Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisen ihmisen pakkomielteinen riippuvuus itsestä, miten päästä eroon?

Vierailija
08.10.2024 |

Tilannehan on sellainen,että monen vuoden aikainen tuttu seuraa jatkuvasti somessa tekemisiäni, paikalla oloja,ja kirjoittelee viestejä,vaikka niihin ei vastaa.Aiemmin viesteily oli vastavuoroisempaa, nyt jo useamman vuoden ennemminkin yksipuolista. Kertoo päivänsä sisällöstä ja tekemisistään,jatkaa viestejä,vaikka en ole edes lukenut aiempia.Olen pyytänyt josko lähettelisi muille kavereilleen,sillä olen itse kiireinen opiskelujen takia.Olen lisäksi useamman lapsen äiti,eikä minulla ole aikaa eikä jaksamista kuunnella. Eikä enää haluakaan :( :( :( :( Hänellä ehkä jotain autismipuolen häiriötä/persoonaa,itse sanoo että on pakko oireinen häiriö ja sanoo olevansa kovasti kiintynyt kuin ihastunut(ei parisuhde mielessä). Olen sanonut kasvotusten ja viesteillä,mutta tilanne ei muutu ja luulen,että hänen elämänsä on jollain lailla jumittunut ja odottaa vain koska vastaan.Pelkään, että jos katkaisen välit täysin hän murtuu. Asumme lähekkäin ja hän hakeutuu kuin sattumalta samoihin paikkoihin,joissa käyn. Osaisiko joku auttaa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 lisää vielä: sinun ei pidä miettiä, miten hän pärjää ilman sinua. Sinä et ole vastuussa. 

Olen nähnyt tällaisia epäterveitä riippuvuussuhteita läheltä ja tiedän kokemuksesta, että mitä nopeammin homma laitetaan poikki, sitä parempi. 

On mahdollista, että jotkut ihmiset kutsuvat sinua julmaksi, jos "jätät" hänet. Anna sellaisten puheiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Sinä et to-del-lakaan ole tästä henkilöstä millään lailla vastuussa. 

Vierailija
22/24 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estät kaikissa kanavissa, etkä jaa niissä tietoa liikkeistäsi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, miten menee? Pääsitkö hänestä eroon?

Minulla on ollut aikoinaan samanlainen tilanne. Lopulta minut jätettiin rauhaan, kun en vastannut yhteenkään viestiin enkä puheluun. Olen kuullut, että hänellä on nykyään uusi kohde.

Vierailija
24/24 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on nyt sellainen,että en ole vastannut viesteihin syksyn jälkeen kuin parisen kertaa pariss sanalla ja nyt viestit ovat loppuneet.En ole myöskään törmännyt häneen eli ilmeisesti ei enään satu "vahingossa" paikkoihin,joissa lasteni kanssa liikumme.Tuntuu välillä kurjalta hänen tilanteensa,mutta oma elämäni kuorma on helpottanut paljon,kun päivittäinen viestipommitus on loppunut.

ap