Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Mies ei saa olla perässä vedettävä lapatossu"

Vierailija
06.10.2024 |

Mitä muuta tämä tarkoittaa kuin sitä että mies tekee kotityöt oma-aloitteisesti? Se tuskin pelkästään riittää? 

Kommentit (122)

Vierailija
101/122 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinteisesti mies on ollut perheen pää joka päättää asiat vaimonsa puolesta. Länsimaisen kulttuurin ulkopuolella näin on nykyisinkin.

Länsimaissa ukko menee peiton alle murjottamaan, lutkuttaa lasten vanukkaat, puhuu hiljaa mumisemalla ja jättäytyy työttömäksi. Perheen päälle kuuluvat päätökset tehdään sanomalla "Ihassama.", "Tee miten tykkäät." ja "Emmä tiijä." Naisen on usein pakko ottaa miehen rooli, että saadaan pakka pidettyä kasassa.

Tässä juuri syy minun avioerooni. Mies oli passiivinen, jos joku pienikin asia meni toisin kuin halusi raivosi kuin teini-ikäinen "mitä paskaa tää taas on!?!", valitti jatkuvasti työstään ja työkavereistaan ja jäi sairauslomalle että sai juoda kaljaa mutta ei sitten yhtään huomioinut että minä tein paljon enemmän töitä ja toin enemmän kotiin rahaa k

Muuten ok, mutta mielenkiintoista kuinka miehen pitäisi huomiida se, että toi enemmän rahaa kotiin.

Kun mies tienaa enemmän, kummasti se onkin niin päin ettei sitä huomioida muissa asioissa kun "ollaan samaa tiimiä".

Herää kysymys, mahdettiinko tässäkään kertoa koko totuutta. Tuskin.

Vierailija
102/122 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ainakin kokemusta miehistä, jotka haluavat esittää olevansa naisen kanssa samaa mieltä joka asiasta. Pelkäävät olla eri mieltä, mitähän hylkäämisen pelkoa sekin on. Jos erehtyvät jonkinlaisen mielipiteen sanomaan ja nainen sanoo siihen päinvastaisen mielipiteen, niin mies alkaa panikoida, että juuri noin minä tarkoitin! Ei kai kukaan tuollaisen ihmisen kanssa halua olla, joka ei aidosti koskaan kerro miltä tuntuu ja mitä haluaa.

Miehet eivät tahdo riidellä asioista, etenkään sellaisista asioista, jotka eivät ole heille itselleen tärkeitä. Kukaan ei halua riitoja jostain verhojen väreistä, eikä mies halua "päättää jämäkästi", millaiset verhot hankitaan. Miestä ja naista kiinnostavat eri asiat ja pohjimmiltaan mies haluaa vain olla rauhassa. Hän ei halua jaella mielipiteitä triviaaleista, häntä kiinnostamattomista asioista, ja pelätä, saako nainen niistä riidan aikaiseksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/122 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ainakin kokemusta miehistä, jotka haluavat esittää olevansa naisen kanssa samaa mieltä joka asiasta. Pelkäävät olla eri mieltä, mitähän hylkäämisen pelkoa sekin on. Jos erehtyvät jonkinlaisen mielipiteen sanomaan ja nainen sanoo siihen päinvastaisen mielipiteen, niin mies alkaa panikoida, että juuri noin minä tarkoitin! Ei kai kukaan tuollaisen ihmisen kanssa halua olla, joka ei aidosti koskaan kerro miltä tuntuu ja mitä haluaa.

Miehet eivät tahdo riidellä asioista, etenkään sellaisista asioista, jotka eivät ole heille itselleen tärkeitä. Kukaan ei halua riitoja jostain verhojen väreistä, eikä mies halua "päättää jämäkästi", millaiset verhot hankitaan. Miestä ja naista kiinnostavat eri asiat ja pohjimmiltaan mies haluaa vain olla rauhassa. Hän ei halua jaella mielipiteitä triviaaleista, häntä kiinnostamattomista asioista, ja pelätä, saako nainen niistä rii

Ketään tuskin haittaa, jos miestä ei kiinnosta verhojen väri. Mutta olisi kiva tietää miehen mielipide vaikkapa sellaisiin asioihin kuten hankitaanko lapsia? Haluaako mies asua kaupungissa vai maalla? Onko väliä missä puolella Suomea? Onko mies tyytyväinen työhönsä? Mitä haaveita mies haluaisi toteuttaa? Mitkä ovat miehen suurimmat unelmat? Millaista elämää mies toivoo? 

"En mä tiedä."

"Ihan sama."

"Pirttihirmu päättää aina kaikesta."

Vierailija
104/122 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on mielestäni ilmiönä kauhean mielenkiintoinen. Mikä johtaa näihin vääristyneisiin suhteisiin? Onko toinen osapuoli aina ylikiltti? Vai mistä nämä saavat alkunsa? 

Ovatko nämä saman ilmiön eri puolia vai erillisiä ongelmia? Siis passiivinen puoliso tai ylikontrolloiva puoliso. 

Itse arvioisin ehkä kuitenkin erillisiksi. Normaalin ihmisen puoliso voi olla passiivinen tai ylikontrolloiva ja henkisesti väkivaltainen, eli tilanne ei ole automaattisesti se, että nämä kaksi ihmistyyppiä ovat vain saman parisuhteen eri osapuolet. 

Olisi mahtavaa kuulla joskus ammattilaisen mietteitä asiasta. 

Vierailija
105/122 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö naisissa näitä lapatossuja kuinka paljon? En koskaan kuule miesten valittavan passiivisesta puolisosta. 

Vierailija
106/122 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan joo-joo-mies ole kiva, ei edes kaverina, eikä edes naispuolisena kaverini. Teineille hyväksytään ihan-sama-käytös.

Vierailija
107/122 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet rakastavat rauhaa ja puhuvat kun on jotain asiaa. Eli nainen luo ongelmia sinne missä niitä ei ole. En minäkään tiedä mitä tänään syön, teen jotain ruokaa. Eikä minulla ole mitään unelmia, ei ole koskaan ollutkaan tai no ehkä elän jo unelmaani rauhassa yksin :).

Vierailija
108/122 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet rakastavat rauhaa ja puhuvat kun on jotain asiaa. Eli nainen luo ongelmia sinne missä niitä ei ole. En minäkään tiedä mitä tänään syön, teen jotain ruokaa. Eikä minulla ole mitään unelmia, ei ole koskaan ollutkaan tai no ehkä elän jo unelmaani rauhassa yksin :).

Ok, eli oletetaan, että olet naimisissa ja vaimosi lakkaa harrastamasta seksiä kanssasi. Jos yrität aloittaa keskustelua aiheesta, sinä siis " luot ongelman sinne missä sitä ei ole." Vaimosi kun eläisi ihan rauhassa ja tyytyväisenä selibaatissa... 

Vierailija
109/122 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, eli oletetaan, että olet naimisissa ja vaimosi lakkaa harrastamasta seksiä kanssasi. Jos yrität aloittaa keskustelua aiheesta, sinä siis " luot ongelman sinne missä sitä ei ole." Vaimosi kun eläisi ihan rauhassa ja tyytyväisenä 

Ottaisin eron ja antaisin vaimoni elää rauhassa ilman minua, mutta en siitä riidellä alkaisi.

Vierailija
110/122 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, eli oletetaan, että olet naimisissa ja vaimosi lakkaa harrastamasta seksiä kanssasi. Jos yrität aloittaa keskustelua aiheesta, sinä siis " luot ongelman sinne missä sitä ei ole." Vaimosi kun eläisi ihan rauhassa ja tyytyväisenä 

Ottaisin eron ja antaisin vaimoni elää rauhassa ilman minua, mutta en siitä riidellä alkaisi.

Eli jos nainen on tyytymätön parisuhteeseensa, hänen ei pitäisi pyrkiä korjaamaan tilannetta eikä edes kertoa miehelle mitä kaipaisi, vaan häipyä selittämättä? Tylyä. 

Vierailija
111/122 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen, että mies on perässä vedettävä silloin kun ei osallistu omien eikä yhteisten asioiden ja vastuiden kantamiseen. Jättäytyy siis  lapsen tasolle niin että naisen pitää hänen sotkut siivota ja asiat järjestää ja patistaa ja huolehtia lapset ja palkkatyöt sen päälle. Tällaisia miehiä on hyvin paljon vanhemmassa ikäpolvessa. Oliko nämä joidenkin mielestä niitä "perinteisiä maskuliinisia miehiä", jotka eivät itse osaa edes vaatteitaan pestä tai ruokaa tehdä ja odottavat että nainen silti maksaa puolet kaikesta? Moni mies vaan haluaisi ne pullat rusinasta ilman, että tarvii itse laittaa tikkua ristiin.

Itsellä oli eksä joka osallistui kyllä kotitöihin, mutta opiskelut ja työt ei maistunut. Ei vaan huvittanut, ja suuttui, kun yritin häntä patistaa luennolle. Ajatteli, että kyllä hyväveliverkosto tulee ovelta hakemaan, kun hyvä paikka löytyy ja että ei tarvi paljon töitä tehdä, kun on pienet menot. EäEi olisi antanut minun edes ostaa kaupasta omilla rahoillani tuoreita, edullisia vihanneksia, "kun maksaa liikaa", mutta itse wolttasi itelleen roskaruokaa. Yritti minua aina maksu"mieheksi" milloin mihinkin omiin hupiostoksiinsa. Olisi silti halunnut, että lopetan työni ja rupean hänen elätettäväkseen ja lapsiakin olisi halunnut, mutta ei mitään konkreettista suunnitelmaa eikä varoja sen taloudelliseen mahdollistamiseen. Ero tuli. Nyt asuu yksin ja kehuskelee sillä, kuinka sai sovittua vuokran halvemmaksi, kun surkutteli vuokranantajalle miten köyhä on. Jos olisin tuollaisen matkaan heittäytynyt "feminiiniseksi naiseksi", niin olisin joutunut miehelle elättäjäksi ja itsekin köyhyyteen. Olisi edes yrittänyt, niin olisin voinut ymmärtää.

Vierailija
112/122 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinteisesti mies on ollut perheen pää joka päättää asiat vaimonsa puolesta. Länsimaisen kulttuurin ulkopuolella näin on nykyisinkin.

Länsimaissa ukko menee peiton alle murjottamaan, lutkuttaa lasten vanukkaat, puhuu hiljaa mumisemalla ja jättäytyy työttömäksi. Perheen päälle kuuluvat päätökset tehdään sanomalla "Ihassama.", "Tee miten tykkäät." ja "Emmä tiijä." Naisen on usein pakko ottaa miehen rooli, että saadaan pakka pidettyä kasassa.

Tässä juuri syy minun avioerooni. Mies oli passiivinen, jos joku pienikin asia meni toisin kuin halusi raivosi kuin teini-ikäinen "mitä paskaa tää taas on!?!", valitti jatkuvasti työstään ja työkavereistaan ja jäi sairauslomalle että sai juoda kaljaa mutta ei sitten yhtään huomioinut että minä tein pal

No huomioida esim. siten että työssäkäyvä tarvitsee öisin unta. Tämä helmi valvotti minua ja lapsia kaljamöykkäämisellään, kun hänhän itse sai jäädä aamulla nukkumaan. 

Vierailija
113/122 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei saa olla nössö! Arvostakaa iseänne.

Vierailija
114/122 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen pitää olla sellainen joka pystyy totuudenmukaisesti kommunikoimaan mitä tuntee ja mitä haluaa.

Eli miehen pitää muuttua tunteelliseksi naiseksi kun nykyäänkin naiset väittävät että miehet ei kommunikoi kun miehen kommunikoinnissa tärkeintä ei ole tunteet niin kuin ne on naisille. Ja onhan tuo naisten valitus miehen kommunikoinnista sitä että mies ei vain hiljaa kuuntele ja myöntäile kaikkia mitä nainen sanoo vaan mies esittää myös omia mielipiteitä ja ratkaisuja naisen valitukseen mutta ne ei koskaan naiselle kelpaa ja nainen alkaa valehtelemaan että mies ei kommunikoi. Naiset voisivat opetella tarkoittamaan mitä sanoo eikä vaan puhu lämpimikseen puhumisen ilosta

