Suomalaisia siirtyy ostamaan Temusta protestina nykyisen Suomen hallituksen leikkauksille - ei ole varaa edes ostaa suomalaista
" Siirryin ostamaan Temusta protestina nykyisen Suomen hallituksen leikkauksille, jotka aiheuttavat mahdottoman taloustilanteen perheelleni.
Sain esimerkiksi itselleni kahden vuoden jälkeen viimeinkin ehjät peruskengät näin."
LÄHDE https://www.is.fi/digitoday/art-20000010707649.html
Kommentit (348)
Kirppisten käyttö, kivijalka sekä digitaaliset leikkaavat kulut noin yhteen kymmenykseen. Neula ja lanka ovat myös oivallisia kulujen karsijoita. Pyöräily, kävely ja julkisen liikenteen käyttö romahduttaa liikkumisen kustannukset. Jos on ihan pakko mennä autolla niin sellaisen voi vuokrata tai ottaa taksin. Mitä ravintoon tulee, alkutuottajalta kimpassa muiden kanssa isompia määriä muiden kanssa tai suoraan omaan pakastimeen hankkiminen säästää pitkän pennin. Verkko- ja katiskakalastus on ajankäytöllisesti melko tehokastakin. Pienestäkin puutarhasta saa paljon monenlaista satoa ja kasvihuone pidentää kautta. Kutominen on harrastuksena on monella tavalla hyvästä ja bonuksena saa vaattteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temut sun muut pitäisi kieltää Suomesta. Järkyttävät määrät turhaa roskaa rahdataan Kiinasta Suomeen. Jos ei muuta, niin ainakin kunnon Kiinankauppavero, jos sieltä on pakko tilata.
Juu, kielletään kaikkien halpojen tuotteiden myynti, että saadaan köyhät vielä alemmas kyykkyyn - ja parhaassa tapauksessa hengiltä...
On se kumma, että nykyköyhät ei voi muka elää ilman kiinakrääsää... 🙄 Kiinasta krääsän shoppailusta on tullut elinehto shoppailuaddikteille?
Jotkut ei vaan tajua, että köyhät ei voi harrastaa shoppailua vaan ostavat tositarpeeseen.
Mikä siellä Temussa on niin tarpeellista krääsää että vähävarainenkin unohtaa vähävaraisuutensa ?
Köyhyys ei tarkoita automaattisesti vastuuttomuutta, itsekkyyttä ja piittaamattomuutta. Te, jotka puolustelette Temu-ostoksianne köyhyydellä ja syyttelette siitä kaikkia muita mahdollisia tahoja, ette ole oikeutettuja puhumaan kaikkien köyhien puolesta. Monilla köyhillä on periaatteita, selkärankaa ja omanarvontuntoa. Te olette niitä samoja ihmisiä, jotka paskaisivat ympäristöä aivan samalla menolla, vaikka tilillänne olisi reilusti rahaa. Teillä olisi vaan isommat kämpät täynnä enemmän krääsää, lisäksi lentelisitte joka vuosi etelään ja Euroopan-lomille.
Vierailija kirjoitti:
Kuulun varakkaimpaan desiiliin ja tilaan tuotteita Temusta. Syynä ei ole edullinen hinta, vaan valikoima, jota Suomesta ei löydy.
En myöskään kulje ruusunpunaiset lasit silmillä, sillä olen vuosikymmeniä auditoinut ja ohjannut kiinalaisten yritysten tuotantoprosesseja. Temun halvat hinnat perustuvat ylivertaiseen logistiikkaan, eikä niinkään huonoon laatuun. Toki sitäkin löytyy.
Kiinalaista laatua epäileville suosittelen puhelinten ja tablettien viemistä elektroniikkakeräykseen, sillä nekin on valmistettu Kiinassa.
No kyllä mulla nyt on laitteet, joissa valmistuttaja on aasialainen ni ei ole yhtään epäselvää, että nää on valmistettu kiinassa. Jos eurooppalaisten valmistuttajien laatu aikanaan oli 5/5, nää on 2/5. Mikähän siinä, että jos valmistuttaja on aasialainen eikä eurooppalainen, se laatu vaan tuppaa olemaan huonompaa.
Vierailija kirjoitti:
Temussa myydään paljolti pelkkää krääsää. Sittenpähän näette, kun hölmöyksissänne menette tilaamaan sieltä.
Hyvää laatua on tullut. Metallituotteet ovat metallituotteita ja perustyökalut perustyökaluja. Ei noita voi edes kovin huonosti tehdä.
Se, että tuote kulkee turhan suomalaisen välikäden kautta ei muuta krääsää jotenkin paremmaksi tuotteeksi. Ihan samaa tavaraa sieltä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siellä Temussa on niin tarpeellista krääsää että vähävarainenkin unohtaa vähävaraisuutensa ?
Vaatteet ja kengät on semmoisia tuotteita, joita olen tarpeeseen tilannut. Tarkan tutkimisen jälkeen osui oikeat koot ja kestävä materiaali. Turhaa krääsää en hanki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temussa myydään paljolti pelkkää krääsää. Sittenpähän näette, kun hölmöyksissänne menette tilaamaan sieltä.
Hyvää laatua on tullut. Metallituotteet ovat metallituotteita ja perustyökalut perustyökaluja. Ei noita voi edes kovin huonosti tehdä.
Se, että tuote kulkee turhan suomalaisen välikäden kautta ei muuta krääsää jotenkin paremmaksi tuotteeksi. Ihan samaa tavaraa sieltä tulee.
Miksi pitää tilata Kiinasta asti? Miksi ei voi hakea työkaluja kirppikseltä? Ei ne Lidlissäkään paljon maksa.
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen suomalaisen kauppiaan hokema tuli taas mieleen, kuin "Sieltä ostetaan, mistä halvemmalla saadaan".
No se oli Keskisen mainos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet ja kengät on semmoisia tuotteita, joita olen tarpeeseen tilannut. Tarkan tutkimisen jälkeen osui oikeat koot ja kestävä materiaali. Turhaa krääsää en hanki.
Paljon nopeemmin saa halpoja vaatteita kun menee ostarille ja kiertää vaatekauppojen tarjoustankoja. Mut tää vinkki on tietysti kaupunkiseudulla asuville. Mä en niinku jaksaisi käydä läpi jotain temu-katalogia ja pähkäillä, mikä on laadukas mikä ei, kun kaupassa ja kirpparilla näkee heti. Aikanaan ostin net-anttilasta, olin oikea vakiasiakas ja sieltäkin tuli huonoa laatua, koska se ei näkynyt kuvista. Kuvat näytti aina paremmilta kuin ne vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temut sun muut pitäisi kieltää Suomesta. Järkyttävät määrät turhaa roskaa rahdataan Kiinasta Suomeen. Jos ei muuta, niin ainakin kunnon Kiinankauppavero, jos sieltä on pakko tilata.
Juu, kielletään kaikkien halpojen tuotteiden myynti, että saadaan köyhät vielä alemmas kyykkyyn - ja parhaassa tapauksessa hengiltä...
On se kumma, että nykyköyhät ei voi muka elää ilman kiinakrääsää... 🙄 Kiinasta krääsän shoppailusta on tullut elinehto shoppailuaddikteille?
Jotkut ei vaan tajua, että köyhät ei voi harrastaa shoppailua vaan ostavat tositarpeeseen.
Jos oikeasti ostaisivat tarpeeseen, ostaisivat kunnon tavaraa, joka kestää, ei mitään parin euron kiinakrääsää, joka pitää kohta korvata uudella parin euron kiinakrääsällä. Ei ihme, että rahat on tiukilla, kun ne käytetään noin järjettömästi.
Vierailija kirjoitti:
No itse olen tarvinnut itselleni esimerkiksi uusia kyniä ja kalenteria. Kaupassa kynät 6e ja kalenteri (sellainen hyvän kokoinen eikä mikään minikalenteri) 10e+.
Temussa ostin päiväkalenterin, jossa ei ole päivämääriä (voit siis itse kirjata mistä lähtien päiväkalenteri alkaa) maksoi 2,5e ja siinä on vielä erikseen omaksi ilahdukseni tapojen seuraaminen. Kynät tuli hintaan 1,5e.
Olen myös tarvinnut kuulokkeisiini uudet korvapehmusteet, kun on niin pahasti kuluneet. Suomesta ei edes näihin kuulokkeisiin saa, vaikka Suomesta olen kuulokkeet ostanut. Tarkoittaisi, että pitäisi ostaa uudet kuulokkeet vaikka kuulokeet toimii ihan hyvin. Temusta ne maksoi 5,6e.
Olen myös tarvinnut ompelukonetta. Ompelukoneet Suomessa 90e+. Sellaiset käsiomeplukoneet maksaa joskus lidlissä 20-30e. Temussa 7e. Korjaan näillä rikkinäisiä vaatteita niin voi vielä käyttää.
Halusin myös sellaiset nappikuulokkeet, jossa ne menee osittain korvan taakse.Suomesa 30e halvimmat, Temussa 10e.
Eli yhteensä ylläoleviin meni mulla 26,6e sen sijaan, että olisi mennyt 66e+
Itse haluaisin ostaa Suomesta tuotteet, mutta kun ihan oikeasti opiskelijana ei ole varaa ostaa pieniä juttuja ja maksaa niistä 66e Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti ostaisivat tarpeeseen, ostaisivat kunnon tavaraa, joka kestää, ei mitään parin eur
Nimenomaan osa etsii kestävää ja tarpeeseen. Tositarkoituksella. Joillakin ei ole ollut aiemmin mitään, mitä olisi toivonut, ehkä nyt saa jotain pientä?
Temusta ostajat tulisi pidättää ja saattaa oikeuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti ostaisivat tarpeeseen, ostaisivat kunnon tavaraa, joka kestää, ei mitään parin eur
No tuo niin älyttömästi. Itse ostan ainoastaan vaatteita, jotka kestää 60 asteen pesun. Sellainen vaate kestää pidempään. Kirppiksiltä ja kaupoista niitä saa, mutta saako Temusta? Tosin se pitää osata tunnistaa materiaalista kestääkö vaate (40 asteen pesulapulla) 60 asteen pesun.
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut temusta vaikka mitä. Olen varmaan säästänyt yli 700 euroa kun ostan temusta.
Ostin vasta talvitakin joka maksoi 690 €.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi Temusta mitään, niistä kamoistahan on tutkitusti löytynyt lyijyä ja ties mitä myrkkyjä kiinalaiset tunkee joka paikkaan. Ostan kirpparilta jos ei ole varaa ostaa uutena kaupasta.
Mistä tiedät, ettei se kirpparilta ostamasi tuote ole alun perin TEMUsta tilattu?
Kyllä sen erottaa. En osta koskaan mistään kaupasta mitään joka on tehty kiinassa. Se on se kriteeri, vaikka olisi käytettykin tavara kyseessä. Toinen on polyesteri joka on muovia. En ikinä osta vaatteita jotka on tuosta materiaalista tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orpo repii pelihousunsa. Toivottavasti talouskasvu on toteutumassa. Itse en moiseen roskaan sekoa, laatua tarkanmarkanmarkerista sen olla pitää. Kotimaista eikä mitään kinuskin teettämää rihkamaa, sitähän maailmalla piisaa, mutta kotimaista laatua suosivat ovat tolkun herrasmiesväkeä jotka ylpeästi kantavat isänmaallisia arvoja lippu korkealla salossa liehuen. Alkaa omaatuntoa kolkuttaa jos toimii omia arvoja ja periaatteita vasten.
Mitä Temun myymiä tuotteita edes löydät kotimaisina? Suomalaiset kaupat myyvät kiinalaista.
Jep! Noi pällit eivät vaan käsitä ettei se Cittari romujaan itse tee vaan tilaavat ne Kiinasta...
Vierailija kirjoitti:
Temusta ostajat tulisi pidättää ja saattaa oikeuteen.
itsestäsi siis kirjoitat? laitahan vain tilaus sisään.
Asiahan on helppo, pitää yrityksen myydän halvemmalla kuin muut. Raha määrää, joka asian. Sama asia, että miksi tankkaa tb:llä jos se myy bensaa halvemmalla kuin naapuri? valinta on helppo.