Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten perustoimeentulotuella elävä varautuu mihinkään, esim. Pesukoneen tai vaatteiden ostoon?

Vierailija
06.10.2024 |

Tai uuden puhelimen, auton hajoamiseen??

Siitähän ei saa säästää, säästöt vähennetään sitten tulevien kuukausien tuista.

Perustoimeentulotuki kannustaa rälläämään tilin aina nollille...säästämisestä ei ole hyötyä, haittaa enemmänkin.

Uskomattomia juttuja tutuilleni tapahtunuy perustoimeentulotuella ollessa...Jos jotain yrittää, niin potkitaan takaisin kuopan pohjalle!

Miksi meillä on tällainen systeem??!!

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinne töihin mennään? Käydään kokoomuksen puoluetoimistolla pyytämässä töitä?

Miltä tahansa puoluetoimistolta. Meillä on sen verran työvoimapulaa, että vasemmisto ja demaritkin haluaa ulkomailta tekijöitä ongelmaa korjaamaan. 

Vierailija
62/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesukoneen saa 50€ käytettynä,

Kuljetuskustannukset? Ja jos ei olekaan kunnossa, tai hajoaa heti, uudet kuljetuskustannukset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesukoneen maksaa toimeentulotuki jos taloyhtiösssä ei ole konetta.

Perheellisille kyllä, sinkuille ei. Olin vuosia sitten hankalassa elämäntilanteessa ja toimeentulotuella, pesukone evättiin  perusteella ettei ole lapsia. Sittemmin  työllistyin ja ostin koneen itse mutta jonkun aikaa piti pestä käsin pyykit, onneksi asunnossa oli amme. 

Vierailija
64/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskokaa jo, että perustoimeentulostakin saa säästää puskurirahaa. Tästä on joskus joku oikeusoppinut lausunut. Pitää vain osata pitää se kohtullisena. Esimerkiksi purkurina kuukauden vuokraa vastaava määrä, tai vaikka juuriikn jotain pesukoneen hajoamista varten säästettävä summa. Noissa on kyse aika vähäisistä rahamääristä. Eikä sitä tarvitse sanoa sossulle. Tietysti, jos pidät sitä tilillä, niin tottakai se lasketaan käytetävissä oleviksi tuloiksi. On kuitenkin parempi etei sitten lähde ahnehtimaan tuossa, koska jos jää kiinni ja on säästänyt pienen omaisuuden, niin taatusti tulee seurauksia. Mutta jos kykenee osoittamaan, että ne on nimenomaan purkurirahastoksi säästetty, jos vaikka jotain akuuttia sattuu, niin ei siitä saa mitään rankkua. uusi puhelin on huono selitys säästämiselle, koska puhelimia voi ostaa käytettyinäkin ja ne ovat aika edullisia nykyisin. Auto on vähän sellainen juttu, että sihen ai kannata säästää, kosk

Ennen sai, vaan ei saa enää. Kiitos hallitus. En unohda.

Vierailija
65/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuki on vain tilapäinen joten mene johonkin kouluun ja kursseille. Osta käytetty kännykkä ja kirppikseltä takki ja pusero. Farkut. Hameet. Pese itsesi ja vessasi. Vessan voi pestä vaikka shampoolla ettei bakteerit aiheuta mitään. Tai pyykinpesu aineella. Pääasia että pesee. 

Toimeentulotuella ei opiskella. Kurssit saat maksaa omasta pussistasi, vai eikö tieto ole vielä kantautunut EK:n trollitehtaalle koskien aikuiskoulutuksen leikkauksia?

Miksi se koulutuskin pitäisi yhteiskunnan maksaa?

Ehkä sun kannattaisi kysyä siltä, joka ehdotti koulutusta ratkaisuksia toimeentulotuen sijasta?

Kouluttautuminen onkin järkevää, mutta on vaan turha odottaa käsiojossa, että joku tuo eteen hopeatarjottimella koulutuspaikan ja rahaa.

Vierailija
66/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuljetuskustannukset? Ja jos ei olekaan kunnossa, tai hajoaa heti, uudet kuljetuskustannukset?

Maksaahan sen uudenkin pesukoneen kuljetus, oi järjen jättiläinen. Itse olen ihan omalla autolla kuljetellut. Niin joo mut sulla eiooa autoa eikä kavereitakaan eikä sukulaisia, niin siks vaan joudut istumaan kotona ja hohhailemaan asioita. Menepä nyrkkipyykille.

Vierailija
67/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaahan sen uudenkin pesukoneen kuljetus, oi järjen jättiläinen. Itse olen ihan omalla autolla kuljetellut. Niin joo mut sulla eiooa autoa eikä kavereitakaan eikä sukulaisia, niin siks vaan joudut istumaan kotona ja hohhailemaan asioita. Menepä nyrkkipyykille.

