Meinasin tilata perheelle kotipizzasta. Jooei.
3 pitsaa kotiin tuotuna liki 50 euroa.
Maksoiko 3 pitsaa ja kuljetus vuonna 2000 kolmesataamarkkaa?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ne on ihan älyttömii ne hinnat nykysi, perhepizzan hinta lipoo 30euroa.... Mä muistan ajan (mikä ei ollut kauan sitten) kun perhepizzan sai oikeasti jopa 15 eurolla, kelatkaa kuinka paljon se hinta on noussu
Minä muistan ajan jolloin "normaalin" pitsan saattoi saada seitsemällä tai kahdeksalla eurolla. Siitäkään ei ole edes kovinkaan montaa vuotta.
Mun entinen lähipizzeria möi pizzoja 5 eurolla, se oli aika kätevää hakea aina
Jyväskylässä 15+ vuotta sitten ravintola Monosera möi yöaikaan baarien kiinnimenojen jälkeen valmiiksi paistettuja lättyjä 5€. Ostin aina kolme ja löin pakastimeen. Aamulla nopeesti sähköuuniin vähäksi aikaa täydelle teholle, niin hyvin lähti krapulat ja oli maistuvaa. Meno lienee muuttunut nykyisellään.
Lidlin Stonebaked on parempi kuin Kotipaska. Ja maksaa alle 2€ kiekko. Voi tuunata itse miten haluaa.
Vierailija kirjoitti:
mun palkka 2000 oli 45mk/h 25v myöhemmin kolmikertainen
jos pitsan hinta ei saa nousta vuodesta 2000, niin olisiko palkkojenkin pitänyt jäädä samalle tasolle?
Esität nyt aivan liian monimutkaisia kysymyksiä näille markka-ajassa eläjille.
Minä voin kävellä alakerran pitseriaan, missä on hyvät perus pitsat 8e. En käy kotipitsoissa koska on kallista ja ihan yhtä tavallista. Ravintolat sitten erikseen ja aidot italialaiset pizzat.
Vierailija kirjoitti:
Suuntaa kohti kaupan pakasteallasta. Vaikka on kyllä niidenkin pizzojen hinnat nousseet melkoisesti.
Sama maksaa kunnon pizzasta 10-15e kun kaupan pakastealtaassakin pizzat maksaa 8e plus tekemisen vaiva.
Menkää töihin niin ei tarvitse märistä muutaman kympin pitsatilauksesta. Tai syökää vaikka käpyjä ja risuja jos työ ei maistu.
Vierailija kirjoitti:
Lidlin Stonebaked on parempi kuin Kotipaska. Ja maksaa alle 2€ kiekko. Voi tuunata itse miten haluaa.
😂 Köyhien fleksaukset ja itsepetokset on kyllä palstan parasta komiikkaa 😂
No ota sitten karvakäsipitsat. Itse en osta koskaan muualta kuin Kotipizzasta.
Riitan herkku pitsa, jonka päälle lisäksi aurajuustoa, ananasta, vs ja oregano, basilikaa. Kymmenen minuuttia 200asteisessa uunissa ja on liki yhtä hyvää kuin kotipizzan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂 Köyhien fleksaukset ja itsepetokset on kyllä palstan parasta komiikkaa 😂
Paitsi etten ole köyhä. Maistuu paremmalle kuin Kotipaska. Päälle raastetaan juustoa, sitten vain niitä täytteitä mitä haluaa ja vielä basilikaa ruukusta ja oreganot. 6 minsaa täysillä tehoilla ja se on siinä. Mutta osta sinä vain sitä Kotipaskaa ja "fleksaa". Vai oletko siellä töissä?
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ihmetellään kun ihmisillä ei ole varaa ostaa ruokaa ja ravintolat eivät kannata.
Niin tai jos nostettaisi niitä ihmisten palkkoja ja perustuloja.
Meidän lähipitseriasta saa parempaa pitsaa kuin kotipizzasta, kolme pitsaa saa 35 eurolla ja mukaan kuuluu 1,5 litran juoma kotiinkuljetettuna. On toki hinnat nousseet, mutta kaikki varmaan on kuullut inflaatiosta.
Kotipizza on gourmet pitseeria. Siinä maksetaan kokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään köyhälle on kaikki kallista vielä 24 vuoden jälkeenkin.
Niin sinulle onkin.
Kiitos huolenpidostasi, mulla on kyllä halutessani varaa ostaa pizzani sen hinnasta riippumatta.
- se jota lainasit
Vierailija kirjoitti:
Miten voit tankata auton, kun bensa maksaa 10,80 markkaa/litra? Tai ostaa banaaneja, joiden kilohinta on 9,24 mk tai juustoa, joka maksaa 29,80 mk/g?
No, ei se juusto ole noin kallista😁
Kaffebulla kirjoitti:
Miten Kotipizza voi kilpailla karvatimojen paikkojen kanssa? Niistä saa hyviä isoja pizzoja halvalla. Perhepizza 15€
Salmonella tulee kaupan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ihmetellään kun ihmisillä ei ole varaa ostaa ruokaa ja ravintolat eivät kannata.
Ihmisillä on varaa, perheellisillä ei.
Niinpä niin, elämä on valintoja!
Kotipizza on kalliimpi. Muualta saa 10 e halvemmalla. Mutta kun on 2 aikuista maksamassa niin ei paha.
Vierailija kirjoitti:
50 € (2024 vuoden) Ei TODELLAKAAN ole 300 markkaa vaan vajaa 190 markkaa. Eli aika HELVETISTI heitti.
Markoista euroon vaihtokertoimia ei ole kuin yksi ja se on se vajaa 6 markkaa euroa kohden. Ei tuo ole vuosien mittaan miksikään muuttunut. Toki enää markkoja ei edes vaihdeta mutta ei tässä siitä puhuttu.
jos tykkää paskasta niin karvisten pitsatkin varmasti kelpaa.