Maalaisitko keittiön kaapin ovet vai ostaisit uudet?
Tein sen mokan 2 vuotta sitten keittiötä rempatessa, että ostin valkoiset kaapit/ovet. Ja nyt sitten olen totaalisen kyllästynyt niihin.
Nykyiset ovet on Ikean Stensund-mallia, puukuitulevyä, polyuretaanimaalia ja akrylaattimaalia. Pohdin maalaisinko nämä, vai ostaisinko Ikeasta uudet ovet.
Miten itse tekisit?
Kommentit (18)
Hyvin meillä onnistui Ikean valkoisten ovien maalaus. Sietämätöntä heittää melkein uutta pois väärän värin takia.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin meillä onnistui Ikean valkoisten ovien maalaus. Sietämätöntä heittää melkein uutta pois väärän värin takia.
Olen aiemmin maalannut keittiön kaappeja, mutta täyspuisia. Tällaista pintaa en. Laitoitteko tartuntapohjamaalin alle? Teittekö maalauksen telalla/pensselillä/sprayllä? Ap
Olen maalannut tuollaiset ovet
1. Hio pinnat kunnolla
2. Maalaa ensin urat siveltimellä ohut kerros
3. Telaa tasaiset pinnat vaahtomuovitelalla, huom ota tela joka kestää muutakin kuin vesiohenteista.
Maaliksi suosittelen Tikkurilan empireä. Vesiohenteiset eivät pysy niin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
1. Hio pinnat kunnolla
3. Telaa tasaiset pinnat vaahtomuovitelalla, huom ota tela joka kestää muutakin kuin vesiohenteista.
Kiitos, Empirellä maalasin viimeksikin ja hyvä tuli. Mietin vain kun en saa kovin isosti hiottua, että tarttuuko silloin , vai pitääkö otex laittaa alle. Ap
Testaisin maalausta. Jos meneekin pieleen, sitten uudet ovet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Hio pinnat kunnolla
Kiitos, Empirellä maalasin viimeksikin ja hyvä tuli. Mietin vain kun en saa kovin isosti hiottua, että tarttuuko silloin , vai pitääkö otex laittaa alle. Ap
Otex tai vastaava tartuntapohjamaali. Ruiskulla/sprayna suosittelen levittämisen. Pohjamaalin jälkeen pintamaali halutun lopputuloksen mukaan, itse en käyttäisi vesivärejä. T. Puuseppä
Vierailija kirjoitti:
1. Hio pinnat kunnolla
Minä maalasin kaapin ovet lyhytkarvaisella mohairtelalla. Kunnon jäljen saamiseksi kannattaa ostaa aina vähän parempi tela. Parempi laatuisella telalla saa aina paremman maalausjäljen, siinä ei kannata pihistellä.
Kiitos vastaajille. Itse asiassa nyt vasta katsoin, paljonko uudet ovet haluamassani värissä maksavat, ja hinta on n. 250 €.
Suoraan sanoen, tuohon hintaan kun saa uudet ovet, eikä tarvitse järjestää lämmintä maalaustilaa ulkorakennukseen ja sitten yksitellen hioa ja maalata jokainen ovi 2-3 kertaan molemmilta puolilta ja aikaa kuluu paljon, niin en ala maalaamaan itse. Ostan uudet ovet ja nuo valkoiset lahjoitan eteenpäin. Tästä tulikin helppo juttu! Ap
Just harkitsen maalaisko synkät harmaat kaapin ovet mintunvihreiksi
Liuotinohenteinen maali on kai paras valinta.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastaajille. Itse asiassa nyt vasta katsoin, paljonko uudet ovet haluamassani värissä maksavat, ja hinta on n. 250 €.
Suoraan sanoen, tuohon hintaan kun saa uudet ovet, eikä tarvitse järjestää lämmintä maalaustilaa ulkorakennukseen ja sitten yksitellen hioa ja maalata jokainen ovi 2-3 kertaan molemmilta puolilta ja aikaa kuluu paljon, niin en ala maalaamaan itse. Ostan uudet ovet ja nuo valkoiset lahjoitan eteenpäin. Tästä tulikin helppo juttu! Ap
Kerskakuluttaja! Maapallon vihollinen numero 2.
Tuohon hintaan ostaisin uudet enkä muuta edes harkitsisi.
Jos ne ovat olisivat tasaiset niin kannattaisi laittaa kontaktimuovia.
Noissa ovissa näyttää olevan sen verran koriste-uria että kannattaa ostaa uudet.
Vierailija kirjoitti:
Noissa ovissa näyttää olevan sen verran koriste-uria että kannattaa ostaa uudet.
No niitä muoveja nyt ei kannata laittaa yhtään mihinkään.
Virhe on jo tehty ja kodin viihtyisyys on tärkeää. Hankkisin aloittajana vaan uudet kaapit sen enempiä miettimättä.
Vierailija kirjoitti:
Kattelin kaupassa näitä dc fixejä ja mietin ostaako näitä oikeasti joku. Miksi ihmeessä?
Turhaa rahan haaskausta. Anna olla vaan.