Aika moni saa toimeentulotukea, koska on sairas. Sairastuessa voi mennä kaikki, myös sosiaaliset suhteet. Ehkä joku päivä pääsette itse kokemaan, että millaista herkkua se on.

Vierailija
68/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin kasvihuoneelle kurkkuja pakkaamaan tai naapurin kettutarhalle nahoittamaan.

Kannattaa sopia maksu pimeänä niin ei vaikuta mihinkään.

Töitä löytyy työhaluiselle.

Vierailija
69/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesukoneen maksaa toimeentulotuki jos taloyhtiösssä ei ole konetta.

Ei saa. Minäkin sain takaisin vaan päätöksen, että viiden kilometrin päässä on pesula, sinne vaan. Pesukone olisi maksettu jos olisi paljon lapsia ja/tai liikuntavamma. Ostin osamaksulla, käteisellä.

Vierailija
70/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osamaksu

Töihin meno

Toimeentulotuella elävä ei mitään osamaksuja saa.

Saa jos on luottotiedot kunnossa

Vierailija
71/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä joskus 6-7v sitten ei haitannut, vaikka mulla oli säästynyt n. 600e edestä toimeentulotukia tilille edellisiltä kuukausilta kun hain uutta tukea.

Vierailija
72/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kimppa asunto silloin vuokra on pienempi jokaisella huone yhteinen keittiö. Sitten jää käteen enemmän. Vuokra ovi.com

Olis kyllä upeaa. Nelikymppisenä ventovieraiden kanssa asustelu, yksi muutaman neliön koppi itselle. Mukana tulee vieraita pelkäävä koira. Et voi rauhassa kokata, käydä suihkussa tai katsella telkkaria kun haluat tai kutsua vieraita koska kämpässä asuu kolme muutakin.

Vierailija
73/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä joskus 6-7v sitten ei haitannut, vaikka mulla oli säästynyt n. 600e edestä toimeentulotukia tilille edellisiltä kuukausilta kun hain uutta tukea.

Se olikin ennen nykyistä hirmuhallitusta.

Vierailija
74/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osamaksu

Töihin meno

Osamaksulla kun ostat, niin tavara tulee jopa tuplasti kalliimmaksi. Joka kuukaudelta menee korkoa.

Säästä etukäteen kuukausittain, nosta se käteiseksi ja osta kun hinta on koossa niin ei mene korkoja.

Vierailija
75/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marjoilla, sienillä 680€ käteen!

Nuokin tulot vähennetään toimeentulotuesta.

Käteisenä palkkio.

Vierailija
76/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaa pohdiskelua, kun tuki riittää hädintuskin ruokaan ja vuokraan. Vai että säästöön vielä. Hehheh. Jesarilla voi tilkitä vuotavat talvikengät.

Kontissa on paljon hyvää tavaraa edullisesti.

Vierailija
77/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin kasvihuoneelle kurkkuja pakkaamaan tai naapurin kettutarhalle nahoittamaan.

Kannattaa sopia maksu pimeänä niin ei vaikuta mihinkään.

Töitä löytyy työhaluiselle.

Mä lähtisin heti. Eipä vaan ole täälläpäin kasvihuoneita tai kettutarhoja, ja olen ihan tosissani etsinyt pimeitä töitä. Veroja en tähän maahan enää aio maksaa.

Vierailija
78/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, en tiedä. Tein ruokaa jne myyntiin jotta saan lapselle joululahjat. Käteisellä tietenkin maksu. Pesukoneen ostin kolme vuotta sitten kun sain pienen perinnön. Sitä ennen ostin kaksi käytettynä ja molemmat meni rikki parin kuukauden sisällä.  Töitä ja opiskelua siten kun vointi kestää. Välillä paremmin ja välillä huonommin.

Vierailija
79/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kimppa asunto silloin vuokra on pienempi jokaisella huone yhteinen keittiö. Sitten jää käteen enemmän. Vuokra ovi.com

Olis kyllä upeaa. Nelikymppisenä ventovieraiden kanssa asustelu, yksi muutaman neliön koppi itselle. Mukana tulee vieraita pelkäävä koira. Et voi rauhassa kokata, käydä suihkussa tai katsella telkkaria kun haluat tai kutsua vieraita koska kämpässä asuu kolme muutakin.

voi pyhä yksinkertaisuus! etsii sellaisen kämpän jossa ei ole kämppäkoiraa ja jossa kämppikset haluaa olla yksin eikä käyttää aikaansa kämppisten kanssa seurusteluun.

sellaisiakin on. jos et löydä ilmoitusta, tee sellainen itse.

Vierailija
80/110 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki on nälkäkuoleman estämiseksi. Monessa maassa ihmiset kyyneleet silmissä ylistäisivät tätä tukea - pitävät ihan myyttinä sitä että moni on lähtenyt kohti luvattua maata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän