Miksei yritykset hanki valikoimiinsa sitä mistä ihmiset tykkää?
Kauppakin voisi käydä paremmin.
Olen huomannut ettei ihmiset niin paljoa sitten kuitenkaan tykkää siitä pelkistetystä, yksinkertaisesta valko/harmaasta, viileästä tyylistä. Vaan halutaan kodikkuutta ja lämpöä ja kauniita yksityiskohtia. Miksi kaupat silti myyvät isoilta osin tätä kuivailemaani krääsää?
Kommentit (10)
Kaikki ketjut myy myös samoja tuotteita. Joka liikkeessä on marimekkoa tai arabiaa.
Vierailija kirjoitti:
Se mistä sinä tykkäät ei miellytä enemmistöä. Ei yritykset usein myöskään itse valmista tuotteita niin sitä otetaan mitä on. Yietenkin pitää miettiä myös katetta. Monikaan ei ole valmis maksamaan kivasta jos halvalla saa keskinkertaista.
Jep. Kyllä suurinosa ihmisistä on sieluttomia, jotka tykkäävät siitä sieluttomasta sisustuksesta. Surullista, mutta niin se on.
Itse olen miettinyr miksi vaateputiikkien valikoima on edelleen sitä säkki mallia, vieläpä kalliita, vaikka naiset eivät sellaisia halua pukea ja sitten ihmetellään miksi porukka tilaa vaatteet netistä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen miettinyr miksi vaateputiikkien valikoima on edelleen sitä säkki mallia, vieläpä kalliita, vaikka naiset eivät sellaisia halua pukea ja sitten ihmetellään miksi porukka tilaa vaatteet netistä.
Koska suomalaiset on lihavia ja päälle mahtuu vain säkki. Rikoo on riskillä ruma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska suomalaiset on lihavia ja päälle mahtuu vain säkki. Rikoo on riskillä ruma.
Jep, itse haluaisin hyvin istuvia tavallisia t-paitoja ihan arkikäyttöön ja työvaatteiden alle. Ei löydy kuin nuorisokaupoista ja ne onkin sitten niin pikamuotia että ei kestä. Muut on jotain telttoja joiden päälle ei pysty pukemaan esim työvaatteita.
Ei kylläkään liity asumiseen vaan ruokaan. Ihmettelin, että miksi paikallinen prisma on poistanut valikoimasta joitain tuotteita (ei ketjun-) vaikka ne oli lähes aina loppu? Menekkiä ilmeisesti oli, koska en yl./juuri niitä saanut/ollut. Tuumasin ensin, että jos valmistaja ei enää tee sitä/niitä? .... Ihan sattumalta kävin sitten s-marketissa, yksi tuote ainakin oli (-30%). Ostin heti.
Jäin tuota vaan ihmettelemään, et mistähän tuossakin on oikein kyse? (Tuskin se nyt mistään katteesta voi olla, kun olivat lähes aina loppu???).
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ketjut myy myös samoja tuotteita. Joka liikkeessä on marimekkoa tai arabiaa.
Niistähän ihmiset tykkää. Suurinosa on just noiden perään. Ollaan valmiita maksamaan merkistä. Minä en olen löytänyt kivempaa tavaraa halvemmalla.
Näissä vaatteissa, tavaroissa ja ruuissa on sama. Mitä saa helposti myyntiin ja mikä menee katteella jolla kannattaa myydä.
Valikoimissa pidetään sitä, mikä myy. Valikoimiin saatetaan kyllä ottaa muutakin, mutta jos ne vaikkapa värikkäät eivät mene kaupaksi, ne poistuvat kyllä sitten valikoimista.
Se mistä sinä tykkäät ei miellytä enemmistöä. Ei yritykset usein myöskään itse valmista tuotteita niin sitä otetaan mitä on. Yietenkin pitää miettiä myös katetta. Monikaan ei ole valmis maksamaan kivasta jos halvalla saa keskinkertaista.