Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko lapsellinen, jos vielä nelikymppisenä itsetuntoni on sidottu ulkonäkööni?

Vierailija
08.10.2024 |

Päivät kun olen kaunis, maailma on minun ja olen rohkea puhumaan ja ajamaan itselleni tärkeitä asioita, koska vastaanotto on hyvä ja tiedän sen. Päivät kun olen ruma, itsetuntoni on pohjamudissa ja tunnen että minulla ei ole täysiä kansalaisoikeuksia, ja kaikki muutkin tuntuvat olevan samaa mieltä. Mietin vain pitäisikö tämän ikäisen ihmisen itsetunnon olla sidottu joihinkin muihin asioihin ja jos, niin mihin? 

Kommentit (274)

Vierailija
1/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa! Keskity niihin, tuo on lapsellista.

Vierailija
2/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole lapsellinen, olet pinnallinen. Ei lapsia kiinnosta tuollaiset asiat. 

Vierailija
4/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka miettii joskus nelikymppisenä kauneutta?

Vierailija
5/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka minkään ikäisenä sitoo itsetuntonsa ulkonäköönsä? 

Vierailija
6/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvähän siitä olisi yli päästä, koska ulkonäkö tulee rapistumaan vääjäämättä. Itse olen päässyt yli, en enää ole oikeastaan ollenkaan kiinnostunut ulkonäöstäni. Mihin itsetuntoni sitten on sidottu? Olemassaolooni. Jokainen olemassaolevainen on arvokas ja sillä on oikeus elämäänsä. Ei mun tarvi sen enempää ansaita sitä, kuin vaikka pikkulinnun tai ruusun tarvii. Ne vain menevät ja elävät, eivät mieti "kelpaavatko". Niin teen minäkin.

Mutta ei tuo nykyään ilmeisesti mitenkään kovin harvinaista ole, eihän muuten ryppyvoiteet, botoxit, täyteaineet yms. menisi niin hyvin kaupaksi. Monet ihmiset ilmeisesti keski-iässäkin vielä kovasti välittää siitä miltä näyttävät. 

Vierailija
7/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esim. kaikki leffastarat. Suurin osa tässä maailmassa menestyneistä ihmisistä. 

Vierailija
8/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aivan taatusti esim Julia Roberts. Onko hän idiootti? 

Vierailija
9/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä on, jos asia todella on noin. Itse uskoisin hänen olevan huolissaan ulkonäöstään rahallisista syistä. Jos rakentaa koko minuutensa sen päälle miltä näyttää, niin yksittäinen onnettomuus tai sairaus voi viedä pois koko minuuden. Mielestäni se tosiaan todella on idioottimaista. 

Vierailija
10/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinulla on mennyt vaan sekaisin mikä on muna ja mikä kana. Kun sinulla on kaikki kunnossa, koet olevasi kaunis, ja kun taas jokin on pielessä, tunnet olevasi ruma ja itsetuntosi on alhaalla. Minulla ainakin näin. Objektiivisesti katsottuna en taida olla minkään näköinen, mutta tunnen itseni näin viisikymppisenä oikein kauniiksi, koska voin hyvin. Nuorena voin huonosti ja tunsin olevani ruma. Itsetuntosi ei siis ehkä ole kiinni ulkonäöstäsi vaan kokemuksesi ulkonäöstäsi on kiinni itsetuntosi tilasta.  

Vierailija
11/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunne itsesi, niin löydät itsetunnon.

Vierailija
12/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin mietin.

N43

Vierailija
13/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se jotenkin vähän surullista, jos vielä tuossa iässä itsevarmuus on kiinni ulkonäöstä. Luulen muutenkin, että mielessäsi liioittelet sitä, että olisi päiviä jolloin olet kaunis ja ruma. En ole koskaan nähnyt ihmistä, joka olisi lyhyen ajan sisällä oikeasti merkittävästi eri näköinen eri päivinä.

Ulkonäköönsä keskittyvät ihmiset vaan tuijottaa jotain yksityiskohtia ja luulevat että muutkin tekee niin, esim. "huono hiuspäivä, näytän aivan järkyttävän rumalta", "onpa kauheat tummat silmänaluset, näytän ihan sairaalta ja kamalalta", "vatsaa turvottaa, olen yököttävä läski suohirviö". Muiden mielestä tämä ihminen luultavasti on aika lailla saman "tasoisen" näköinen kaikkina näinä päivinä.

Itse kun olen aina ollut "ruma", niin en ole koskaan voinut rakentaa itsetuntoani ulkonäön varaan. Se rakentuu enemmänkin sen varaan, mitkä ovat elämänarvoni ja miten niitä noudatan, jossain määrin työssä menestymisen varaan (mutta jos jäisin työttömäksi, en minä nyt ihmisarvoani kokisi menettäväni), ja kuten joku yllä sanoi, pelkän olemassaolon ja ihmisarvon varaan. Mä en kyllä yleensäkään mieti sitä, mitä muut minusta ajattelee, menen vaan ja teen mitä on tehtävä.

Vierailija
14/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttelijän työ on näyttää hyvältä kamerassa, se ei ole verrattavissa normaaliin elämään. Vai tunnetko Robertsin niin hyvin että osaat kertoa?

Vierailija
15/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän täälläkin kadehditaan niitä naisten ihailua saavia "laatikkoleukoja". 

Vierailija
16/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin sitoo? Oletko hullu?

Vierailija
17/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttelijän työ on näyttää hyvältä kamerassa, se ei ole verrattavissa normaaliin elämään. Vai tunnetko Robertsin niin hyvin että osaat kertoa?

Ai näyttelijän työ on näyttää hyvältä kamerassa? :D Mistä tuon oikein luit? Valokuvamallien tehtävä on näyttää hyvältä kameran edessä Ei näyttelijöiden, todellakaan. 

Vierailija
18/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi N44. Mulle tulee itselleni hyvä fiilis ja hymy huulille, kun katson peiliin ja näen siellä (omaan silmään) nätin naisen. Muiden mielipiteistä en enää välitä, mutta itselle oma kiva ulkonäkö tuo iloa. En ole mitenkään klassisen kaunis enkä todellakaan kaikkien mieleen, mutta tässä iässä mulla näköjään riittää se, että itseä miellyttää.

Vierailija
19/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin sitoo? Oletko hullu?

Ei hänestä löydy yhtään kuvaa jossa ei olisi huolehtinut ulkonäöstään. Eikä todellakaan olisi menestynyt niin kuin on menestynyt Jos ei olisi kaunis. 

Vierailija
20/274 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä menestyneet ihmiset ovat yleensä kauniita ainakin naiset. Ainakin nuorena. Ja mitä pidempään pysyvät kauniina, niin sen paremmin menestyvät vielä vanhoinakin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi