Mitkä syyt ovat toistuvan patologisen pettämisen taustalla?
Kommentit (135)
Jos ei ole lapsena saanut osakseen vakaata huolenpitoa ja rakkautta vanhemmiltaan niin sarjapettäminen aikuisena joka ilmentää, jos omia lapsia, myös rakkaudettomuutta ja välinpitättömyyttä heitä kohtaan. Silloin täysin pohjasakkaa vanhempana.
Vierailija kirjoitti:
Monogamian toimimattomuus ja itsensä pakottaminen siihen, vaikka siihen ei oikeasti pysty.
Tämä! Ei monogamia ole ainut hyvä tapa olla ja elää. Joskus pettäminen pitää ihmisen järjissään.
Moni sarjapettäjä on hyvin mustasukkainen eikä kestäisi sitä, että puolisolla olisi sutinaa jonkun muun kanssa. Usein he tuntuvat tahtovan yksipuolista monogamiaa.
Tuntemallani miehellä huono impulssikontrolli, elämyshakuisuus, jännityksen haku, muista piittaamattomuus ja joku narsistinen alavire. Sitä en ymmärrä miksi se sitten tunkee monogaamisiin suhteisiin pettämään, eikä tarkoituksella etsi polysuhdetta tai ENM-suhdetta. Jostain syystä hänen käsityksensä monikkosuhteista ei ulotu omaa k-llinvartta pidemmälle, ja pitää monikkokumppanit toisiltaan salassa.
Mielestäni tosi kuvottavaa ja halveksuttavaa meininkiä. Jos haluaa kyntää koko kylää, niin tästä pitää olla rehellinen omille kumppaneille. Muutenhan hekään eivät tiedä millaiseen riskitoimintaan suostuvat tuollaisen koko kylän karusellin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole lapsena saanut osakseen vakaata huolenpitoa ja rakkautta vanhemmiltaan niin sarjapettäminen aikuisena joka ilmentää, jos omia lapsia, myös rakkaudettomuutta ja välinpitättömyyttä heitä kohtaan. Silloin täysin pohjasakkaa vanhempana.
Monesti tuollaisella on omissa vanhemmissaan pettäjiä. Sitten siirtää omilla pettämisillään sairaan mallin elää omille lapsilleen.
Pieni pipuli jota yrittää pettämisellä "suurentaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monogamian toimimattomuus ja itsensä pakottaminen siihen, vaikka siihen ei oikeasti pysty.
Tämä! Ei monogamia ole ainut hyvä tapa olla ja elää. Joskus pettäminen pitää ihmisen järjissään.
Normaalit ihmiset eroavat ensin eivätkä petä. Epävakaat läheisriippuvaiset pettävät päästäkseen uuteen suhteesteen lennosta ja samalla pääsevät toteuttamaan sadismiaan. Sairaita mieleltään ovat.
Vierailija kirjoitti:
Minä petin aikoinaan siksi kun mies, kenen kanssa olin, ei ikinä halunnut puhua ongelmista ja lopulta me ajauduttiin aika erilleen. Pyysin häntä pariterapiaan, mutta hän sanoi, ettei hänellä ole mitään ongelmia ja kieltäytyi. Siitä se pettäminen sitten lähti liikkeelle. Halusin erota, mutta en osannut. Olin siis itse epäkypsä ja kyvytön. Lopulta sitten erosin, eikä mies koskaan saanut tietää pettämisistä. En kadu ja paljon opin itsestäni, parisuhteista ja elämästä.
Nykyistä en pettäisi koskaan. Ongelmat pitää selvittää ajoissa ja kunnolla, eikä päästää tilannetta väärille urille.
Minullakin oli mies, joka ei puhunut mitään ja itseäni ahdisti ihan hirvittävästi kun koin että kaikki ei ollut kunnossa, mutta en tiennyt, mikä aiheutti ahdistuksen. Tai tiesinhän minä - koin, ettei mies snna yhyä paljon kuin minä ja on poissaoleva jostain syystä. Kävimme pariterapiassa ja luulin että mies oli siellä rehellinen. Kävi ilmi, että olin ollut 12 vuotta sarjapettäjän kanssa. Ilmankos voin niin huonosti. Mies jäi kiinni kun yksi hänen hoidoistaan tuli raskaaksi. Hän oli mies, joka ei osannut sanoa kenellekään ei ja näin ollen ei kuulemma pystynyt itseään tyrkyttäviltä naisiltakaan kieltäytymään.
Varhaislapuudessa ongelmia tai periytynyt geeneissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä petin aikoinaan siksi kun mies, kenen kanssa olin, ei ikinä halunnut puhua ongelmista ja lopulta me ajauduttiin aika erilleen. Pyysin häntä pariterapiaan, mutta hän sanoi, ettei hänellä ole mitään ongelmia ja kieltäytyi. Siitä se pettäminen sitten lähti liikkeelle. Halusin erota, mutta en osannut. Olin siis itse epäkypsä ja kyvytön. Lopulta sitten erosin, eikä mies koskaan saanut tietää pettämisistä. En kadu ja paljon opin itsestäni, parisuhteista ja elämästä.
Nykyistä en pettäisi koskaan. Ongelmat pitää selvittää ajoissa ja kunnolla, eikä päästää tilannetta väärille urille.
Minullakin oli mies, joka ei puhunut mitään ja itseäni ahdisti ihan hirvittävästi kun koin että kaikki ei ollut kunnossa, mutta en tiennyt, mikä aiheutti ahdistuksen. Tai tiesinhän minä - koin, ettei mies snna yhyä paljon kuin minä ja on poissaoleva jostain syystä. K
Miehellä oli äiti, joka syyllisti lasta eikä ollut koskaan tyytyväinen tämän tekemisiin. Poika pelkäsi äitiään. Isä oli paljon poissa kotoa, sillä siellä odotti pelkkää riitelyä. Isä myös paneskeli kaikkia naapurinrouvia myöten. Pojasta kasvoi kohtelias, avulias ja mukava mies, joka kuitenkin salaa petti systemaattisesti aina kun joku nainen häntä lähestyi. Kuulemma pelkäsi naisia eikä uskaltanut kieltäytyä. Miten tällaista ihmistä voisi mitenkään ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Heikko itsetunto, persoonallisuushäiriöt.
Kaukana siitä.
Heikko itsetuntoinen mies ei edes uskalla vilkaista vierasta naista. Puhumattakaan bongaamisesta.
Enemmän se on seksiaddiktiota, jännityksen voimakasta etsimistä.
Jännitys liittyy myös siihen kiinni jäämisen pelkoon.
Pettäminen ei ole toisen rakastamista.
Se on pelkkää puhdasta seksiä. Himoa, valtavaa seksuaalista vetovoimaa, aina erilaisiin naisiin.
Eri asia on, jos pettäjä rakastua retkahtaa kunnolla uuteen, kumpi tahansa puolisoista.
Silloin se on menoa. Varma ero liitosta.
Pettäjät hyvin harvoin rakastuvat toiseen.
He rakastavat valloittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikko itsetunto, persoonallisuushäiriöt.
Kaukana siitä.Heikko itsetuntoinen mies ei edes uskalla vilkaista vierasta naista. Puhumattakaan bongaamisesta.
Enemmän se on seksiaddiktiota, jännityksen voimakasta etsimistä.
Jännitys liittyy myös siihen kiinni jäämisen pelkoon.Pettäminen ei ole toisen rakastamista.
Se on pelkkää puhdasta seksiä. Himoa, valtavaa seksuaalista vetovoimaa, aina erilaisiin naisiin.
Eri asia on, jos pettäjä rakastua retkahtaa kunnolla uuteen, kumpi tahansa puolisoista.
Silloin se on menoa. Varma ero liitosta.
Pettäjät hyvin harvoin rakastuvat toiseen.
He rakastavat valloittamista.
No näitä on monenlaisia. Mies, joka kuulemma pelkäsi naisia eikä uskaltanut kieltäytyä heidän heittäytyessä väkisin syliin, otti kaikista heistä valokuvia muistoksi. Sairasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikko itsetunto, tarve tulla hyväksytyksi, narsisti, välttelevät kiintymyssuhdeihmiset, voi olla ihan ekstroverttejä, jotka tapaa paljon ihmisiä ja tilaisuus tekee varkaan. Ihmiset, jotka flirttailee, ihmiset, joiden moraalinen maailma on erilainen.
Kun kyseessä on narsistinen ihminen, heikko itsetunto ei näy päällepäin vaan narsisti on yleensä sosiaalisesti taitava näyttää hyvin itsevarmalta.
Ihminen on pettänyt kautta aikojen olematta narsisti. Pettämiseen ei välttämättä ole muuta syytä, kuin ihmisyys ja typerä tarve olla parisuhteessa yhden ihmisen kanssa, vaikkei oikeasti sitä edes halua.
Höpö höpö.
Noin puolet pettää jossain vaiheessa elämäänsä jotain tai u
Tutkittua tietoa kuitenkin.Vasta-aikoihin luin Hesarista miten moni suomalainen pettää kumppaniaan tai aviopuolisioaan, jossain vaohessa elämää.
Se on yleisempää, kuin moni olettaisi sen olevan. Onneksi toinen kumppaneista ei saa koskaan tuota tietää.
Ja molemmat pettää: sekä naiset että miehet.
Vai luuleko joku, että se toinenkin osapuoli pettämisessä, on aina vapaa nainen tai mies?
Kaverit, jotka sai jo nuorena ja oli naisten suosiossa, välillä rakastuivat, olivat ehkä vuoden kaksi uskollisia, mutta joka ikinen näistä naisten suosimista miehistä petti heti kohta kun alkuihastus oli mennyt ohi. Tunnen monta kaveria, jotka olivat jo nuorena naisten suosimia ja ovat yhä, mutta en tunne yhtään sellaista joka olisi joskus alkanut yksiavioiseksi ja uskolliseksi. Ei heillä ole mitään syytä kun tarjontaa on niin paljon.