Onko pikakahvissa järkeä?
Oon viime aikoina yrittänyt löytää hyvän pikakahvin, mutta kaikki mitä oon maistanut on lähinnä maistunut pahvilta tai kemikaaleilta. Onko olemassa jotain oikeasti hyvän makuista pikakahvia?
Kommentit (544)
Vierailija kirjoitti:
Itse juon kofeenitonta pikakahvia. Hyvää kahvinmakuista juomaa ilman kofeeniä.
Kofeiini!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse juon kofeenitonta pikakahvia. Hyvää kahvinmakuista juomaa ilman kofeeniä.
Kofeiini!
Nikotiini, kokaiini, kofeiini
Mitä yhteistä kaikilla on?
Minusta se on ihan järkevä vaihtoehto vierasvarana, kun en itse juo kahvia tai omista kahvinkeitintä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on ihan järkevä vaihtoehto vierasvarana, kun en itse juo kahvia tai omista kahvinkeitintä.
Juon joka päivä pikakahvia
Itse juon Pirkan. Kestää se 100g pussi kauemmin mulla kuin 500g kalliimpi kahvipaketti. Ei tuo parasta kahvia ole mutta kahvia kuitenkin eli ajaa asiansa 👍
Bellarom Gold classic Lidlistä. Lasipurkki 200g. Olen käyttänyt jo useita vuosia, yksin ollen jonkin suodatinkahvin tiputtelu vaan ei ole järkevää. Tämä on mielestääni ihan hyvää.
Mun "pikakahvi" on joko kylmä kahvijuoma kaupan kylmähyllyltä tai automaattikahvi töissä, joka jauhaa kahvinpurut muutamassa sekunnissa. Muihin pikalitkuihin en koske. En tosin mitään suodatinkahviakaan juo. n32
Näkisin tässä kaksi eri kysymystä:
1. Onko pikakahveissa järkeä?
2. Onko olemassa oikeasti hyvää pikakahvia?
Molemmat lienee subjektiivisia kysymyksiä. Ota myös huomioon, että pikakahveissa käytetään usein robustapapuja, jotka ovat siis ihan eri kasvilajista kuin Suomessa ylivoimaisesti suositummat (ja muuallakin hyvin suositut) arabicapavut.
Robustasta saa hyvän makuista lisäämällä siihen paljon kermaa ja sokeria ja vastaavia. Näin toimintaan mm. Vietnamissa ja Italiassa.
Jacobs on hyvä, mutta.suht kallis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ja nopea valmistaa,hukkaprosentti on mulla nolla.
Osa ihmisistä osaa keittää kahvinkeittimelläkin tasan sen verran kahvia mitä juokin.
Syötkö sinä ne suodatuksen jälkeiset purut, jos kerta ei jää jätettä?
Ei jää ylimääräistä kahvia
Hukkaprosentti sisältää myös ne purut, senkin tollo.
Ja sinä tollo et tajua, että pikakahvistakin tulee puruja :D
Kyllä ne sinne veteen liukenevat. Jos sulla ei liukene, on sulla väärä tekniikka tekemiseen.
Ääliö :D
Vierailija kirjoitti:
Mun "pikakahvi" on joko kylmä kahvijuoma kaupan kylmähyllyltä tai automaattikahvi töissä, joka jauhaa kahvinpurut muutamassa sekunnissa. Muihin pikalitkuihin en koske. En tosin mitään suodatinkahviakaan juo. n32
moi t. m40
No onko aloituksessasi jotain järkeä? No ei ole.
Minusta Pirkka pussissa oleva on parasta. Lasipurkkeja ei kannataan joka kerta ostaa kun ovat siksi kalliita, mulla vain yksi purkki johon ostan pussissa olevaa pikakahvia.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Pirkka pussissa oleva on parasta. Lasipurkkeja ei kannataan joka kerta ostaa kun ovat siksi kalliita, mulla vain yksi purkki johon ostan pussissa olevaa pikakahvia.
Tämä. Pirkan pussi maksaa 2,99. Olen ostanut sitä jo monta vuotta. En todellakaan halua keittää suodatinkahvia, siitä jää se ällöttävä märkä suodatinpaperi ja kahvinpurut.
Oon itsekin yllättynyt, Löfbergs Fair Fresh kahvista (organic medium roast), jonka ostin, että on niin hyvä.
Ostin matkalle, mutta nyt suodatinkahvi taas maistuu pahvilta tämän pikakahvin jälkeen...
Brasero on munkin suosikki, koska pidän tummapaahtoisesta kahvista. Lidlin High crown Coffee on toinen hyvä.