Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka huijata mies ottamaan vastuuta?

Vierailija
06.10.2024 |

Jatkuvista keskusteluista huolimatta parisuhteemme tila alkaa ajautua jälleen kriisiin, koska yrityksistäni huolimatta mies ei ota vastuuta mistään muusta kun omasta työssäkäymisestään. Kaikki muut asiat ovat minun vastuullani ja hän kyllä osallistuu, jos annan hänelle suoran ohjeen ja osoitan ajan milloin hän sen tekee. Olen vastuussa arjesta ja kodista, lapsista, parisuhteesta, perheajasta, lasten harrastuksista, omasta työstäni jne. Kaikki suunnittelu, aikatauluttaminen, organisointi, valmistautuminen, järjestely ja yleensä myös loppuunsaattaminen on vastuullani. Parisuhde ei kestä enää tätä, koska tuntuu niin kohtuuttomalta, että minun pitäisi kantaa vastuuta yksin myös siitä, että liekki pysyy yllä, vaikka toinen ei pistä tikkua ristiin minkään asian suhteen.

Pyydänkin siis nyt parhaita vinkkejä/lifehackejä jakoon! Kuinka olette saaneet miehen ottamaan vastuuta? Tai huijattua ottamaan vastuuta? Pitääkö aina keksiä joku palkinto jokaisesta tehdystä hommasta? Kehua vuolaasti (kuin koiraa) jos laittaa pyykit pyörimään? Alan olla aivan keinoton, joten KAIKKI neuvot otetaan vastaan.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois vaikkapa kolmeksi kuukaudeksi ja jätä kaikki miehen vastuulle. Siinä kohti hän hyvällä tuurilla ymmärtää, miten paljon olet tehnyt yksin. Ja jos hän on fiksu, muuttaa toimintatapojaan. Jos ei ole, tiedät ainakin, että ongelma ei tule koskaan korjaantumaan, ja voit jatkaa elämääsi ilman miestä. 

Vierailija
2/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on kyllä tosi terveellinen ajatusmaailma. Että oikein huijata. Kerro mulle miten huijata vaimo haluamaan enemmän seksiä? Ei oo mitään väliä haluaako hän oikeasti jos vaan jotenkin voisin huijata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat sille anaaliseksiä ja huulihölkkää .lisäksi maksat 2 viikon Thaimaan matkan jolle et tietenkään itse lähde mukaan.

Vierailija
4/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anaaliseksillä saa miehen ottamaan vastuuta.

Vierailija
5/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin sun tulee lopettaa tuo pomona ja äitinä oleminen. Ei ole sinun vastuullasi tai oikeutenasi alkaa pakottamaan muita elämään tasan tarkkaan sinun suunniteluilla aikatauluilla ja tavoilla. Sinun tapasi ei ole se ainut oikea tapa ja jos et kykene tästä ajattelutavasta pääsemään eroon, niin ei tuohon ongelmaan tule minkäänlaista ratkaisua.

Toisekseen. On hyvä istua alas (ihan kahdestaan, kun ei ole lapsia ympärillä) ja keskustella kahvin ääressä, että miten voidaan alkaa jakamaan kotitöitä tasapuolisesti. Onko jotain kotitöitä mistä sinä tykkäät ja mistä mies voisi tykätä? Jakakaa ne kotityöt sen mukaan. Esim sinä hoidat keittiön ja kokkauksen, mies kylpyhuoneen ja pyykkäyksen. Jos lapsia on useampi ja heillä harrastuksia, niin yksi vanhempi on vastuussa yhden lapsen harrastuksista ja niiden suunnitelmista ja toinen toisen.

Jos menet miehelle kiljumaan pää punaisena "sä et tee mitään, et tee tätä oikein etkä näin oikein" niin miehellä menee varmasti defenssit päälle eikä sitten suostu tekemään mitään.

Ja joo, huijaaminen on sitten ihan pohjanoteeraus. Jos mies ei rakentavien kesksutelujen jälkeen vieläkään tee mitään, niin sitten on aika ottaa ero.

Vierailija
6/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on kyllä tosi terveellinen ajatusmaailma. Että oikein huijata. Kerro mulle miten huijata vaimo haluamaan enemmän seksiä? Ei oo mitään väliä haluaako hän oikeasti jos vaan jotenkin voisin huijata.

Ehdottomasti voin kertoa! Minut saisi huijattua sänkyyn takuuvarmasti sillä, että mies hoitaisi esimerkiksi seisovat kotityöt ilman että niistä tarvitsee edes vihjata, järjestäisi lapset hoitoon ja veisi minut vaikka ulos syömään ihan oikeaan ravintolaan! Tai  lämmittäisi vaikka saunan ja sen lämpiämistä odotellessa hieroisi hartioita. Huijaaminen perustuukin siihen, että saa toisen haluamaan sellaista, jota ei sillä hetkellä muuten haluaisi - kuten itse en tällä hetkellä halua miestä, joka ei ota vastuuta mistään vaan olettaa, että seksi vaan kuuluu parisuhteeseen automaattisesti kun minä hoidan kaiken.

Ja kaikki terveeseen ajatusmaailmaan käytetyt keinot, kuten keskustelu, on jo käytetty. Useaan kertaan. Ilman vaikutusta.

Vierailija
7/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti voin kertoa! Minut saisi huijattua sänkyyn takuuvarmasti sillä, että mies hoitaisi esimerkiksi seisovat kotityöt ilman että niistä tarvitsee edes vihjata, järjestäisi lapset hoitoon ja veisi minut vaikka ulos syömään ihan oikeaan ravintolaan! Tai  lämmittäisi vaikka saunan ja sen lämpiämistä odotellessa hieroisi hartioita. Huijaaminen perustuukin siihen, että saa toisen haluamaan sellaista, jota ei sillä hetkellä muuten haluaisi - kuten itse en tällä hetkellä halua miestä, joka ei ota vastuuta mistään vaan olettaa, että seksi vaan kuuluu parisuhteeseen automaattisesti kun minä hoidan kaiken.

Ja kaikki terveeseen ajatusmaailmaan käytetyt keinot,

Kuulostaa siltä, ettet edes enää rakasta miestäsi, kun hänen kanssa sänkyyn meneminen on "huijaamista". Ehkä ero olisi paras vaihtoehto tässä vaiheessa.

Vierailija
8/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta pois vaikkapa kolmeksi kuukaudeksi ja jätä kaikki miehen vastuulle. Siinä kohti hän hyvällä tuurilla ymmärtää, miten paljon olet tehnyt yksin. Ja jos hän on fiksu, muuttaa toimintatapojaan. Jos ei ole, tiedät ainakin, että ongelma ei tule koskaan korjaantumaan, ja voit jatkaa elämääsi ilman miestä. 

Kokeiltu on. Vannoi, että kun palataan yhteen tilanne ei valu enää tähän samaan. Valui kuitenkin. On kuitenkin kyennyt ottamaan vastuuta - niin miksi ei kykene siihen nyt? Ja tuntuu vaikealta lähteäkään kun on nähnyt että hän siihen pakon edessä pystyy.

ap

Vierailija
9/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko mahdoton ajatus, joka ei enää auta välttämättä Ap:ta mutta kenties vielä jotain tai joitain muita. Se on, että asettuu ja elää parisuhteessa vain miehen kanssa, joka on kykenevä ihan oma -aloittesiesti ja omasta vapaasta tahdostaan ottaa ja kantaa vastuunsa. - Tällaisiakin miehiä on. Osa meistä vieläpä sinkkuna. Mutta ainakin itse pidän vastuuntuntoisuuta niin itsestään selvänä, että en osaa omalta osaltani sitä mainostaa tai alleviivata. Se olisi minusta yhtä hölmöä kuin korostaa omaa omaa kiltteyttään....

Sinkkumies

Vierailija
10/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono ennuste, että asia miksikään muuttuisi.

Jatkat samaa tai otat eron.

Vierailija
11/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei viitsi jättää lapsia huonolle hoidolle. He ovat syyttömiä.

Vierailija
12/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään lakkaa pesemästä miehen pyykkejä.

Vierailija
13/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
14/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on aina vain töissä ja hänelle on aina vain työ se numero 1, niin miksi perustaa perhettä, tai siis onko siihen mitään muuta syytä, kuin se, että kotona kodinkoneet pyörivät ilmaiseksi 24/7, että pyykit pestään, lattiat imuroidaan, ruoat laitetaan jne?

Vierailija
15/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko puhua rehellisesti että "kuinka saisin huijattua miehen tekemään mitä vain minä haluan mutta en halua sitä itse tehdä"

Vierailija
16/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä alkaisi aikuista miestä kouluttamaan perusasioissa, oli koulutustyyli mikä tahansa. Ulkoistaisin tuollaisen miehen elämästäni.

Vierailija
17/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kaikki terveeseen ajatusmaailmaan käytetyt keinot,

Eli sinä kiristät miestä tekemään mitä sinä yksin haluat ja palkitset miestä sinun velvollisuudella?

Vierailija
18/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anaaliseksillä saa miehen ottamaan vastuuta.

Ei nyt puhuttu homppeleista, vaan miehistä. Minä laittaisin luiskaan koko ukon.

Vierailija
19/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa ap rehellisesti kertoa miehelle, että otat eron, jos mies ei jatkossa kanna puolia vastuista, vähäinenkin lipsuminen johtaa eroon. En usko muutokseen, mutta ero ei sitten tule miehelle yllätyksenä.

Jos mielikuvituksellista seksiä antamalla miehet tekisi osansa kotitöistä, mitään kotityöongelmaa ei olisi. Miehenä surisin ja menisin itseeni jos puolisoni kokisi seksin kanssani vastenmieliseksi.

Vierailija
20/45 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat liikaa vastuuta. Esim. lasten harrastukset voi jättää lasten omalle vastuulle.