Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen aborttilainsäädäntö on liian tiukka, 12 viikon raja pois

Vierailija
06.10.2024 |

Miksi pitäisi olla joku raja minkä jälkeen aborttia ei enää tehdä? Miksi naisten oikeuksia edelleen rikotaan näin? 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öyhöti. 

Vierailija
2/25 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti ei terveeltä naiselta unohdu. Koko elämänsä kantaa syyllisyyttä. Eli pilaa kaksi elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abortit tulisi kieltää kokonaan, emakoilla ei ole mitään oikeutta tap paa lapsia. 

Mitä sika sönkötät siellä, niin, isäsi on karju ja äitisi emakko, ja sut on porsittu, itte sanoit!

Vierailija
4/25 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset rajat on oikein hyvät. Periaatteessa ehkä voisi hieman löyhentää erityisluvalla saatavan abortin kriteereitä, esimerkiksi niin että alle suojaikärajan oleva saisi pyytämällä abortin sinne 24 viikkoon asti vaikkei terveydellistä syytä olisi. Valtaosa aborteista tehdään kuitenkin jo hyvissä ajoin ennen 12 viikon rajaa.

Vierailija
5/25 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abortti ei terveeltä naiselta unohdu. Koko elämänsä kantaa syyllisyyttä. Eli pilaa kaksi elämää.

Kaksi aborttia takana, molemmat laitan osittain miesten syysksi. Molemmissa raskauksissa miehet painostivat aborttiin, varsinkin tässä vuosi sitten tehdyssä. Tietävät tasan tarkkaan, että minä en yksin selviä lapsen kanssa, silti painavat paljaaltaan. Mulle ei myöskään muut ehkäisymenetelmät kuin kondomi käy. Itse olisin lapset halunneet, mutta eipä siinä. Nyt viimeisim mies kirjaimellisesti itkee perääni ja kertoo kuinka haluaa perheen kanssani. Itse olen niin järkyttynyt ja traumatisoitunut näistä kahdesta miehestä, että en pysty enää seksiä miehen/miesten kanssa harrastamaan. Molemmat ovat olleet ainoat seksikumppanini ja ainoat parisuhteet. Ikää alkaa olemaan sen verran, että ei lapsia kannata kohta enää tehdä. 

Vierailija
6/25 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi aborttia takana, molemmat laitan osittain miesten syysksi. Molemmissa raskauksissa miehet painostivat aborttiin, varsinkin tässä vuosi sitten tehdyssä. Tietävät tasan tarkkaan, että minä en yksin selviä lapsen kanssa, silti painavat paljaaltaan. Mulle ei myöskään muut ehkäisymenetelmät kuin kondomi käy. Itse olisin lapset halunneet, mutta eipä siinä. Nyt viimeisim mies kirjaimellisesti itkee perääni ja kertoo kuinka haluaa perheen kanssani. Itse olen niin järkyttynyt ja traumatisoitunut näistä kahdesta miehestä, että en pysty enää seksiä miehen/miesten kanssa harrastamaan. Molemmat ovat olleet ainoat seksikumppanini ja ainoat parisuhteet. Ikää alkaa olemaan sen verran, että ei lapsia kannata kohta enää tehdä. 

Ikävää. Turha tosin miehen nyt enää itkeä. 

Vierailija
7/25 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi että abortteja tehdään. Muistan ikuisesti siskon raskausvatsan ja sen epätoivoisen tunteen kun hän sanoi menevänsä aborttiin. Mikään, mikään tässä maailmassa ei ole tuntunut niin pahalle ja väärälle.

Moni joutuu murhan tai tapon kohteeksi, mutta kukaan ei ole niin puolustuskyvytön kuin tuo kohdussa oleva ihminen.

Vierailija
8/25 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti se mieskin kokee syyllisyyttä jos on painostanut naista aborttiin.Suomen abortti laki on mielestäni löyhä.

Vierailija
9/25 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi aborttia takana, molemmat laitan osittain miesten syysksi. Molemmissa raskauksissa miehet painostivat aborttiin, varsinkin tässä vuosi sitten tehdyssä. Tietävät tasan tarkkaan, että minä en yksin selviä lapsen kanssa, silti painavat paljaaltaan. Mulle ei myöskään muut ehkäisymenetelmät kuin kondomi käy. Itse olisin lapset halunneet, mutta eipä siinä. Nyt viimeisim mies kirjaimellisesti itkee perääni ja kertoo kuinka haluaa perheen kanssani. Itse olen niin järkyttynyt ja traumatisoitunut näistä kahdesta miehestä, että en pysty enää seksiä miehen/miesten kanssa harrastamaan. Molemmat ovat olleet ainoat seksikumppanini ja ainoat parisuhteet. Ikää alkaa olemaan sen verran, että ei lapsia kannata kohta enää tehdä. <

Paljaalla tuntuu vaan paremalta ja lastin sisään päästö. Ei naiset helposti tuu paksuksi

Vierailija
10/25 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi että abortteja tehdään. Muistan ikuisesti siskon raskausvatsan ja sen epätoivoisen tunteen kun hän sanoi menevänsä aborttiin. Mikään, mikään tässä maailmassa ei ole tuntunut niin pahalle ja väärälle.

Moni joutuu murhan tai tapon kohteeksi, mutta kukaan ei ole niin puolustuskyvytön kuin tuo kohdussa oleva ihminen.

Se "raskausvatsa" mikä abortin sallituissa raskausviikoissa näkyy on lähinnä turvotusta.

Vierailija
11/25 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abortit tulisi kieltää kokonaan, emakoilla ei ole mitään oikeutta tap paa lapsia.

Väkisinmaatut lapsetkin synnyttämään ja pedarin geenit jakoon? En ymmärrä miksi rikolliset pitäisi palkita ja laittaa heidän geeninsä jakoon.

Vierailija
12/25 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos lapsen isä ei halua lasta ottaa itselleen?

Vierailija
13/25 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain keskenmenon rv 11+2. Sairaalajätteeseen meni. Sairaalassa ei suhtauduttu mitenkään sensitiivisesti, joten ei kai se tuossa vaiheessa vielä ole mikään menetys.

Vierailija
14/25 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä toisaalta velvollisuutta synnyttää lapsia.

Vierailija
15/25 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kai siitä jotain feministisiä keskarinnäyttöpisteitä saisi, kun abortoisi keskosen tai lähes täysiaikaisen vauvan, vaikka tällä olisi mahdollisuus selvitä kohdun ulkopuolellakin. Itse tosin mietin, että miksi tuossa tilanteessa ei mieluummin vaan läpikäy raskautta loppuun ja anna penskaa adoptioon? Ja kuka edes olisi niin saamaton, että ei 12 (tai erityistapauksessa 24) viikossa pääse lääkäriin asti?

Vierailija
16/25 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kai siitä jotain feministisiä keskarinnäyttöpisteitä saisi, kun abortoisi keskosen tai lähes täysiaikaisen vauvan, vaikka tällä olisi mahdollisuus selvitä kohdun ulkopuolellakin. Itse tosin mietin, että miksi tuossa tilanteessa ei mieluummin vaan läpikäy raskautta loppuun ja anna penskaa adoptioon? Ja kuka edes olisi niin saamaton, että ei 12 (tai erityistapauksessa 24) viikossa pääse lääkäriin asti?

No jos ei suostu synnyttämään, silloin ei tietenkään jatka myöskään raskautta.

Vierailija
17/25 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni olisi parempi, kun suomalaisilta otettaisiin seksit pois kokonaan. Ennaltaehkäistäisiin aborttiongelmat

Vierailija
18/25 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen kyky olla täysin sokea omalle moraalilleen, siinä on ihmettelyn aihetta.

Vierailija
19/25 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko 18 v sopiva yläraja abortille? Voihan olla, että lapsi ei enää sovikaan elämäntilanteeseen esim. 10 vuoden kuluttua, ja sen voisi sitten näppärästi tappaa? Kätevää.

Vierailija
20/25 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisiin pitäisi kiinnittää siveysvyö, joka avataan vasta avioliiton solmimisen jälkeen.