Anoppi puhuu lapsille: jos olisin sinun äitisi, niin...
Eli mikä tässä on takana? Puhuu myös teinille näin ja pienemmille. Olen aina itse paikalla.
-jos olisin sun äiti, saisit viidennen jäätelötuutin, lisää viikkorahaa, sun olisi pakko syödä lautanen tyhjäksi, tarjoaisin terveellisempää ruokaa, ostaisin parempia vaatteita, luopuisin lemmikeistä, antaisin maistaa siideriä ja olutta...
Luulin pitkään että nämä ovat vitsejä mutta nyt on alkanut ärsyttää etenkin tuo että sallisi lapsillemme alkomaistiaiset. Teinihän innostui heti. Mutta kehtaisiko anoppi v*illa noin suoraan päin naamaani? Mitä hän sillä oikein hakee? Vaikeista asioista alkaa heti itkeä ja lähtee pois jos yrittää puhua.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Hän haluaa olla lasten suosiossa. Sitä hän hakee. Tietää, ettei voi toimia kuitenkaan kuten sanoo.
En kyllä päästäisi teinejä omin nokkineen hänen luo. Mistä sen tietää, vaikka hän juottais niille kännit.
Kiitos vastauksesta. Tuo lautasen tyhjäksi syömisen pakottaminen itse asiassa tapahtuikin jo, minkä jälkeen kyseinen lapsi ei halunnut enää mennä mummolaan yksin.
Maailmalla riittää houkutuksia. Itse täytyy pitää järki päässä. Jos jotain sattuu, niin on turha vedota siihen, että mummi lupasi, koska itse kärsii seuraukset. Opeta lapset siihen, että osaavat ajatella itse eivätkä ole yllytyshulluja. Anoppia tuskin pystyt muuttamaan.
Ne pienet alkomaistiaiset teinille ovat ihan lailliset. Luepa ap alkoholilakia.
Jos lapsi saa vapaasti olla syömättä, niin sitten tulee nälkäkiukkua ja muuta sekoilua kun on alhainen verensokeri. Vanhempi sukupolvi tajuaa tämän, kun taas nuoret vanhemmat ovat niin lastenoikeuksien pauloissa, etteivät he halua pakottaa lasta juuri mihinkään vaikka se pakottaminen olisi lapsen edun mukaista.
Alkoholia ei alaikäisille
anneta, sen sanoo laki.
sano anopille että lopettaa nuo puheet. Jos tulee paha mieli anopille niin voi voi. Itse olisin jo sanonut tosi pahasti ekalla kerralla. Mitä väliä Tuollaisella ihmisellä edes on?
Tyhmä on anoppi. Tykkää draamailla hämmentämällä lastenlasten ja heidän vanhempiensa välejä. Sitten pillittää, jos joku tuosta sanoo jotain.
Ei ole ymmärtänyt, että hänen tehtävänsä on tukea lastensa ja lasten puolisoiden vanhemmuutta.
Vierailija kirjoitti:
anneta, sen sanoo laki.
Laki ei sano noin. Sen sijaan se sanoo näin:
Joka tahallaan [...]
2) tarjoaa alle 18-vuotiaalle alkoholijuomaa tai väkiviinaa niin, että tämä siitä juopuu, ja tarjoamista voidaan alaikäisen ikä, kypsyysaste ja muut olosuhteet huomioon ottaen kokonaisuudessaan pitää moitittavana [...]
Alkoholimaistiaiset ovat siis täysin lailliset.
Ikävä anoppi. Projisoi omia kasvatusideoitaan lapsiin ja nostaa sut ikäväksi äidiksi, äidin vika ettet nyt saa tehdä niin ja näin. Kannattanee pistää välit jäähylle ja jättää visiitit.
Sun uskottavuutta vanhempana nakerretaan.
Onko äideillä nyt ansaittu lepoviikko ja tällä viikolla on anoppien vuoro astua ns. sorvin ääreen ärsyttämään palstailijoita?
Sanot sina noissa tilanteissa, että kyllähän äiti olisi saattanut antaakin, mutta kun tämä toimintatapa on anopin pojan eli lasten isän toivomus, ja Sinä haluat vain kunnioittaa anopin pojan tahtoa.
