Tyhmäkin ymmärtäisi soittaa huoltomiehen paikalle avaamaan oven. 

Vierailija
52/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teillä naisilla on aina vaan se yksi asia mielessä?

Vierailija
53/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo poliisien toiminta on niin järkyttävän edesvastuutonta. Nainen on voinut makaa siellä henkitoreissaan tajuttomana tai köytettynä johonkin suukapula suussa, ja poliisien reaktio on vain pelkkä olankohautus, ei tavoitettu. Tyhmäkin ymmärtäisi soittaa huoltomiehen paikalle

Samaa mieltä. Toinen seikka mikä järkytti oli se, että poliisi soitti itse häkepuhelun jälkeen minut avaamaan rappukäytävän oven. Sieltä sitten yön selässä lähden päästämään poliiseja sisään. Viimeistään siinä vaiheessa naapuri sai tasan tarkkaan tietää kuka poliisit soitti. 

Miten voi olla ettei virkavalta pääse edes ovikoodin ohi.

Vierailija
54/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo poliisien toiminta on niin järkyttävän edesvastuutonta. Nainen on voinut makaa siellä henkitoreissaan tajuttomana tai köytettynä johonkin suukapula suussa, ja poliisien reaktio on vain pelkkä olankohautus, ei tavoitettu. T

Itsekin laitoin hätäviestin kesken tappelun, no minuuttien päästä tuli viesti että mikä on ovikoodi ja pääsenkö avaamaan jne. Puolisohan raivostui lisää kun viesti paljasti että olen pyytänyt apua ja kesken riepottelua ei pääse vastaamaan sitä perquleen ovikoodia! 

Vierailija
55/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen toivonut eroa mutta aina jos tuon sen esille minua riepotellaan ja pidetään vankina etten pääse edes turvakotiin. Kerran pääsin sinne mutta puoliso sanoi tappavansa itsensä jos en palaa. Tiedostan että sairas tilanne johon olet jäänyt koska en tiedä muuta todellisuutta, mutta pahimpina hetkinä toivoisi että joku edes vähän auttaisi!

Jos puolisosi uhkaa t.appavansa itsensä, ja kiristää sinua tuolla tavalla, niin puolisosi käytös on manipuloivaa. Se on jo sellaisenaan riittävä syy jättää tuollainen ihminen. Mutta ymmärrän epävarmuutesi, varsinkin jos olet sellaisesta kulttuurista, jossa opitaan sietämään lähisuhdeväkivaltaa. Mutta siis täällä sitä ei siedetä.

Vierailija
56/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toivoisit eroa" - ei täällä tarvitse toivoa mitään. Otat tavarat kassiin ja menet turvakotiin ja teet rikosilmoituksen ja haet lähestymiskiellon ja pistät eropaperit menemään ja estät numerot ja poistat somesta. Etkä enää koskaan puhu sille mitään etkä vastaa puhelimeen etkä tapaa yksin.

Kerran menin väliin kun kaverini sai turpaan, oli lähellä että en saanut minäkin. Jatkoivat yhdessä ja sai edelleen säännöllisesti turpaansa.

Se mitä ukko tekee on sen oma valinta, kun et välitä niin etsii seuraavan uhrin. Ei narskut tapa itseään. Ja jos tappaisi, niin ainakin olisit turvassa sen jälkeen. Lähde nyt heti, kun olet vielä hengissä. Ainahan tässä voi käydä niinkin päin, että joku kerta sinulla napsahtaa ja istut sitten itse henkirikoksesta. Kaikilla tulee jollain kohdalla se raja vastaan. Vankilassa istuu naisia juurikin tästä syystä.

Vierailija
57/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi ne naapurit välittäisi, kun et kerran itse välitä omasta turvallisuudestasi. Jos välittäisit, niin et olisi siellä.

Vierailija
58/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puolisosi uhkaa t.appavansa itsensä, ja kiristää sinua tuolla tavalla, niin puolisosi käytös on manipuloivaa. Se on jo sellaisenaan riittävä syy jättää tuollainen ihminen. Mutta ymmärrän epävarmuutesi, varsinkin jos olet sellaisesta kulttuurista, jossa opitaan sietämään lähisuhdeväkivaltaa. Mutta siis täällä sitä ei siedetä.

Manipuloivaa on, mutta toisaalta ymmärrettävää, jos syrjäytynyt ja masentunut, kertoo minun olevan ainut syy yrittää elämää. Uskon, että jokainen voi mennä noin pitkälle, jos olosuhteet sen tekevät ja elämässä moni asia mennyt pieleen.. Vaikka teksti ehkä kuulosti siltä että olen muusta kulttuurista niin olen 100% suomalainen ja vain liian nössö vakavaan tilanteeseen. Olen jo käsitellyt kuolemista ja jos joku päivä puoliso tappaa niin uskon pääseväni parempaan paikkaan. Mutta todella raskasta tajuta kuinka elämä maan päällä voi olla todella ei-elämää kunnioittavaa

Vierailija
59/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Manipuloivaa on, mutta toisaalta ymmärrettävää, jos syrjäytynyt ja masentunut, kertoo minun olevan ainut syy yrittää elämää. Uskon, että jokainen voi mennä noin pitkälle, jos olosuhteet sen tekevät ja elämässä moni asia mennyt pieleen.. Vaikka teksti ehkä kuulosti siltä että olen muusta kulttuurista niin olen 100% suomalainen ja vain liian nössö vakavaan tilanteeseen. Olen jo käsitellyt kuolemista ja jos joku päivä puoliso tappaa niin uskon pääseväni parempaan paikkaan. Mutta todella raskasta tajuta kuinka elämä maan päällä voi olla todella ei-elämää kunni

Ei hyvä luoja. Älä uhraa omaa elämääsi toisen ihmisen elämän takia.

Vierailija
60/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo poliisien toiminta on niin järkyttävän edesvastuutonta. Nainen on voinut makaa siellä henkitoreissaan tajuttomana tai köytettynä johonkin suukapula suussa, ja poliisien reaktio on vain pelkkä olankohautus, ei tavoitettu. Tyhmäkin ymmärtäisi soittaa huoltomiehen paikalle

Tällaiseen ei varmaan meidän laki taivu.

Kyllä taipuu. Soitto huoltomiehelle pyytämään oven avausta, jos on syytä epäillä, että asunnossa on jonkun henki ja terveys vaarassa. Olen itse soittanut hätäkeskukseen ja sen jälkeen huoltomiehelle, kun yksi yksinäinen vanhus oli kaatunut asunnossaan eikä päässyt omin avuin ylös avaamaan ovea. Vanhus huusi apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän