Onko pikakahvissa järkeä?
Oon viime aikoina yrittänyt löytää hyvän pikakahvin, mutta kaikki mitä oon maistanut on lähinnä maistunut pahvilta tai kemikaaleilta. Onko olemassa jotain oikeasti hyvän makuista pikakahvia?
Kommentit (544)
Ite käytän nescafen Azera espressoa. Ihan ok ja aina parempaa kuin juhla mokka
Vierailija kirjoitti:
Ite käytän nescafen Azera espressoa. Ihan ok ja aina parempaa kuin juhla mokka
Ootko kokeilut sitä ritzrettoa? Onko se sama kuin espresso vai miten se toimii tuosa nescrafessa?
Onko se niin vaikeata päästää irti siitä kofeiiniriippuvuudesta. Iho ja keho kuivuu ja hampaat värjääntyy. Sekä haiset karsealle.
Vierailija kirjoitti:
Onko se niin vaikeata päästää irti siitä kofeiiniriippuvuudesta. Iho ja keho kuivuu ja hampaat värjääntyy. Sekä haiset karsealle.
Lopeta 😅😅
Harva pikakahvi itsellään on kovinkaan hyvää, mutta kaakaoon sekoitettuna se on oikein hyvää! Juon joka päivä kupin tai pari tuollaista miksausta, reseptillä 1 tl kaakaota ja tl pikakahvia plus makeutusaine. Piristää kivasti, mutta ei tule yhtä levottomaksi kuin pelkästä kahvista. Samanlaisen juoman saisi kyllä tekemällä ihan kahvia puolella normaalista purumäärästä ja kaatamalla kuppiin kaakaojauheen päälle, mutta miksi touhuta kahvinkeittimen kanssa kun pikakahvikin on keksitty?
Vierailija kirjoitti:
Harva pikakahvi itsellään on kovinkaan hyvää, mutta kaakaoon sekoitettuna se on oikein hyvää! Juon joka päivä kupin tai pari tuollaista miksausta, reseptillä 1 tl kaakaota ja tl pikakahvia plus makeutusaine. Piristää kivasti, mutta ei tule yhtä levottomaksi kuin pelkästä kahvista. Samanlaisen juoman saisi kyllä tekemällä ihan kahvia puolella normaalista purumäärästä ja kaatamalla kuppiin kaakaojauheen päälle, mutta miksi touhuta kahvinkeittimen kanssa kun pikakahvikin on keksitty?
Reseptin piti siis oleman 1 tl kaakaota ja puoli teelusikallista pikakahvia. Mihin lie puolikkaan merkki hävinnyt.
Pirkka kahvi on pehmeämpää, rainbow ja lidl kahvi tummemman makusta.
Vierailija kirjoitti:
So? Ei tästä elämästä kukaan hengissä selviä ja nykyään ei edes kannata elää vanhaksi. Lopeta sä auringossa hilluminen, se vanhentaa ja tekee kiukkuseksi. :D
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä ole juotavaksi. Kelpaa ehkä mausteeksi jälkiruokiin ja leivonnaisiin. Oikeasti ihmettelen, miten joku voi juoda pikakahvia, onko heidän makuaistinsa jotenkin alikehittynyt? Pikakahvi maistuu pitkään pannussa kärynneelle parkkihappokahville, jos nyt yleensä edes kahville
Meillä töissä on automaatti josta tulee pikakahvia, ja se maistuu ihan kelvolliselle. Nykyiset pikakahvit on paljon lähempänä oikean makua kuin joskus 90-luvulla.
Jotkut työkaverit tuo mukanaan termoksessa kahvia, joka tuskin maistuu ainakaan paremmalta oltuaan siinä 5 tuntia hautumassa.
Avaaja esittää kaksi kysymystä, onko pikakahvissa järkeä ja onko olemassa hyvänmakuista pikakahvia. Vastaus molempiin kysymyksiin on ei. Olen juonut pikakahviakin ja järkeni ei ole ainakaan lisääntynyt, enkä myöskään pidä ko. kahvien mausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse juon S-marketin Rainbow kahvia. Maksaa vain 2,95e ja on hyvää.
Monta % tuossa on kahvia. Jossain Extra kahvissa luki että sisältää vähintään 30% kahvia. Mitkäköhän ne loput 70% oli?
Olisko ollut vaikka 30% Arabica-lajiketta (loput Robusta-lajiketta)
Vasepuukin Vaellus-ryhmässä joku suositteli Littles Italyn pikakahvia.
Nykyään toimistoautomaateistakin saa oikeasti suodatettua kahvia ja omaan kuppiin. Yllätävän hyviä- historiaa ovat klix-automaatit jotka pudotti ensin teelusikallisen pikakahvia ja sitten kuumaa vettä muovimukiin.
Kotiin ottaisin kapselikahvia satunnaiseen käyttöön. Hämmästyin miten hyvää tuo nescafen kapseli on, samoin illyn. Eivät ole vaihtokelpoisia. Pauligista ei kokemusta. Se on kai jonkinlaista tiivistettä, säilyy hyvin ja ne metallikapselit menee suoraan alumiininkeräykseen. Sellaisen ottaisin jos olisi tarve kovin pikaiseen ja satunnaiseen kahviin.
Juon itse kotona vain espressoa, jauhan pavuista ja uutan Pavonin vipukeittimellä. Oli vaikea oppia sopiva karkeus ja se, kuinka tiukkaan tamppaa. Usein tuli supertiukka kahvi. Mutta kun vuosia käyttää niin alkaa menemään oikealle hehtaarille.
Itse juon vain pikakahveja. En joisi jos en niistä pitäisi. Nämäkin ovat täysin makuasioita. Ei ole olemassa juomaa eikä ruokaa josta kaikki pitäisivät.
Vierailija kirjoitti:
En halua päästää irti niin en tiedä miten vaikeaa on koska en ole yrittänyt enkä tule yrittämään.
Africafe ei ole luonnollista kahvia.