Vierailija
115/122 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos nainen on tyytymätön parisuhteeseensa, hänen ei pitäisi pyrkiä korjaamaan tilannetta eik

Eihön tuo poikkea nykyisestä mallista mitenkään? Eihän naiset nykyään erovaiheessa miehelle mitään puhu vaan nainen järjestelee kaikessa hiljaisuudessa kaiken ettei nykyiseltä mieheltä lopu naisen etujen tuottaminen ennen kun naisella on valmiina uusi mies hyväksikäytettäväksi

Vierailija
116/122 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perässä vedettävä lapatossu on sellainen selkärangaton matelijasukuinen, joka myötäilee jokaista mielipidettä ja pyörtää sanansa ja päätöksensä, jos toinen onkin eri mieltä. Lapatossu mahdollistaa päällepäsmärin päsmäröintiä, joka pahimmillaan alkaa ulottua lapsiin ja ulkopuolisiin, eikä lapatossu pysty sille laittamaan pistettä. Eli nämä kaksi ovat usein yhdessä, arvostellen kuinka muut tekee kaiken väärin, lapatossu päsmäriä myötäillen siis.

Vierailija
117/122 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti elät jo unelmaasi. Olisit aika painajaismainen kumppani tällaiselle perinteiselle naiselle, joka hoitaa kokkaamisen ja sen vuoksi tietää ihan tarkoin, mitä syödään, missä järjestyksessä ja pitää homman taloudellisena.

Vierailija
118/122 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos nainen on tyytymätön parisuhteeseensa,

Päinvastoin. Naisethan yrittävät puhua asiasta ja ratkaista ongelman kerta toisensa jälkeen. Miehet sanovat sitä "nalkutukseksi". 

Vierailija
119/122 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät tahdo riidellä asioista, etenkään sellaisista asioista, jotka eivät ole heille itselleen tärkeitä. Kukaan ei halua riitoja jostain verhojen väreistä, eikä mies halua "päättää jämäkästi", millaiset verhot hankitaan. Miestä ja naista kiinnostavat eri asiat ja pohjimmiltaan mies haluaa vain olla rauhassa. Hän ei halua jaella mielipiteitä triviaaleista, häntä kiinnostamattom

Ketään tuskin haittaa, jos miestä ei kiinnosta verhojen väri. Mutta olisi kiva tietää miehen mielipide vaikkapa sellaisiin asioihin kuten hankitaanko lapsia? Haluaako mies asua kaupungissa vai maalla? Onko väliä missä puolella Suomea? Onko mies tyytyväinen työhönsä? Mitä haaveita mies haluaisi toteuttaa? Mitkä ovat miehen suurimmat unelmat? Millaista elämää mies toivoo? 

"En mä tiedä."

"Ihan sama."

"Pirttihirmu päättää aina kaikesta."

Kuulostaa aika vieraalta skenaariolta. Jos joku on oikeasti törmännyt kyseisenlaiseen mieheen, niin osanottoni. Valtaosa miehistä on kyllä aivan toisenlaisia.

Vierailija
120/122 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät tahdo riidellä asioista, etenkään sellaisista asioista, jotka eivät ole heille itselleen tärkeitä. Kukaan ei halua riitoja jostain verhojen väreistä, eikä mies halua "päättää jämäkästi", millaiset verhot hankitaan. Miestä ja naista kiinnostavat eri asiat ja pohjimmiltaan mies haluaa vain olla rauhassa. Hän ei halua jaella

Näitä löytyy hämmentävän paljon. Sillä ihmetyttääkin mistä tämä johtuu. Jonkinlainen toivottomuus ja apatia jo elämänasenteena? Vai ylikiltteys? Vai ovatko vain "miesprinsessoja" jatkuvat mykkäkoulut huomioiden? 

Huomaatteko te miehet näitä ominaisuuksia toisissa miehissä vai ovatko nämä miehet tällaisia vain naisten seurassa? Jonkinlainen kosto naisille? Osoittavatko mieltään, koska eivät saaneet mieleistään naista? 

Ja tunnetteko vastaavanlaisia naisia?