Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä vanhempia, jotka ovat katkaiseet välit lapsiinsa, tai eivät itse ole aktiivisia yhteydenottoon

Vierailija
07.10.2024 |

Aina täällä kuulee, kuinka joku on katkaissut välit vanhempaansa, mutta onko täällä ketään vanhempaa, joka on katkaissut välit lapseensa? Tai  jos nyt ei ole katkaissut, niin on ainakin passiivinen yhteydenottoon lapseensa. Eli ei ota yhteyttä, vaan odottaa, että lapsi ottaa yhteyttä, tai ottaa yhteyttä vain tyyliin jouluna.

Miksi näin on? Kumpi osapuoli on halunnut etäisyyttä?

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisiko joku viisastelija kertoa, miten vaaditaan tällainen esikoinen osallistumaan perheeseen, jos esikoinen sylkee vauvan päälle ja jää kiinni siitä, että yrittää ujuttaa omia mielialalääkkeitä jauhettuna vauvan soseeseen? Ihan tavallista murrosikäisen oireilua, eikö totta?

Jep. Ihmiset eivät tajua miten häiriintynyt yksilö voi olla jo lapsesta lähtien. Lukekaa vaikka Nancy Spungenin äidin kirjoittama kirja Nancy. Kaikkia ei voi auttaa.

Ajatus siitä, että oma lapsi voisi olla esim psykopaatti, on pelottava. On helpompi ajatella, että tuo toinen ei vain ole osannut kasvattaa, kuin ajatella, että myös minulla voisi ollatuollainen lapsi. 

Vaikka psykopaatteja on vain 1-2 % ihmisistä, niin on muistettava, että raja on veteen piirretty viiva. Harmaan alueelle, rajan molemmin puolin, sijoittuu paljon ihmisiä. Tähän yhtälöön kun lisätään se, että vain 20 % aikuisen ihmisen käytöksestä on kasvatuksesta riippuvaa, niin näitä ns. häiriintyneitä lapsia on aika paljon.

Vierailija
82/83 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisiko joku viisastelija kertoa, miten vaaditaan tällainen esikoinen osallistumaan perheeseen, jos esikoinen sylkee vauvan päälle ja jää kiinni siitä, että yrittää ujuttaa omia mielialalääkkeitä jauhettuna vauvan soseeseen? Ihan tavallista murrosikäisen oireilua, eikö totta?

Jep. Ihmiset eivät tajua miten häiriintynyt yksilö voi olla jo lapsesta lähtien. Lukekaa vaikka Nancy Spungenin äidin kirjoittama kirja Nancy. Kaikkia ei voi auttaa.

Ajatus siitä, että oma lapsi voisi olla esim psykopaatti, on pelottava. On helpompi ajatella, että tuo toinen ei vain ole osannut kasvattaa, kuin ajatella, että myös minulla voisi ollatuollainen lapsi. 

Vaikka psykopaatteja on vain 1-2 % ihmisistä, niin on muistettava, että raja on veteen piirretty viiva. Harmaan alueelle, rajan molemmin puolin, sijoittuu paljon ihmisiä. Tähän yhtälöön kun lisätään se, että vain 20 % aikuisen ihmisen käytöksestä on kasvatuksesta riippuvaa, niin näitä ns. häiriintyneitä lapsia on aika paljon.

Tuo antaa toivoa, että vain 20 % käytöksestä johtuu "kasvatuksesta". Ihmisen elämä voi aikuisena lähteä vaikka millaiseen suuntaan sitten kun saa itse valita seuransa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavapiiriini kuuluu 60+ nainen, jonka kolmekymppinen tytär soittaa hänelle joka ilta. Luuhaa myös paljon äidillään, vaikka on omakin kämppä.

Mielestäni sairas kuvio. Itse ahdistuisin. 

Lapsi ja vanhempi voivat olla myös läheisiä ystäviä. Älä sinä puutu ahdasmielisyyksinesi muiden asioihin.