Kävelettekö pitkiä lenkkejä talvella, jos pakkasta yli 15 astetta?
Kommentit (25)
Tottakai. Toppahousut vetää jalkaan niin ei olo eroa mitenkään -5 asteesta.
Kävelen. Tavallisesti kaksi tunnin kävelyä päivässä. -15 ei vielä ole paha, mutta -25 oli vähän liikaa. Poski ilmeisesti paleltui. Vieläkin näkyy läikkä. Kommandopipo ensi talveksi.
En. Koen harmistuneisuutta jäätävää viimaa kohtaan ehkä jopa "raivoa" kylmyyttä kohtaan, se on masentavaa lannistavaa kylmyyttä kuin Siperiassa. Ehkä kohtuullisesti se olisi vielä hetken siedettävissä. Kroppa ei tykkää liian kylmästä tai liian kuumasta vaikka olisi tietyt vaatteet, aistin kaikki ioneista lähtien ja ilmanpaineet, kuivuudet, kosteudet. Koen olevani silloin väärässä maassa sillä hetkellä. Olen kai kissojen kanssa samaa mieltä tästä. Kaupungissa on myös vaikea laittaa kommandopipoa tai sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti vedät ne päälaelle saakka.
Melkein koko talvi on yli-15 astetta. Eli lämpimämpää kuin -15. Tarkoitatko alle?
Ei ole turvallista oleskella noin kylmässä
Raja on -20, sen jälkeen maski naamalle, ja matka jatkuu.
Kävelen.
Alkuvuonna piti hieman lyhentää matkaa silloin, kun oli ne yli 30 asteen pakkaset.
Vierailija kirjoitti:
Melkein koko talvi on yli-15 astetta. Eli lämpimämpää kuin -15. Tarkoitatko alle?
Et vissiin osaa lukea?
Tietty. Kunnon pakkasella on yleensä kauneinta.
Kun ulkona liikkuu lämpötilaan lisätään +10 astetta.
Kävelen.
Vasta kun pakkanen nousee yli 25, lyhennän lenkkejä. Koiran kanssa ei oikein voi valita
-15 vielä menee mutta jos lähempänä -20, niin en. Mulla paleltuu ensimmäisenä sormet, vaikka olisi mitä kädessä.
Samat kävelyt on talvella kuin muulloinkin, pari kolme kilsaa, kaupoille ja takaisin. Talvella on jotenkin hienompaa, tunnelmallisempaa kävelyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti vedät ne päälaelle saakka.
Meinasitko, että olen -5 asteessa alasti, ja sitten -15 asteessa pelkät toppahousut jalassa?
Tottakai, kun omistan ison ja paksuturkkisen koiran!
En, liian kylmää mulle, varsikin jos yhtään viimaa. Mieluiten sellainen -05.
1,5-2 tunnin lenkki 4 kertaa viikossa vaikka olisi 40 astetta pakkasta. Ainoa riski on laittaa liikaa päälle. Onhan noita kasvomaskeja ja kypärähuppuja. Kaatosateella sen sijaan saatan lipsua.
0/5 ja miten on?