Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soittakaa ne poliisit jos naapurissa tappelu

Vierailija
09.10.2024 |

Huusin eilen täyttä kurkkua kun puoliso pahoinpiteli mutta kukaan ei kerrostalossa reagoinut!! Erikseen vielä huusin että apuaapua naapuri soita apua! 

Puoliso lopulta karkasi paikalta koska luuli että joku sentään soitti, no eipä soittanut, 

hengenvaaralliset naapurit, teillä on velvollisuus auttaa jos kuulette jonkun kärsivän ! Se ei haittaa vaikka useampi soittaisi kunhan edes joku soittaisi!!!! 

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen toivonut eroa mutta aina jos tuon sen esille minua riepotellaan ja pidetään vankina etten pääse edes turvakotiin. Kerran pääsin sinne mutta puoliso sanoi tappavansa itsensä jos en palaa. Tiedostan että sairas tilanne johon olet jäänyt koska en tiedä muuta todellisuutta, mutta pahimpina hetkinä toivoisi että joku edes vähän auttaisi!

Mitä apua toivot? Olet kuitenkin ollut jo turvakodissa. Sinun pitää itse tehdä ratkaisu että lähdet etkä enää palaa. Puolison uhkaukset itsemurhalla on sekin henkistä väkivaltaa. Jätä se uhkailemaan ja voithan kertoa jollekin että aikoo tehdä itselleen jotain. Muuta sinun ei tarvitse tehdä.

Vierailija
22/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita nyt, ja kerro että sinut on pahoinpidelty!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet edelleen tuollaisen paskapussin kanssa? 

Se on minun oma paskapussini.

Just näin.kumpi tuossa uhri on, miksi toisella menee hermo? 

Vierailija
24/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä apua toivot? Olet kuitenkin ollut jo turvakodissa. Sinun pitää itse tehdä ratkaisu että lähdet etkä enää palaa. Puolison uhkaukset itsemurhalla on sekin henkistä väkivaltaa. Jätä se uhkailemaan ja voithan kertoa jollekin että aikoo tehdä itselleen jotain. Muuta sinun ei tarvitse tehdä.

Toivoisin, että kun täällä enimmäkseen vankila olen, niin kun mua yritetään tappaa, niin saisin edes kerran vielä poliisit avuksi. 

Kyllä, uhkailu voi olla tapa kiristää mutta tässä tilanteessa on todellista koska puoliso aiemminkin yrittänyt itsemurhaa. Sitä toivoisi että ei olisi edes osa vastuussa toisen itsemurhasta ja kaikki olisi vain painajaista joka menee joskus ohi! Epäilen että kukaan voisi auttaa häntä kun päivystyksessä käänsivät pois kun poliisi vei sinne ja pääsi vapaaksi vaikka pahoinpitelyn aikana viilsi itseäänkin.

Vierailija
25/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen kerran jälkeen en enää soittanut. Sitä niittää mitää kylvää. Minä en ole kenenkään äiti. 

Vierailija
26/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran tällainen naapuripariskunta. Nainen aina otti takaisin parin viikon eron jälkeen. En jaksanut välittää, kun ei se nainen itsekään itsestään välittänyt.

Vierailija
27/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin.kumpi tuossa uhri on, miksi toisella menee hermo? 

Tilanteet ilmestyneet sen jälkeen kun ero tullut aiheeksi. Tyypillistä ainakin tilastoissa, että ero kaikkein vaarallisinta aikaa, koska tuo toisessa esiin kaiken alitajunnassa olevan ja lapsuuden hylkäämiset yms!

Vierailija
28/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En soita, toivon jotta saatte häädön

Vierailija
29/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä mitä sinä aiot tehdä taiolet jo tehnyt tuon tilanteen muuttamiseksi? Pahoinpitelijä tekee väärin ja rikoksen, mutta vaikka syy ei ole sinun ei sinun silti pidä jäädä makaamaan tuleen. Palstailun ja naapureiden vastuuttamiseen sijaan ota yhteyttä turvakotiin tai naisten linjaan. 

Jokainen on varmasti lukenut mitä tapahtuu vaarassa olevalle naiselle sitten, kun hän hakee apua. Näistähän saa lukea jatkuvasti. Poliisi on joissain tapauksissa voimaton ja oikeuslaitos tuntuu melkein säälivän väkivaltarikollisia. Tarvitaan jämäkämpiä otteita. Tekijä tulee olla varmuus siitä, että hänelle tulee tuntuvat seuraukset, jos tekee pahaa toiselle.

Vierailija
30/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin, että kun täällä enimmäkseen vankila olen, niin kun mua yritetään tappaa, niin saisin edes kerran vielä poliisit avuksi. 

Kyllä, uhkailu voi olla tapa kiristää mutta tässä tilanteessa on todellista koska puoliso aiemminkin yrittänyt itsemurhaa. Sitä toivoisi että ei olisi edes osa vastuussa toisen itsemurhasta ja kaikki olisi vain painajaista joka menee joskus ohi! Epäilen että kukaan voisi auttaa häntä kun päivystyksessä käänsivät pois kun poliisi vei sinne ja pääsi vapaaksi vaikka pahoinpitelyn aikana viilsi itseäänkin.

Mitä hyötyä sinun pelastamisesta olisi? 

Vierailija
31/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En soittanut. N i s t i ä m m ä muutti eri kaupunkiin ja n i s t i p o i k k i s on jonkin lapsen ryöstöstä vankilassa.

N i s t i p o i k k i s  joutuu vankilasta käsin käräjille vastaamaan syytteeseen taponyrityksestä.

kyseessä 20-vuotias nuudelitukka

Oma valintasi asua getossa. 

Vierailija
32/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kerran tällainen naapuripariskunta. Nainen aina otti takaisin parin viikon eron jälkeen. En jaksanut välittää, kun ei se nainen itsekään itsestään välittänyt.

Puoliso varmaan anteeksipyyteli ja hyvitti niin paljon kuin vain voi. Sitä haluaa uskoa hyvään toisessa! Mutta pitäisi osata irrottautua kun tämä on selvä kaava, että riidan jälkeen luvataan esim. matkoja, lahjoja ja sormusta, mutta kun ottaa takaisin, niin ne jäävät sanojen  tasolle. Ja jos tilanne on se, ettei ole kuin puoliso, niin aikamoiseen yksinäisyyden mustaan aukkoon saa vajota, mutta eiköhän se ole parempi kuin kuoleman musta aukko(?)

Vierailija
33/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairasta jos kukaan ei soita jos naapuri huutaa apua. Silloin todellakin täytyy soittaa, mieluiten myös käydä vaikka soittamassa ovikelloa jotta saa tilanteen edes hetkeksi katkeamaan. Voimia, ap. Ihmiset on ihan hullun itsekkäitä.

Olen itse soittanut poliisit kaksi kertaa yläkerran naapurin tappelun takia. Nainen huusi kurkku suorana kuin kauhuelokuvassa, mies huusi raivoissaan ja ilmeisesti paiskoi huonekaluja ympäriinsä. Poliisit tulivat molemmilla kerroilla heti, mutta kävivät vain soittamassa ovikelloa. Ketään ei tavoitettu, ei voida tehdä mitään, soita uudestaan jos tilanne jatkuu.

Vierailija
34/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsemurhasta ja sen yrittämisestä koituu pitkäaiset traumat puolisolle, jopa exälle ja lähiomaisille. Silti se on aina henkilön oma päätös, oma valinta. Hänellä on ollut mahdollisuus valita toinenkin tapa.  Silloin kun on kyse alaikäisestä tai hädin tuskin aikuisesta henkiklöstä, itsemurha ei ole oma valinta. Se on hätähuuto vaikeassa tilanteessa tai merkki sairaudesta.

Vierailija
35/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen kerran jälkeen en enää soittanut. Sitä niittää mitää kylvää. Minä en ole kenenkään äiti. 

Olen ollut Ap:n kuvaileman pariskunnan naapuri. En uskaltanut soittaa apua yöllä, koska seinien läpi kuuluu äänet tosi hyvin ja mies olisi kuullut, että juuri minä soitan poliisille.

Vierailija
36/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasikoinnilla on seurauksia. 

Vierailija
37/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairasta jos kukaan ei soita jos naapuri huutaa apua. Silloin todellakin täytyy soittaa, mieluiten myös käydä vaikka soittamassa ovikelloa jotta saa tilanteen edes hetkeksi katkeamaan. Voimia, ap. Ihmiset on ihan hullun itsekkäitä.

Olen itse soittanut poliisit kaksi kertaa yläkerran naapurin tappelun takia. Nainen huusi kurkku suorana kuin kauhuelokuvassa, mies huusi raivoissaan ja ilmeisesti paiskoi huonekaluja ympäriinsä. Poliisit tulivat molemmilla kerroilla heti, mutta kävivät vain soittamassa ovikelloa. Ketään ei tavoitettu, ei voida tehdä mitään, soita uudestaan jos tilanne jatkuu.

Minä en rehellisesti sanottuna uskaltaisi mennä ovelle. Ei voi yhtään tietää, että minkä kanssa ja missä kamoissa sieltä tullaan avaamaan. 

Vierailija
38/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut Ap:n kuvaileman pariskunnan naapuri. En uskaltanut soittaa apua yöllä, koska seinien läpi kuuluu äänet tosi hyvin ja mies olisi kuullut, että juuri minä soitan poliisille.

Kirjoitin kommentin 33. Sama juttu meillä, ja jännittikin että tuleeko mies kostamaan myöhemmin. Pakko se riski on kuitenkin ottaa, lakiinkin on kirjattu auttamisvelvollisuus.

Jännitti kyllä seuraavana päivänä, kun yöllä soitin ja aamulla ovikello soi. Kurkkasin ovisilmästä ja postimieshän se siellä oli, mies oli tilannut paketin josta unohti kertoa minulle.

Vierailija
39/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan soita. Selvittele ihan itse  w t - parisuhteesi.

Vierailija
40/80 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet edelleen tuollaisen paskapussin kanssa? 

Se on minun oma paskapussini.

Aivan, eli sinäkin olet k e h a r i

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme