Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka huijata mies ottamaan vastuuta?

Vierailija
06.10.2024 |

Jatkuvista keskusteluista huolimatta parisuhteemme tila alkaa ajautua jälleen kriisiin, koska yrityksistäni huolimatta mies ei ota vastuuta mistään muusta kun omasta työssäkäymisestään. Kaikki muut asiat ovat minun vastuullani ja hän kyllä osallistuu, jos annan hänelle suoran ohjeen ja osoitan ajan milloin hän sen tekee. Olen vastuussa arjesta ja kodista, lapsista, parisuhteesta, perheajasta, lasten harrastuksista, omasta työstäni jne. Kaikki suunnittelu, aikatauluttaminen, organisointi, valmistautuminen, järjestely ja yleensä myös loppuunsaattaminen on vastuullani. Parisuhde ei kestä enää tätä, koska tuntuu niin kohtuuttomalta, että minun pitäisi kantaa vastuuta yksin myös siitä, että liekki pysyy yllä, vaikka toinen ei pistä tikkua ristiin minkään asian suhteen.

Pyydänkin siis nyt parhaita vinkkejä/lifehackejä jakoon! Kuinka olette saaneet miehen ottamaan vastuuta? Tai huijattua ottamaan vastuuta? Pitääkö aina keksiä joku palkinto jokaisesta tehdystä hommasta? Kehua vuolaasti (kuin koiraa) jos laittaa pyykit pyörimään? Alan olla aivan keinoton, joten KAIKKI neuvot otetaan vastaan.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijaat lähinnä itseäsi jäämällä tuohon suhteeseen.

Vierailija
22/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta pois vaikkapa kolmeksi kuukaudeksi ja jätä kaikki miehen vastuulle. Siinä kohti hän hyvällä tuurilla ymmärtää, miten paljon olet tehnyt yksin. Ja jos hän on fiksu, muuttaa toimintatapojaan. Jos ei ole, tiedät ainakin, että ongelma ei tule koskaan korjaantumaan, ja voit jatkaa elämääsi ilman miestä. 

Kokeiltu on. Vannoi, että kun palataan yhteen tilanne ei valu enää tähän samaan. Valui kuitenkin. On kuitenkin kyennyt ottamaan vastuuta - niin miksi ei kykene siihen nyt? Ja tuntuu vaikealta lähteäkään kun on nähnyt että hän siihen pakon edessä pystyy.

ap

Muutatte eri osotteisiin. Sinun kotisi on sinun kotisi ja se toinen koti on perheen koti. Etkä tee yhtään mitään miehen puolesta enää koskaan. Ikävä kyllä kuulostaa siltä että sinun on muututtuva rajusti että mies pystyy pysyvään muutokseen.

Minulle tuokaan ei oikeastaan auttanut, mies luisti silti kaikesta ja lopulta ulkoisti itsensä kokonaan perheestään. Lopulta löysin miehen jolle lapsettomana isän roolin ottaminen ja perheen täyspäisenä aikusena oleminen ei tuota ongelmia. Se oma elämänlaatu paranee kun ottaa huonosta kumppanista eron. Vielä enemmän paranee jos löytää hyvän kumppanin, eikä tämä ole sukupuolisidonnainen asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noinkin iso asia pitää huijata tekemään niin kannattaa ottaa ero. Ei mies sinusta välitä muuna kuin kodinhoitajana.

Vierailija
24/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa nyt yhteisesti. Kaikki asiat on yhdessä valittu ja päätetty. Asiat, joista puhun on VÄLTTÄMÄTTÖMYYKSIÄ ( ei minun omia toiveitani), eli kuten ruokaa ja puhtaita vaatteita. Naurattaa, että täällä ajatellaan, että piiskaisin täällä koko perhettä omilla vaatimuksillani kun yritän nimenomaan tasapainotella kaiken niin, että kaikilla olisi mahdollisimman hyvä. Tällaisten harhaluulojen vuoksi äidit voivat niin huonosti, koska mikään mitä tehdään ei riitä vaan sekin käännetään niin päin, että ne ovat meidän asettamia vaatimuksia tai meidän asettamia aikatauluja, joista muu perhe kärsii. Kyllä ne aikataulut tulevat ihan kaikesta muusta, kuten vaikka juuri niistä lasten toivomista harrastuksista ja menoista, joihin heitä pitää kuljettaa. Jos minä saisin tehdä aikataulut, vetäisin koko viikon äidille tyhjää kalenteriin.

Vierailija
25/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinäkin töissä käyt joten onhan se epäreilua että kaikki kotityöt kaatuvat sun niskoille. Sopikaa vaikka vuoroviikot tms 

Jos taas et ole töissä niin sitten tuo että sinä hoidat ne kotityöt on ihan reilua. Kotona olet muutenkin ja mies töissä joten häntä kohtaan ei olisi reilua jos sinä makaat päivän kotona ja hän joutuisi vielä työpäivän päälle kotityöt tekemään.

Vierailija
26/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä yksin mitään liekkiä saa pidettyä yllä ei toista voi pakottaa. Kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta.

Vierailija
27/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sinäkin töissä käyt joten onhan se epäreilua että kaikki kotityöt kaatuvat sun niskoille. Sopikaa vaikka vuoroviikot tms 

Jos taas et ole töissä niin sitten tuo että sinä hoidat ne kotityöt on ihan reilua. Kotona olet muutenkin ja mies töissä joten häntä kohtaan ei olisi reilua jos sinä makaat päivän kotona ja hän joutuisi vielä työpäivän päälle kotityöt tekemään.

Paitsi, jos tuossakin tilanteessa laskut maksetaan edelleen puoliksi, kotityötkin tehdään puoliksi. Jos ei rahat ole yhteisiä, ei ole aikakaan.

Vierailija
28/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies lopetti kotitöiden tekemisen, aloin kantaa tavaraa varastoon. En koskaan alkanut muistutella. Sanoin vaan, ettei meillä voi olla enempää kuin mistä jaksamme pitää huolta. Aloitin tiskiröykkiöistä, jotka pesin ja kannoin varastoon. Järjestin itselleni nukkumasopen, josta vaihdoin petivaatteet kun itse koin sen tarpeelliseksi. Mies jäi nukkumaan omiin hilseisiinsä. Hän ei pitänyt autosta huolta, joten en enää lainannut autoa vaan olin aina kuskina. Keittiön ja kylppärin ja oman soppeni pidin siistinä, kaikki muu jäi oman onnensa nojaan. 

Mies yritti saada itselleen ruokaa pöytään ja puhtaat vaatteet tuolin selkänojalle ensin riitelemällä ja sitten mielistelemällä. Itse saati yhdessä tekeminen ei käynyt hänen mielessään ollenkaan!

Hänen logiikkansa tuntui menevän niin, että ensin hän suututtaa minut, sitten kun aloin tehdä kotitöitä yksin hän alkoi mielistellä, ja hän yritti saada esim puolet ruuasta mielistelemällä ja flirttailemalla ja anteeksipyytävällä käytöksellä. Jos hän sai ruoka-annoksen, niin anteeksipyytävä käytös loppui kuin seinään ja seuraavakin ruuanlaittokerta alkoi riidalla... Tuo käytös pilasi suhteesta ihan kaiken, niin arjen kuin läheisyydenkin. Se oli niin manipulatiivista. 

Vierailija
29/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi, jos tuossakin tilanteessa laskut maksetaan edelleen puoliksi, kotityötkin tehdään puoliksi. Jos ei rahat ole yhteisiä, ei ole aikakaan.

Ap: Käyn töissä ja laskut maksetaan puoliksi. Olen sitäkin miehelle ehdottanut, että sovittaisi summa kotitöistä jne ja sitten se summa jakautuisi meidän kesken tehtyjen hommien perusteella. Eli käytännössä minulle. Mutta tienaan enemmän kuin mies, niin silloinhan se raha tulisi vain minulta minulle Ja kun kyse ei ole rahasta, vaan juuri siitä ajasta ja eleestä, että kantaa vastuuta ja välittää.

Vierailija
30/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mies lopetti kotitöiden tekemisen, aloin kantaa tavaraa varastoon. En koskaan alkanut muistutella. Sanoin vaan, ettei meillä voi olla enempää kuin mistä jaksamme pitää huolta. Aloitin tiskiröykkiöistä, jotka pesin ja kannoin varastoon. Järjestin itselleni nukkumasopen, josta vaihdoin petivaatteet kun itse koin sen tarpeelliseksi. Mies jäi nukkumaan omiin hilseisiinsä. Hän ei pitänyt autosta huolta, joten en enää lainannut autoa vaan olin aina kuskina. Keittiön ja kylppärin ja oman soppeni pidin siistinä, kaikki muu jäi oman onnensa nojaan. 

Mies yritti saada itselleen ruokaa pöytään ja puhtaat vaatteet tuolin selkänojalle ensin riitelemällä ja sitten mielistelemällä. Itse saati yhdessä tekeminen ei käynyt hänen mielessään ollenkaan!

Hänen logiikkansa tuntui menevän niin, että ensin hän suututtaa minut, sitten kun aloin tehdä kotitöitä yksin hän alkoi mielistellä, ja hän yritti saada esim puolet ruuasta mieliste

Ap: Tämä minua pelottaa. En halua alkaa ikäväksi, vaan haluaisin mieluummin, että hän oivaltaisi kuinka paljon mukavampaa ja helpompaa yhteinen arki on kun toinenkin ottaisi yhteistä vastuuta ja sitten jäisi enemmän vapaa-aikaa kaikelle ihanalle yhteiselle. Kuten silloin joskus aiemmin. Ehkä parisuhdeterapia voisi olla vielä vaihtoehto tai sitten tosiaan nuo radikaalit ratkaisut, joissa karsin kaiken ylimääräisen, jota mies ei hoida ja jota en jaksa itse enää hoitaa molempien puolesta.

Vierailija
31/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et nyt ap ymmärrä, että miehelle mukavinta on nykytilanne ja siksi hän ei sitä halua muuttaa. Hän luottaa, ettet ota eroa, koska teillä on yhteiset lapset, mutta käsittää toki oikein hyvin tilanteen epäreiluuden sinua kohtaan.

Vierailija
32/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on aina vain töissä ja hänelle on aina vain työ se numero 1, niin miksi perustaa perhettä, tai siis onko siihen mitään muuta syytä, kuin se, että kotona kodinkoneet pyörivät ilmaiseksi 24/7, että pyykit pestään, lattiat imuroidaan, ruoat laitetaan jne?

Kotona palvelu pelaa ja mies ajattelee lasten tekemisen estävän yksinäisen vanhuuden. ...Joka on todennäköisesti edessä kuitenkin koska miehellä ei ole mitään suhdetta perheeseensä.

Vierailija
33/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko puhua rehellisesti että "kuinka saisin huijattua miehen tekemään mitä vain minä haluan mutta en halua sitä itse tehdä"

Tällaiset kommentit ovat todella lapsellisia. Ihan kuin olisi vain vaimon öykkäröintiä, että lapset pitää syöttää ja hoitaa, kaupassa pitää käydä, roskat pitää viedä ja pyykit pestä. Arkeen kuuluu arkiaskareita, jotka eivät ole mitään naisten keksimiä höpöhöpöjuttuja, jotka ovat olemassa vain siksi, että nainen haluaa niin.

Vierailija
34/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos muuttaisit asennettasi. Haasta mies kertomaan ihan omin sanoin ja suoraan, miksei normaalin aikuisen, puolison ja perheenisän vastuunkanto suju. Kerro, että ymmärrät, ettei arkeen osallistumaton vapaamatkustaja sen enempää arvosta kuin rakastakaan, ja että suhteenne on tullut tiensä päähän. Sitten vaan kohti uutta, kevyempää elämää. Vain itseään voi muuttaa. Jos toinen ei tahdo, et voi asialle mitään, paitsi hukata aikaasi.

Vierailija
35/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap: Käyn töissä ja laskut maksetaan puoliksi. Olen sitäkin miehelle ehdottanut, että sovittaisi summa kotitöistä jne ja sitten se summa jakautuisi meidän kesken tehtyjen hommien perusteella. Eli käytännössä minulle. Mutta tien

Ikuinen klisee, joka näköjään tosi huonosti muistetaan. Sä et voi muuttaa muita, voit muuttaa vain itseäsi. Nämä neuvot naisilta jotka mielummin elävät kylmän sodan keskellä, kuin keräävät kamppeensa omaan osoitteeseensa, kuulostavat hulluilta. Miksi te haluatte elää noin?  Tuotako sä Ap haluat? Sä et voi muuttaa sun miestäsi, joten jos olet nyt onneton niin sun pitää kysyä että miten sun pitää muuttaa itseäsi että voisit olla onnellinen. Sun miehesi ei ole tuollainen, koska hän ei tiedä että sä et ole tyytyväinen. Hän tietää, mutta ei välitä. Hän välittää omasta mukavuudestaan. Hänellä on asiat kivasti. Sinä olet tässä se hullu, joka hakkaa päätään seinään ja miettii miksi sitä särkee. 

Vierailija
36/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap: Käyn töissä ja laskut maksetaan puoliksi. Olen sitäkin miehelle ehdottanut, että sovittaisi summa kotitöistä jne ja sitten se summa jakautuisi meidän kesken tehtyjen hommien perusteella. Eli käytännössä minulle. Mutta tien

Jos mies ei tee kotona mitään, niin hänen palkkansa on sun virkistysrahasto. Älä ole noin hiton reilu, senkin hönö. 

Väännä hänelle ratakiskosta, että olet täysin kyllästynyt elämääsi ja jos sinulla ei ole enää mitään kivaa, kuten vapaailtoja, puhtaita lakanoita, treffi-iltoja ja lomamatkoja, niin tulee ero. Että vihaat elämääsi ja olet millimetrin päässä eroamisesta. Jos mies arvostaisi sinua yhtään, hän huolehtisi sinusta, mutta nyt hän ei huolehdi ollenkaan, mistään. Muistaako mies enää lempiruokaasi ja milloin syntymäpäiväsi on? Milloin viimeksi nukuit hyvin?

Vierailija
37/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otit komean miehen ja teit lapsia sen kanssa ja nyt valitat kun mies ei ota vastuuta. Ei komean miehen tarvii ottaa vastuuta koska naiset arvostaa enemmän miehen ulkonäköä kuuin sitä että mies osallisuut kotitöihin. Mies tietää että saa uuden naisen helposti jos jätät sen koska naiset arvostaa enemmän sitä miehen ulkonäköä. Teillä on nyt tuollainen suhde että sinä olet se joka tekee kotitöitä ja mies vapaaa matkustaa.

Vierailija
38/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otit komean miehen ja teit lapsia sen kanssa ja nyt valitat kun mies ei ota vastuuta. Ei komean miehen tarvii ottaa vastuuta koska naiset arvostaa enemmän miehen ulkonäköä kuuin sitä että mies osallisuut kotitöihin. Mies tietää että saa uuden naisen helposti jos jätät sen koska naiset arvostaa enemmän sitä miehen ulkonäköä. Teillä on nyt tuollainen suhde että sinä olet se joka tekee kotitöitä ja mies vapaaa matkustaa.

Onnneksi on aikuisiakin komeita miehiä...

Vierailija
39/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annat sille anaaliseksiä ja huulihölkkää .lisäksi maksat 2 viikon Thaimaan matkan jolle et tietenkään itse lähde mukaan.

Kaikista ehdotuksista tämä paras 

T: ap

Vierailija
40/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin ap opetit miehesi siihen ,ettei tarvitse tehdä kotihommia. Silloin alussako vai äippälomalla. 

Nyt vaan suitset miehelle. Kerroit, että tienaat paremmin ,kuin hän. Heti katselemaan mukavia lomalentoja jonkun tyttökaverin kanssa,,, pitkiä viikonloppuja esim Prahaan, Roomaan , Ranskaan, Italiaan ect. 

Kyllä se pärjää lasten kanssa ne ajat ja sitten sinä tulet iloisena kotiin. Voihan elämässä muutenkin käydä niin ,että olet pois pelistä,, onnettomuus ,paha sairaus, kuolema. Ei kukaan meistä ole korvaamaton.

Et passaa tippakaan miestä, muista se. Jos ketuttaa miehen käytös niin paljon ,että menee halut, niin ei haittaa. Siellä reisussa voi alkaa ha,,,,,taa!

Kannatta olla aina pari askelta edellä tuollaisia miehiä. KAIKESSA!