Ja se tärkein: lasten isä kertokoon kapsilleen, että isoäidillä viiraa vanhuus päässä, kun kerran tämä ehdottaa rikollisia toimia, joista voi joutua vankilaan.
Vierailija kirjoitti:
Sanot sina noissa tilanteissa, että kyllähän äiti olisi saattanut antaakin, mutta kun tämä toimintatapa on anopin pojan eli lasten isän toivomus, ja Sinä haluat vain kunnioittaa anopin pojan tahtoa.
Ja se tärkein: lasten isä kertokoon kapsilleen, että isoäidillä viiraa vanhuus päässä, kun kerran tämä ehdottaa rikollisia toimia, joista voi joutua vankilaan.
Mikä tuossa on rikollista? Saati että vankeuden arvoista?
Miksi lupailee, muttei anna. Eikö se ole kauheaa lapselle joka odottaa jotain. Jos jos ja jos. Miksi puhua tyhjiä puheita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
anneta, sen sanoo laki.
Laki ei sano noin. Sen sijaan se sanoo näin:
Joka tahallaan [...]
2) tarjoaa alle 18-vuotiaalle alkoholijuomaa tai väkiviinaa niin, että tämä siitä juopuu, ja tarjoamista voidaan alaikäisen ikä, kypsyysaste ja muut olosuhteet huomioon ottaen kokonaisuudessaan pitää moitittavana [...]
Alkoholimaistiaiset ovat siis täysin lailliset.
Ei anoppi voi omin luvin ruveta tarjoamaan lapsenlapsille maistiaisia.
Jos mummo haluaa olla suosiossa, miksi ihmeessä pakottaa syömään...? Vaikutushan on täysin päinvastainen.
Ihan hyvä se on siinä n. 12 vuoden iässä ruveta totuttelemaan pinimuotoiseen ja maltilliseen drinkkien naukkailuun.
Te kaikki "lakiin" vetoavat sonnanjauhajat: ei tuollaista yleisestä elämänkokemuksesta ja oikeustajusta irrallaan leijuvaa lakia tarvitse noudattaa eikä kunnioittaa.
Jätkä 52 vuotta
Ehkä hän toivoisi olevansa lastesi äiti. Toisilla anopeilla on hieman ihmeellisiä kuvitelmia roolistaan poikansa perheessä.
Kyllä se on niin, että lasten kasvatuksesta vastaa isä ja äiti. Se että anoppi tai joku muu siihen puuttuu, on red flag ja autobanni napsuu. On tapahtunut itsellekin ja sanoin heti suoraan, että sinä et täällä lapsia kasvata. Sen jälkeen ilmoitin puolisolle, että anoppi ei ole tervetullut tähän huusholliin ennen kuin minä sanon toisin. Anoppi soitti perään ja kyseli, että olenko vihainen ja kerroin sen mitä aiemminkin. Täällä ei ulkopuoliset lapsia kasvata ja jos sellaiseen on yritystä, niin meille ei tarvitse tulla. Lapsenvahteja löytyy muitakin.
Muuttui ääni kellossa. Ja kerrasta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä se on siinä n. 12 vuoden iässä ruveta totuttelemaan pinimuotoiseen ja maltilliseen drinkkien naukkailuun.
Te kaikki "lakiin" vetoavat sonnanjauhajat: ei tuollaista yleisestä elämänkokemuksesta ja oikeustajusta irrallaan leijuvaa lakia tarvitse noudattaa eikä kunnioittaa.
Jätkä 52 vuotta
Laki nimenomaan sallii sen pienimuotoisen ja ei-humalahakuisen alkoholijuomien tarjoilun alaikäisille esimerkiksi kotipiirissä. Laki on tässä mielessä liberaalimpi kuin yleinen alkoholikulttuuri jonka mukaan jopa kotikalja on "K30-tuote".
Hän haluaa olla lasten suosiossa. Sitä hän hakee. Tietää, ettei voi toimia kuitenkaan kuten sanoo.
En kyllä päästäisi teinejä omin nokkineen hänen luo. Mistä sen tietää, vaikka hän juottais niille kännit.