Edes Nordealla ei päästä Nordeaan sisään!! NYT menee pankki vaihtoon!!!
Iltalehti uutisoi juuri: Edes Nordealla ei päästä Nordeaan sisään!! Pitäisikö itkeä vai nauraa??? https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/c5952cb3-b0c0-46df-b158-c6a85967…
Kommentit (27)
Nordea tiedottaa ettei pääse häiriön vuoksi ilmoittamaan asiakkailleen häiriöistä.
Vierailija kirjoitti:
Ois kiva nähdä tilastoja että kuinka moni jo vaihtanut pankkia tän sekoilun takia. Iteki mietin vaihtoa s pankkiin
Aina pitää olla tilit kahdessa pankissa ja yhden kuukauden kulujen verran käteistä kotona.
Ei aiheuta muita toimia tämä mulle, kuin et otan yhteyttä parista laskusta, että tulevat myöhässä.
Itse kyllä pääsin Nordean intialaisiin tietokantoihin sisään ongelmitta admin käyttäjänimellä ja admin salasanalla. Sanokaa vain jos tarvitsette asiakastietojanne.
Olen pitempään miettinyt pankeista luopumista kokonaan. Kaikilla pankeilla alkaa olla ihan liikaa häiriöitä toiminnassa.
Nordea on ulkoistanut häiriöistä tiedottamisen lehdistölle.
Juu. Yritin operaattorin sivustolla tietoihini Nordean kautta... Ei avautunut operaattorin tiedot, vaikka syötin oikean tunnukset Nordeaan.
Että sillä lailla.
Onko niillä joku tumpelo it-osasto käytössä!
Toivottavasti ei ne tunnukset jääneet minnekään kriminaalien näkyville...
ja onneksi mulla on toinen pankkiyhteys myös, eihän tästä muuten tulis mitään Nordean takia. Pääsee ainakin toistaiseksi sen tunnuksilla kirjautumaan palveluihin, joihin nykyään se pankkitunnistautuminen (tai mobiilivarmenne) on avaimen roolissa.
ttu mitä pskaa.
Kannattaa ottaa Nordealta laina. Se voi hävitä koska tahansa. Rahojen säilyttäminen siellä on kyllä aika hurjaa.
Nih, ulkoistetaan kriittinen osaaminen ja tekniikka jonnekin kaukoitään. Me. Tienataan. Tällä!!!
/s
Ja mitä muut firmat tai poliitikkomme tuosta oppii? Ei yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa Nordealta laina. Se voi hävitä koska tahansa. Rahojen säilyttäminen siellä on kyllä aika hurjaa.
Luulis että suomessa on pankkivalvonta just siksi että niiden pitäisi sekä valvoa että puuttua selviin ongelmiin?
Vierailija kirjoitti:
Ois kiva nähdä tilastoja että kuinka moni jo vaihtanut pankkia tän sekoilun takia. Iteki mietin vaihtoa s pankkiin
Mietin samaa jo vuosia sitten, koska nordeasta ei saa enää mitään palvelua, eikä konttoreita ole missään. S pankista saa palvelua ilman palvelumaksua. Lisäksi sieltä kerrottiin, että pankin vaihtaminen on ihan helppoa, käytännössä he hoitavat kaiken.
Joten nyt se pitänee tehdä. Minulla ei ole mitään lainoja eikä sijoituksia Nordeassa joten helppoa vaihtaa.
Nordean johtoryhmässä ei näytä olevan ketään tekniikasta ymmärtävää. Ei ole CIO:ta eikä CTO:ta.
Teknologia on kuitenkin kaiken pankki- ja sijoitustoiminnan ytimessä nykyään.
Sen sijaan tuolla on joku "Chief Compliance Officer" viisastelemassa asioista, jotka muuttuvat ehkä kerran vuodessa jos sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Nih, ulkoistetaan kriittinen osaaminen ja tekniikka jonnekin kaukoitään. Me. Tienataan. Tällä!!!
/s
Ja mitä muut firmat tai poliitikkomme tuosta oppii? Ei yhtään mitään.
Laadulla ei väliä kuhan ylläpito on halpaa ja mieluummin ilmaista.
Olen ollut kolme kertaa tänään nordean nettipankissa ja heti pääsin sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa jo vuosia sitten, koska nordeasta ei saa enää mitään palvelua, eikä konttoreita ole missään. S pankista saa palvelua ilman palvelumaksua. Lisäksi sieltä kerrottiin, että pankin vaihtaminen on ihan helppoa, käytännössä he hoitavat kaiken.
Joten nyt se pitänee tehdä. Minulla ei ole mitään lainoja eikä sijoituksia Nordeassa joten helppoa vaihtaa.
Sehän kiva. Teini varasti ihmisten rahoja. S-pankki on kaikkein turvattomin. Mulla Nordea ja S-pankki. Nordeassa sästöt ja pikkurahat s-pankissa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin on tallessa ja valtio takaa ne rahat.
Nämä Nordean ongelmat alkoi samaan aikaan kun osoiterivissä tunnistautumiseen siirtyessä alkoi lukea Telia OP:n sijaan.
Siirsivät it-osaston Intiaan ja käyttävät antiikkista koodia.
Tuovat vain hiekkaa konttoriin.
T. Nalle
Siellä on joku punjabin abu kyllästynyt nordean riistoon ja siirtänyt datarahat parempaan talteen.